Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:38

Aqua8horse schreef:
Zo 1,2,3 niet maar daar zal ik over nadenken.
Moet het een GP ruiter zijn? Of gewoon een correcte foto...mag het ook uit een boek?

Dat verklaart wel een hoop, als je internationaal niet 1 GP combinatie kan noemen die correct afgericht is. Dat zegt ook wel weer genoeg over jouw "methode"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:40

Aqua8horse schreef:
Ze sturen mij dat via PB. Misschien omdat ze begrijpen wat LDR doet en zich niet willen mengen in de discussie.

Of misschien uit kwaadwilligheid naar andere Bokkers. Hoe het ook zij het is niet netjes om via derden verkregen info te plaatsen zonder dit bij de betreffende persoon te verifiëren. En dat heeft niks met LDR te maken .

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:41

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:

Je hebt mij er niet mee hoor als je niet LDR traint en het wel doet of omgekeerd. Dan klopt mijn informatie die ik heb gekregen kennelijk toch niet.

Nee precies, waarom zou ik dat in godsnaam voordoen. Maar blijf gerust je informabnten volgen, lig ik ook niet wakker van hoor!

Zoals ik al zei, past het niet bij mijn paard!
[/quote]

LDR past nooit bij een paard.

Ik volg niemand hoor, ik meld het er netjes bij voor als het niet klopt.
Knipoog ( je weet het immers nooit zker, zo zie je nu maar weer Knipoog )

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:47

Aqua8horse schreef:

LDR heeft toch goed gepast bij Bonfire en Rembrandt!

Je meldt het netjes, maar gelooft mij niet als ik zeg dat het niet zo is!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:48

Rectificatie met betrekking tot de foto's die Samsam plaatste. In mijn bericht heb ik gezegd dat ik niet dan begrijpen dat je op deze manier van je paard kan genieten.

Mijn oprechte excusses aan Samsam dat dit een slordige type fout is geweest. En dat het in het algemeen bedoeld was.

Bij deze: dat iemand op deze manier van zijn of haar paard kan genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:48

Hoho, van Rembrandt werd gezegd dat die slechts sporadisch zo gereden werd, als noodoplossing bij ontploffingsgevaar.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:50

Aqua8horse schreef:
Rectificatie met betrekking tot de foto's die Samsam plaatste. In mijn bericht heb ik gezegd dat ik niet dan begrijpen dat je op deze manier van je paard kan genieten.

Mijn oprechte excusses aan Samsam dat dit een slordige type fout is geweest. En dat het in het algemeen bedoeld was.

Bij deze: dat iemand op deze manier van zijn of haar paard kan genieten.

Mijn vraag was niet inhoudelijk op het longeren in te gaan en dus ook niet "algemeen" deze discussie gaat over LDR en niet over mijn longeren. (reacties daarop doe je maar op HAW)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:53

Samsam"]
Zo 1,2,3 niet maar daar zal ik over nadenken.
Moet het een GP ruiter zijn? Of gewoon een correcte foto...mag het ook uit een boek?

Dat verklaart wel een hoop, als je internationaal niet 1 GP combinatie kan noemen die correct afgericht is. Dat zegt ook wel weer genoeg over jouw "methode"
[/quote]

Dat zegt helemaal niets over onze methode. Die methode is vrij nieuw en rijden op GP vergt tijd. Dus nog even wachten met je oordeel lijkt mij op z'n plaats.

Ik zou er over denken, Samsam en een correcte foto proberen te zoeken.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:54

sarabande"]
Ze sturen mij dat via PB. Misschien omdat ze begrijpen wat LDR doet en zich niet willen mengen in de discussie.

Of misschien uit kwaadwilligheid naar andere Bokkers. Hoe het ook zij het is niet netjes om via derden verkregen info te plaatsen zonder dit bij de betreffende persoon te verifiëren. En dat heeft niks met LDR te maken .
[/quote]

Ik geef dat toch aan, dat ik dat gehoord heb en dat het misschien niet klopt.
Daar is volgens mij niets mis mee.
En waarom altijd het slechste denken, is dat een gewoonte op bokt?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:57

Nu we het toch over loodlijn hebben:

Kijk maar eens in het onderstaande filmpje. Dit filmpje is van Tolstoi zijn laatste Inter II. Er was veel publiek in de ring, veel spanning was er dus mogelijk, plus dat er zware oefeningen aan zaten te komen in de proef.

Kijk maar met name naar het rond de ring rijden: Tol is hier dieper/ronder ingesteld om hem door de spanning heen te rijden en ook om de rug geen "knopen" te laten krijgen. Als dit wel het geval was, kan ik nooit meer in de proef een verzamelde oefening laten zien, zoals je piaffe. Bijkomend probleem is dat het paard ook nog eens voor het been moet zijn. Zodoende rij ik hem akitef van achter naar voren, maar wel dieper ingesteld.

Tijdens de proef heeft hij vrijwel heel de tijd toch de neus eruit, puur omdat ik meer bergopwaarts rij. Ik heb overigens geen enkel commentaar van de 3 juryleden gekregen inzake de aanleuning.

http://www.vipdressage.com/movie/tolstoigroot.wmv
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 28-12-03 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:57

Samsam"]

LDR heeft toch goed gepast bij Bonfire en Rembrandt!

Je meldt het netjes, maar gelooft mij niet als ik zeg dat het niet zo is!!
[/quote]

Weet jij dan misschien beter wat ik wel en niet doe als ik zelf?

Prestaties zeggen helemaal niet over de toestand van het paard en zijn zeker geen garantie om LDR vrij te pleiten!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:58

Weer even een opmerking:

- Als het enigzins mogelijk is wat minder quoten (A8H: is het mogelijk reacties in 1 post te behandelen ipv in een aantal opvolgende posts?)

- Niet op de man spelen.

- Foto's interpreteren als illustratie van een systeem. Commentaar als eerder hier gegeven komen de discussie niet ten goede en zullen mensen ook niet uitnodigen om zelf hun voorbeelden te plaatsen.

Ik laat dit topic open omdat ik hoop dat er nu voor eens en voor altijd goed over doorgepraat kan worden. Op dit moment verschijnen er elke paar weken topics over dit onderwerp die tnt vrijwel allemaal in een slotje eindigen. Dat wil ik bij dit topic eigenlijk voorkomen. Het is dus verder aan jullie.
Laatst bijgewerkt door Apple op 28-12-03 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:58

Aqua8horse schreef:

Dat zegt helemaal niets over onze methode. Die methode is vrij nieuw en rijden op GP vergt tijd. Dus nog even wachten met je oordeel lijkt mij op z'n plaats.

Jahoor, als jij denkt dat de hele wereld het fout doet, en alleen jij weet hoe het echt moet, zegt mij dat genoeg!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:59

Tyrza schreef:
Nu we het toch over loodlijn hebben:

Kijk maar eens in het onderstaande filmpje. Dit filmpje is van Tolstoi zijn laatste Inter II. Er was veel publiek in de ring, veel spanning was er dus mogelijk, plus dat er zware oefeningen aan zaten te komen in de proef.

Wat zie jij voor verband tussen de loodlijn en wat je beschrijft?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:01

Nou, iik verwijs naar het feit dat achter de ll wordt gereden, wordt afgekeurd door bepaalde personen in dit topic. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 28-12-03 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:02

Samsam"]

Jahoor, als jij denkt dat de hele wereld het fout doet, en alleen jij weet hoe het echt moet, zegt mij dat genoeg!
[/quote]

Ik zeg dat het LDR systeem een slecht trainingssysteem is. Ik heb het dus helemaal niet over de hele wereld Boos!

En ik zeg niet dat ik alleen weet hoe het moet. Boos!

Ik zeg alleen dat het anders kan met een nog beter resultaat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:04

Aqua8horse"]
[quote="samsam schreef:

Met een opgericht paard is de knik/hoek ook veel scherper als met een laag ingesteld paard.

De eerste foto klopt niet. De oprichting is niet goed. Dat kan je dus niet vergelijken.
[/quote]

Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:06

Aqua8horse schreef:
Ik geef dat toch aan, dat ik dat gehoord heb en dat het misschien niet klopt.
Daar is volgens mij niets mis mee.
En waarom altijd het slechste denken, is dat een gewoonte op bokt?

Daar is heel veel mis mee. Zeker als het allemaal negatieve dingen over die mensen die jij niet kent betreft.

Komt heel naïef over dat je dit zomaar plaatst. Iets lelijks zeggen van iemand en dan roepen het is misschien niet waar is ook nog laf, het staat er al en is voor iedereen leesbaar.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:06

Aqua8horse"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse schreef:

[/quote]

Ik zeg dat het LDR systeem een slecht trainingssysteem is. Ik heb het dus helemaal niet over de hele wereld
.
[/quote]

Jij kan internationaal niemand noemen die in jouw ogen een goed afgericht paard heeft, en hoe fijn jouw paarden zijn afgericht heb je al meerdere malen uit de doeken gedaan!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:08

Aqua8horse schreef:
Weet jij dan misschien beter wat ik wel en niet doe als ik zelf?

Jij weet blijkbaar ook beter hoe ik train dan ikzelf!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:11

Ik moet er even over nadenken. zoals jullie hebben kunnen lezen . Dus ok heb wat tijd nodig om een goede foto te vinden.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:49

Sjuimpje schreef:

Nog even over SP zijn schemaatje:
http://tkfy.asp4all.nl/anky/nl/images/h ... .jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding

De clou is toch juist dat van het ldr rijden het paard ook nog eens een valse knik krijgt? wat is nou precies slechter, het ldr of de valse knik? Dit paard hierboven vind ik dus echt een vreselijke valse knik hebben als hij hoog loopt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:51

Tyrza schreef:
Nou, iik verwijs naar het feit dat achter de ll wordt gereden, wordt afgekeurd door bepaalde personen in dit topic. Knipoog

Citaat:
En de reactie van bv. de bondscoach in Paardenkrant.

"Strikte naleving van het FEI-reglement door juryleden en ruiters is daarvoor heel belangrijk.

Zo zegt artikel 100.6 dat paarden hun hoofd bij al het werk,met inbegrip van het halthouden,iets vóór de loodlijn dragen.
Wordt het paard achter de loodlijn gereden,moet de jury keihard tegen optreden.Dat doet men tegenwoordig gelukkig ook.
Het resultaat daarvan is dat ruiters thuis hun paard op een correcte manier trainen.
Immers: train je thuis verkeerd,krijg je je paard in de ring niet in de correcte houding" Aldus Bert Rutten.

Die opmerking gedaan door Rutten is toch niet bedoeld voor een middelvinger.Bloos!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:22

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:32

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="samsam schreef:

Met een opgericht paard is de knik/hoek ook veel scherper als met een laag ingesteld paard.

De eerste foto klopt niet. De oprichting is niet goed. Dat kan je dus niet vergelijken.
[/quote]

http://www.eurodressage.com/images/00ac_ferro.jpg[/img]
[/quote]

Dit paard heeft volgens mij ook niet de perfecte oprichting. Achter de oren is nog steeds niet het hoogste punt.

Afbeelding

Dit paard heeft volgens mij wel een mooie oprichting