Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:18

ikke schreef:
Belsje schreef:
Ja hoor gewoon goedgekeurd ... Was een zéér bekende DA in België, heeft jaren voor Zangersheide gewerkt ... Ik kan er dus echt niet over dat die zo'n fout gemaakt heeft.

Achteraf zegt hij "je hebt er toch drie jaar mee kunnen rijden, wat is dan je probleem?" ... Echt een ongelooflijke arrogante zak! Naam stuur ik wel even per pb, mijn advocaat is immers nog steeds bezig met de zaak.

Hoeveel paarden houden het op Zangersheide langer vol??

Geen idee, maar ik dacht dat ik daar dus echt wel goed mee zat ... Ik ging er vanuit dat zo'n bekend station zijn naam niet zou verbinden aan een of andere incompetente oetlul, jammer genoeg dus wel. Alhoewel, tegenwoordig werkt hij er niet meer ... Misschien hadden ze daar ook een beperkte levensduur ...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:19

Goos_Horses schreef:
Ah sorry verkeerde naam onthouden :+

DE 007 die wij hebben staan doet het niet, licht ook vaak aan de moederlijn, heel veel dingen worden aan de vader geweten terwijl de moeder ook van grote invloed is.

Was ik :), kwam door de foto's in dit topic, van de 8-jarige merrie.. Maar heb niet goed gelezen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 21:25

Belsje schreef:
ikke schreef:
Hoeveel paarden houden het op Zangersheide langer vol??

Geen idee, maar ik dacht dat ik daar dus echt wel goed mee zat ... Ik ging er vanuit dat zo'n bekend station zijn naam niet zou verbinden aan een of andere incompetente oetlul, jammer genoeg dus wel. Alhoewel, tegenwoordig werkt hij er niet meer ... Misschien hadden ze daar ook een beperkte levensduur ...

Het zou voor mij een reden zijn om GEEN zaken te doen met zo iemand. Waarom, daar ben je intussen zelf ook achter gekomen.........

Het heeft niks te maken met die oetl*l, maar met de andere opvattingen die op dergelijke professionele stallen heersen ten opzichte van jouw opvattingen.
In het bedrijfsleven heet dat afschrijving en als ik de afschrijving van mijn auto afzet tegen de tijd dat jij met het paard hebt kunnen werken, dan heb je nog een flinke prijs betaald ook!

Ik weet wel dat jij zo niet denkt, maar zo wordt er op andere plaatsen in de paardensport wel gedacht.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:54

Pletje123 schreef:
Wat betreft onze bak: het is een prima bodem, maar er is hier echt onwijs veel water gevallen. We hebben speciaal zand hier uit de regio, dat wordt nooit zwaar. Even los trekken heeft geen zin, want als het dan zó regent wordt het een soort blubber en dat is heel glad. Ik spreek uit ervaring want ook ik dacht dat ie dan beter zou blijven. Wat wel zou helpen is het laten laseren van de bodem, maar ja.. daar sparen we nog even voor :')

Wij zijn particulier hè, geen bedrijf of een pensionstal. Dat de bodem altijd stevig genoeg blijft, vind ik al heel wat waard. Zo voorkomen we peesproblemen ;) Er zit wel teveel gras in de bak, maar dankzij mijn zwangerschap is er te weinig in gereden. Dat wordt opgelost :)

ja zo is het overal iets.... mijn bak is zelden nat, in ieder geval nog nooit zo nat geweest als jouw bak :D
maar bij mijn bak heb ik juist weer veel werk om te zorgen dat hij niet te zwaar wordt.

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:57

Dan heb ik toch liever onze bodem :o een zware bodem is echt killing. En nogmaals: vandaag viel er onwijs veel regen. Dat zijn geen 'normale' omstandigheden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:59

Zo flink wat terug te lezen,
Bizar dat die straalbenen goedgekeurd zijn :oo

Leuk dier hoor pletje je past er super op.

Mis toch een publiektrekker kwa fotos in je ads lisch ik zou eerder 1 van de draf fotos als eerste doen de hoofd foto voegd niet veel toe :o

Zoals het nu lijkt laten we dr dinsdag keuren.

Kwa bakken ben ik erg blij met onze buitenbak zoveel regen en nog geen plasje te bekennen gelukkig

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:01

Om op het verhaal van de straalbenen in te haken... ik ken ook nog een leuk verhaal over een keurende dierenarts, deze moest een paard afkeuren voor de sport ivm verzekering ( deze zou ook echt niet meer geschikt zijn) blijkt de keurende DA bij de verzekering in te zitten...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:04

En keurde hem dus niet af?

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:04

waarom zou een draver geen goed alternatief als spring paard zijn? Is een goedkope oplossing als je weinig budget hebt. Dravers kunnen geweldige recreatiepaarden zijn. Mijn zusje heeft er ook een en kan er alles mee. Ook goed voor trec, cross of endurance...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:05

Seven, aahh spannend!!! :):) ik duim voor je :j en thanks voor het compliment :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:05

maudenmarc schreef:
Om op het verhaal van de straalbenen in te haken... ik ken ook nog een leuk verhaal over een keurende dierenarts, deze moest een paard afkeuren voor de sport ivm verzekering ( deze zou ook echt niet meer geschikt zijn) blijkt de keurende DA bij de verzekering in te zitten...

Ik snap het niet ...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:08

wil het wel in pb uitleggen...maar moraal van dit verhaal niet alle keurende dierenartsen zijn te vertrouwen, ze doen ook maar wat hen uitkomt

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:09

heeft hij het paard niet afgekeurd dan?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:11

Pletje123 schreef:
Dan heb ik toch liever onze bodem :o een zware bodem is echt killing. En nogmaals: vandaag viel er onwijs veel regen. Dat zijn geen 'normale' omstandigheden.

ik zeg ook niet dat mijn bodem zwaar is ;) hij wordt zwaar zonder onderhoud. al ik hem goed bij houdt (sproeien en regelmatig aanrijden) is het een prima bodem :j

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:12

uiteindelijk heeft hij niet op papier gezet wat hij erop had moeten zetten, dat het paard volledig afgekeurd was voor de sport..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:15

Leuke combi zijn jullie Pletje, en wat een lekker gespierd halsje heeft hij!

Ga voor je duimen Seven!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:25

Hoop het voor je Seven!!!!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:28

zal voor je duimen seven ! het geluk mag nu ook eens aan jou kant staan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:37

We zullen zien :D
Vind het toch wel erg spannend had ik niet verwacht :=

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:24

Hahaha :D

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:33

AnneV76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:34

Leuk paard Plet!

Het is heel vervelend van die foto en die fouten, maar om gelijk een heel stamboek af te zeiken gaat mij persoonlijk veel te ver.

Van iedere kliniek zijn dingen te vinden waarin ze een fout hebben gemaakt, heel vreemd namelijk, maar ook veeartsen zijn mensen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:54

Wie was dat nu met die sir shutterfly ruin?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:01

loulou schreef:
Pletje123 schreef:

ik zeg ook niet dat mijn bodem zwaar is ;) hij wordt zwaar zonder onderhoud. al ik hem goed bij houdt (sproeien en regelmatig aanrijden) is het een prima bodem :j

Je moet je ook niet verkijken op het verschil in ondergrond.
Ik zit in de zelfde regio als Pletje, en je kunt nog zulke goede drainage hebben.. Op een gegeven moment komt het hier gewoon niet meer weg.. Kun je slepen wat je wilt, maar dan krijg je een drijfzand bak :=

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:31

pletje wat is hij leuk!

Lisch als ik een merrie te ruil had wist ik het wel :P