Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 22:22

Dat bedoeld alja volgens mij ook niet die heeft een ir en een dobert zit denk ik een e te veel bij de ene en :=

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:27

Dees schreef:
Op zich handig...
Al vraag ik me af in hoeverre je je hart nog laat spreken wanneer je de bezichtiging zo klinisch aanpakt.
Je kunt elke beginnende liefde ook suf-redeneren.

Tuurlijk moet je je verstand meenemen naar een bezichtiging. Maar kies je paard uiteindelijk wel met je hart, want uiteindelijk is dat de enige manier om er echt plezier van te gaan hebben.
Dus als je een bruine merrie zoekt van 1.68m. M2 dressuur, is het echt geen schande om thuis te komen met een voskleurige ruin van 1.72m die nog amper B kan lopen.
Het gaat er uiteindelijk om dat je hart van binnen een klein sprongetje maakt elke keer dat je hem weer mag begroeten.

Nou ja, en dan heb je echt geen 20-30 bezichtigingen meer nodig hoor. Als de eerste het is, koop die dan ook maar :D
Tenminste, dat is mijn ervaring. Vanaf de keer dat je hem gezien hebt, ga je alles toch vergelijken en dat halen die anderen nooit. Was bij mij altijd zonde van mijn tijd om verder te zoeken.

Ik ben het wel met je eens hoor :j Maar voor sommige mensen is zo'n leidraad wel handig, zodat ze iig niet voor verrassingen komen te staan en geen dingen 'vergeten'.

Maar persoonlijk ga ik gewoon kijken en bekijk het allemaal een beetje en ga er dan gewoon op als het me wat lijkt. Dat het me aanspreekt en dat ik er vervolgens ohz ook wat mee kan, is gewoon het belangrijkst. En de rest bekijk ik wel als het me aanstaat.
Moet eerlijk zeggen dat ik het als verkoper ook best wel irritant vind als een (kennis van een) koper bij de binnenkomst al op de rug begint te drukken en in de mond begint te kijken ed.. :o Zelf denk ik dan; ga nou maar eerst eens kijken of je het überhaupt wel kan vinden met het paard (ga dr gewoon op zitten), voordat je zomaar overal aan begint te trekken en te drukken. Het is voor mij namelijk veel belangrijker dat iemand wel overweg kan met het paard. Daarna komt de rest.

Seven wat leuk dat je wat hebt gezien! Ben ook wel benieuwd hoe en wat, wil je me ook pben? :))

Johnnydepony

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:38

Mijn bezichtingspaard van zondag is trouwens al verkocht. Erg jammer. We zoeken weer verder. Kreeg als het goed is nog 2 paarden via instructeur. En ik weet een heel leuk paard hier vlak bij deur. Alleen die moet volgens mij aardig wat kosten en weet niet zeker of die royaal genoeg is voor mij. Maar als het goed is loopt hij maandag in de verenigingsles dus daar ga ik maar eens kijken.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:42

Ben ook wel benieuwd, Seven :D

Nou, verkopers kunnen er soms ook wat van :=

Een verkoopster vond het de grootste onzin dat ik de rug eventueel op de foto wilde laten zetten, dat gebeurde alleen bij paarden boven de 10.000 Euro :+ Aangegeven dat het voor mij wel een must was, mochten we tot keuren overgaan, en dat ik dat best zelf wilde betalen. Maar daar viel niet over te praten, want het was onzin. Laat maar zitten dan :D

Een andere verkoopster trok een paard met een dik been uit het land, één dier was totaal niet opgevoed en van één paard werd ik bij het eerste drafje gelanceerd :+ Bij een jonge merrie waarbij ik ging kijken, werd meteen vermeld dat ze wat stijf en druk kon zijn, want in verband met drukte was ze al een paar dagen haar stal niet uit geweest 8)7

Gelukkig waren er ook verkopers die wel leuk en prettig in de omgang waren :D Ik vond de stal waar ik mijn merrie heb gekocht zeer netjes handelen +:)+

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:46

Ja je komt wat geks tegen soms! Moet zeggen dat dat bij mij mee valt. Op een of andere manier screen ik blijkbaar van tevoren al zo dat het allemaal wel leuke paarden zijn die ik zie. Dus kom weinig gekke dingen tegen.

Maar ik tref voornamelijk mensen die denken dat ze dan wel meer dan voldoende ervaring hebben, terwijl je er toch heel duidelijk bij zegt dat een paard sensibel, heet en niet voor beginners is... En als ze dan komen gaan ze eerst aan de benen, rug, mond, weet ik het wat allemaal, voelen, ipv gewoon eerst eens te kijken of ze er überhaupt wel op kunnen blijven zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:06

Iris__Bennie schreef:
Hoi Dames,

Ff lekker ontopic maar iemand enig idee waar ik een fatsoenlijk, net hoofdstel kan scoren met brede aansnoerneusriem in het zwart maat full? Rond de 40 euro ongeveer...
Heb er bij Ooteman één in de aanbieding gezien voor maar 25 euro, mss dat dat iets is..

Even op de gebruiker 'paashaas' zoeken. Zij verkoopt hoofdstellen voor 53,95 geloof ik. Ik heb er een super mooie bruine van. Echt een fijn en goede kwaliteit hoofdstel. Was er ernstig van verbaasd!

Verder zeer tevreden over mijn passier hoofdstellen, maar das een hele andere prijsklasse

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:04

Die tweede is echt heel erg mooi!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 07:09

De athena heb ik gehad, de eerste ooit gemaakt heel fijn hoofdstel echter voor mn paard veel te groot dus niet kunnen gebruiken heb hem toen weer verkocht. Maar zeker een aanrader kwa leer en afwerking.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:10

Ik wil evt. de Roma (s&t) maar helaas alleen nog maar ik Cob maat te koop.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:29

Even een klein verhaaltje over een reactie van een mogelijke koper voor mijn 4 jarige Houston merrie:
Een mevrouw uit Engeland meldde zich. Ze vond de merrie helemaal gaaf en volgens haar eigen zeggen zou deze perfect passen naast haar andere paard in het tweespan. Ze wilde wel over komen vliegen om de merrie te bezichtigen en als het dan echt een fijne merrie was, dan wilde ze de merrie naar Engeland laten transporteren. Klinkt alsof ze geld genoeg zou hebben toch? Welnu: aangezien al die kosten van het heen en weer vliegen best wel duur waren volgens haar eigen zeggen, bood ze me 60% van de vraagprijs, want haar budget was na al dat gereis niet groter :=
Needless to say: no deal :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:49

Das wel heel vreemd ja.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:50

Ben benieuwd naar de merrie seven.

Heb de premiera monaco gehad maar meteen door verkocht omdat deze echt veels te groot was.

Heb nu een HB turijn en een BR kingston voor de jongste (hij sloopt nog wel eens wat en dat vindt ik bij deze hoofdstellen niet erg). Als hij dat bij mn dobert zou doen....

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:12

Ik heb een pony gezien die me wel wat lijkt, hopelijk komende week kijken maar d`r moet nog wel flink worden onderhandeld in de prijs. Dus misschien wordt het wat, ik heb nu wel zo`n drang om leuke nieuw spullen (dekjes en setjes) te kopen voor m`n nieuwe paardje (die ik dus nog niet eens heb) hahah terwijl ik al zo veel dekjes heb :o

Btw. kijk even tussen mijn advertenties.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:02

Dees schreef:
Even een klein verhaaltje over een reactie van een mogelijke koper voor mijn 4 jarige Houston merrie:
Een mevrouw uit Engeland meldde zich. Ze vond de merrie helemaal gaaf en volgens haar eigen zeggen zou deze perfect passen naast haar andere paard in het tweespan. Ze wilde wel over komen vliegen om de merrie te bezichtigen en als het dan echt een fijne merrie was, dan wilde ze de merrie naar Engeland laten transporteren. Klinkt alsof ze geld genoeg zou hebben toch? Welnu: aangezien al die kosten van het heen en weer vliegen best wel duur waren volgens haar eigen zeggen, bood ze me 60% van de vraagprijs, want haar budget was na al dat gereis niet groter :=

Sommige kopers verwachten echt het onmogelijke..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:15

Ik weet niet of hier iemand een kwpn'er zoekt?
Ik ben vandaag op een stal geweest met allemaal kwpn'ers te koop,
Onwijs mooie paarden! De een wel wilder dan de ander, maar ze waren wel zadelmak,
Eentje waar ze op heeft gereden was echt ontzettend braaf!

Was wel écht een boer, elk zadel past op elk paard :=
En het is gewoon een simpele stalling,
Maar de paarden waren super!
Hebben ook papieren, is eigen fok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:21

Hier begint mijn zoektocht weer van voor af aan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:23

hoe sloopt een paard een hoofstel grauwman?

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:24

Dees schreef:

Haha klinkt me héél bekend in de oren...
Ik had mijn paard te koop staan, een IJslander. Op een gegeven moment kreeg ik een email van een Nederlandse mevrouw die in Frankrijk woonde. Ze vond hem enig maar ja, om nou helemaal vanuit Frankrijk te komen kijken... Of het dus goed was dat een goede vriendin zou komen, die precies wist wat zij zocht. Vriendin woonde ergens in Noord Nederland, ik in midden, paardje stond op dat moment bij mijn zus in België. Het werd wel zeer op prijs gesteld als ik er ook bij zou zijn (al zou de vriendin het ook heel goed met mijn zus hebben afgekund). Oké je moet er wat voor over hebben natuurlijk dus ik naar België, vriendin naar België, zus met deze vriendin met paarden een fijne bosrit gemaakt, wat te drinken aangeboden natuurlijk. Vriendin kwam helemaal lyrisch van mijn paard af: "echt helemaal geschikt voor mijn vriendin uit Frankrijk, wat een ontzettend leuk paard". Ze belde haar ook ter plekke op en verzekerde mij dat ze zeker zou komen kijken. Paar dagen later een email uit Frankrijk: tsja, wel heel leuk allemaal maar ja, het kwam financieel niet zo goed uit nu, want ze was aan het verbouwen...
Needless to say dat ze van mij een hartelijke (not) email terug heeft gehad.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:28

vonneke schreef:
Hier begint mijn zoektocht weer van voor af aan.

hoezo??

is de jazz weer naar huis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:53

Jeps.
Vorige week zondag geprobeerd te laden, ze ging er wel in maar op recordtempo weer eruit. Gevaarlijk voor de tweede persoon!
Eigenaren zeiden dat ze bij hun zo laadde. Ze kwamen der vanmorgen halen en ze hadden 2 lijnen nodig...

Goed laden is voor mij een vereiste en zeker bij eentje die concour ervaring heeft.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:58

Groot gelijk idd, zou dat gedonder ook niet elke keer op.concours willen hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:03

Je krijgt het zo een niet meer goed aangeleerd.
Ik vind het gevaarlijk voor degene die de buis erachter moet doen en voor de lader overigens ook.

Oud stalgenootje mist een duim omdat het paard met geweld van de klep af kwam. Het ging zo snel dat het touw om haar duim sloeg en het eraf trok. Hihi smerig verhaal ;)

Maar wel echt heel heel jammer. Paard paste me super. Was in de 5x dat ik ermee gereden heb al veel veranderd!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:10

Ohh ik heb zo'n eentje gehad. Erop geen probleem, uitladen was hel. Ik had een meterslang touw wat ik voordat de klep open ging al onder de stang door haalde. Zodra ik mijn hoofd bukte stond paard al buiten. Drama, dier is nu heel gelukkig als fokmerrie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:12

tja.. maar moet je dan zomaar opgeven. Ik ben met de mijne niet zovaak weg geweest ong 6x en laden ging niet altijd goed. Maar je kunt dat toch oefenen?

Ook de mijne gaat er braaf in om vervolgens snel naar achteren te gaan. Na wat diverse trucjes ging ze toch.. de volgende keer haal ik eerst de voorstang eruit want zodra ze die ziet ..gaat ze naar achter misschien vind ze het te klein ofzo