Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tara_13

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:35

Ja het zit in een emmer, dus dat blijft er wel goed in zitten. En mocht het enorm veel regenen kun je altijd even de deksel erop doen toch. Bij Masters zit er sowieso een deksel bij!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:28

Afspraak voor de neuszonde staat voor volgende week maandag.
Ben erg benieuwd :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:53

Tara_13 schreef:
@Caily kun je niet van subli of masters zo'n grote likemmer gaan gebruiken? Wordt veel gebruikt in de opfok en je jaarling kan dan zelf nemen waar hij behoefte aan heeft.

die emmer had de mijne zo gesloopt (van subli) , maar hij vond hem wel lekker :+

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:46

Tara_13 Wat een mooie palomino zeg!

Set_Elknol gelukkig viel het mee qua weer en heb je er een mooi bezoek aan over gehouden, knap peerd!

Caily wat een leuke foto's van jou en je tinker, kan ze bij jou ook al netjes stil staan? Die van ons moet namelijk nog veel leren, want kan erg ongeduldig worden :=

Kimley, super dat de afspraak staat, hopelijk mag het allemaal goed verlopen! Gaat verder alles nog goed met je paardje?

Hoe hebben jullie het met de stalgang van jullie's pony's/paarden? Die van ons staat snachts op stal maar ze maakt echt een bende van de stal, mest ligt overal en er dan ook nog heerlijk door heen rollen. Het is nu meer een vies zwart paard aan het worden, zucht.. >;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:52

Stil staan als bij de smid is geen punt, dat moet ze ook gewoon. En als ik het zeg of poetsen wil ook wel. Maar het moet niet te lang duren, dan wil ze weer iets anders doen. Bijvoorbeeld vlechten duurt net wat te lang. Komt wel met de jaren. Ze kan wel heel goed boos worden, heel veel regen gisteren. Ze houdt niet van regen, als veulen ging ze als idioot door de weide rennen. Gisteren moest ze zich af reageren op haar hooi, en malen met dr been door die bak, alles eruit, wilde ze in de bak gaan rollen, gelukkig besefte ze net op tijd (half door de knieen), dat dat niet past :+ En dan ga ik even naar haar toe kroelen en een kusje, dan is ze het alweer kwijt. Vanochtend was ze weer blij, want toen was het droog.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:56

Haha erg herkenbaar, vooral met die benen in de bak. Die van ons kan wel stil staan aan het halstertouw met poetsen hoor, zolang ze maar zicht heeft op onze andere pony's vind ze het allemaal prima. Alleen met wandelen is de concentratieboog heel erg kort, wil daardoor ook nog niet met haar de weg op, ze moet wel stil kunnen staan als verkeer er aan komt. Met smid zal mij het benieuwen, die komt met een paar weken langs, dus is nog een verrassing :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:57

Jelle is momenteel viespeuk op stal, hij heeft een kleinere (nood)box dan de rest en stond gisteren langer binnen dus alles vies :=
Nu houd hij ook van rollen in de modder dus dat werkt ook niet mee

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:20

Alleen zijn geeft ze niks om, gelukkig. Alleen in een box, alleen in de wei, alleen mee uit wandelen kan allemaal. Als half jaar oud boefje heb ik haar een keer laten staan in de bak totdat ze rustig was, later een keer alleen op stal na het wassen, tevens heel wat wisselingen gehad in de kudde waardoor ze zich niet idioot is gaan hechten aan een paard maar wel onwijs sociaal is. Mijn ruin is haar vaste rots in de branding, en momenteel haar enige gezelschap. Maar ook hij is lekker zelfstandig en zodoende dus ideaal evenwicht, kunnen goed met elkaar maar ook prima zonder elkaar :)

Heb ze altijd buiten lopen dus op stal heb ik geen idee van hoe ze zijn. Als je mest ophoopt achterin de stal ipv eruit scheppen schijnen ze dat op den duur wel te gaan snappen.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:21

Kimley schreef:
Oh nee inderdaad Bambi blijft ook.
Ze is nu al groter dan ik wou :')
Waar kan ik dat vinden dan? Vind het wel grappig om te doen !

Edit, heb wat gevonden. Met 18 maanden zitten ze op 90% van hun hoogte. Dus schofhoogte van 18 maand delen door 90 en dan keer 100.

Kom ik uit op 1.33 :=
Oeps ik wou een pony van ongeveer 1.20 8)7

Hmmm als ik die berekening gebruik zou Bailey 1.26 moeten worden := en ik zit zelf steeds te zeggen dat ik denk dat ze 1.20 wordt :+

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:34

Wat leuk dat ik dit topic tegen kom! :D Ik heb namelijk ook een pony van 2014, van augustus.

Even voorstellen, dit is Luna. Haar moeder is een Tinker en vader Appaloosa. Beide ouders zijn rond de 1,40 dus hoop dat zij ook die kant op gaat. Ze staat in een gemengde kudde 24/7 buiten. Ze komt dagelijks in de hand. Meestal om te voeren maar soms ook een kleine wandeling. Luna krijgt ineens allemaal witte stippen op dr hoofd dus het is ook nog een verrassing hoe ze er straks uit gaat zien. Het is de bedoeling dat ik met de tijd recreatief ga rijden met haar.

Luna als klein veulentje

Afbeelding

Luna van de zomer

Afbeelding

Luna vorige week. Ze gaat ineens heel hard de breedte in. Haar rug is al een aardige bijzettafel :+

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:41

Wat een leukerd, welkom!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:46

hipkippie wat een schitterend dier!
Ben benieuwd of er vlekken in haar vacht gaan komen.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:50

Welkom hipkippie, wat een leukerd!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:13

Leuk paardje welkom!

Kimmiee, ja haha zoiets hield ik me ook voor :')
Maargoed we moeten maar afwachten wat het word he!

Ann pam, ja met bambi gaat alles prima hoor!
Ze heeft er zelf niet zoveel last van ( wat we aan de buitenkant kunnen zien uiteraard), ze is nog net zo gek als een deur als altijd haha.

Bambi is opzich heel schoon op stal, doet het netjes achterin en plast ook op 1 plek. Maar nu met die slappe mest heeft ze wel de hele muren eronder gesmeerd :+

Bedankt! Ja ben zelf ook erg benieuwd, waarschijnlijk word ze toch gesedeert dus komt het wel goed :)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:16

Dank jullie wel!! In haar zomervacht zag ik her en der wel wat stipjes op dr lichaam maar zijn met dikke vacht al bijna niet meer te bekennen haha. Op haar hoofd komen wel spontaan steeds meer witte stipjes. Van de zomer zag je ook stipjes op haar hoofd maar dat was meer op de huid nu verkleurd echt de vacht. Ben benieuwd of ze ook meer stippen op dr romp gaat krijgen. Ze kreeg van de zomer wel allemaal witte haren in de vacht waar nu niet veel meer van te zien is

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:09

welkom!

Tara ook welkom, wat wordt ze al knap! Prachtig zo'n grote palomino en ja ze worden zo snel groot! :oo

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:20

Welkom hipkippie, knap paard hoor

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:24

Ik heb vorige week de moeder van Lola verkocht, en zodoende nu ook haar zadel te koop. Vond deze foto

Afbeelding

En heb vorige maand deze gemaakt

Afbeelding

Wat een verschil, haast onvoorstelbaar in een jaar tijd!! En dan kijk ik naar mijn nieuwe paardje die nu 6 is, die ik ook van veulen af aan al ken/verzorg, en dan zie je wat voor weg ze nog te gaan heeft, wordt er helemaal blij van dat ik dat nu weer mag mee maken :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:32

Haha dat is leuk om te zien! :)

soully

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:51

Lucky ook maar weer eens :)

Afbeelding

Zei je eten??
Afbeelding

Afbeelding

En afgelopen week was mama er weer even :)
Afbeelding

En zoals jullie vast wel zagen is madam ookal een prof in het 'vlechten' van haar eigen manen.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:42

Wat grappig zeg met dat zadel! Dan zie je idd wat een verschil in zo'n jaar tijd. Wat een groei maken ze die periode door

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:57

Dat zadel is wel erg grappig :D

Komen nog leuke nieuwkomers bij :j

Wat betreft dat meten, ben ik ook benieuwd.
Tika haar beentjes zijn maar 3 cm korter als die van Nina en Nina is 1.48/1.50.
Toch is ze nu nog maar 1.25.

Wel moet ik zeggen dat ik een hengstveulen gehad heb wat met 1.5 nog maar 1.35 was en uiteindelijk 1.58 geworden is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:29

Kwa grote ben ik ook vreselijk benieuwd hoe groot hij word, ik tikt de 1.60 nu aan

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:47

Tjeetje, dan is hij nu al groter als ik een paard zou willen hebben, boven de 1.60 worden ze mij te groot.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:04

Hahha ik ben blij dat ik niet de enige ben met die mening spatter :D