[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:22

Het is geen kwestie van afkeuren eigenlijk, dat woord klinkt te erg vind ik! Ik heb bij bepaalde dingen echt wel gedacht 'ha, interessant om te doen, hier gaan ze minder van kijken later'.
Maar sommige dingen zijn mijn ding niet, ik denk dat mijn 20jarige oerbrave professor echt zou panikeren als je een stuiterende skippybal op zijn rug bindt bijvoorbeeld, het nut en de logica om dat met zo'n paard dat schrik heeft te doen ontgaat mij gewoon! Dat is voer voor een interessante discussie lijkt mij inderdaad. Elk paard is verschillend sowieso, maar het moet wel veilig blijven.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:27

Ik vind de meeste van de laatste berichten toch ook een nare bijsmaak krijgen. TS heeft uitgebreid verzocht om te PB-en, dit topic dient niet voor dergelijke discussies van welles/nietes. Overigens vind ik het ook een beetje flauw om bij het eerste kleine dipje met best zware kritiek aan te komen zetten.

Dat een trainingsmethode je ding niet is, is heel normaal, en dat is het mooie aan trainen: er zijn zo veel methodes die kunnen werken. Maar als TS nu zo dapper is om een heel verslag te laten zien, dag na dag, van wat er met haar paard, dat een probleem heeft, gebeurt, dan vind ik het niet zo netjes om felle kritiek te posten. Zo voorkom je alleen maar dat mensen in de toekomst zo'n initiatieven nemen om alles open en bloot te laten zien.

En voor wie vindt dat er een inschattingsfout gebeurd is: ook dat is persoonlijke visie, maar... wie onder ons heeft er nog nooit een verkeerde inschatting gemaakt met zijn of haar paard?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:37

Eens met de voorgaande meningen. Cherry, laat je niet op de kast jagen en ga vooral door met dit prachtige topic! Jij kent je paardje en jij weet dus best wat goed voor hem is en wat niet. En je hebt hele professionele begeleiding die lijkt mij 'niet zomaar wat uitproberen' maar weten waar ze mee bezig zijn.

En discussies mogen vind ik, kan soms heel leerrijk en boeiend zijn, maar zolang je de ander niet afkraakt of je mening wil opdringen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:48

Het is een schitterend paard dat je daar hebt hoor +:)+

Ik kan me best voorstellen dat het toch heel anders aanvoelt wanneer je een pop op je zadel gebonden hebt dan wanneer er een echte kerel in zit die niet goed in dit zadel past.

Zijn benen zijn te lang, knie zit aan de voorkant over het zadel heen en met zijn gewicht zit hij helemaal achterin het zadel.

Dat is voor een ervaren paard al niet fijn, laat staan voor een jonkie. Dat voelt gewoon totaal anders aan dan wanneer het ruitergewicht netjes in het midden van het zadel rust :)

Het kan heel prima zijn dat door de verkeerde druk achterop het zadel, het dier daarvan probeert weg te vluchten. Zeker als je gaat draven dan voelt dat nog wat vervelender aan.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:55

Je blijft toch echt houden dat mensen in dit topic reageren, het is nou eenmaal een forum wat open staat voor discussies. ..

Persoonlijk vind ik het jammer als de discussies via pb gaan... anderen mensen met soortgelijke problemen kunnen hier ook van leren en wellicht helpen anderen je om een frisse kijk op de zaak te werpen... dat betekent niet dat je het er mee eens moet zijn, helemaal niet, volg je eigen gevoel daarin, maar hou het lekker transparant dan blijft je topic ook leuk. De positieve reacties vind je blijkbaar wel leuk om te krijgen want daar stoor je je blijkbaar niet aan... en dat is een beetje krom... Dat alles via pb moet komt op mij ook een beetje over alsof het geheimzinnig is en niet openbaar mag staan...

Indien mensen enkel de updates willen lezen kunnen ze klikken op gepost door ts.... dan is de zogenaamde vervuiling ook weg... en houdt je toch een relatief overzichtelijk overzicht van de voortgang...

Verder vind ik dat je een heel leuk paard hebt en ben ik er van overtuigd dat jullie er samen uit komen en een leuke combinatie zullen worden! Succes met het beleren verder

Edit: eens met pmanera... kijk eens of die jongen op een ander zadel past (wat uiteraard ook past op je paard)

0091

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:01

Dag 31 ging weer lekker! Goed dat jullie een klein stapje terug zijn gegaan, om straks 4 sprongen vooruit te gaan :D

Ga zo door :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:05

Precies, of je wil geen reacties, ook geen positieve, of je kan er gewoon normaal op ingaan toch? Het blijft een discussieforum... Via pb worden wel andere dingen verteld (en wordt wel degelijk gezegd dat het paard naar de gevaarlijke kant toe gaat), maar dat mag je niet openbaar maken, want het zijn pb's... Terwijl ik hier nu wel 'de slechte' ben omdat ik gewoon op enkele dingen wijs die ik zelf nooit zo zou doen, omdat ze onveilig overkomen, dat vind ik ook niet helemaal eerlijk dus :)

En daarmee zeg ik niets over Cor en zijn methoden, kan goed zijn dat je al duizend jaar met paarden werkt, dat wil niet zeggen dat je, als dit echt het moeilijkste paard is dat je al gehad hebt, niet open kan staan voor andere meningen denk ik? Vind dat pb'en ook weinig professioneel of volwassen eigenlijk dan... Ik ga er vanuit dat dit iemand is die dit voor de kost doet? Kan ik mij dus echt niet voorstellen dat je je dan gaat bezighouden met pb'en naar Jan en alleman op bokt :)

Ik vind het wel een knap ding, dat had ik nog niet gezegd, misschien moest ik daarmee beginnen ;) Hij is nog mooi grijs!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:11

Ik snap best dat TS hier geen endwlange discussies wil. Er kan heus wat aangegeven worden, maar sommige geven aan dat TS het niet goed doet en dat hoort hier niet thuis. Iedereen doet alles op zijn eigen manier en probeert op zijn of haar manier het op de bestr manier te doen.

TS geeft meerderemalen aan dat zijn 100% achter deze manier staat, wat tips geven kan vast geen kwaad. Meer mensen zien altijd meer dan 1, maar kom op, is het nodig om het af te kraken en dingen meerdere malen ter herhalen?

Als je het er totoaal niet mee eens bent en je vindt dat ze niet goed bezig is laat het of stuur een PB. En nogmaals tips zijn vast geen probleem, zolang je het maar op een normale manier brengt en niet een hele discussie aangaat.

Ik vindt het erg naar om te lezen hoe TS aangevallen wordt terwijl ze onwijs haar best doet om haar paard goed op te leiden op haar
manier.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:15

Waar zie jij een aanval dan?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:16

Nickyyyy schreef:
Ik vindt het erg naar om te lezen hoe TS aangevallen wordt terwijl ze onwijs haar best doet om haar paard goed op te leiden op haar
manier.

Helemaal mee eens! _/-\o_

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:17

Nickyyy, ik sluit me volledig bij je aan.

Als het niet bevalt van de TS doet dan volg je het topic lekker niet. TS heeft ook aangegeven dat ze het leuk vindt om de ontwikkelingen van haar kanjer te delen. Dit doet ze op haar manier.

Vind je het leuk.. Dan volg je... Vind je het niet leuk, of ben je het er niet mee eens? Laat de TS dan AUB lekker met rust.........

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:22

Ik vind eerlijk gezegd dat ik meer aangevallen wordt :')

Zeggen hoe IK iets zou doen, is wel iets anders dan mijn mening 'opdringen' vind ik. TS is heel gedreven en is er overduidelijk heel hard mee bezig, er kruipt veel tijd in zo'n topic en daar heb ik respect voor. Maar mag ik mij daarom geen vragen stellen?

Nsky86: wat een ongelofelijk kromme redenering: als je alleen maar positieve fan-commentaar wil krijgen, open dan je eigen website, post zo'n verslag niet op een forum dat draait en bestaat op mensen die hun mening geven, daar draait bokt om, het is een DISCUSSIEforum hoor... Als je 'met rust' gelaten wil worden moet je geen dingen zo openbaar op internet gaan gooien!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:23

Het kan nou eenmaal gebeuren dat er even een terugval is. Met welke methode dan ook.
Om nou gelijk dan vraagtekens te zetten bij deze methode vind ik er kort door de bocht.
Ik zie dat jullie al veel bereikt hebben op een rustige manier. Dus lekker zo door gaan. Het is jouw paard en als jij deze manier fijn vindt, is dat prima.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:41

Ok jongens, kan deze discussie nu stoppen misschien? Is helemaal niet leuk voor TS; zou je zelf ook niet graag hebben moest dit in jouw eigen topic gebeuren.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:04

Ik heb net alleen ts haar berichten gelezen en ik heb toch echt een aantal keer voorbij zien komen dat ze in dit topic géén discussies wou.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:14

Geen kritiek enkel suggestie, heb je wel eens met hem 'geponied'? Dus als handpaard naast paard dat bereden wordt op dat moment? Dan heeft hij schuin boven zich een ruiter zonder de last te hoeven dragen en steun van het ervaren paard naast zich. Misschien een zinvolle tussenstap.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:16

Topicvolger meldt zich.

Stral, dingen die via pb gedeeld worden, worden niet voor niets via pb gedeeld. Ik vind het dan ook niet netjes dat je dat hier uit de doeken doet om je punt te maken! Ik weet wel dat ik met jou nooit zal pb-en.

Het voegt ook helemaal niks toe aan het topic.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:20

Dus wat de trainer zelf erover te zeggen heeft, mag niet in dit topic?

Die van Troi vind ik wel nog een goede! Nog nooit geprobeerd maar dat kan mss wel helpen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:24

Wat er achter de schermen door de trainer gezegd wordt hoeft niet in het topic nee.
Dat zal hij zelf in het topic wel vermelden als ie er iets over kwijt zou willen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:26

Ik heb al met meerdere paarden gepinied en zeker voor bange onzekere paarden werkt het super, echter moeten de paarden elkaar wel goed kennen anders kan het juist tegenovergesteld werken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:26

Verder hoop ik dat dit TS niet afschrikt om gewoon te blijven updaten. Want daar ging het in dit topic om.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:28

maikeltje schreef:
Wat er achter de schermen door de trainer gezegd wordt hoeft niet in het topic nee.
Dat zal hij zelf in het topic wel vermelden als ie er iets over kwijt zou willen.

Maar omgekeerd dan: ik had eerst in het topic gereageerd (en ik vind nu niet dat ik lastig deed of zo) en vervolgens kreeg ik een pb van de trainer.

En daar moet ik dan hier mijn mond over houden...

Sja, dan kun je hier foto's en uitleg plaatsen zoals je het zelf uitvindt e zeg.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:28

Ik sta open voor alles, dat heb ik ook in een van mijn reacties genoemd. Ik hoef niet alleen positieve reacties op mijn topic, anders zou ik er veel feller op reageren ipv begripvol zijn en uitleg geven. Ik weet alleen dat negatieve reacties en vragen vaak hele gesprekken uitlokken in een topic, vandaar dat ik dat uit de weg probeer te gaan (in dit topic) door vooraf te melden dit via PB te doen. Of zoals Jolien zegt, in een ander topic dat wordt aangemaakt! Er mag prima gediscussieerd worden en ik beantwoord echt graag vragen en doe graag mee in de gesprekken, echter wil ik het liever niet in dit topic :j

Ik werd even fel omdat er dingen aangehaald werden die ik niet heb benoemd.

Mandytj89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:28

Ieder paard is anders.
Het ene paard zit je na 2 x hangen op en rij je weg en het andere heeft meer tijd nodig.

TS ik heb respect voor jullie aanpak en geduld! Niet iedereen kan met z'n "angstig"paard omgaan. En ik weet zeker dat als jullie er beide klaar voor zijn je een geweldige tijd tegemoet gaat!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:32

poes schreef:
maikeltje schreef:

Maar omgekeerd dan: ik had eerst in het topic gereageerd (en ik vind nu niet dat ik lastig deed of zo) en vervolgens kreeg ik een pb van de trainer.

En daar moet ik dan hier mijn mond over houden...

Sja, dan kun je hier foto's en uitleg plaatsen zoals je het zelf uitvindt e zeg.

Dan kun je toch per pb terug reageren? Daar is die pb toch voor?
Ik vind het netjes dat je per pb antwoord krijgt op je vragen, moet dat dan echt uitgemeten worden in het topic? Dan had de trainer wel in het topic gereageerd. Dat heeft ie bewust niet gedaan om verdere discussie met tig bokkers te voorkomen. Wat ik heel goed begrijp overigens.