kijk, ik zoek een paard om wedstrijd mee te rijden, en dat wil ik toch wel ver komen. En waarschijnlijk weinig tot nooit op buitenrit ga doordat dat niet verantwoordt is. Dus ik wil graag een goed paard. Een hengst lijkt me helemaal te gek niet alleen door het uiterlijk, maar door de manier waarop ze zich presenteren
(meestal op wedstrijd zie ik meteen welke de hengst is)
Mijn moeder helpt mij altijd, aan gezien we de paard dij huis hebben is er bus ook altijd iemand in de buurt. Ik snap trouwens niet helemaal waarom een hengst gevaarlijker zou zijn als je 17 bent dan als je bv. 25 bent. Stel je ik kaan super goed met hengsten omgaan en die van 25 niet, dan kan ik beter aan een hengst beginnen dan die van 25 toch!
Maar ik ga stagelopen bij een hengsten stal. Als dat bevalt schaf ik een jonge hengst aan, ik weet dat ouder beter is maar dat is meestal ook een ander prijskaartje, en stel dat hij echt onhandelbaar is dan vind ik het niet erg om hem te casteren op 3 jarige leeftijd, als hij al 10 jaar hengst is geweest vind ik het wel anders.
Als ik al een hengst koopt, want een wereldruin laat ik niet staan voor een hengst... En om eerlijk te zijn heb ik nu ook een ruin op het oog... (sandreo x tango)
Ohja, en ik ga met ieder paard anders om, om de hond/paard vergelijking maar een terug te halen, je voedt een teckel ook niet even streng op als je mastiff. (ik niet iig)
Ohja en over die wetgeving: in juni wordt ik 18
Ik hoor heel vaak dat als mensen ouder worden, steeds minder lef hebben. Dus daarom dacht/denk dat je beter aan zoiets kunt beginnen als je nog lef hebt dan daarna. En voordat iemand gaat zeggen dat kinderen geen gevaar zien, alleen kleine kinderen zien dat niet.
Ohja er zijn ook nog steeds mensen die half lezen, want hij hoeft niet naar een pensioenstalling, We hebben 4 stalling bij huis, 1,5 hectare weiland,
Op een geisoleerd leven van de andere paarden heeft hij al geen kans, als dat wel zou moeten dan is het heel simpel en moet hij als ruin verder.
Maar verbeter mij maar waar mogelijk
!!!
Ik heb ook mijn hele leven hengsten gewild en kocht mijn eerste tot ik begin 20 was tegen advies van iedereen in. Voor mij was het de beste beslissing ooit. Ik vind hengsten gewoon leuk(er)... So shoot me!
Ik moet mijn paarden wel kunnen vertrouwen, anders is er voor mij geen lol aan. Ze moeten goed bij mij en bij mijn andere paarden passen. We moeten het namelijk vooral leuk hebben en het moet ook leuk blijven.
idd wat meer klieren, onrustiger enzovoort