De paarden van 2013

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:22

Ik heb morgen mensen die komen kijken voor Diva, wil haar eigenlijk niet kwijt maar bij deze mensen komt ze goed terecht en het helpt me wel van een flink aantal zorgen af..
Zou zoveel fijner zijn als ik gewoon kon gaan werken :'(

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:43

Poeh, ja lastig is dat.

_Sabrinaa
Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-06

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:19

Fijn dat het vandaag wel lukte met Harley! Komt vanzelf.

Azmay dat is vast een dubbel gevoel... Sterkte met de keuze!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:34

Azmay sterkte

suzysuz

Berichten: 32
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 02:41

O, wat vervelend Azmay! Sterkte.

Ik vind het best spannend hoe de andere paarden uit de kudde gaan reageren als Isa weer thuis komt.
No_No, gaat het goed in de groep met Shympie, vind ze haar plekje een beetje binnen de groep?

Art_Ificious, Mooie foto's, lekker genieten van de zon!
Ik kan niet wachten tot ik zelf weer aan de wandel kan gaan met mijn guppie!
Trouwens een goed idee, hoofdstel in, halster erover en wandelen maar, mooie afleiding terwijl ze aan het hoofdstel/bit went.
Daar had ik nog niet over nagedacht om het zo te doen :o .

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:20

Succes Azmay vandaag met de kopers.

Zag weer vet leuke foto's voorbij komen :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog wat Shympie foto's, hier had hij erg veel last van de castratie.. :( (foto's van beeldscherm)

Het bevalt hem goed op de wei! Zelfs zo goed dat de stalbaas belde omdat hij niet naar binnen wilde en zich niet liet pakken :o ik ben dus maar even naar stal gereden om meneer te pakken.. Direct maar even gezegd dat ik niet vaker speciaal voor hem savonds nog even naar hem toe ga om hen binnen te zetten >;) _O- ik kon hem trouwens zo pakken.

Longeren doe ik nog niet dus daar kan ik niet over mee kletsen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:47

Suzysuz ik heb dit vooral gedaan omdat ik voorheen al kritiek kreeg over de lijn aan het bit vastklikken. Was toen een nog lichter bitje, deze is al wat zwaarder qua gewicht, maar hij pakt deze wel beter aan.
Is nu ook zo gedaan met dat touwhalster ivm de tanden. Moet er nog eens naar laten kijken namelijk.

Shymp is mooi.
Zo'n moment had Harley bij de vorige stal ook, niet laten vangen door de stalbaas en een uur later volgt hij mij door de wei gewoon mee naar de stal. Uiteraard wel vastgehouden buiten de wei.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:48

gossiewossie, beterschap schymp

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:05

Shym is inmiddels al weer beter pinkprincess ;)

Ja.. Mooie grap is dat van die paarden _O- de baas nog een keer heen en weer laten tuffen en door de bagger stampen :D

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:38

Bedankt iedereen, ik had er in ieder geval een heel fijn gevoel bij.
We zijn een stukje gaan wandelen en Diva gedroeg zich voorbeeldig (nouja, voor een jonkie dan ;) ). Ze had ook nog wel serieus interesse toen ze vertrok geloof ik, dus nu is het afwachten voor mij of ze nog eens komt of haar mee wil nemen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:29

Een fijn gevoel is alvast al heel positief. :)

Ik was aan het denken, voor Harley te berijden ga ik sowieso longeren met een zadel erop. Maar voor ik er dan zelf op ga, leek banden trekken / de bak slepen een goede oefening voor de spieren ivm gewicht trekken. Wat denken jullie? En vanaf wanneer zouden jullie dat dan meenemen in de training naast longeren?

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:38

Art_Ificious schreef:
Een fijn gevoel is alvast al heel positief. :)

Ik was aan het denken, voor Harley te berijden ga ik sowieso longeren met een zadel erop. Maar voor ik er dan zelf op ga, leek banden trekken / de bak slepen een goede oefening voor de spieren ivm gewicht trekken. Wat denken jullie? En vanaf wanneer zouden jullie dat dan meenemen in de training naast longeren?



Lijkt me totaal andere spiergroepen trainen dan dat ze nodig hebben om je te dragen. Als je in wil spannen kan je dat wel doen maar om te rijden lijkt het me nutteloos.
Beter kan je rechtrichten of andere methoden van grondwerk wat gaan bestuderen denk ik.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:06

Oh ok thnx voor het meedenken ;)

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:44

Azmay schreef:
Art_Ificious schreef:
Een fijn gevoel is alvast al heel positief. :)

Ik was aan het denken, voor Harley te berijden ga ik sowieso longeren met een zadel erop. Maar voor ik er dan zelf op ga, leek banden trekken / de bak slepen een goede oefening voor de spieren ivm gewicht trekken. Wat denken jullie? En vanaf wanneer zouden jullie dat dan meenemen in de training naast longeren?



Lijkt me totaal andere spiergroepen trainen dan dat ze nodig hebben om je te dragen. Als je in wil spannen kan je dat wel doen maar om te rijden lijkt het me nutteloos.
Beter kan je rechtrichten of andere methoden van grondwerk wat gaan bestuderen denk ik.



Aan de handwerken/ grondwerken kan nooit kwaad. Je traint namelijk dezelfde spieren als met rijden alleen dan zonder belasting + heel leerzaam want je ziet alles vanaf de grond.
Ik Werk ook aan de hand naast het rijden. Natuurlijk nog niet met mijn puppypaard. Maar ga ik van eht voorjaar wel mee aan de start

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:02

Azmay, ik heb al een aantal topics van jou en moeder en dochter gezien, en ik vind het echt jammer dat Diva weg gaat. Als ik mijn smurf niet had gehad zou ik zeker geintereseerd zijn! Toen ik Charlie kocht was ik eigenlijk op zoek naar een merrie van 2,5 of 3 jaar oud, zo groen mogelijk. Totaal mislukt, want ineens had ik een hengstveulen van 8 maanden. Hoe is het afgelopen met de kijkers?

Art, wat ben jij al ver met Harley! Charlie is net zo oud (scheelt volgens mij niet veel, hij is uit augustus) en ik merk nu wel echt enorm 'ik ben 2 en ik zeg nee' gedrag. Hij kent de regels, hij is doorgaans erg braaf, hij is voor de duvel niet bang, maar af en toe... Sinds een paar weken wil meneer op avontuur. Dat betekent dat als ik een eindje ga wandelen hij het liefst op een drafje naar de andere kant van de wereld gaat, en als ik het lef heb om hem buiten de wei alleen even te voeren verdomt hij het om terug naar de wei te gaan... Ik krijg het altijd wel voor elkaar, maar wel nadat meneer toch wel een paar keer ernstig in de staak is gegaan. Als ik een eindje met hek ga wandelen is er geen enkel probleem. Ach, ik heb hem op dat avontuurlijke karakter gekocht. Ik wilde immers een paard om mee op avontuur te gaan. Maar ik had nog niet echt over de keerzijde daarvan nagedacht :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:11

Ik weet niet of je Charlie in de opfok hebt gehad?

Maar ik heb harley intussen al bijna 1 jaar bij mij. Gekocht toen hij anderhalf jaar oud was in Januari. En vanaf toen al veel gaan wandelen, eerst in de wei en commando's aangeleerd om netjes mee te stappen, te draven en stoppen als ik het vroeg.
Daarna dit ook gedaan tijdens kleine stukjes wandelen buiten de wei en elke keer de wandeling langer gemaakt.
De commando's zitten er reeds erg goed in.
Echter kan hij ook koppig zijn, maar dan hou ik vol en dan win ik ook.
Koppig zijn resulteert in: stilstaan tijdens wandelen, niet de stal in willen, niet de wei in willen want er ligt modder bij de ingang. Tja modder en Harley? Dat gaat niet samen. Zo is hij bijna tegen mij opgesprongen om een plas te ontwijken tijdens een wandeling.

En vandaag voor de 2e keer aan de longe gehad (stalgenoot) met touwhalster. Dit ging ook goed voor zijn 2e keer.
filmpje:
https://www.facebook.com/marijke.marico ... 227043301/

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:16

Impala is eigenlijk heel braaf. Hij snapt al dat ie ook de stal niet uit mag als de deur open is en dat ie van het verharde stuk moet als ik aan het vegen ben. Hij is eigenlijk veel makkelijker dan mijn 11-jarige fjord momenteel (die heeft de winter in de kop) := Hij probeert weleens wat, maar hij is best gevoelig voor correcties.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:24

Nies_ schreef:
Impala is eigenlijk heel braaf. Hij snapt al dat ie ook de stal niet uit mag als de deur open is en dat ie van het verharde stuk moet als ik aan het vegen ben. Hij is eigenlijk veel makkelijker dan mijn 11-jarige fjord momenteel (die heeft de winter in de kop) := Hij probeert weleens wat, maar hij is best gevoelig voor correcties.


Was het maar zo'n feest :') Ik kocht Charlie toen hij 8 maanden oud was. Hij is toen naar de Eifel Ofok gegaan, en het was de bedoeling dat ik hem pas aankomend voorjaar terug zou halen. Hij heet dus echt geen respect voor omheiningen, dus daar begon hij na een paar maanden de weilanden uit te gaan (let wel: hectaren land, beekjes, heuvels, bosjes, vers gras en vrienden). Ik heb hem dus toen hij 1 jaar oud was naar huis gehaald. Hij staat nu 24/7 het hele jaar buiten in een super leuke gemengde kudde in Katwijk. Doet het fantastich, is supersociaal, maar als ik hem in een stal zet die niet is afgesloten gaat hij op ontdekkingstocht. Als de stroom van de draad is staat hij buiten... Gevoelig voor correctie? Soms :') Verder is hij echt geweldig, maar op sommige momenten kan ik hem wel achter het behang plakken :+

Ondertussen kan hij wel heel netjes meelopen en meedraven en is hij zeer beleefd.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:37

Klinkt als mijn fjord :') Ik heb nu buitenstallen die gewoon open staan zodat ze naar buiten kunnen lopen. Als ik dat beest even opsluit in stal trapt ze nog net de deur er niet uit. Als Impala wel buiten is moet er ook nog luidruchtig gehinnikt worden en ze stopt niet tot hij terug is. Andersom gaat makkelijker, Impala hinnikt een keer als we weg gaan en een keer als hij haar weer hoort, die maakt er niet zo'n drama van.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:40

Harley alleen achterlaten in een stal is geen probleem. Hij zal eens roepen maar verder niets.

Harley kan zelfs naast mij meedraven als ik gewoon wandel. En als ik jog laat ik hem soms mee galopperen. echt leuk om te doen. En het leukste is dat hij dan achter of naast mij blijft, maar mij zeker nooit helemaal voorbij wil steken.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:40

pairadice schreef:
Azmay, ik heb al een aantal topics van jou en moeder en dochter gezien, en ik vind het echt jammer dat Diva weg gaat. Als ik mijn smurf niet had gehad zou ik zeker geintereseerd zijn! Toen ik Charlie kocht was ik eigenlijk op zoek naar een merrie van 2,5 of 3 jaar oud, zo groen mogelijk. Totaal mislukt, want ineens had ik een hengstveulen van 8 maanden. Hoe is het afgelopen met de kijkers?


Diva heeft even flink gepuberd maar ze is nu wel veel liever aan het worden, best jammer qua timing.
De kijkers zouden vandaag wat laten weten maar heb nog niets gehoord, weet niet zo goed of ik ze zelf een berichtje moet sturen eigenlijk.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:44

Misschien toch zelf even sturen? Dan heb je toch meer zekerheid?

Edit:
Filmpje van harley die met mij meedraaft :P
Helaas slechte filmhoek XD

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:01

Art_Ificious schreef:
Misschien toch zelf even sturen? Dan heb je toch meer zekerheid?

Edit:
Filmpje van harley die met mij meedraaft :P
Helaas slechte filmhoek XD
[ Video ]


Meedraven vinden al mijn paarden moeilijk, vanmorgen Kim geprobeerd het aan te leren maar is toch lastig vind ik.

Heb ze een berichtje gestuurd en ze hebben het bericht gezien maar reageren niet, frustraties :o

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:24

Azmay schreef:
pairadice schreef:
Azmay, ik heb al een aantal topics van jou en moeder en dochter gezien, en ik vind het echt jammer dat Diva weg gaat. Als ik mijn smurf niet had gehad zou ik zeker geintereseerd zijn! Toen ik Charlie kocht was ik eigenlijk op zoek naar een merrie van 2,5 of 3 jaar oud, zo groen mogelijk. Totaal mislukt, want ineens had ik een hengstveulen van 8 maanden. Hoe is het afgelopen met de kijkers?


Diva heeft even flink gepuberd maar ze is nu wel veel liever aan het worden, best jammer qua timing.
De kijkers zouden vandaag wat laten weten maar heb nog niets gehoord, weet niet zo goed of ik ze zelf een berichtje moet sturen eigenlijk.


Ik zou nog even wachten en maandag ofzo een berichtje sturen als ze dan nog niets hebben laten horen. Heb je een goed gevoel bij ze?