Zephyr vind ik wel gaaf... heb ik al eens eerder aan gedacht, maar hoe spreek je dat nou eigenlijk uit?

Net als Saphir, maar dan met een E?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lydalfa schreef:Ahum.. Achilles was een halfgod
En dit is volgens mij nog niet de helft van de enorme lading Griekse goden.Mijn favoriet Dionisos (god van de wijn, iets voor een paard met veel haar ofzo.) staat er geeneens bij! Of Hermes (voor als je een heul snel paard hebt, hij was de boodschapper en kon vliegen.)
Of Eoos voor een mooie (voskleurige?) merrie, godin van de dageraad.
En ik zie dat je Castor wel noemt, maar niet z'n tweelingbroertje Pollux.
Dan heb je nog Athena, gewoon de prachtigste naam ooit, eventueel volledig: Pallas Athena.
Poseidon, als je paard echt een waterfreak is. :p
Overigens hebben sommige nimfen ook de mooiste namen, net als Griekse helden overigens.
P.S. is Boreas trouwens Grieks? Meende dat hij Romeins was, maar dat kan ik fout hebben hoor...
Lydalfa schreef:Lauraahh schreef:Ik zoek een naam voor een hengstenveulen van een trekpaard, maakt niet uit met welke letter het begint
Een of andere manier vind ik voor Belgen een korte krachtige Nederlandse naam het leukst, zoals inderdaad Boris, Bram, Joris, Barthelomeus/Bart, Ruben, Daan, Tim, Thijs, Thijmen...
Maar een (verbastering van) Peter vind ik ook wel gaaf. Want welk paard is nu meer 'rots-like' dan een Belg? Dus ook bijvoorbeeld Petr, Pjötr/Pyotr/Piotr, Per, Peer (vind ik écht leuk voor een Belg!)...