Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Op zich handig...
Al vraag ik me af in hoeverre je je hart nog laat spreken wanneer je de bezichtiging zo klinisch aanpakt.
Je kunt elke beginnende liefde ook suf-redeneren.
Tuurlijk moet je je verstand meenemen naar een bezichtiging. Maar kies je paard uiteindelijk wel met je hart, want uiteindelijk is dat de enige manier om er echt plezier van te gaan hebben.
Dus als je een bruine merrie zoekt van 1.68m. M2 dressuur, is het echt geen schande om thuis te komen met een voskleurige ruin van 1.72m die nog amper B kan lopen.
Het gaat er uiteindelijk om dat je hart van binnen een klein sprongetje maakt elke keer dat je hem weer mag begroeten.
Nou ja, en dan heb je echt geen 20-30 bezichtigingen meer nodig hoor. Als de eerste het is, koop die dan ook maar
Tenminste, dat is mijn ervaring. Vanaf de keer dat je hem gezien hebt, ga je alles toch vergelijken en dat halen die anderen nooit. Was bij mij altijd zonde van mijn tijd om verder te zoeken.
Iris__Bennie schreef:Hoi Dames,
Ff lekker ontopic maar iemand enig idee waar ik een fatsoenlijk, net hoofdstel kan scoren met brede aansnoerneusriem in het zwart maat full? Rond de 40 euro ongeveer...
Heb er bij Ooteman één in de aanbieding gezien voor maar 25 euro, mss dat dat iets is..
Dees schreef:Even een klein verhaaltje over een reactie van een mogelijke koper voor mijn 4 jarige Houston merrie:
Een mevrouw uit Engeland meldde zich. Ze vond de merrie helemaal gaaf en volgens haar eigen zeggen zou deze perfect passen naast haar andere paard in het tweespan. Ze wilde wel over komen vliegen om de merrie te bezichtigen en als het dan echt een fijne merrie was, dan wilde ze de merrie naar Engeland laten transporteren. Klinkt alsof ze geld genoeg zou hebben toch? Welnu: aangezien al die kosten van het heen en weer vliegen best wel duur waren volgens haar eigen zeggen, bood ze me 60% van de vraagprijs, want haar budget was na al dat gereis niet groter
Needless to say: no deal
Dees schreef:Even een klein verhaaltje over een reactie van een mogelijke koper voor mijn 4 jarige Houston merrie:
Een mevrouw uit Engeland meldde zich. Ze vond de merrie helemaal gaaf en volgens haar eigen zeggen zou deze perfect passen naast haar andere paard in het tweespan. Ze wilde wel over komen vliegen om de merrie te bezichtigen en als het dan echt een fijne merrie was, dan wilde ze de merrie naar Engeland laten transporteren. Klinkt alsof ze geld genoeg zou hebben toch? Welnu: aangezien al die kosten van het heen en weer vliegen best wel duur waren volgens haar eigen zeggen, bood ze me 60% van de vraagprijs, want haar budget was na al dat gereis niet groter
Needless to say: no deal