de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:17

Denk er wel om dat je hem aan de voorkant niet teveel ruimte geeft zodat het over de stang heen gaan zoveel mogelijk wordt beperkt.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:26

Oké top! Ik had namelijk ook in m'n hoofd dat kaal het beste is. Als ze eenmaal staan en je rijd voorzichtig is er niks meer aan de hand. Bedankt Anneruth, ik ga er zeker op letten. Toch altijd spannend om met zo'n jong dier een groot stuk te rijden vind ik.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:27

Ik vervoer al mijn paarden kaal aan de benen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:07

Ik vond het ook spannend en was blij dat mijn vriend achter mij aan reed en direct verslag kon doen. Toen Gideon onrustig werd gaf hij aan dat ik iets minder voorzichtig moest gaan rijden. Dat hielp. Zo werd hij gedwongen op te letten.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:20

jup werkte bij die van mij ook. Net iets harder remmen en bochtjes maken! :D

Gentle is in de leer voor voltige paard :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:32

Zo die is braaf!!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:54

Mijneliebe! die is echt braaf!! Dat je het ook durft uit te proberen haha! daar ben ik net te truttig voor.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:00

ja haha wie niet waagd wie niet wint.. maar ik ben zelf ook niet zo'n held hoor. Hij is gewoon heeel erg makkelijk. Heb er nog geen 15 x opgezeten.. :D

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:06

Die van mij zou onder mn kont uitvliegen :D

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:37

Jeetje wat is die braaf inderdaad! Hij kijkt er ook echt bij alsof het niks is :') Dat moet ik met de mijne niet uitproberen in elk geval :P

De mijne is twee weken geleden nu lekker naar huis gekomen en heeft vandaag voor het eerst kennis gemaakt met andere paarden, hoop dat er snel echt een vriendje voor hem bij kan komen vind ik toch lekkerder dan alleen! :) [ITP] Eros eerste echte kennismaking met paarden

Iemand nog een goede tip om hem wat dikker te krijgen alleen? (bietenpulp had ik al maar eet hij echt met geen mogelijkheid, ook niet met biks of maismeel erdoor :( ) Hij krijgt al ongeveer onbeperkt kuil, 3 x per dag een hele kruiwagen vol en bij z'n volgende voerbeurt is de laatste nog niet op, maar toch word hij maar niet wat voller. Of zou het kunnen komen door een terugval van de castratie?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:38

Dat doe ik ook maar even niet bij Gio want dat overleef ik echt niet. Op de trailer hoor je die van mij niet. Soms vraag ik mij af of hij er überhaupt nog opstaat.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:52

Nog een beetje geduld misschien, _Zoe? Het duurt echt wel 2-3 maanden voor je tevreden bent. Misschien een keer een vitaminespuit en een eiwitrijke brok zou je nog kunnen toevoegen maar ruwvoer is het belangrijkste.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:56

Merriebrok zet ook wel aan. Goed ontwormen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:32

Vanavond met mijn 3-jarige weer in de les gereden. Een hoopje bladeren naast de bak was heel eng. Maar na 1 x er goed langs was het al prima. Ze leert zo snel. Ik longeer haar eerst even en rijd dan ongeveer 20 minuutjes mee.

Ik moet wel beginnen met een zweepje te gaan rijden. Als ze een beetje moe is, is ze echt heel slecht voor het been. Vorige week een keer geprobeerd, maar ze vond het zweepje heel erg eng. Schoot elke keer weg. Vandaag heb ik even met het zweepje haar hals geaaid, de rug en kont. Dan weer laten snuffelen. Toen werd het wel steeds beter. Dus van het weekend maar eens proberen.

Op- en afstappen gaat heel goed. Ze blijft super stil staan. Opstappen doe ik nu met een krukje. Ik ben zo klein dat ik eerst omhoog moet springen om mijn voet in de beugel te krijgen en moet veel moeite doen om er dan op te komen. Maar ook dan bleef ze heel netjes stil staan. Maar met krukje gaat nu prima, dus dat is veel beter voor paardlief en voor mezelf :P

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:42

Hij heeft ook al een vitaminespuit en ontworming gehad, ben er namelijk al dik 2,5 maand mee bezig. Het werd eindelijk een beetje beter maar sinds de castratie voer ik nog meer en word hij niet dikker, ook niet meer dunner gelukkig want eerst had hij echt een terugval maar zeker voor de winter zou ik er graag wat meer vet op zien. Merrievoer kan ik inderdaad wel proberen! :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:52

_Zoe, ik vind hem prima hoor. Zou hem niet vetter willen. Als jij in de winter genoeg hooi blijft voeren zou hij niet terug hoeven vallen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:58

Super Setteli dat het zo goed gaat.
Ik rijd Broer ook met zweepje hoor, is voor de extra.

Ik vind hem er netjes uitzien hoor Zoe, maar misschien vertekenen de foto's wel.

Gisteren heerlijk met Broer op de galoppeerbaan gereden bij ons, samen met onze hond. Zo lekker, je ziet ook dat Broer er echt van geniet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:15

de mijne is ook schraal, is ook net een 4 weken terug gecastreerd, heb ze lieverw at schraal dan veel te vet, maar hou het wel goed in de gaten, hij staat nu met een groepje 24/7 op een volle wei. als het weer te slecht wordt komt hij naar huis en kan ik gerichter bijvoeren.
Afbeelding

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:20

Dat had Broer ook echt FF, ik heb ze liever ook wat schraler dan vet hoor. Vind hem ene mooi type hoor!!!
Broer is nu echt goed qua gewicht, dus in de gaten houden dat er alleen spieren bij komen en niet spekjes.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:00

Gigi is altijd wel mooi rond geweest, alleen erg weinig bespiering
Volgende week komt eens een fysiotherapeut kijken naar dr benen/rug, omdat ze altijd de eerste 5 minuutjes van het rechtsom lopen een beetje mankt :(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:01

wat vervelend zeg Judarthos. Heb je dr al een da bij gehad?

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:37

Fokfanaat: gaaf type heb je trouwens, dat bijkomen komt vanzelf wel als ze aan t werk gaan!
Gentle: wat gaaf dat je dat zo kunt doen!
yeentll: heb mijne toen ook zonder bescherming op de trailer gehad, en moest goeie 3 uur reizen.
was erg braaf dus denk idd om rare reacties te voorkomen gewoon lekker zo op de wagen zetten.
en idd kort zodat ie niet gaat springen aan de voorkant.. goeie tip van Anneruth

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:41

Thanx inkiepinkie, hij is ook pas 2,5 hoor, heeft nog de tijd.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:48

Er wordt van alle KWPN veulens DNA afgenomen, dus de ware identiteit van die totilas was toch snel te checken lijkt mij. Bij mij ging er al een lampje branden toen de VERKOPER de overtocht wel wilde betalen, terwijl de koper een beperkt budget had (voor zo'n paard dan hoor :D)

Mijn merrie is inmiddels flink aan het uitgroeien en dikker worden. Ze wordt met de dag knapper. We denken er nu over om haar toch nog weer in training te doen voor een maand of wat. Veulen komt pas in juli ergens, dus er kan nog best wat gebeuren voor die tijd :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:11

Tja een toot x jazz in het zwart en hengst is natuurlijk ook wel een echte droom(pony :+) Geloofde er vanaf het begin af aan niet veel van.

Mijn Gentleman mag iets vetter. De ribbetjes zijn te zien als hij buigt, niet als hij staat. Maar zo lang ze groeien is iets te schraal beter dan te vet en aangezien hij max. 2x per week gelongeerd wordt en dan extra luzerne + muesli krijgt maak ik me maar niet te druk :)

Shire is perfect op gewicht. Ribben te voelen, niet te zien. Maar die staat 24/7 met zijn hoofd aan de grond :=