Hey ik ben niet zo'n fanatieke bokker, maar kwam toevallig je topic tegen.
Ik ben zelf ook erg lang opzoek geweest voor een paardje naar mijn zin. Ik heb altijd met mijn tinker Dressuur, springen en sgw gereden, maar nu ik tussen de paarden moet starten word het eenmaal lastiger.
Ik was dus opzoek naar een braaf paardje, binnen mijn buget, niet te groot, niet te oud, niet te jong en eentje waarmee ik weer allround kan rijden. (jaja heel lijstje

, maar met de tijd veranderde die door alle paarden die ik bekeken had) En het was niet echt makkelijk om er eentje te vinden.
Ik ben denk ik een half jaar bezig geweest en heb ongeveer 17 paarden bekeken, soms ook meerdere in een weekend.

2 keer bijna een paardje gekocht, maar eentje liep stok kreupel ineens op de keuring en iemand anders deed heel moeilijk met onderhandelen en kwam tot de conclusie dat het paard ineens verkocht was ( staat trouwens nogsteeds te koop).
Tot een week geleden, toen liep ik ineens tegen een paardje aan. Stond niet te koop, maar diegene wilde haar wel aan ons verkopen. Was recent rontg. gekeurd en mocht de volgende dag met ons mee. We hadden haar gekocht onder voorbehoud van de klinische keuring. Ze is deze week goed gekeurd en onze dierenarts vond de foto's ook mooi. Dus nu is ze officieel van mij!
Mijn tip is: geef niet op, probeer zo veel mogelijk paarden (zo kreeg ik ook een beter beeld van wat ik zocht in een paard), kijk rustig rond en misschien loop je net als ik ineens tegen je paardje aan.