Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:53

annnepannne schreef:
Vandaag stond mijn paard in de regen buiten met een zweetdeken.
Papa was er heilig van overtuigd dat dat toch echt het regendeken was.
Gelukkig was ik vroeg thuis en heb ik het maar even snel verwisseld, voortaan hang ik de dekens maar klaar of hang ik een briefje op welke kleur deken hij moet pakken. :')

hahaha slim!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:59

Ik was een tijdje geleden een dierenbeul omdat ik mijn pony beenwarmers om deed in de zomer! Zielig was ik hè?!
(Peesbeschermers)

Anoniem

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:22

mijn moeder zei vanmorgen tegen haar bazin dat ik vanmiddag ging buitenrijden

bazin haar reactie: 'bind haar dan maar goe vast aan haar paard of ze vliegt er nog af'

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:31

Dat is niet eens zo'n gekke tip Chalinka!
Mijn moeder was bij het lopen van de bushalte een paar keer bijna omgewaaid en een jaargenootje was van haar fiets gewaaid. :')

judith_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:46

Alweer een tijdje terug maar nog steeds ben ik er verbaasd over.
Ik reed samen met een vriendin in het bos op onze ijslanders kwamen we langs het zegt moeder tegen dochter "kijk daar rijden paarden" zij "het zijn maar shetlanders" :') wist toen even niks te zeggen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:48

De bovenkant van het konijnenhok, wat overigens er af te halen valt, is er bij ons af gewaait.....

Ik had dinsdag in de bus naar stal een leuke buschauffeur, wilde alles van paarden weten, maar gaf zelf ook toe dat hij er niet veel van wist. Dus ook uitgelegd waar je bij aanschaf van een paard allemaal aan moet denken. 'Zo veel? Mij leek het veel minder ingewikkeld!'
Vlak voor ik uitstapte: 'vanochtend op de heenweg zag ik daar *zwaait beetje met zijn armen richting ons terrein* iemand buiten rijden!' Hij vond het helemaal fantastisch dat hij iemand in het echt, weliswaar vanuit zijn bus, op een paard had zien rijden. For the record (en niet om naar te doen ofzo), het ging hier om een grote stoere neger, die ik hiermee ontzettend aandoenlijk vond. Zo zie je maar weer, stoer uiterlijk, klein hartje!

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:57

Ah. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:58

chalinka schreef:
mijn moeder zei vanmorgen tegen haar bazin dat ik vanmiddag ging buitenrijden

bazin haar reactie: 'bind haar dan maar goe vast aan haar paard of ze vliegt er nog af'

Denk dat dat eerder betrekking had op de wind, of waait het bij jullie niet zo hard als hier? :')

Oeps, zie dat Nemurin (?) me voor was.

Heb trouwens nooit een donker iemand op een paard gezien, of een brede kerel, of ligt dat gewoon aan de plek waar ik woon? :o

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:02

Op school denken ze allemaal dat ik met een lasso, hoed op en met Dolly Parton liedjes als achtergrondmuziek kalveren loop te vangen als ik ze vertel dat ik western rijd :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:09

DaphneG schreef:
Op school denken ze allemaal dat ik met een lasso, hoed op en met Dolly Parton liedjes als achtergrondmuziek kalveren loop te vangen als ik ze vertel dat ik western rijd :')

Zoiets als dit :') ?

Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:14

Ik doe eigenlijk alle 6 wel, dus zou iedereen toch wel gelijk hebben :')

Alleen zijn de bokkesprongen niet zo hoog, het paard net niet zo snel (en in draf), het geld niet zo veel, de sprongen niet zo hoog, het niveau een heel stuk lager en het gekroel, ja dat is er gewoon.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:16

Jikkeee schreef:
DaphneG schreef:

Zoiets als dit :') ?

[ [url=...]Afbeelding[/url] ]

Zoiets ja :D

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:42

xSlvna schreef:
Ik doe eigenlijk alle 6 wel, dus zou iedereen toch wel gelijk hebben :')

Alleen zijn de bokkesprongen niet zo hoog, het paard net niet zo snel (en in draf), het geld niet zo veel, de sprongen niet zo hoog, het niveau een heel stuk lager en het gekroel, ja dat is er gewoon.

Jaa dat heb ik ook, maar ik vond het beeld gewoon geniaal :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:43

Ik ook wel :o

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:44

Aah, die prent is leuk!

corientjuhh schreef:
Zo was ik een keer op wedstrijd mijn hoofdstel vergeten
Gelukkig was t niet ver van huis dus mijn moeder terug gestuurd met de opdracht om t hoofdstel mee te nemen
Waar komt ze mee terug.. Een halster :')

Zo waren wij eens op buitenrit met de manege, de eigenaresse van de manege was mee maar haar teugel ging stuk. dus ze stuurt haar zoon (die op de fiets mee was) terug naar de manege om een ander hoofdstel, met een hele uitleg welk precies, komt hij met een ander hoofdstel toe dat véél te groot was :')

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:53

DaphneG schreef:

:') In films gaat het zo dus ja, waarom en real life niet?

Vroeger toen ik nog op mijn shetlandertje reed zei iemand eens tegen mij: 'Kijk, die rijdt op een veulen' :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:07

Ja maar in de film gaan ze ook met paard en wagen heel erg met die leidsels slaan... en een ruk dat zo'n paard in z'n mond krijgt dan!
Eigenlijk slecht want zo leren mensen het dus van te voren al verkeerd aan. :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:08

-Zo hebben ze mij leren mennen want een zweep vonden ze onnodig, was lekker goedgelovig toen ik klein was-

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:09

Ik moet toegeven, uit automatisme doe ik bij lange teugelen (?) en mennen het zelfde als het maar een klein beetje vlugger moet, maar ik heb normaal geen contact op de leidsels dus voelt paardlief alleen wat beweging :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:11

Officieel hoor je wel contact op de leidsels te houden en als je dus contact op de leidsels hebt krijgt een paard een harde klap in z'n mond elke keer dat er met die dingen geschud wordt. Omdat je als je een beetje verstandig bent nu eenmaal niet met een gebroken trensje gaat mennen en er dus minstens een stang in zit. Ouch.

Ik zou zelf als paard bij zo'n knal in mijn mond juist afremmen, maar het schijnt dat ze ook schrikken van het klappen van de leidsels op de rug.

Ik men nu zelf bijna 2 jaar en ik heb niet altijd de makkelijkste voor de wagen gehad, maar de zweep dient nooit als aansporing, alleen als correctie. Zelfs bij de luien gaat het best goed op je stem. :)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:13

Aldus mijn vriend:
"Ik zag net iets heel zieligs!"
"Owh ja? Wat dan?"
"Nou... ik reed net langs een weiland vol paarden
allemaal lekker warm een deken op. Staat er 1 tussen zonder! Vet sneu!"
"umm is dat zielig dan? Is Ariste nu dan ook zielig?"
"Naja, Ariste staat niet tussen zo'n grote groep. Dat paard in de groep is
nu echt forever alone"

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:14

Heb nu inderdaad -ruim 6/7 jaar later- anders gelezen op Bokt, en schaam me er gewoon nog voor :o. Ik heb geen idee wat er voor bitje in hing, ze vonden het ook onnodig om een menhoofdstel te gebruiken dus kan heel goed dat er een gewoon trensje in hing..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:14

Pony's worden hier 'gemend' met kaptoom gelukkig, al maakt dat het niet veel minder erg.

Met het luie klopt best, maar als het paard constant terug gaat sukkelen 5 tellen na een stemhulp krijgt die toch wel een tik om wakker te worden, al kwam dat nauwelijks voor :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:20

Klopt hoor xSlvna. Ik heb niet genoeg verstand van tuigage om te weten wat kaptoom precies inhoudt trouwens. :o

Jikkeee dat is het probleem in de paardenwereld ook hoor. Er wordt vanalles verteld door mensen die het heel goed denken te weten en de kennis is vaak of net verkeerd of ouderwets of heel erg op meningen gebaseerd. Niets zo eigenwijs als paardenmensen. :') Ik heb ook erg veel verkeerde dingen geleerd vroeger.

Arianne: Forever alone paard. _O-