Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 11:15

Hij doet het braaf Moniek21!!

Gaaf Gomir, lekker om er dan weer op te zitten he?

Welkom Elsje123!

Hinde heeft deze week lekker vrij gehad en op de wei gestaan, vandaag stap ik er weer even 10 minuutjes op denk ik. En maandag mn eerste les van Ruud Scheaffer, ben benieuwd.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:23

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 02:11

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:36

Wouw Yentl wat zijn jullie alweer onwijs vooruit gegaan , echt top hoor hoe je haar aan het lopen hebt.
Morgen wordt het mijn debuut om op Haydn te gaan ;) heb er veel zin in wel een beetje spannend :o :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:11

Yentl, dat ziet er echt al heel goed uit. Kan mij er geen voorstelling bij maken dat wij over 2 maanden daar zouden zijn.... Gaaf hoor.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 09:19

Dankjulliewel voor de leuke reacties!

@Moniek, aaaaah gaaf! Laat je het filmen? Ben zo benieuwd. Ga je in oktober ook meerijden met VWF Prinsenstad in Rotterdam?

@pol013, ik moet ook eerlijk zeggen dat dit de fijnste 3-jarige is die ik onder het zadel heb gehad hoor. Vanaf het begin heeft ze zich gedragen zoals in het boekje. Ze heeft van nature een hele fijne zelfhouding en veel balans namelijk, dus daar hoef je weinig aan te sleutelen. Alleen zorgen dat ze goed recht blijft tussen 2 benen en handen en fijne overgangen maken.

Een klein stukje film;

https://vimeo.com/126578162

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:18

Gaaf beest hoor.
Ik heb heel bewust voor een allrounder gekozen maar aks ik zo'n beest door de baan zie gaan kriebelt het toch wel even.

Hihi die discussie over de naam.
Ik vindt hinde nog wel leuk maar ik ga zelf straks echt niet met een winning boy op wedstrijd. Schept iets te veel verwachtingen. Hij gaat denk ik toch echt gewoon wimpie heten straks. Dat past beter bij mijn wedstrijd geklungel.....

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:26

@ Yentl, ja er wordt sowieso gefilmd morgen :D ik zit er wel over na te denken voor vwf prinsenstad,
Ben afgelopen keer heen geweest speciaal om te kijken hoe en wat ;) even kijken hoe hij ontwikkeld en dan ga ik een beslissing maken , je moet er wel wat te zoeken hebben vind ik :o

dnsl92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:06

hoi allemaal,

Ik meld mij ook even maar lees stiekem al even mee.
Ook ik heb een H'tje staan die in mei zadelmak gemaakt gaat worden. Een Apache X Westpoint.
Gaaf om te zien hoe ver sommige van jullie al zijn!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 14:30

moniek21 schreef:
@ Yentl, ja er wordt sowieso gefilmd morgen :D ik zit er wel over na te denken voor vwf prinsenstad,
Ben afgelopen keer heen geweest speciaal om te kijken hoe en wat ;) even kijken hoe hij ontwikkeld en dan ga ik een beslissing maken , je moet er wel wat te zoeken hebben vind ik :o

Nou, ik denk dat jij er zeer zeker niet misstaat met Haydn! Ik denk ook dat er veel Dreamboys zullen zijn als ik is zo hier op het eiland rondkijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:15

@Moniek21: vwf is toch gewoon leuk? Kan t schelen, haha. (Misschien gaan we ook wel alhoewel we dan wat kort tijd hebben, want History gaat over een paar weken de wei op en dan laat ik hem staan tot half september ongeveer.
Hier gaat t allemaal goed. Daardoor heb ik niet veel te melden. Ik lees lekker mee en zie dat het met jullie paardjes ook allemaal voorspoedig gaat. Mooi! Wij hebben wel een klein "puzzeltje" gehad. History liep braaf zn rondjes maar zodra je hem naar rechts stuurt ging ie "aan de hol". Mogelijk omdat hij het nog wel spannend vindt dat hij "op rechts" ineens iemand ziet zitten. Mijn dochter heeft ook een "kleurige" bodyprotector. Dus nu maar even eentje geleend van iemand anders en alles op rechts gaan doen (opzadelen, hangen en opstappen). Het gaat nu een stuk beter met sturen.
Verder is alles zo gemakkelijk met hem (draf stap gallop op beide kanten zijn dik in orde) dat het niet uitmaakt dat we hem nu nog een poosje lekker weg zetten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:50

Nou het eerste ritje is een feit... Ik kan jullie vertellen het was kort maar krachtig :D ik accelereerde van 0 naar 100 in 2 sec denk ik, ik heb me laten vallen ... En zit nu thuis met 2 of 3 gekneusde of gebroken ribben.... Balen maar het is niet anders . Nu even herstellen en dan maar een nieuwe poging :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:37

Oei oei, misschien is het toch allemaal wat te snel gegaan. Bij ons een beetje hetzelfde. Ook in de binnenbak wel een grote 20x60. Eerste paar x niks gebeurd. Kreeg nog wel een streepje sedatie (omdat ie m ook zo kneep). Hij vond alles op rechts nog wel spannend en als je hem dan rechtsom stuurde en hij zag mn dochter zitten ging ie ook rennen. Stapje terug gedaan en eerst weer in t ringetje oefenen met sturen. Alles op rechts doen en nu gaat het weer goed.
Beterschap (hoop dat je ribben niet zijn gebroken, pff)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:53

Babootje, nee hoor het is niet te snel gegaan.. Hij was er klaar voor hij kan al heel goed sturen en remmen en gasgeven, alleen de jongen die hem beleerd zit zoooo vreselijk stil, ik wilde hem terug sturen naar de hoefslag ( in stap ) en deed uit automatisme m'n hand breed .... Daar schrok hij van en sprinte naar voren... Ik uit balans en hij nog meer in paniek... Toen heb ik me eraf laten vallen, want hij ging snoeihard op de kopsekant van de binnenbak af.hij sprong gelukkig naar rechts en ik ging eraf links af.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:12

Pff ja, die jonge paarden...
Mijn dochter kan gelukkig ook heel stil zitten, dus toen History schrok (omdat ie dr ineens zag zitten, denk ik :D ), kan ze wel goed "mee" zijn. Dus verlichte zit, om niet te hard in het zadel terecht te komen en maar een beetje hohoooo neurien, terwijl ie door de bak schiet. Gelukkig geen bokken (maar dat kan ook niet als ie zo hard gaat :+ ). En dan is 20x60 een heeele grote bak.
Je weet in ieder geval wel zeker dat t geen trapzakken zijn :D :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:40

Haha precies babootje sloom is hij niet ;) , ik zat ook heel stil tot ie opeens naar voor en opzij sprong en toen een sprint inzette :+ en hij had zeker nog 45 meter om te versnellen en die gebruikte hij daar ook voor :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:57

Die van mij ging ook vrolijk rondspringend in het rond afgelopen week. Hij reageert op de longeersingel veel meer dan op het zadel lijkt wel. Die singel is van stroever materiaal en dat leek hij niet echt te kunnen waarderen. Echt trappen naar de singel.
Het bitje is ook nog niet echt zijn vriend. Hij wil alles in zijn mond pakken maar als ik met het bit aan kom :+

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 09:54

Jeetje Moniek! Even goed uitrusten, gekneusde/gebroken ribben zijn niet niks, daar kan je lang last van hebben. Gelukkig heb je geen angst hierdoor gekregen als ik het zo lees uit je post, haha. Dus volgende keer er weer lekker met een gerust hart op, komt goed!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:00

Haha Yentl nee hoor niet bang geworden ;) , ik heb wel voor de zekerheid nervcontrol besteld ;) dat maar even geven haha, en volgende keer als ik erop zit handjes bijmekaar houden haha

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:55

Yes! Vandaag mijn nieuwe zadel binnen gekregen! Helemaal happy en tevreden. Nu kunnen we eindelijk verder!

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:16

Wat gaat iedereen goed hier!
Balen van je val monique maar gelukkig heb je er geen schrik aan over gehouden.

Hier vandaag weer op hum gezeten. Door de regen was de longeerbak eindelijk goed te doen dus ben er daar opgestapt en heb super fijn allebei de kanten op kunnen stappen en draven, wat een fijn dier.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:08

Vandaag mijn instructrice gesproken, en waarschijnlijk gaan we over 2 weekjes ongeveer echt beginnen. Eerst wou ik het uit handen geven. Maar nu besloten dat ik toch actief deel uit ga maken van het inrijden! Ik heb er al 3x even op gezeten wat ook niet mijn planning was. Maar dit doet hij al zo braaf en relaxt. Dus de eerste paar keer zal ik erop gaan aan de longe, onder begeleiding. Vervolgens zal mijn instructrice hem straks verder onder het zadel nemen voor de knopjes erop te zetten.

Spannend vind ik het wel met deze wijziging in plannen. Maar ik heb vertrouwen in haar kunnen en mijn paardje. Nu hem nog een aantal keer met mijn nieuwe zadel longeren zodat hij dat gevoel ook weet kent na onze korte stop door mijn zadelzoektocht.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:43

De dokter zei dat ik 2 of 3 gebroken of gekneusde ribben heb... Maar ik denk zelf dat het een spierenkwestie is, ik kan overal op de pijnlijke plek drukken dat is vooral links in m'n zij zon 15 cm onder m'n oksel zonder dat het heel veel pijn doet, dan lijkt het mij niet gebroken .. Toch ? :)
Als het zo doorgaat met opknappen ga ik er misschien van het weekend wel weer even op, maar dan wel even aan de lijn hihi. Hij wordt ook een beetje stout nu, gaat z'n grens opzoeken dat mag natuurlijk maar moet wel de kop ingedrukt worden ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:17

Hoe gaat het met de jonkies? :D

Donderdag is er voor het eerst op Amaretto gereden. Het heeft even geduurd, maar met geduld komen we er wel :D

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:30

Inmiddels voor de 4e keer erop gezeten en grote ronde door de bak gestapt. Voor het eerst even op mijn nieuwe zadel gezeten, hemels!!

voor het eerst eens wat druk op de stijgbeugel gezet tijdens het hangen, wat gewiebeld en been op die manier erover heen kunnen slaan. Maakte hem allemaal niets uit! Met een beetje mazzel kijkt morgen de zadelmaker even of alles echt netjes ligt. Dit type zadel was op haar advies, maar even checken laten of alles lekker ligt. En dan gaat het voor de echt beginnen! Dus heb wel al wat gezonde kriebels langzaam aan!