Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:04

Wat leuk dat ze gewoon blijft liggen! Friuli zou als een gek mee rennen }:0
Ik denk ook dat ze dat wel voelt en zo te zien kan ze zich er prima in vinden :D

Friuli ging goed vandaag :j
Lekker gelongeerd vandaag en wat aan der binnenachterbeen gewerkt rechts om. Ik longeer der nu puur op lichaamstaal, alleen voor galop heb ik nog een 'HUP' nodig om der te overtuigen.
Nadien nog wat grondwerk en dat liep ook lekker.
Friuli volgt me wel graag, maar van op een afstand, is een beetje een combi van koppigheid en lui zijn denk ik.
Vandaag het zelfde, maar plots was er een knal (ze waren aan het werken naast de piste) en ze kon plots niet snel genoeg bij me zijn.
Nadien volgde ze keurig op de voet :')

Ik ben blij met men paard!!!!! <3

lonniejj

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:11

Wat ligt Isabella daar heerlijk te genieten zeg :D Leuke foto, je nieuwe aanwinst staat ook erg gaaf voor het karretje!

Fijn dat het goed gaat met Friuli! :D Haha, dat ze schrok en daarna niet meer bij je weg te slaan was klinkt erg leuk! :))

Romy is echt een plakker wat dat betreft. Als ze niet hengstig is :D en gewoon normaal, dan loopt ze met het wandelen zonder touwtje prima mee. Op en rond stal ook sowieso, zonder halster lukt vaak ook nog wel :P Op straat krijgt ze braaf haar halstertje aan, maar ik gooi dan het touwtje over haar hals en en wandel er lekker naast. Ik kan ook gewoon even vooruit rennen, foto maken en dan d'r opwachten. Of haar naar de andere kant sturen en dan zelf aan de andere kant van de weg een poging doen om een filmpje te maken :))
Het leukste vind ik toch wel, dat ze dat bij andere dat dus écht niet doet. Geeft voor mij toch wel aan dat ze me echt vertrouwd en dat onze band wel aardig goed is! :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 23:21

maikeltje
Dat is toch wel super om zo met een paard aan het werk te gaan dat hij geen behandeling meer nodig had, hahha ik moest wel even lachen toen ik las dat het leek alsof hij een bezemsteel had ingeslikt.
Inderdaad het rijden op andere paarden heeft helemaal niets te maken met het rijden op je eigen paard.
Wel vervelend dat Vic de hele dag in de wei moet blijven liggen.
Is er geen mogelijkheid om het te regelen zoals wij met Flash hebben gedaan dat hij snel word opgehaald, bv heel vroeg in de morgen.
Eerst zeiden ze bij mij dat Flash pas de volgende morgen opgehaald kon worden, ik zag dat absoluut niet zitten aangezien er dagelijks heel veel mensen langslopen en de angst dat er evt gieren op af zouden komen.
Nu is Nederland gelukkig wel wat anders.
En hopelijk zijn het alleen jouw kinderen, hoewel dat toch ook wel een onaangenaam aangezicht geeft.
Hopelijk vind je nog een oplossing dat zou wel fijn zijn.
Tjeetje wat een topic zeg, net als jij kan ik daar ook woedend om worden, verschrikkelijk |( .

Heel moeilijk voor je Mariska! :(:)

Marianne inderdaad. :j

Isa dat ziet er gezellig uit met Yoblin!! :D
Jouw twee kanjers zijn zo ontzetend leuk om te zien en ze zien er supergoed uit!

Renate wat fijn te horen dat Friuli goed ging vandaag. *\o/*
Lekker bezig geweest zo te horen, kan me voorstellen dat je trots bent op je paard /3 .
Super!!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:37

maikeltje@ rendac heeft een vervoers service waarbij je paard indivueel opgehaald kan worden.
ze komen dan met een trailer waar je paard heel voorzichtig op een mat in word getakeld.
ze komen op jou tijd en jouw dag volgens afspraak,dat betekend dus dat je alles op de zelfde dag kunt laten verlopen.
kost wel een 450,- euro.....

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:17

mariska32 schreef:
maikeltje@ rendac heeft een vervoers service waarbij je paard indivueel opgehaald kan worden.
ze komen dan met een trailer waar je paard heel voorzichtig op een mat in word getakeld.
ze komen op jou tijd en jouw dag volgens afspraak,dat betekend dus dat je alles op de zelfde dag kunt laten verlopen.

Ik wist niet dat ze dat deden!
Het is wel een hoop geld, maar ik zou het wel fijn vinden om te zien dat hun laatste reis toch met wat respect verloopt, ipv op de hoop gegooid te worden dan. En dan weet je dat ie niet buiten onder een zeil ligt..

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:37

renatevb schreef:
mariska32 schreef:

Ik wist niet dat ze dat deden!
Het is wel een hoop geld, maar ik zou het wel fijn vinden om te zien dat hun laatste reis toch met wat respect verloopt, ipv op de hoop gegooid te worden dan. En dan weet je dat ie niet buiten onder een zeil ligt..

ja dat kan zeker.
ik heb er zelf in 2008 gebruik van gemaakt omdat er een spoed beslissing gemaakt moest worden op een vrijdag.
later bleek op de rekening [en dat wist ik niet] dat deze service het opgehaalde paard niet verwerkt maar colectief cremeerd.

http://www.rendac.nl/nl/dienstverlening ... dividueel/

hier is info te downloaden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:59

Dat is nog eens een plus punt! Dat zou voor mij echt wel het geld waard zijn :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 00:43

Dat is zeker een oplossing, wel een hoop geld inderdaad maar als ze dat hier hadden had ik dat zeker ook geregeld.
Gelukkig hoefde Flash niet een hele dag in de wei te blijven liggen.

Hoe staat het met onze zorgenkinderen en hun baasjes?
Hopelijk is geen nieuws goed nieuws en zijn jullie lekker aan het genieten van jullie kanjers.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:36

Isabella is weer naar de hoefsmid geweest. Zat toch nog iets van een hoefzweer in de linker voet.
Is weer uitgehold en daarmee lijkt het achterhand probleem ook een heel stuk beter geworden, hoewel ze echt op gang moet komen, maar ze kan weer een soort van draven zoals onderstaand filmpje laat zien. Het is dus nog lang geen 'normaal lopend paard', maar ik ben er al heel blij mee. Het normale paard is de nieuwe aanwinst, daar heb ik gister heerlijk mee gereden in het bos (karretje) :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:29

Met Romy gaat het op het moment weer goed! Ze blijft lekker vrolijk en lijkt zelfs een klein beetje beter te lopen! Geen enorm verschil, maar wel een klein klein beetje :D
Ze is nu ook eindelijk gekoppeld met de 2 kleine pony's op stal. Ze heeft een tijd alleen gestaan vanwege het gevaar voor haar been, maar nu durfde ik het wel aan om ze samen in de wei te zetten. Ging echt super, Romy heeft het hartstikke naar haar zin! :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:50

Isapaardje ze loopt inderdaad met een beetje pijn maar verder heeft ze er zin in zo te zien.
Ze zijn leuk samen <3
Wat heerlijk dat je lekker het gereden met je nieuwe pony in het bos.

lonniejj wat super *\o/* *\o/* *\o/*
Je berichtjes op de vorige paginas maakte me erg ongerust.
Geweldig dat het nu goed gaat met Romy, ik oop dat dat nu voor heel lang blijft.
Zal iig voor je blijven duimen.
Heerlijk dat ze nu ook weer lekker kan genieten met twee kleine ponys.
Ik ben zo ontzettend blij voor jullie *\o/*

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:14

Oef die loopt inderdaad wel heel stram en alsof ze op spijkers loopt! ;) Ik weet niet hoe ze geweest is maar als de hoefzweer uitgehold is zal ze wel snel weer herstellen. :j Ze lijkt in ieder geval niet heel chagrijnig erom zoals Bren al zei.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:21

@ Isapaardje: loopt er nu al wat beter, nu de hoefzweer er enkele dagen uit is?
Ze loopt inderdaad best gevoelig op het filmpje, maar goed, een hoefzweer geneest, dus een geluk dat het dat maar is!

Met Friuli gaat het wel, al heb ik de indruk dat ze nu rechts voor niet helemaal goed loopt, ze neemt daar een kortere pas. Maar ik denk dat het komt door haar hoef rechts voor, die is echt erg gebrokkeld en ze heeft amper een steunvlak, plus zitten er ook nog eens ontzettend hardnekkige bacteriën in, dus dagelijks alles goed weg krabben, dan uit spoelen, dan met zuurstofwater om al het vuil er zeker goed uit te krijgen, en dan 10 minuten in javelwater, nadien goed invetten en dat elke dag, voor 4 hoeven...

Ik heb der nu al een week niet meer gereden, ik wil der nu niet erger belasten. Op de weide is ze gek, zoals altijd, maar toch zie ik dat ze niet alles geeft.

Hier eens tukje draf van maandag: http://www.youtube.com/watch?v=s_khUGIQ67Q
en waar ze het beste in is: http://www.youtube.com/watch?v=1J8wwLyvS7A (ze kan sliding stops :D)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:31

Ze liep veel slechter. Dit is mei ongeveer.
http://www.youtube.com/watch?v=5yUqCWm-zd4

En helaas, bij haar is het meer dan alleen een hoefzweer. Hij laait ook steeds op. Is al vele malen uitgesneden, maar ze kunnen er niet goed bij. Is pure pech. Doordat hoefbeen is vergroeid (hoedenrand) is er ruimte in de hoef ontstaan en even simpel gezegd, is een lamel ontstoken geraakt en die blijft iedere keer voor problemen zorgen. Het moet van binnenuit genezen. Andere keer dat ze dit had, kwamen de hoefzweren er van boven uit. Nu blijven ze binnenin 'sudderen'. Heel irritant en zorgt voor pijn in de tenen, waardoor ze niet goed wil afrollen. Ook heeft ze dus een zwakke achterknie (te losse kniebanden en geen spierkracht meer knieschijf goed op slot te zetten en te onthaken) en zit haar rug in de lendenpartij geregeld vast. Zo zit ze dus in een vicueze cirkel waar we nu niet goed uitkomen. Ze heeft 3 dagen wat beter gelopen en vanochtend wilde ze het linker voetje weer niet goed neer zetten. Bleek er weer rommel in het hoefzweer gat in de toon te zitten. Dus weer spuiten en frunniken.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:42

Zo, vergeleken met dat filmpje van in mei is ze nu toch een stuk beter gaan lopen!

Vervelend dat het vandaag weer minder is, is weer even een tegenvaller natuurlijk. :(:) Hopelijk gaat het gauw weer wat beter met haar! :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:54

Ik vind het toch ook echt een hele verbetering! Wat erg dat het maar niet wilt beteren, maar ik vind als je naar de filmpjes kijkt, er echt wel een hele verbetering te zien is, en ze loopt ook met veel meer zin nu :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:31

Oef Isapaardje, dat is geen lopen, dat is kruipen! Jammer van die cirkel inderdaad, ik kan me voorstellen dat dat niet even zomaar weg is. Daar zou ze goed voor moeten lopen en dat kan ze niet!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:49

En dan heeft ze er nog een blaasontsteking bij gehad (mogelijk door niet goed kunnen uitplassen vanwege zere zwakke knie, of toch kou gevat door meer liggen); dus zoveel weken antibiotica. En zo vielen we van het één in het ander de afgelopen maanden. Enige wat goed was, was de bloeduitslag ... een reden om door te gaan, want volgens dierenarts mankeert ze eigenlijk niets bijzonders. Iets wat ook de osteopaat zei; ze is voor een 17 jarig paardje erg flexibel. Alleen tja ... die hoeven ... daar zit iets wat zoveel pijn doet, dat al haar andere kwaaltjes ook sterker aanwezig zijn en zorgen voor wat je nu ziet.
Maar ze blijft er zelf erg vrolijk onder. Dus gaan we door. Iedereen zegt dat er hoop is en het oplosbaar is, alleen het kost tijd (en kans op terugval is iedere keer erg groot; zoals een hoefsmid eens zei, 1 radartje scheef, en de boel blokkeert weer).

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:50

Zo lang ze vrolijk is en jij het kunt betalen is het eigenlijk ook wel prima, toch? ;) Alleen jammer dat het zo lang duurt inderdaad!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:13

Isapaardje, heb je al eens gedacht om de pony een reinigingskuur te geven? Want die AB is ook een hele aanslag op dat lijfje :(:) Daar knappen ze echt van op, die van mij krijgen er ieder jaar eentje :j

Renatevb die van jou heeft er nog wel zin in zeg! :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:19

Ja ... ik heb Isabella zowel onder reguliere als alternatieve behandeling.
Het laatste wees een tijd geleden uit dat ze ook best wel gezond was, maar het algemene voedingspatroon een janboel. Ze had geen tekort aan vitamines e.d., maar wel aan aminozuren, vetzuren en enzymen. Alles wat in gras en granen zit eigenlijk en dat mag ze juist niet hebben. Heb dus diverse dingen (alternatief) laten testen. Ik geloof wel dat zoiets kan trouwens, wil daar dus ook geen verdere discussie over voeren. Alleen gaat het langzaam om alle tekorten op deze manier weer goed aan te vullen, mede omdat ze ook nogal wat verbruikt om 'beter' te worden. Maar er is hoop, de portemonnee trekt het ook nog, en dus proberen we haar weer op de rit te krijgen. Ze hoeft ook niet meer te presteren; maar pijnvrij wil ik haar toch wel graag zien te krijgen en dat is ze nog niet.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:20

maikeltje: ja dat is ook zo, ze is altijd wel in voor een sprintje :j dat maakt het ook zo moeilijk om te weten of ze nu mankt of niet. Alhoewel toen ze een peesblessure had, ze amper nog rende, dan stond ze maar te staan. Dus ik ga er maar vanuit dat ze geen pijn heeft.

Isapaardje: Zo te horen heeft ze een hoop problemen. Het is echt moeilijk om alleen maar te kunnen afwachten he? Ik geloof niet dat je mogelijk nog meer voor der kan doen. Je bent top! +:)+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:46

Ik heb hier een filmpje van Friuli vandaag, ik had echt het gevoel dat ze der super goed voelde vandaag en ik vond dat ze best goed liep ook :j
Maar zouden jullie even willen kijken, het is geen super kwaliteit, maar zien jullie der onregelmatig lopen?
Want heb soms het gevoel dat ik gewoon zie wat ik wil zien -O-
http://www.youtube.com/watch?v=Zn3WZxBKKU0
Ze was echt super vandaag! Lekker levendig, maar ook lekker ontspannen en dat zijn 2 dingen die bij haar vaak niet samen gaan. :=

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:58

Ik heb het idee dat ze linksom in de bocht af en toe een pasje onregelmatig ertussen heeft maar het is moeilijk beoordelen vanaf het filmpje. Maar dat kan net zo goed met de spieren te maken hebben. Krijg wel de indruk dat ze liever rechtsom loopt dan linksom, klopt dat?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:26

maikeltje schreef:
Ik heb het idee dat ze linksom in de bocht af en toe een pasje onregelmatig ertussen heeft maar het is moeilijk beoordelen vanaf het filmpje. Maar dat kan net zo goed met de spieren te maken hebben. Krijg wel de indruk dat ze liever rechtsom loopt dan linksom, klopt dat?

Nee helemaal niet, rechtsom loopt ze behoorlijk wat stijver dan linksom. Maar dat heeft ze altijd wel wat gehad, alleen heb ik nu het idee dat dat wel wat erger is geworden.
Ben blij dat er eens iemand anders naar kijkt, weet ik dat ik geen spoken zie. Weet je ook welk been ze onregelmatig is?