Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:00

Mayflower_ schreef:
Het paard wat ik gekocht heb stond eerst voor 9000 euro te koop. Ze zijn ook een heel eind gezakt voordat ik hem tegenkwam op Marktplaats. :)

Eigenlijk heb ik niet zoveel meer te zoeken in dit topic, maar ik vind het leuk om mee te lezen. :D

oke, dat is weer geruststellend.
:)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:04

Adin

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:07

ik zie het, het is ook maar wat de gek ervoor geeft natuurlijk. vragen kan altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:33

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:40

lovely. ze reed dat paard voor mensen die was niet van bokker zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:45

Dat kan ook, ik onthoud ook niet alles meer op mijn leeftijd.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:56

Klopt dit paard was niet van een Bokker. :)
Geeft niks, kan mij voorstellen dat je de naam zag en dacht het paard van haar was.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:58

Mayflower_ schreef:
Geeft niks, kan mij voorstellen dat je de naam zag en dacht het paard van haar was.

Oeps ik moet lezen :P
Waarom zijn ze gezakt in prijs ?
Laatst bijgewerkt door shilady op 14-10-11 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:59

Ze schrijft dat ze een heel eind in prijs gezakt zijn.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:00

shilady schreef:
Mayflower_ schreef:

Vind ji jdit paard wel 9000 waard?
Je hebt hem gereden begrijp ik?
of heb ik het mis :o

Sterker nog: Ik heb hem gekocht! Maar echt niet voor deze prijs. :)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:53

Ik heb vandaag plotseling een ontzettend leuke merrie gereden..
Afstammeling van Karandasj.

Ik zat erop en het voelde geweldig.. afgelopen 8 jaar altijd me eigen scheurmonster gereden en dit was zo'n heerlijk bevestigd paard.. Een paard waar ik veel van kan leren, en eigenlijk ook waar ik naar opzoek ben, alleen hoorde ik achteraf haar leeftijd waardoor ik toch erg ben gaan twijfelen.
Ze is 14....wordt in mei 15.
Heb net me eigen merrie van 16 verkocht als recreatie maatje, en voor mijn gevoel ga ik er dan niet veel op vooruit behalve dat het echt perfect voelde vandaag en ik het een erg leuk paard vind.

Dillemma,

Wat vinden jullie een acceptabele prijs voor een 14 jarige merrie die L heeft gelopen?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:55

oei da's een goede vraag, heb niet zoveel verstand van prijzen, weet alleen wat te hoog is :)
L is niks, dus ik zou zeggen 2000 ofzo.

ZOuden jullie een paard kopen dat succesvol aan ocd is geopereerd aan zijn sprong?
heb zelf een paard er aan laten opereren, ging prima, maar ja die had ik al. Nu twijfel ik, gaat nog steeds over die mooie gelderse vos :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:58

Adin schreef:
ZOuden jullie een paard kopen dat succesvol aan ocd is geopereerd aan zijn sprong?
heb zelf een paard er aan laten opereren, ging prima, maar ja die had ik al. Nu twijfel ik, gaat nog steeds over die mooie gelderse vos :)

Ja, mits mijn eigen dierarts akkoord gaat met de foto.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:59

L en bijna 15? max 2000. En da's voor een gewone stamboekmerrie al dik betaald.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:02

niet te veel betaalen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:03

15 jaar en ''maar'' L? Ik ga mee met Anne_GTI, maximaal 2000. Meer zou ik er ook niet voor geven.

Adin: Nee zo'n 1 zou ik niet kopen. Zou voor mij veel te veel risico aan vastzitten, ook al issie succesvol geopereerd.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:08

Ja rond de 2000 vond ik zelf ook meer als genoeg eigenlijk.. heb zelf zoiets dat ik het voor 1700,- ofzo nog serieus wil overwegen.. Prijs nu zit daar nog wel een stukje boven.. Officiele sportstanden weet ik niet, het was niet de eigenaar die er bij was vandaag.. Heb de KNHS al een mail gestuurd met transpondernr enz.. kan zijn dat ze hoger heeft gelopen.

Klein minpuntje ook nog dat ze schimmel in een van haar voor hoeven heeft (gehad?)..

Twijfel ontzettend over de leeftijd, wou eigenlijk niet ouder als 11, max 12..., Daarbij die hoef genomen.
Lastig als je gevoel zegt ; leuk leuk leuk,
maar je verstand heel wat anders..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:14

Izie schreef:
Ja rond de 2000 vond ik zelf ook meer als genoeg eigenlijk.. heb zelf zoiets dat ik het voor 1700,- ofzo nog serieus wil overwegen.. Prijs nu zit daar nog wel een stukje boven.. Officiele sportstanden weet ik niet, het was niet de eigenaar die er bij was vandaag.. Heb de KNHS al een mail gestuurd met transpondernr enz.. kan zijn dat ze hoger heeft gelopen.

Klein minpuntje ook nog dat ze schimmel in een van haar voor hoeven heeft (gehad?)..

Twijfel ontzettend over de leeftijd, wou eigenlijk niet ouder als 11, max 12..., Daarbij die hoef genomen.
Lastig als je gevoel zegt ; leuk leuk leuk,
maar je verstand heel wat anders..

Gevoel en verstand he, gaat soms niet samen! Bij mij was het eerst tot 9 jaar, toen tot 10 en kom met een 12 jarige thuis. :')
Ja schimmel in de hoeven is niet zo fijn.. Hoe is ze daar aan gekomen?
En wat is haar vraagprijs nu?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:15

Volgens mij was jij toen bij mijn toenmalige paard wezen kijken. Hij is inmiddels al verkocht. Vindt het nog steeds jammer dat hij niet bij jou terecht is gekomen!
AmberB_ schreef:
Hey ik ben niet zo'n fanatieke bokker, maar kwam toevallig je topic tegen. :)

Ik ben zelf ook erg lang opzoek geweest voor een paardje naar mijn zin. Ik heb altijd met mijn tinker Dressuur, springen en sgw gereden, maar nu ik tussen de paarden moet starten word het eenmaal lastiger. :o

Ik was dus opzoek naar een braaf paardje, binnen mijn buget, niet te groot, niet te oud, niet te jong en eentje waarmee ik weer allround kan rijden. (jaja heel lijstje :+ , maar met de tijd veranderde die door alle paarden die ik bekeken had) En het was niet echt makkelijk om er eentje te vinden.
Ik ben denk ik een half jaar bezig geweest en heb ongeveer 17 paarden bekeken, soms ook meerdere in een weekend. :+ 2 keer bijna een paardje gekocht, maar eentje liep stok kreupel ineens op de keuring en iemand anders deed heel moeilijk met onderhandelen en kwam tot de conclusie dat het paard ineens verkocht was ( staat trouwens nogsteeds te koop).

Tot een week geleden, toen liep ik ineens tegen een paardje aan. Stond niet te koop, maar diegene wilde haar wel aan ons verkopen. Was recent rontg. gekeurd en mocht de volgende dag met ons mee. We hadden haar gekocht onder voorbehoud van de klinische keuring. Ze is deze week goed gekeurd en onze dierenarts vond de foto's ook mooi. Dus nu is ze officieel van mij! *\o/*

Mijn tip is: geef niet op, probeer zo veel mogelijk paarden (zo kreeg ik ook een beter beeld van wat ik zocht in een paard), kijk rustig rond en misschien loop je net als ik ineens tegen je paardje aan. ;)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:16

Mayflower_ schreef:
15 jaar en ''maar'' L? Ik ga mee met Anne_GTI, maximaal 2000. Meer zou ik er ook niet voor geven.

Adin: Nee zo'n 1 zou ik niet kopen. Zou voor mij veel te veel risico aan vastzitten, ook al issie succesvol geopereerd.

Welk risico? Die beoordeling laat ik graag aan mijn dierenarts over.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:16

als het maar om een enkel fragmentje gaat en je krijgt hem gewoon in de verzekering waarom niet :)
garantie heb je nooit, ik heb al zoveel 100% gezonde paarden naar de eeuwige weide zien vertrekken....
(koliek, hoefbevangen, trauma, kissing spines, verbening op de kroonrand, ataxie, (been)breuken etc.)

L en 14/15 is niet zoveel waard....ik denk ook indien gezond en fijn te rijden 2000 max

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:17

Ja toch grappig hoe je wensenlijstje soms kan verschillen met waarmee je thuis komt..
Ik dacht dat ze twaalf was, maar toen we na de tijd dr papier zagen bleek ze uit 97 te zijn..
Mocht dr voor 2300 meenemen, verder nog geen onderhandelingspoging gedaan..
Het paard stond toevallig sinds deze week bij een kennis die haar verkoopt voor de eigenaar.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:21

Anne_GTI schreef:
Mayflower_ schreef:

Welk risico? Die beoordeling laat ik graag aan mijn dierenarts over.

Geen idee, maar gevoelskwestie. :)

Izie schreef:
Ja toch grappig hoe je wensenlijstje soms kan verschillen met waarmee je thuis komt..
Ik dacht dat ze twaalf was, maar toen we na de tijd dr papier zagen bleek ze uit 97 te zijn..
Mocht dr voor 2300 meenemen, verder nog geen onderhandelingspoging gedaan..
Het paard stond toevallig sinds deze week bij een kennis die haar verkoopt voor de eigenaar.

Ik vind 2300 euro wel veel geld voor een paard wat ''maar'' L loopt en 14 is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:22

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:24

oehh die is wel erg leuk!