3 readings van mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:03

grietje14 schreef:
Yinnar@ Nee hoor, ook jij kan het Yinnar :)

Sorry, ik geloof niet in een cursus reading of telepathie. Het zal bij mij dus niet gaan lukken.
Je kan dit of je kan het niet maar het leren als je er niet mee bekend ben klinkt ongeloofwaardig.

Ik denk dat jouw geloof erin heel sterk is en je er dus van overtuigd bent dat je het kan. Dat wil niet zeggen dat je het daadwerkelijk kan.
Heb je voorbeelden?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:03

Noem eens zo'n test grietje? Daar ben ik oprecht heel nieuwsgierig naar.

En ik weet niet hoe ik zelf kan proberen wat jij doet? Wat doe jij dan?

:)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:04

YelaBrenda11 schreef:
Je hoeft geen cursus te doen hoor grietje,die zijn vaak verschrikkelijk duur en je komt ook ver met zelfstudie. Ik zelf heb ik eerst heel veel geoefend in de praktijk op verschillende dieren,heb boeken gelezen en meditatie cd's gebruikt om te oefenen om je hoofd leeg te maken :)

Dat kun je ook doen natuurlijk, het is alleen wel zo dat de één het eerder kan dan de ander.
Idd basis is dat je er voor open staat, of ze dat wel of niet doen maakt mij niet uit :P

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:05

Even ter informatie;

Ik ga nu naar bed en lees morgen weer verder mee!

Snorretje

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:07

Oke! Welterusten :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:07

grietje14 schreef:
Focussed@ Dat is maar net hoe je het ziet, voor mensen is het
gewoon lastig te accepteren dat niet alles wetenschappelijk te bewijzen is.
Trouwens er zijn wel testjes mee gedaan, staat ook iets over in dat boek.
Ga het anders eens lezen, want dat wat ik zeg zijn geen onwaarheden en verzinsels.

Er zijn zeker testen gedaan naar telepathie.
Wanneer deze positief waren (er werd telepathie gevonden) waren zij óf niet herhaalbaar (en dus berustend op andere oorzaken, zoals toeval) óf bleek dat er fraude in het spel was.
Goed uitgevoerde testen konden nergens vinden dat er telepathisch contact was. (Dus een iemand iets laten "zenden", en een ander die dat "oppikt" levert helemaal niets op.... En er is dus op die manier gezien geen sprake van enig telepathisch contact).

Het is prima dat jij ondanks dat toch denkt dat het bestaat, maar dan moet je niet je mening als een feit verkondigen . Keihard blijven geloven in iets wat keer op keer gefalsifieerd wordt lijkt mij geen vooruitgang in kennis en wetenschap, zoals blijven geloven dat de aarde plat is ondanks de vele studies, omdat JIJ het toch echt zo ervaart als je uit je raam kijkt dat is.

Ik vind het wel een hele goede ontwikkeling dat mensen meer naar het paard proberen te luisteren, meer inleven en denken met het paard mee. Daar is niks spiritueels aan.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:09

Yinnar@ Daar denkt iedereen weer anders over.
Ik geloof er idd heel sterk in. Voorbeelden heb ik nog niet echt, want ben nog heel erg
aan het oefenen, maar ik voel wel dat de paardjes me boodschappen sturen alleen het ontvangen lukt nog niet echt, kwestie van oefenen.
Chaos@ Weet ff niet precies meer wat voor test dat was, dat was iets met hamsters ofzo, ik zoek het morgen wel ff op.
Wat ik doe, nou er dus in geloven en er voor open staan, informatie erover lezen, dat helpt.
En als ik bij de paardjes ben probeer ik hun boodschappen te ontvangen, door gewoon ja proberen aan te voelen. Eigenlijk als je er in gelooft en informatie over leest, toen begon ik het meer te merken.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:11

grietje14 schreef:
Yinnar@ Daar denkt iedereen weer anders over.
Ik geloof er idd heel sterk in. Voorbeelden heb ik nog niet echt, want ben nog heel erg
aan het oefenen, maar ik voel wel dat de paardjes me boodschappen sturen alleen het ontvangen lukt nog niet echt, kwestie van oefenen.

Maar je zegt telepathisch contact te hebben met (je) paarden en read je ook n.a.v. het boek of cursus?

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:14

Femke@ Truste!
Focussed@ Ik verkondig mijn mening niet als feit, ik zeg wat ik vind dat feiten zijn.
Maakt mij niet uit als jullie daar anders over denken. Je kan nou eenmaal niet alles wetenschappelijk bewijzen. Dat hoeft idd niet persé spiritueel te zijn, hangt er ook wat vanaf op welk vlak. Maar ik geloof zeker dat paarden hele spirituele wezens/leermeesters zijn.
Yinnar@ Nou dat zeg ik eigenlijk niet echt, ik ben nogal aan het oefenen. Echt gedachten uitwisselen lukt me nog niet, dus vind ik het nog niet echt telepatisch contact hebben ik probeer het wel. Nee ik read niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:15

hm vind het wel leuk om te lezen en zeker erg waardevol.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:18

Fijn dat je het waardevol en leuk vind om te lezen franka!
Ben het ook helemaal met je onderschrift eens!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:18

grietje14 schreef:
Yinnar@ Nou dat zeg ik eigenlijk niet echt, ik ben nogal aan het oefenen. Echt gedachten uitwisselen lukt me nog niet, dus vind ik het nog niet echt telepatisch contact hebben ik probeer het wel. Nee ik read niet.

Oh, ik dacht dat op te maken uit je berichten. Je bent gewoon een persoon die enorm is geïnteresseerd in spiritualiteit en hier veel over leest.
Dan begrijp ik het.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:35

alleen om over na te denken:

k heb wel eens gelezen of gehoord

niet alles wat bewezen is, is waar
niet alles wat waar is, is bewezen.

k vind hier wel wat inzitten. niet eens over het paranormale hoor, maar gewoon dat 'bewijzen' niet altijd 'bewijzen' zijn. bv de aarde moest wel plat zijn, anders vallen we ervanaf. bewezen dus. tot columbus met zn rare ideeen kwam...

zoals ik al zei, k bedoel hier verder niets mee, alleen leuk om over na te denken.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:52

Yinnar@ Geeft niet.
Klopt inderdaad, het heeft me altijd al aangesproken.
Het is veel meer dan mensen altijd denken.
Kim@ Is idd wel iets om over na te denken.
Ik vind het allemaal best, als mensen maar van elkaar accepteren waar ze wel en niet in geloven.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:07

Eigenlijk moet ik mij hier helemaal niet mee bemoeien maar ik vind dat jij Focussed je mening wel heel erg als een feit verkondigd. Ik moet er wel om glimlachen dat mensen die in iets geloven het zouden moeten bewijzen. Ik ben in een boek van Henry Blake aan het lezen en hij schrijft bewezen te hebben dat telepathie bestaat, maar laat mij raden dat is vast geen gedegen onderzoek ;)
Ik vind het wel altijd boeiend waarom mensen die zo anti in iets zijn toch zoveel energie steken in iets wat ze niet geloven?
Dat is dan toch gewoon zonde van je tijd en energie?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:11

Hanneke84 schreef:
Eigenlijk moet ik mij hier helemaal niet mee bemoeien maar ik vind dat jij Focussed je mening wel heel erg als een feit verkondigd. Ik moet er wel om glimlachen dat mensen die in iets geloven het zouden moeten bewijzen. Ik ben in een boek van Henry Blake aan het lezen en hij schrijft bewezen te hebben dat telepathie bestaat, maar laat mij raden dat is vast geen gedegen onderzoek ;)
Ik vind het wel altijd boeiend waarom mensen die zo anti in iets zijn toch zoveel energie steken in iets wat ze niet geloven?
Dat is dan toch gewoon zonde van je tijd en energie?

Ik vertel alleen maar hoe de feiten er op dit moment in tijd voor staan... Dat is iets heel anders dan zeggen wat je gelooft en dat zo opstellen dat het overkomt als een feit.

In de wetenschap werkt het zo, dat wanneer jij iets claimt, jij voor het bewijs moet komen. En niet andersom. Dus zo raar is de vraag niet. Iedereen kan wat opschrijven, níet iedereen kan het onderbouwen. Het verschil daartussen is toch wel behoorlijk belangrijk.
Waarom zou je ook ongedegen onderzoek geloven, dát is pas tijdsverspilling.

Ik ben enkel anti-misleiding. Op alle vlakken, van dit soort onderwerpen tot reclame voor cosmetica en voeding. De reden dat ik er tijd in steek is omdat het, mijn inziens, belangrijk is om te weten wat wel en niet klopt aan sommige beweringen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:24

Waarom volg je dan niet gewoon je gevoel?
Ga je zelf experimenteren en pas je pas je beeld aan je eigen ervaring aan?
Onderbouwen kan ik wellicht ook niet zo goed, het gevoel dat ik dat zou moeten heb ik ook helemaal niet.
Mensen die zelf nadenken, voelen en ervaren hun beeld kunnen aanpassen doordat ze niet vastgeroest zijn aan een idee, dat zijn de mensen die hun eigen (durven) te ontwikkelen.
Niet de mensen die blind vertrouwen op anderen en dat klakkeloos naroepen. En ja dat gaat 2 richtingen op ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:33

Vastroesten en niet ontwikkelen is juist vast blijven zitten in de oude, reeds gefalsifieerde, hypothese. Waarom niet verder willen kijken dan dit dogma?

Overigens de reden waarom gevoel los staat van feiten en wetenschap, is omdat het niet betrouwbaar is. Anekdotische bewijzen zijn daarom zeer slechte bewijzen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet moet doen wat goed voelt, absoluut niet! Maar (persoonlijke) ervaring is dus geen onderbouwing voor het bestaan van een fenomeen (helaas).

Misschien heb ik me niet helemaal duidelijk uitgedrukt, maar ik ben niet tegen paranormaliteit (waar telepathie onder valt) of andere alternatieve zaken. (Wat niet wil zeggen dat ik het zelf geloof, daarvoor zie ik liever eerst een goede onderbouwing). Maar ik ben wel tegen onjuiste informatie verstrekking, vandaar dat ik daar vaak op terug kom. Dat heeft niks met de inhoudelijkheid van het onderwerp verder te maken.

De reden dat ik er hier dus ook tijd aan besteed is omdat dit een discussie forum is. In het echt had ik gewoon m'n mond gehouden :D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:40

Ik denk zeker wel dat mensen vast geroest kunnen zijn in ideeën, ik denk dat grotendeels van de mensen dat zijn, meestal zelfs de mensen die het hardste roepen. En dat is wellicht in jouw ogen geen feit, misschien ook niet bewezen maar wel mijn persoonlijke ervaring en zo zijn er nog veel meer mensen die die ervaring ook hebben.
Maar de juiste informatieve strekking ken je zelf ook niet omdat je niet weet wat daarvan waar is of niet.
Dan moet ik terug vallen op gevoel en mijn eigen ervaring en jij op het blind vertrouwen van de wetenschap.
Wie weet bestaan er ook wel meerdere waarheden tegelijkertijd en kun je helemaal niet van feiten spreken!

Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind dat je in het echt je mond had gehouden terwijl je op mij overkomt als iemand die dat overal zo doet.
Zo zie je maar wat realiteit eigenlijk is :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:50

En dat is juist het mooie van de wetenschap... Zij verlicht de wereld daar waar je wilt weten wat nu feit en wat fictie is. En voor mijn woorden op een gouden weegschaal worden gelegd: Je kunt iets nooit 100% zeker weten, en dus nooit 100% zekere uitspraken doen, ook niet n.a.v. wetenschappelijk onderzoek... Maar je kunt wel steeds meer een schatting geven van de kans op het correct zijn van je hypothese, die ook steeds accurater wordt naarmate hij meer wordt getoetst.

Helaas heeft de wetenschap een bijwerking... Entzauberung der Welt (Karl Marx).... Het onttovert de wereld van veel dingen die juist een beetje magie gaven... Niet iedereen vindt dat prettig.

Soms komen dingen heel anders over via internet :D
In het echt vind ik het niet leuk om de discussie aan te gaan, vaak omdat de situatie er helemaal niet naar is. Wanneer iemand dan vertelt hij iedere avond telepathisch de dag doorneemt met z'n hond dan babbel ik gewoon gezellig mee. Op een forum is die situatie toch anders (mits je niet in de HK zit natuurlijk :D ) vandaar mijn posts!

Maar ook ik zoek mijn bed op.... Ik lees morgen weer bij!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:59

Ja dat is mijn probleem denk ik. Ik durf zelfs te geloven dat een feit beïnvloed kan worden door de waarnemer. Daar zijn trouwens ook verschillende onderzoeken naar gedaan :P Maar ik ben het wel eens dat je nooit 100% zeker kan zijn :j
Heel leuk dat je dat zegt van die hond want mijn ogen zouden eruit vallen als iemand dat zou zeggen.
En dan gaat het er niet om of dat wel of niet zou kunnen maar omdat ik niet verwacht dat iemand zo open durft te zijn :)
Maakt je trouwens wel heel menselijk, leuk! :)

vlekjes1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:13

Mijn Shire kampte met klachten tijdens het voortbewegen onder het zadel....hij bewoog zich erg stijf en mn het inbuigen ging hem niet goed af.
Ik heb Roburt Geurts een foto toegemaild van mijn Shire(nav de FB like-actie)en kreeg het volgende antwoord terug:
Hij zou kampen met beknellingen in nek en schouders en ook last hebben van zijn rechterbeen,alsof hij deze niet goed onder zijn lichaam kon plaatsen,kon uitstrekken zegmaar.
Ik had Roburt vooraf niets verteld over hem....dus er was niets bekend over mijn paard.

Ik heb nav Roburt zijn waarneming meteen een afspraak gemaakt met een dierenfysiotherapeut en de door Roburt genoemde plaatsen waren exact de knelpunten waar hij mee kampte.
Mijn paard zijn rechterheup stond daarbij hoger dan de linker waardoor hij zijn been er niet goed onderkreeg.
Daarnaast zaten enkele wervels bekneld in zijn nek en schouder.

Inmiddels loopt mijn Shire na behandeling vd dierenfysio weer "als een zonnetje".

Zaterdag jl is Roburt op stal langsgeweest voor een paard van mijn vriendin(zij behoorde tot degene met een gratis behandeling :D ) met klachten in het spronggewricht.
Haar paard heeft al een aantal behandelingen ondergaan bij zowel de reguliere kliniek als bij een holistisch kliniek,tot op heden met slechts tijdelijk of geen resultaat.

Dmw magnetiseren heeft Roburt haar paard behandeld,het is nu afwachten op het resultaat(het is zaterdag a.s pas 1 week geleden vd behandeling) echter is het eerste resultaat al zichtbaar en dat is dat haar paard na het moment van de behandeling een stuk vrolijker en opener is al ervoor......een heel goed en mooi teken.
Ik hoop van ganser harte dat de behandeling zich positief doorzet komende weken....voor iedereen spannend dus!!

Roburt nogmaals bedankt voor je komst en heel veel succes met je behandelingen :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:07

vanmorgen was Roburt ingepland bij ons op stal voor 5 paarden[ werden er 6 ]

hij begon met mijn paard
in het begin was Gringo wat wantrouwig naar hem maar dat was snel over
ik stond bij hem in de stal terwijl Roburt met hem bezig was
Roburt begon met zijn hoofd,en werd daarna naar zijn rechter achterbeen getrokken waar hij een hele tijd bij gezeten heeft
van sprong tot hoef voelde hij wat
Gringo heeft tot voor kort regelmatig `vast`gestaan met zijn been als de stalhoudster hem uit de box wilde halen
de smid heeft hem toen wat binnendoor bekapt en nu gebeurd het nog heel af en toe maar was wel voelbaar voor Roburt
het is iets met te lange/opgerekte pezen als ik het goed onthouden heb

gelukkig voelde hij niks bij zijn geopereerde been, daar ben ik heel blij om!

en over het hoofd nog, hij heeft idd weleens last van hoofdpijn ,iets waar ik al bang voor was omdat uit de ctscan gebleken is dat hij vernauwde bloedvaten in het hoofd heeft

later toen ook de anderen gedaan waren heeft Roburt nog even geholpen bij het trailer laden
een oud stalgenootje wiens paard ook gedaan is bij ons had haar trailer bij zich en zij gaat mij helpen
Gringo ging er dus niet in ,hij bleef op de klep steken, Roburt zei dat het aan mij lag ik had twijfels en dat voelde Gringo aan
Marcella nam hem over maar helaas hij verdomde het
Roburt heeft nog wat behandelt en wij zijn op ons gemakkie in de trailer gaan staan en gaan kletsen met plukje hooi en snoepjes in de hand
toen Roburt weg reed stond hij met 4 benen op de klep en even later liep hij ineens naar binnen
stang er achter gedaan je zag toen wel ff angst bij hem maar dat ebte weg en na 5 min hooi eten hem er in 3 etappes met rust eruit gehaald en op stal met eten gezet
morgen doen we het nog een keer.
was echt super!

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:16

Vlekjes en Mirgino@ Fijn dat het goed bevallen is!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:57

Kim1987kim schreef:
niet alles wat bewezen is, is waar
niet alles wat waar is, is bewezen.

k vind hier wel wat inzitten. niet eens over het paranormale hoor, maar gewoon dat 'bewijzen' niet altijd 'bewijzen' zijn. bv de aarde moest wel plat zijn, anders vallen we ervanaf. bewezen dus. tot columbus met zn rare ideeen kwam...

.

Maar alles wat waar is is bewijsbaar.
Dat van Colombus is trouwens onzin. Er waren al in het oude Griekenland wetenschappers die wisten dat de aarde rond was en hadden ook een aardig nauwkeurige benadering van de diameter berekend, dat was nogal wat eeuwen vóór Colombus. Hij had inderdaad rare ideeen, namelijk een erg foutieve ( veel te kleine) inschatting van de grootte van de aardbol.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 12-01-13 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt