Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:26

Ik ben stiekem ook nog een beetje penny, mijn hond is plaatvervangend VD beestje.
Hij kan nu als paardenkunstjes: Op het blok, jambette (op het blok), steigeren en uitgestrekte draf, ben bezig met uitgestrekte/spaanse stap :')
Heb ook met hem gesprongen, nu bijna niet meer.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:04

Haha, wat grappig EskeGirl.

Ik kan me trouwens ineens iets herinneren! Als ik bij mijn opa en oma was (langs hun huis stond een weiland met paarden) dan ging ik ze aaien (en gras voeren) toen werden de eigenaren woest op mij, ik heb de hele dag huilend in mijn bed gelegen, zo was ik geschrokken! Ik wilde ze alleen maar aaien... :(:)
Nu denk ik terug en vond ik het aan de ene kant wel een beetje onredelijk van de eigenaar, ik heb ze alleen even (aan de rand van de wei, bij de draad) geaaid op de neus...
Stiekem wilde mijn nichtje en ik er op rijden en ze redden want ze hadden geen eten! :') Nooit gedurfd overigens.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:03

Gelukkig heb ik een pennyverdelg-pony :))
Als je erop gaat zitten in het weiland gaat hij bokken en rennen (Ik heb er ervaring mee :P )
Als je door het weiland rent rent hij achter je aan :')
Toen ik hem net had (1e 6 ? maanden) was ik er bang van omdat hij aanviel als ik uit het weiland liep en in zijn ogen dus wss vluchten. :')

ElineS heeft hier het beste verhaal _O-
Ik denk dat daar niet snel iemand overheen komt.

Ik was nooit zo'n penny.
Wel eens zomaar op een pony gaan zitten waarvan we wisteen dat hij onbeleerd was.
Ging allemaal goed geelkkig en zelfs gedraafd.

Ook speelde we dagelijks paardje en sprongen we over de scchommel en d wip en akken in de speeltuin:')
Oo de hond moest er aan geloven

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:42

Eerst kon ik me niet zo veel herinneren, behalve dat ik in de buurt langs een paar weides fietste en bij een wei de paardjes oud brood (lees; echt oud en overgebleven brood, dus nooit meer dan een paar sneetjes) gaf. En vers gras voor ze plukte en dat voerde (net zoals ik nu nog doe met m'n eigen paard, gewoon wat plukken en dat laten eten, dus geen hopen plukken en in de wei gooien).
Ik heb eigenlijk niet eens overwogen ooit het land in te gaan, ik had het besef dat ik daar niets te zoeken had.. Wel was ik altijd erg nieuwsgierig naar hoe het stalletje aan de achterkant van de weide eruit zag. :o

Toen ik iets langer na dacht kwam er nog iets in me naar boven. Als ik bij opa en oma was, die wonen in een dorp, gingen we weleens langs 'de paarden' wandelen. Dat waren 1-3 paarden, bruine, die bij mensen aan huis stonden in een wei. Dat huis en die wei waren aan een rustige weg gelegen.
Omdat we met regelmaat gingen (1 keer per week denk ik?), wisten de paarden dat ze brood zouden krijgen. Ik kan me nog herinneren dat op een dag dat paard op de weg beland was, hoe en waardoor weet ik eigenlijk niet meer. Hij was ofwel over de draad gesprongen of er was ergens een draad stuk/hij was ontsnapt. Maar doordat wij regelmatig brood kwamen voeren, wist dat paard dat er wel iets te vangen zou zijn, de eigenaar kwam toen ook. Of hij het paard zelf 'gevangen' had, of dat mijn oma (mijn oma zie ik eerder een paard vast pakken dan mijn opa) het paard 'gevangen' had weet ik niet. Ik kan me nog herinneren dat de eigenaar het paard aan het halster vast had en dat ik het mocht aaien en er ook op heb gezeten (ook echt alleen gezeten waarschijnlijk, hooguit een paar meter gestapt aan de hand).

Maar ik was dus een erg brave penny! Ik was meer het type dat dan bleef hangen en de paarden/pony's enkel aaide en een beetje gras voerde. Zou er ooit ergens een bordje gehangen hebben dat de beestjes niet gevoerd mochten worden, had ik dat ook zeker niet gedaan.
Ook weet ik nog van mijn manege tijd dat er bij sommige paardjes bordjes hingen dat ze konden bijten, bij sommige kwam ik er later achter dat dat helemaal niet zo was (door eigenaren), maar no way dat ik dat uitgeprobeerd zou hebben of dat ik dat beestje dan geprobeerd had iets te voeren.. naast 'te braaf', was ik daar ook te bang voor (word liever niet gebeten)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:51

Ach ja.....ik heb ook weleens iets geks gedaan. Ik had een verzorgpaardje Niels. Ik was knettergek op dit beest. Voor de eigenaar hem kocht was ik al keihard aan het sparen om hem te kopen. (je kent het wel 1 gulden per maand in een potje doen :Y) :') ) Ik vond in ieder geval dat ik het paard beter kende dan de eigenaar omdat ik hem al eerder kende. Paardje had inmiddels hoefkatrol, ik had werkelijk geen idee wat dit inhield trouwens. -O-
Toen ze op vakantie was besloot ik dus om vanaf de manege maar even naar mijn ouders huis te rijden. Ritje van een uur of 4 langs Zestienhoven airport en een stukje door Rotterdam. Juist....... Onderweg werd ik betrapt door een stalgenoot, die hing gelijk woedend uit de auto. Ik was me werkelijk van geen kwaad bewust en zwaaide vrolijk terug. :') :')
Thuis aangekomen, moeder helemaal trots. Nog leuk op de foto gezet. En daarna gewoon weer de rit terug naar stal, jeps 4 uur lang. Paard was trouwens superbraaf. _/-\o_

Weekje later kreeg ik een telefoontje van de eigenaresse.....ik mocht Niels niet meer verzorgen. Ben geloof ik een half jaar lang verdrietig geweest en heb toen ook besloten om te stoppen met rijden. Mijn wereld was ingestort. :')
Jaartje later moest Niels ingeslapen worden. Ben toen netjes gebeld door de eigenaresse, en ik heb nog afscheid kunnen nemen en uit kunnen huilen bij d'r.

Achteraf gezien had ze gewoon helemaal gelijk natuurlijk. Ik zag echt geen angst bij dit paard. Hoewel ik toen toch echt een bangepoeperd was.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:09

Bedenk me nu ook ineens weer iets. Wij gingen altijd op vakantie naar het Vennebos. Vlak naast dit park was een weilandje waar een trekpaard hengst stond. Was een superlief beest. Ik ging er elke dag van de vakantie naartoe op mijn fietsje om hem boterhammen te voeren en te aaien. Bracht echt uuuuuren door naast dat weilandje. Was helemaal verliefd op dat beest hihi. Ik kroop ook gewoon onder het hek door om bij hem te komen enzo. Borstels had ik niet bij de hand, wel een eigen haarborstel dus daar werden zijn sokken en staart mee gekamd. Was echt zwaar onder de indruk van dat beest. Ook nog geprobeerd om erop te komen, maar ja dat beest was zo groot in kwam er niet op hahahaha. Gelukkig maar.....

Denk dat dit paard er wel voor mijn liefde voor koudbloed rassen heeft gezorgd. Had zelfs een fotootje ingelijst van die hengst op mijn bureautje staan hihi. Ben benieuwd of hij er nog is. Zal wel niet, is inmiddels alweer zo´n 15 jaar geleden.

Ik heb trouwens nog steeds niet op een trekpaard gezeten, was altijd mijn grootste wens. Een keer op een trekpaard rijden hihi.
Heb wel een tinker dus dat komt een klein beetje in de buurt.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:54

Jeetje, Sharmila! Maar goed dat het paard zo braaf was :P Je hebt wel een middagvullend programma eraan gehad iig! :')

Ik kom wel eens langs het Vennebos en er is wel een weiland met fjorden! Weet eigenlijk niet of er nog een trekpaard staat. Zal er aan denken de volgende keer als ik erlangs kom!

Ik was een brave penny :j
Ik zette altijd een hindernisparcour uit voor mijn hond, speelde met mij Schleich paarden en heb shetlander gereden tot mijn 7e (toen ging ik naar de manege).
Verder wel ooit met een andere verzorgster (ik de shet, zij de grote pony) door het weiland gelopen 'op avonturentocht'. We kropen onder de hekken en draden door, over de sloten heen. Spinnen en kikkers vangen. Maar er stonden geen beesten in de wei :') En we kwamen ook weer gewoon veilig terug thuis.
Ook zette ik de hond op de shet en wandelde met de shet door het huis van mijn oom.
Voor foto's van de shet, check profiel. (als je 'm herkent wil ik ook graag weten waar ie gebleven is!)

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:31

Zo, zo nu voel ik me effe braaf!
Hoe oud waren jullie zowel toen jullie je met deze streken bezig hielden?
Ik ben 12 jaar en echt nooit erop gekomen deze dingen te doen.
Oke, heb 1x geprobeerd in stal op een heel mak paard te stappen maar verder echt nooit zo iets in me op gekomen hoor!
En ben er maar blij mee ook. :j
Nou, nou maar te hopen dat er geen penny meisjes aan je paarden zitten!
Haha, sterkte ze weg te houden! :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:40

Haha mijn vader was een Penny! :')

Hij verteld net dat hij vroeger bij boeren de wei in ging en dan zonder zadel en met een pluk manen door de wei ging crossen!

zelf heb ik nooit zo iets gedaan..

Tuurlijk aangebeld of ik mocht verzorgen, cowboytje gespeeld met een klapperpistool en gedaan of de veulens gejat waren door de indianen, een shetlander op haar 2e ingereden (uit ontwetendheid! kwamen er 2 jaar later pas achter dat ze zo jong was) en snel de paardjes binnen gezet toen het begon te regenen en dan zelf in de gietende regen gras gaan plukken in de wei omdat ze anders wel een heel uur geen gras zouden hebben! Ook reden wij op de dam van de eigenaar wat voor de helft een grindpad was en daar gingen we in volle galop overheen..

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:29

Oeh wat een geweldige verhalen lees ik hier, sommigen zijn echt erg :=

Ik weet zo 1..2..3.. nietmeer wat ik uitgespookt heb, maar ik was altijd al voorzichtig.

Wel heb ik een verhaaltje van vorige week, mijn jaarlinger hengst Feike was eindelijk 'thuis' en stond nog even om te wennen alleen (sinds die avond staat hij met twee ruintjes en hij vermaakt zich prima). Ik huur een stuk land bij een particulier, en die heeft een zootje kleine kinderen, op zich niks mis mee.. Maar die zijn dus, toen ik er even niet was, bij mijn jonge hengst in het land geweest om te voeren, is lief bedoeld maar heb ze toch maar wel even aardig verteld dat ze dat niet weer moeten doen.

Heb de ouders ook gezegd dat ik (liever) niet wil dat ze het land ingaan naar mijn paard, helemaal niet als ze alleen zijn. Ook heb ik gezegd dat ze hem niet moeten gaan voeren, hij krijgt voer genoeg :Y)
Dus zij houden hier rekening mee :o

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:38

Een wei verderop stonden "show pony's" met hele lange staarten.
Mijn vriendin en ik vonden dat zo zielig en waren bang dat ze er op zouden gaan staan.

Toen hebben we van 3 pony's de staarten echt héééél kort geknipt.
We dachten anders blijven we aan de gang ;-) Dus maar gelijk goed kort. Zodat ze er geen last meer van hadden!
En een paar dagen later zagen we dat er een brief aan het hek hing of er getuigen waren..
Wat er verder omstond weet ik niet meer want dat is ruim 10 jaar geleden..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:42

ouch die hier boven

Die mensen zullen goed kwaad zijn geweest.
Nooit achter gekomen dat jullie het waren?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:55

Ook ik was een penny.... Ik beken.. :')
Van gras voeren tot het willen verplaatsen van paarden die te weinig gras hadden in de wei.
Fiets als paard, parcour voor de hond bouwen.
Op pony's gaan zitten en ze willen temmen, om daarna gelanceerd te worden... :')
Been there don that!!
Penny's enjoy this great time, it all ends some time...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:58

Ik bedenk me er nog eentje, Ik ben wel eens in een natuurgebied op een van die wilde pony's gaan zitten.. en toen ging mijn telefoon af en gingen ze er met zijn alle vandoor! ik met heel die kudde mee gegalopeerd en ergens er af gesprongen :P geluk gehad dat ik er niets aan over heb gehouden! Was wel onwijs gaaf eigenlijk :o

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:59

Nee, niks gedaan zelf, ik heb nooit de penny gelezen en ben misschien wat te laat begonnen met paardrijden daarvoor :P. Maar wel laatst in de stal, ik was met een ieniemienieruitertje een pony aan het poetsen/zadelen. Net het hoofdstel netjes, meisje trots dat 'haar pony' nu straalt en was honderuit aan het praten over hoe leuk ze het rijden vond. Komt er een ander meisje aan, gaat naast die pony staan, zegt: 'Kijk wat ik kan!!!!!' Nou, wij dus kijken. Ze trekt zo dat hoofd van die pony naar beneden (Hij had 't bit al in...) zodat ze dus wilde demonstreren dat een paard in de stal wel even aan de teugel zou krijgen (Manegekindjes hè :) ). Maar pony was daar niet zo van gediend en 't maakte een snelle beweging opzij, richting 't kleine kindje. Mán dat kleine kindje was zo geschrokken, dat was echt zielig. Gelukkig was er niks gebeurd...

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:12

Oeiii nou bedenk ik me opeens iets, op een plek bij een boer gingen ik en een vriendin eens mee naar het veulen van mijn tante die had daar een wei, en de hoefsmid ging daarheen en wij vonden het leuk om te helpen, nou er was nog een moestuintje bij die oude boerderij en daar stond een hele zieliguhh schetlander. Je kon gewoon een hele pluk vacht van de hals trekken met gemak. Nou wij helemaal zielig vinden. Ging ook de hele tijdop zijn staart staan, schaar gezocht, stuk van staart afgeknipt niet veel ofzo gewoon zodat het net niet in de weg hing, en heel de wintervacht er met onze handen afgetrokken. Nou pony vond het allemaal best, kreeg eindelijk eens aandacht en daarna weer terug naar huis gegaan met onze tante, niemandiets Gemerkt.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:44

ik meld me! :D Wat een ontzettend heerlijk topic! :D
Heb het echt met vreugde gelezen, ook jou verhaal TS := :=

Nou, bij mij viel het opzich mee hoor :)
wel klom ik altijd over hekjes heen, bij een pony, en ging altijd heerlijk aan de weg staan kijken naaar andere ponys, en mensen die reden, standaard elke dag stond ik weer rond die tijd dat ze gingen rijden aan de weg whaha..

En nog 1, ik ging echt gewoon altijd ( na schooltijd ) met andere meiden paardje spelen, wedstrijden rijden , en zo blij dat we waren, echt ** galoperen ** met zweepje ( takje ) en mooi draven met mn benen omhoog, en hoeven krabben, echt hé :')

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:51

Vroeger ging ik altijd paardje spelen met een vriendin. zij had soort teugels, en dan was de kas (mini groentekas in tuin) een stal. En meestal waren we gevlekte friezen (tinkers) :+)
Jammer dat mijn fantasie nu weg is

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:52

mijn droompaard die ik vroeger dan speelde was altijd een bruine kwnper met een bles :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:30

ik was ook best erg hoor, wel alleen bij paarden waar ik ook echt toestemming had om ze te verzorgen.

toen ik nog op de basisschool zat hadden ik en mijn buurmeisje een verzorgshetlander. we kregen ten eerste zijn voeten niet opgetilt, dus aan de eigenaresse gaan vragen en die vertelde dat de pony hoefbevangen was geweest. dat vonden wij echt heel zielig deze 'gevangen' pony :'). we deden altijd van die debiele vlechtjes maken, hij heeft ook een keer mijn bakje elastiekjes omgegooid. al die elastiekjes in het gras.
we reden met westernzadel(zonder pad), volgens de eigenaar was dat niet nodig want er zat al bont onder het zadel. toen wisten wij ook niet beter. pony opgezadelt, en wij lekker ponyrijden. mijn buurmeisje vond het echter nog niet zo veilig als ik, dus die durfde niet los te draven. ik moest elke keer meerennen maar ik was niet zo fit dus ik ging even demonstreren hoe ze makkelijk los kan. ik op die pony in draf, ziet ie een grasspriet draait 180 graden en ik lig met zadel en al op de grond haha.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:34

Whaha leuke verhalen dit allemaal :))

@Manegee
Vroeger toen ik net een jaartje reed ofzoo vroeg iemand aan mij of ik wist hoe ze de hoeven uit moest krabben bij mijn lievelingspony...
Ik dacht natuurlijk even stoer te doen en wilde het dus voordoen.
Ik zei iets van ; je moet gewoon zn beentje omhoog trekken dan doet ie het vanzelf :o
Noujaa ik dacht laat ik het is even voordoen.
klein foutje; op dat moment was dat meisje ook al bezig met de hoeven uitkrabben en moest me lievelingsponyy op 2 benen staan :oo
Hij zette op dat moment beide benen neer en dat meisje keek me aan alsof ik niet goed snik was ;(
Ik heb de hele middag iedereen onloopt voordat iemand me aansprak op mijn domme actie... _O-

Arme ponyy ;(

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:50

Dat heb ik ook ooit gezien ja! Een pony waar 2 meiden tegelijk voeten aan het uitkrabben waren, links voor en rechtsachter en pony vond het nog prima ook. Stond gewoon op 2 benen. Ik was echt zó verbaasd :+

reaky98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:36

Hee everybody !!
Wat waren jullie lieve penny meisjes
Elines jij bent net zoo erg als ik haha
Geniaal !! wist niet dat er toch iemand was die zoo erg als mij is/was /3 /3 /3 /3

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:48

Amable schreef:
Dat heb ik ook ooit gezien ja! Een pony waar 2 meiden tegelijk voeten aan het uitkrabben waren, links voor en rechtsachter en pony vond het nog prima ook. Stond gewoon op 2 benen. Ik was echt zó verbaasd :+

Dat heb ik ook een keer gehad :+ met mijn zus een pony poetsen en allebei een hoevenkrabber, oeps :+

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:00

Hahaha, wat zijn ze dan toch ongelovelijk braaf he!