Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:43

Wat zoek je dan Marus?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:46

@pletje:Leuk paard wat mij aanspreekt :D .Waar ik thuis dress matig mee kan trainen, meer een maatje voor het leven ook. Het gaat mij vooral om de ontspanning die ik dan weer vind, en dat ik weer lekker kan rijden.
Als alles lekker gaat en loopt wil ik misschien nog wel weer eens starten.Maar dat is niet een must.

3 tot 15 jaar (liefst wel wat ouder dan 3)
Geen rillerig type of een snelle.
kleur voorkeur : vos of schimmel
Stokmaat: minimaal 1.65
afstamming maakt me bij een ruin of hengst niks uit
En niet te vergeten een paard wat over de benen GOED loopt, dus niet kort in de pas of helemaal vast in zn lijf.
Ook zoek ik een paard met front en body, ik hou absoluut niet van iele halsjes..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:48

Marus schreef:
Door mijn eigen zoektocht ben ik er achter gekomen dat ik echt wel moet aanpassen en mijn droompaard toch uit mijn hoofde zetten.
Ook met bemerking zijn ze vaak als nog prijzig....
En het is toch best oppassen geblazen want een leuke voor 3500 moet je vaak weer verder kijken waarom de prijs niet hoger is.
Nou maakt een kleine bemerking wat geen belemmering voor de sport is niet veel uit, maar goed dan als nog komen ze met prijzen als 5000.....
Ben nu al een half jaar op zoek, ben wel kritisch want ga niet snel kijken. Ben nu bij ong. 5 paarden wezen kijken.

Mwah, als je je niet gek laat maken door mooie beloftes en loze kreten maar kijkt naar wat het paard te bieden heeft, ongeacht hoe er gereden wordt, DAN vindt je leuk spul voor nette prijzen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:49

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:51

Haha ik vind ze nog niet, de paarden die ik uit had gezocht en daar heb ik ook maanden over gedaan voor ik vond wat ik zocht..Die paarden waren dus niet oke, en je rijd er natuurlijk wel weer een eind voor!! Echt zo jammer.....

[/quote]Mwah, als je je niet gek laat maken door mooie beloftes en loze kreten maar kijkt naar wat het paard te bieden heeft, ongeacht hoe er gereden wordt, DAN vindt je leuk spul voor nette prijzen.[/quote]

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:53

Marus, en de vos in mijn profiel dan?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:55

@pletje: die ben ik idd al een aantal keren tegenkomen met het zoeken.
De prijs deed me denk ik weer verder zoeken.......

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:56

Pletje123 schreef:
Marus, en de vos in mijn profiel dan?

Daar dacht ik ook al aan :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:57

Inderdaad, de merrie van Pletje :j
Ik heb ook nog zo eentje staan. Alleen die is absoluut niet in conditie, die zou nu echt weer helemaal opgetraind moeten worden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:57

Marus schreef:

Ow.. maar een goed thuis is het belangrijkste ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:00

Pletje123 schreef:
Marus schreef:

Ow.. maar een goed thuis is het belangrijkste ;)

En zo ben ik ook aan mijn paard gekomen... goed thuis was belangrijker... ik heb haar dan wel zelf zadelmak gemaakt, dus was afwachten hoe dat uit zou pakken. Maar is goed uitgepakt :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:01

-@aimee: wat voor paard ?Conditie maakt mij niks uit....En hangt van de prijs af

@de rest: die van Pletje is idd een leuke merrie, alleen is de prijs voor mij te hoog. Ik heb echt max. 4000 te besteden het liefst rond de 3500. Omdat we volgend jaar gaan trouwen, dus ja kan niet alles opmaken.

@pletje : haha ja dat is wel heel fijn, maar het is niet realistisch om jou een bod van 3500 te doen, dat is spotbieden. EN zoals ik aangaf 4000is echt het uiterste maar dan moet het echt helemaal een paard zijn waar ik echt compleet weg van ben...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:03

Net zo eentje als die van Pletje, maar dan mannelijk en nog wat groter :D

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:04

Haha oke dan! Ook gelders zeker?Heb je die tekoop staan ?
Laatst bijgewerkt door Marus op 14-09-12 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:07

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:08

@amarial: die ben ik ook al vaak voor bij gekomen, de maat is te klein voor mij., Ik moet echt wel een min. 1.65 hebben met body..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:09

Marus schreef:
Dit paard spreekt mij wel aan, ik heb gevraagd om een filmpje
http://link.marktplaats.nl/595120728

Yep, daar zou ik naar kunnen gaan kijken, al zou ik dan wel zelf willen zadelen voordat ik erop zou gaan.........

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 20:09

De oscar die hier genoemd weg de ster merrie had eenc hip is geopereerd wel een leuk dier ook onder het zadel leuk om te zien :j

Mijn merrie voldoet ook aan je plaatje marus :D

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:11

ikke schreef:
Marus schreef:
Dit paard spreekt mij wel aan, ik heb gevraagd om een filmpje
http://link.marktplaats.nl/595120728

Yep, daar zou ik naar kunnen gaan kijken, al zou ik dan wel zelf willen zadelen voordat ik erop zou gaan.........

Haha zelf zadelen is iets wat ik altijd wil doen, ik wil de paarden zo uit de stal of van het land af zien..Daarom bel ik vaak ook op het laatste moment om langs te komen.Maar met een hele grote afstand lukt dat natuurlijk niet.
Het moet bij mij ook direct met zadelen goed voelen, heb al een keer gehad dat ik bij voorbaat al zei oh hier stap ik niet op, het voelde niet goed en idd toen ze aan het rijden was bleek het echt wel een draakje.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:12

Seven schreef:
De oscar die hier genoemd weg de ster merrie had eenc hip is geopereerd wel een leuk dier ook onder het zadel leuk om te zien :j

Mijn merrie voldoet ook aan je plaatje marus :D

Hah welke merrie Seven?/Dure zeker....lol

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:18

Hoihoi allemaal, ik ben nieuw in dit topic.. Lees al wel een poosje mee, maar nooit eerder gereageerd. Had een topper, maar die is jammer genoeg 1,5 week geleden overleden na een koliekoperatie. Het was echt een paard naar mijn hart, en ik ben ook echt bang dat ik nooit meer zoiets tegenkom, maar toch blijf ik hopen.

Ik ben op zoek naar een leuke 3- of 4 jarige merrie (echt geen ruinen en hengsten). Mag zadelmak zijn, maar hoeft niet. Had mijn pas overleden merrie ook zelf zadelmak gemaakt. Dat was een beestje met ontzettend veel looplust, veel potentie en ook een superfijn karakter. Haar naam was Demi, ze was nog maar 4 jaar oud, en echt altijd vrolijk. Dat is voor mij ook echt een vereiste voor een volgend paard. Ik was namelijk echt gek op haar enthousiasme..

Wellicht dat jullie een leuk beestje weten te staan? Mijn budget zit tussen de 3000 en 4000 euro.
Alvast bedankt voor de reacties

Edit: Vergeten te vermelden. Ik zoek puur springgericht, maar wel met fijne bewegingen en goed springen. Vurig karakter, maar wel heel braaf en eerlijk.
Laatst bijgewerkt door Yvet_90 op 14-09-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:21

En mijn ruin...
Vos, 174 cm, bomproof, verkeersmak (ook groot landbouw verkeer en optrekkende motoren) trailermak.
Hij heeft cornage en is verder klinisch gezond.
Is vandaag meegeweest op wedstrijd, voor het eerst, en was ontzettend braaf. Met 183 en 184 punten nu dus B +2 met beide keren 7-ens voor stap, draf en galop. Hij heeft geen stalgebreken, trailermak en kan met andere paarden.
Goed tehuis belangrijker dan prijs :j

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:23

Alane schreef:
En mijn ruin...
Vos, 174 cm, bomproof, verkeersmak (ook groot landbouw verkeer en optrekkende motoren) trailermak.
Is vandaag meegeweest op wedstrijd, voor het eerst, en was ontzettend braaf. Met 183 en 184 punten nu dus B +2 met beide keren 7-ens voor stap, draf en galop. Hij heeft geen stalgebreken, trailermak en kan met andere paarden.

Heb je ook een link ofzo??Ben niet zo goed in zoeken.....

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:54

Alane schreef:
En mijn ruin...

Maar je hebt dan toch ook nog steeds een minimumprijs, of niet? :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 01:17

amarial schreef:
Ze liep soms wel wat kort, maar ik heb haar toen wel op het gras gereden daar.
Dus daar zou het eventueel ook door kunnen komen :).
Heeft een chique koppie, en ook wel een mooie bouw.
Alleen de rug wel een beetje een Flemmingh rug, zoals bijna alle Flemmingh's hebben.

Het is zeker de moeite waard om er te kijken.
Gewoon keuren, met alles zo!

Het filmpje toen ik er op zat:

http://www.youtube.com/watch?v=qbl4ALegJIw

Gewoon gaan kijken... Dat 'kort' lopen heeft mijn inziens niets te maken met het paard, maar alles met de ruiter die het paard volledig in de weg zit. Zie op basis van dit filmpje overigens ook niets waardoor het paard niet door een klinische keuring zou kunnen komen, vind het een leuk beestje, zeker voor zo'n prijsje :)