Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_vA

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:06

Ik heb vandaag voor het eerst met Santos een paar rondjes door de bak gestapt :) (sidepull en barebackpad)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:13

Yay en hoe ging t? :D

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:25

Ja echt top!!!! Geen stap verkeerd! Hij was eerst zoekende (snapte vooruit stappen niet). Dus eerst een paar keer naar links en naar rechts gestuurd. en toen hij 2 stapjes vooruit deed, helemaal de hemel ingeprezen. Na 2x had hij het door en ging hij vrolijk de bak door stappen. Ik heb met licht stuurwerk (lang leve dubbele lijnen en 7 maanden grondwerk voordat ik überhaupt ging zadelmak maken/inrijden) hem kunnen sturen en met een lang teugeltje rondgestapt. Je zou zweren dat iemand het al stiekem voor mij heeft gedaan en in de struiken verstopt zit te giechelen haha

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:39

Yay superfijn!! Welk hoofdstel heb je nu? Ik wil de Barefoot Contour graag :D
En welk bbp heb je? Heb zelf de Macon Extra.

Hier ook bijna 2 jaar inmiddels aan t grondwerken haha, als meneer ff zn angst voor de dubbele lijnen (überhaupt een lijn op zn kont :') ), kwijt is, dan kunnen we die ook oppakken, zal schelen als je erop gaat idd :D
Heb hier ook gewoon met een halstertje een bbp op zn rug gezeten hoor in januari :j
Nog ff kijken of we zo doorgaan of toch een zadel erop doen straks, maar dat zien we wel op de nieuwe locatie :)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:49

Ik heb een FRA Pariba :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:03

Shanna, Super gaaf dat je Lemmer zo het bos in kan! Heerlijk lijkt me dat het bos zo lekker in de buurt.

Heerlijk hè Marleen als ze zo braaf zijn dat gaat vast helemaal goed komen. Zo zie je maar wat een goede voorbereiding betekend voor het rijden.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:36

Een goede voorbereiding is meer dan het halve werk!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:40

Bij deze het filmpje van vanavond :) (let niet op mijn overdreven belonen. Haha. Wel mijn manier, maar vind het voor de zijlijn wat hilarisch)

https://youtu.be/G2Rn3zBZGIw

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:25

Superleuk dat filmpje!
En zo zat k ook de eerste keer hoor hahaha, superveel belonen en lekker praten xD
En dat zal straks ook weer zo zijn als ik er weer eens op ga :D

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 07:46

maaaikkee schreef:
Shanna, Super gaaf dat je Lemmer zo het bos in kan! Heerlijk lijkt me dat het bos zo lekker in de buurt.

Heerlijk hè Marleen als ze zo braaf zijn dat gaat vast helemaal goed komen. Zo zie je maar wat een goede voorbereiding betekend voor het rijden.

Ja heerlijk! :) ik heb ook al een ritje gemaakt met een fjord voor de kar. En met nog 3 andere paarden en ruiters achter de kar aan gereden. uiteindelijk kwamen we op een groot veld en zei de staleigenaar die op de kar zat dat we wel met de 4 paarden een galopje achter elkaar aan konden doen. Ik had nog maar 2x in de bak met hem gegaloppeerd en hij had nog niet eerder buiten gegaloppeerd dus ik ben voor de zekerheid helemaal achteraan aangesloten maar man wat was hij lief! Ik ben erg benieuwd wat ik nog uit hem kan halen :)

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 07:47

Marleen_vA schreef:
Bij deze het filmpje van vanavond :) (let niet op mijn overdreven belonen. Haha. Wel mijn manier, maar vind het voor de zijlijn wat hilarisch)

https://youtu.be/G2Rn3zBZGIw

Ziet er super uit! ik vind het juist goed dat je overdreven beloont, doen wij zelf ook altijd maar zo is het wel positief voor je paardje :)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:03

Ik merkte vooral heel erg dat hij steeds trotser en zelfverzekerder ging stappen naarmateik beloonde :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:49

Ja snoezig is dat he Marleen! :D
Dat belonen werkt alleen maar fijn joh, gaan ze zo van stralen dan.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:50

Ziet er goed uit Marleen. Maar Ben je helemaal alleen dat je het zelf filmt? :P

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:43

maaaikkee schreef:

Er is wel iemand op stal aanwezig. Maar als je bedoeld of ik alleen was in de baan; ja! Ik vind dit perspectief interessanter om te filmen. Helemaal als ie al een paar rondjes braaf heeft gelopen zonder spanning aan een lang teugeltje. Dan durf ik wel een minuutje te filmen hahahaha

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:57

Marleen_vA schreef:
maaaikkee schreef:

Er is wel iemand op stal aanwezig. Maar als je bedoeld of ik alleen was in de baan; ja! Ik vind dit perspectief interessanter om te filmen. Helemaal als ie al een paar rondjes braaf heeft gelopen zonder spanning aan een lang teugeltje. Dan durf ik wel een minuutje te filmen hahahaha

Ik dacht dat je misschien helemaal alleen alleen was omdat je het zelf filmde zegmaar. Fijn dat hij zo rustig door blijft stappen en je zo kan filmen! :D

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:42

Marleen_vA ik vind het wel gedurft hoor maar super knap! Echt stoer. En idd ik vind je eerder een voorbeeld meerdere zouden zo moeten belonen!

Mijn puppy kind was sinds tijden weer heel braaf! Nu longeren met hoofdstel en longeersingel en langzaam laten wennen aan sturen en druk op het bit.
Afbeelding

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:53

Vanmiddag een klein rondje in het bos gestapt (tweede keer erop). Weer veel tegen hem gepraat en beloond. Jeetje wat is ie daar gevoelig voor. Echt heerlijk! Buitenbak was veel te druk, bos is erg bekend gebied voor ons.dus ff klein rondje gemaakt.
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:48

Vandaag voor het eerst echt progressie gemaakt, heerlijk ontspannen(!) gereden, ook ik zelf :D . Had echt iets in mn handen en als hij gewoon echt lekker nageeft is sturen geen probleem meer. Beenhulp is nu ook naar voor, terugzitten en ophoudinkje met hand is terug. Dat is nu netjes bevestigd!

Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:07

Zo net besloten dat ik Siebert laat castreren. Het is een fijne hengst in de omgang maar mijn andere paarden ondervinden vaak last van hem op de weide, en hem als hengst zijnde alleen te moeten zetten zie ik helemaal niet zitten. Dus dan gaan de balletjes er maar af ! :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:42

Zo hebben wij ook beslist met irocco.. we hebben verder alleen maar merries dus was gewoon zielig

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:53

Ja ik heb wel maar 1 merrie , maar hij is gewoon veel te 'gek' naar mijn ruinen toe ... Is zo niet leuk voor hun , oké als ruin zal hij ook nog wel wat spelen misschien maar niet meer zo overdreven tenminste als nu

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:43

Wat ben ik jaloers op jullie mooie verhalen.

Met Yori gaat het de laatste 2 weken niet zo simpel. Hij is vreselijk geschrokken omdat iemand een baal stro naar beneden gooide en sindsdien is hij mega gespannen.

Vanmorgen ben ik bij Gert van den Hof wezen kijken en heb besloten dat hij daarheen gaat begin augustus.

Er moet iemand op die niet bang is en goed kan blijven zitten <<)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:47

Wat vervelend Tymone :( hopelijk gaat dat straks weer helemaal goedkomen!

Ik ben zo blij, ik heb voor Takoda een super gaaf australian stockzadel gekocht en bijpassende beenbescherming.

Afbeelding
Vond de kleur zo gaaf!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:54

Tymone wat naar zeg.. Werd die baal stro naar beneden gegooid toen je erop zat? ik ben wel heel benieuwd hoe het bij Gert van den Hof er aan toe gaat! Ik heb echt bewondering voor die man. Mocht je mogen filmen ben ik er erg benieuwd naar!

xBostonx wat een gaaf zadel. Ik heb ooit een keer op zo zadel gereden en wat zit je daar als een huis in zeg. Een bok voel je gewoon niet. :')

LiindseyV wat jammer dat het niet gaat. Ik hoop voor je dat hij sneller van zijn hormonen af is als die van mij. :Y) Ik geef nu hormoonbalans (hij is 3 maanden geleden gecastreerd) en is nog steeds heel macho naar andere ruinen gewoon veel te enthousiast. Staat dus nog steeds alleen....