[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:03

wow wat gaan jullie goed vooruit!! ik moet nog even rustig na lezen, maar de foto's zeggen al genoeg!! ik volg!! jullie zijn mijn inspiratie voor mij en stanley :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 13:13

Leuk dat je volgt! En leuk dat ik jullie misschien kan helpen op deze manier :)
Kijken hoe een ander het doet kan soms best handig zijn. Niet alleen de dingen die lukken, maar ook de dingen die niet goed gaan.
Want vaak hoor je alleen de hoogtepunten, maar het is ook wel eens fijn om dieptepunten van een ander te lezen. Zodat je weet dat het niet altijd van een leien dakje gaat. :) Iedereen heeft ups en down. Ook ik!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 20:21

Niet een hele spectaculaire update, maar ik vond het wel weer heel knap van m'n twee circusartiesten.

Nick op het blok en Bliksem die onder hem komt staan. Een trucje die we even moesten oefenen. Want Nick vond het raar dat Bliksem onder zijn buik aan het kriebelen was. En daar werd Bliksem weer onzeker van en durfde dan niet onder Nick zijn buik door. Maarr... oefening baart kunst en nu weten ze beide wat de bedoeling is en is het voor beide niet raar meer! En het trucje zit erin :)
Afbeelding

Afbeelding

En samen op het blok kan tegenwoordig ook. :') Ze accepteren elkaar nu en Nick verdedigd het blok niet meer. Bliksem mag erbij!
(Bliksem vind het nog wel een beetje spannend, want ja.. hij staat nou eenmaal onder aan de ladder, maar doet het toch!)
Afbeelding

Afbeelding

DOei pony's! Het wordt donker, ik ga weer naar binnen.
Afbeelding

Als ik dit soort dingen doe met die twee denk ik echt heel erg terug aan James. Want het was echt James zijn blok. En dit trucje deed ik ook met Bliksem en James.
Dus dat Nick het dan net zo doet... ja vind ik toch wel bijzonder!
David heeft Bliksem het trucje geleerd met James.
Afbeelding

Als ik de foto's van James vlak voor zijn dood terug kijk (want dat is deze foto) dan zag hij er inderdaad ook gewoon ziek uit -O- -O- Voel me nog dag in dag uit schuldig. Kan het maar niet los laten.
Terwijl ik hem netjes wormenkuur deed, tandarts, enting etc. Heb hem behandeld tegen de luizen, die gingen weer weg. Had ik het kunnen voorkomen??
Daan zegt van niet, maar ik blijf het me steeds afvragen, al weet ik dat ik het los moet laten. Het komt gewoon echt heel erg terug de laatste tijd, omdat het al bijna een jaar geleden is...... ;( ;(

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 20:30

Die twee waren ook zo lief met elkaar. ;( Y;(
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig heeft Bliksem een lieve paardenvriend terug gekregen.

Mis je James. Y;( ;(
Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:35

Ah Chasey voel je alsjeblieft niet schuldig. Niemand anders dan James zelf heeft gevoeld hoeveel liefde je voor hem had. Je hebt gedaan wat je kon in mijn ogen... probeer jezelf niet gek te maken hiermee!

Nick en Bliksem zijn geweldig samen <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:48

Voel je alstublieft niet schuldig. James is bij je. En dat verteld hij via Nick.

Hij waakt over jou en je gezin, maar ook over Nick en bliksem.

Voel je niet schuldig. Jij was een top baasje voor hem.

Blijf genieten van Nick

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 18:24

Vandaag fijn geknuffeld met Nick en Bliksem in het zonnetje. Lekker geborsteld en en gewoon geknuffeld en naar ze gekeken.
Zelfs mijn moeder kwam Nick en Bliksem nog even borstelen. (Ze is al de dood voor paarden) En bij iedere beweging die Nick maakte schrok ze, maar ze kreeg gelijk even wat uitleg over paarden van mij. En met Nick kon ik mooi wat dingen uitleggen. Vond het toch heel wat dat ze de paarden durfde te borstelen! _/-\o_

Ik wil binnenkort een verjaardagskaart maken, dus we moeten wel vast oefenen. De vlaggetjes zijn geen probleem meer. Nu de ballonnen nog!
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 10:20

Gisteren een super fijn, relaxt, bitloos en lange teugel buitenrit gemaakt. Alleen!!! Met Oscar :) Was echt genieten!
Terwijl dat er allemaal wegafzettingen waren ivm triatlon, maar dat maakte niet uit! Bos hebben we wel over moeten slaan. Konden we niet in. Daardoor een onverwachte en andere route gereden dan normaal. Nick was super braaf en ik super relaxt! En ook Oscar luisterde keurig. Deze rit hebben we weer in the pocket!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:21

*\o/*
Leuk hoofdstel!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:01

Hij gaat lekker. Wat groeien jullie leuk samen, heel leuk om zo te volgen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:53

Zo ongelooflijk fijn om te lezen. Ik geniet mee met jullie

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:26

Gaaf!!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:58

Fantastische foto's weer en superleuk om te lezen.
Ik kreeg bij je foto's echt het idee dat ik op mijn eigen Hafje zat. :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 15:07

Dank jullie, fijn om te lezen dat jullie nog lekker mee volgen! :D

Vandaag een feestelijke training gedaan!
Ik heb Nick ballonproof gemaakt!! :')
Oooh wat was hij bang voor die dingen. Het waait ook een beetje, dus dat maakte geluid, wappert. Bah wat een nare dingen die ballonnen! :')
Maarr.... oefening baart kunst. Ik heb Nick namelijk het commando 'pak 'm maar' of 'pak' geleerd.
Dus het object wat ik voor zijn neus leg, moet hij aanraken en uiteindelijk pakken.
Ieder nieuw object is eng! Maar met veel geduld zal hij het object met zijn neus aanraken. Want dat is wat ik hem geleerd heb als ik 'pak 'm' zeg.
Zo ook de ballonnen. Hij durfde er niet eens bij in de buurt te komen. Maar een uur later........

Nick had geleerd dat ballonnen niet bijten, aanvallen of gevaarlijk zijn. En een uur later was Nick één met de ballonnen. Letterlijk. :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pas nadat Nick de ballonnen een lesje durfde te leren (lees van de paaltjes af happen) ging ik een stapje verder door de ballonnen ook aan hem vast te maken. En zo werd Nick in korte tijd ballonproof :D

Denk je alles gehad te hebben, kom dat gekke mens ook nog met een opblaas zebra....Wat is dat voor een eng ding!?
Afbeelding

Ik geef Nick het commando 'pak 'm'.
Bij iedere kleine aanraking beloon ik Nick. Zodat hij door krijgt dat het object niet eng is. Maar wat ik vervolgens doe is bij iedere keer dat Nick het object aanraakt, langer wacht met belonen. Zo zorg ik er voor dat hij het ding nog eens aan raakt. Want hij wil tenslotte die beloning graag, maar dat blijft uit omdat ik langer wacht. Dus zal hij het nog eens proberen. Dat uitstellen moet je langzaam opbouwen, anders verliest hij zijn interesse.
Zo stimuleer ik Nick dat hij het object wat meer gaat aanraken en tenslotte ook echt pakt. Eerst met de lip aanraken, lippen spelen, tanden erin en uiteindelijk pakken. Ik wacht dus iedere keer wat langer met belonen, zodat hij zelf een stapje verder gaat. En zo doe ik dat met ieder nieuw object. De vlaggetjes, ballonnen en ook de zebra!
Zebra oppakken duurde 15 min. Ballonnen ongeveer een uur.
Heb er ook filmpjes van.
Bliksem heeft de zebra ook meerdere malen aangeraakt, maar hij pakt niet. Hij duwt met zijn neus. Dat is voor hem pakken.
James pakte ook nooit een object, die stampte het gewoon in elkaar. Dat was zijn manier van pakken en aanraken :P Nick doet juist heel weinig met zijn benen, maar veel met zijn mond.

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:14

Wauw, dat is leerzaam. En super grappig hoe jij je haf omtovert in bomproof, zie je wel het is niet eng.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:16

Super leuk!! *\o/* Heerlijk hoe je met ze bezig bent!! <3

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:20

Heerlijke updates weer.
En voel je niet schuldig over de dood van James... :(:) je krijgt hem er niet mee terug en je voelt je je alleen maar rot erdoor.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:16

Chasey schreef:
Leuk dat je volgt! En leuk dat ik jullie misschien kan helpen op deze manier :)
Kijken hoe een ander het doet kan soms best handig zijn. Niet alleen de dingen die lukken, maar ook de dingen die niet goed gaan.
Want vaak hoor je alleen de hoogtepunten, maar het is ook wel eens fijn om dieptepunten van een ander te lezen. Zodat je weet dat het niet altijd van een leien dakje gaat. :) Iedereen heeft ups en down. Ook ik!

Bovenstaande is zo veel zeggend...
Fijn de up date's en leerzaam, volg ook nog steeds....
En herkenbaar dat je nu veel met James bezig bent, heb nu het zelfde met mijn oude paard ....

Groet Karin.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:55

Ik heb vooral respect voor jouw geduld _/-\o_

Ik heb bij mijn shets na vijf minuten wel zoiets van 'stel je niet zo aan, het zijn maar...'
Dus ik bewonder dat geduld van jou echt

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:46

Leuke foto's weer!! En wat een paardenpedagogiek! Top zeg en Nick doet het zo goed!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 20:53

Zeilproof issie ook...... :Y) Maar het zeil heeft het niet overleefd.
Afbeelding

Ik moet maar eens opzoek naar leuk paardenspeelgoed wat hij niet per ongeluk kan opeten.

En het wederzijds vertrouwen groeit steeds een beetje meer :D
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 07:32

Ons internet is niet het snelste (het is om te janken :') ) dus het uploaden gaat maar langzaam.
Maar hier 2 filmpjes van de ballonnen training. En een super leuke film van David en Marloes die gewoon heel fijn aan het tutten zijn met de pony's. En Nick en Bliksem zijn zo lief en geduldig met ze!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:01

Heerlijk die filmpjes!! Wou dat mijn kids zo konden opgroeien!! Echt heel mooi om te zien hoe ze lekker aan t tutten zijn :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:15

heerlijk en zo herkenbaar!
dit is dus waarom het platteland 100% goed is voorkinderen....( zal mijn neef in zijn betonbunker lees veelste duur appartement weer eens een uitnodiging sturen tot plattelands bewoning)
dat verdient ieder kind zo een jeugd.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:50

Ik vind dat filmpje dat je kinderen aan het poetsen zijn zo lief. Hoe Nick dat zijn deel van de aandacht komt halen. Hij is echt een schot in de roos.