Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:38

ja klopt, ben ik zeker met je eens :) buitenstaanders zien natuurlijk gewoon huppelende paardjes. Mijn vriend zat mee te kijken en die vertelde me vol overtuiging elke keer "mooie wissel!" als ze middendraf aan het doen waren enzo :+ die had ook wat gehoord van de presentator :(:)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:40

peacehorses schreef:
ja klopt, ben ik zeker met je eens :) buitenstaanders zien natuurlijk gewoon huppelende paardjes. Mijn vriend zat mee te kijken en die vertelde me vol overtuiging elke keer "mooie wissel!" als ze middendraf aan het doen waren enzo :+ die had ook wat gehoord van de presentator :(:)

Geweldige vriend heb jij dan, dat hij t mooi vond... :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:43

Ik kan me best voorstellen dat een leek het niet erg leuk vindt om naar dressuur te kijken.
Je moet wel weten wat je ziet. Tja en als het dan ook nooit op TV komt leren ze het ook niet zien.

Maar ja, dat heb ik dus ook met turnen en kunst rijden op de schaats.
Maar ook een tijd sport als de 10 kilometer schaatsen voor heren....en nog een rondje, en nog, en nog een, en nog een,....pfffffff nou dan vind ik gras zien groeien ook veel intressanter.

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:35

ja of met voetbal, daar heb ik nou ook gewoon een enorme hekel aan maar ik snap het leuke van een voetbalwedstrijd ook gewoon niet....
nou vind ik dressuur wel super leuk om naar te kijken, springen/cross ook hoor.
maar kan me voorstellen dat leken in de paarden dressuur maar heel saai vinden.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:54

Had van het weekend een leuke. Ik sta op een manege en heb altijd veel bekijks op zaterdag als ik op de poetsplaats sta. Zo ook deze zaterdag. Kwam er een vrouw met een kindje van denk ik anderhalf of 2 jaar oud. Ze wilde het paardje met de mooie snor komen aaien. Naja best hoor. Kindje vond het alleen supereng en begon te brullen dat ze liever die bruine verderop wilde aaien. Dus moeder zegt; maar die is veel groter hoor dan deze. Dus ik zeg, ja dat is een paard hoor en Sjimmie is een pony. Moeder kijkt me aan, en vraagt. Is hij nog zo jong??? (ik vatte hem niet hoor, serieus). Dus ik zeg nou toch wel 18 al inmiddels. Begint die vrouw een beetje flauw te lachen. Maar dat kan niet hoor want je zei net nog dat hij een pony was. Ik werd gelijk niet meer voor vol aangezien blijkbaar en ze liep gelijk weg. En toen pas viel bij mij het kwartje. Wist ik veel dat er mensen zijn die denken dat een pony een soort kleuter is en een paard dan automatisch volwassen. Stond echt met mijn mond vol tanden!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:07

hahah :') oh lekker dan, dat zij ook denkt dat je niet helemaal goed meer bij je hoofd bent dan :(:)

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:21

Hoop herkenbare dingen komen voorbij!
Mijn pony van 1.46 wordt ook altijd door de niet paardenmensen voor paard aangezien en verschrikkelijk groot gevonden :+

En dan heb ik ook nog een mini van nog geen meter hoog, en krijg ook vaak dat is een grote hond als ik aan het wandelen ben.

Laatst had ik wel een mooie. Ik lekker aan de wandel met de kleine, komt een man ons tegemoed fietsen die zichzelf vast grappig vond en zegt tegen me: "zo moet die ook uitgelaten worden?" Ik: "Ja, net zoals alle andere honden." Bij zijn verbaasd omdraaien om te kijken of het dan toch een hond was viel hij bijna van zijn fiets *D

Ook heb ik een keer met de grotere gehad op wedstrijd dat lieve vriendjes en vriendinnetjes van buiten mijn paardenleven me kwamen aanmoedigen en dus kijken naar me proeven. Een vriendin had al wat meer van de wedstrijd gezien, dus snapte een beetje wat de bedoeling was, maar 1 vriend van me die pas bij mijn proef binnenkwam en dus niks anders gezien had maakte zich ernstig zorgen toen ik schouderbinnenwaarts moest rijden "onee! het gaat fout! Zijn kont gaat niet mee!" Waarop die vriendin zei "nee volgens mij is dit wel de bedoeling, ik heb er meer dit zien doen.." Moest erg lachen toen ze me dit later vertelden :)

En ook wordt mijn merrie door paardenmensen en nietpaardenmensen altijd voor ruin aangezien, en een keer voor hengst :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:23

bonnielau schreef:
maar 1 vriend van me die pas bij mijn proef binnenkwam en dus niks anders gezien had maakte zich ernstig zorgen toen ik schouderbinnenwaarts moest rijden "onee! het gaat fout! Zijn kont gaat niet mee!"

_O- _O- :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:41

Maxielover schreef:
En die doodsbenauwde blikken van de fietsers die zo gezellig dicht naast je bij het stoplicht staan te wachten zijn ook genieten ! Vooral als Max even wil snuffelen. En dan zeg ik "hij doet niets hoor !" Maar dat helpt meestal niet, haha.

Geniaal :')

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:05

Mijn vriend zei laatst weer iets leuks :P
Hij snapt niet helemaal wat van hand veranderen is, dus hij vroeg: "Ja, wat doe je dan met 'van hand veranderen', want ik zie je helemaal niks doen met je handen?"

Hahaha :+

En ik vind het ook altijd grappig dat hij zich zo verwondert over de lengte van het 'ding' van Qupido :P En hij denkt dan altijd dat hij 'zin' heeft en als ik hem uitleg dat hij dat doet, omdat hij ontspannen is wil ie me niet geloven :+

Silke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:17

''Waarom trek je, je jas uit, hoe kun je het nou warm hebben'' :+

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:24

Ah, zit echt geweldige tussen. :9

Ben cavaletti aan het rijden (30 cm hoog dus) . Oefeningen op gebogen spoor, met verschillende afstand tussen de cavalettis, in scheef lijn etc.. Paard ging g e w e l d i g . :D Ik, barstend van trots, vraag mijn schat wat hij ervan vond.

*Stilte* Tja, is wel schattig als hij zo danst over de paaltjes en zo. *stilte* .... maar... moet je niet eens een keer met wat hoger hindernissen proberen? :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:32

Collega vroeg een paar dagen geleden aan mij waarom mijn paard hoeven heeft. :){

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:39

vriendin van me was een keer mee naar de paarden, en zij zou wel even de rug van Nokky (ruin) afsponsen dat leek haar wel leuk... nokky stond er heel ontspannen bij :P: ze draaide zich om om naar hem toe te lopen, en liep direct heel hard weer weg om mij te komen vertellen dat ze hem echt niet ging afsponsen "heb je wel gezien wat daar onder hangt man?! daar kom ik echt niet meer in de buurt!!!"

:+

Miesjaa_vifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:47

peacehorses schreef:

zoiets gelijkwaardig heeft mijn vader ook een keer gezegd.
hij gaat altijd mee op wedstrijden omdat die moet rijden dan.
maar heeft verder geen verstand van de onderdelen.
ik was mijn proef aan het rijden en een vriendin van mij zat naast heb.
ik rij een middendraf doorzitten en me vader zegt tegen die vriendin..
sooooooo dat lichtrijden gaat goed he, heeft ze vast een goed cijfer voor :D :D :D

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:37

Hahaha,

Wat een leuke dingen komen er voorbij zeg.

Mijn vader vond Totilas de mooiste fries die hij ooit had gezien. Ja pap is goed hoor. :')

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:59

mijn zus kent nog steeds het verschil niet tussen hoeven en hoefijzers

toen de hoefsmid kwam vroeg ze me, en ga je er hoeven onder laten zetten? _O-
ik zei nou dat heeft elk paard al hoor bij de geboorte.
keek ze me verbaast aan,hu? hoe kan je daar nu mee geboren worden?

heb haar dan toch maar weer het verschil uitgelegd.
toen snapte ze opeens waarom iedereen stond te lachen :=

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:05

oh herinner me er nog een, had naast mn andere paarden een haflingerveulen gekocht, een oudbuurman vroeg me naar het veulen, oh hoe groot word die nou, ik zo ponyformaat 1.45 ongeveer, krijg ik eerst een doodse stilte zag hem denken en toen, ben je daar niet wat te oud voor _O- :? Ik heb er erg hard om gelachen. Helaas ging mn zusje het aan hem uitleggen, ik had er graag nog een tijd om willen lachen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:06

over dat overleden paard in Groningen word door de media ook gezegd dat het 2 hoeven miste aan z'n achterbenen. Ik mag toch open dat ze hoefijzers bedoelen, want ik zie toch echt gewoon één hoef aan elk achterbeen dus tenzij hij er meer moest hebben, lijkt het me nogal vreemd

edit: zit filmpje even te kijken, maar hij heeft zélfs hoefijzers onder.. ik snap echt niet waarom er van die rare verhalen de wereld in gesmeten worden.. :=
Laatst bijgewerkt door ThinkAgain op 21-11-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:06

peacehorses schreef:
over dat overleden paard in Groningen word door de media ook gezegd dat het 2 hoeven miste aan z'n achterbenen. Ik mag toch open dat ze hoefijzers bedoelen, want ik zie toch echt gewoon één hoef aan elk achterbeen dus tenzij hij er meer moest hebben, lijkt het me nogal vreemd

mag ik hopen van wel ja. ;)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:42

Wat staan hier grappige dingen tussen!

Mijn broer vraagt altijd heel droog als ik buiten ga rijden met mijn paard: ''Doe je dan ook de supergalop?'' Hij bedoelt rengalop :'). Ook een leuke is dat mensen altijd vragen wat voor merk paard ik heb..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:34

Essssss schreef:
Ook een leuke is dat mensen altijd vragen wat voor merk paard ik heb..

:D
Amerikaanse import, Quarter, Bouwjaar 1991, vijf versnellingen, handgeschakeld, rijdt 1 op 30 en dan hebben we ook nog een GTI modelletje uit 2000.
Ben dankzij de paarden erg ad rem geworden... :D

Overigens vraagt mijn moeder bij elke diersoort wat voor een merk dat is.

En helaas moet ik toegeven dat ik dressuur en zelfs springen toch ook wel een beetje saai vind om naar te kijken, zelfs reining wordt na 10 keer hetzelfde wat saai :o . Ik kijk dan liever achteraf naar de mooiste stukjes of alleen die stukjes van mensen danwel paarden waar ik wat mee heb.
Mijn buurman daarentegen, die weinig met paarden heeft, vindt het wel allemaal prachtig. Toen ik vertelde dat ik paardreed vroeg hij of ik ook zo mooi dressuur kon. 'Moah, nee, niet echt'.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:07

Een collega vroeg zich af waarom ik nog steeds les heb, ik kon ondertussen toch wel rijden? :')

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:09

Mijn vriend dacht tot voor kort toch echt dat een pony gewoon nog een baby-paard was... :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:37

ik dacht vroeger dat een konijn een baby haas was :+