Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandro

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:35

Ik verkoop hem niet. Emotionele waarde is te groot. Paardjes maken deel uit van mijn gezin. Mijn kind verkoop ik toch ook niet voor een miljoen? En een kind kan je dan nog gratis maken. Nee hoor ik heb iets van wat ik mijn liefde geef wat in mijn gezin komt verdient alles wat ik kan geven, natuurlijk wat in mijn macht ligt. Een soort beloofte voor het leven wat je geeft. Geld verandert daar heus niets aan. Heb al veel belangrijke dingen zien kapot gaan gewoon door geld. Geld is nodig maar heeft voor mij geen enkele waarde buiten dat ik daarmee mijn rekeningen betaal.

IndiraDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:10

Nooit!! ook niet voor meer.... Na bijna 15 jaar is mijn droom een eigen paardje eindelijk uitgekomen! geen haar op mijn hoofd dat er aan denk dit lieve dier voor ook maar iets weg te doen!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:13

No way!!!
Mijn merrie kán simpelweg door niemand anders gereden/behandeld worden omdat ze er geen vertrouwen in heeft.
Als ik d'r weg zou doen, zou ze gegarandeerd bij de slacht eindigen. En geen miljoen die mij zover kan krijgen díe toekomst voor haar te creeëren!

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:13

Voor de helft gaan die ook zeker weg! Ik denk wel dat je er nu niet over kan oordelen maar het gaat dan om zo veel geld daar kun je geen nee tegen zeggen lijkt mij! En als ik dat dan niet wil dat die verkocht word dan doet mijn vader het wel. Ik wens die mensen en veel plezier mee

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:17

ze krijgen mn honden en katten er gratis bij als ze willen :P

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:18

mijn huidige paard nu zal echt niet voor een miljoen weggaan no way mischien als ik een ander paard zou hebben wel maar hij niet. ben veels te gek op hem <3

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:46

jahoor ga zelfs acoord met de helft :')
enig idee hoeveel geld dat wel niet is :oo
ze kunnen de spullen er nog bij krijgen ook :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:49

De mijne krijgt ook een mooi lintje om en ik bezorg haar persoonlijk. en ik mag ervan uitgaan dat iemand die er zoveel geld voor neer wil tellen, zeker wel goed zal zijn ervoor...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:59

Ik zou die van mij nooit in mijn leven meer weg doen, maaaaaar.........voor een miljoen......tja dan mogen ze hem graag komen halen :o

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:21

Sommigen die hier gaan van 'Nu zijn er wel die zeggen 'nooit' maar als het echt zou gebeuren zou iedereen het doen' of 'Je bent dom als je dat niet doet' of weet ik veel wat hier nog allemaal gezegd is over mensen die dit níet zouden doen, verkijken zich volgens mij nogal op dat 'miljoen'.

Zoveel is een miljoen eigenlijk helemaal niet... Je kan er een huis met wat leuke stallen en een buitenbak voor kopen en tis klaar met je miljoen. Dan heb je misschien nog net geld genoeg over om er wat sportpaardjes in te zetten en je bent blut... Zoveel ís een miljoen eigenlijk helemaal niet, en als je geen inkomsten hebt die dat miljoen geregeld aanvullen is dat er echt zo doorheen. Als je natuurlijk handelt in paarden die voor 500.000 en meer de deur uitgaan (dan denk ik aan grote fokkers ofzo), dat is wat anders. Maar éénmalig eens een miljoentje krijgen, daar loop je écht niet zo ver mee.

En dan moet je nog uit je doppen kijken als je begint met dure dingen aan te schaffen (denk aan een sjieke dure auto en sjieke dure paarden) want zodra dat je miljoen erdoor is en je voor al je kosten moet opdraaien met je normale loontje, dan denk ik dat veel mensen nog vies zouden opkijken van de veel te dure rekeningen die ze niet kunnen betalen (denk aan kosten voor je sjieke huis, onderhoud voor je 10 sjieke paarden, kosten aan je sjieke auto).

Ik zeg niet dat je met een miljoen niets kan, maar ik heb het gevoel dat iedereen hier denkt dat een miljoen toch wel vreselijk veel is en dat je plots weet ik veel wat allemaal kan, en daar geloof ik dus níet in.

Kayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:50

als het ene goede eigeaar word dan wel. mn paardje is al 26, dus ik zou van dat geld dan een jong ander paardje kopen, maar hou dan wel contact met de eigenaar van mn eigen paardje zegmaar, haha .

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:52

Een strik, een extra knuffel en voor altijd in mijn gedachten met een smile op mijn gezicht!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:54

xHaithi schreef:
Zoveel ís een miljoen eigenlijk helemaal niet, en als je geen inkomsten hebt die dat miljoen geregeld aanvullen is dat er echt zo doorheen.

Waarom zou dat miljoen aangevuld moeten worden :? ? Je hebt het huis toch gekocht? Je hoeft geen huur en geen hypotheek te betalen.

En voor een miljoen koop je hier al makkelijk een huis met binnenbak hoor :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:07

Winddancer schreef:
xHaithi schreef:
Zoveel ís een miljoen eigenlijk helemaal niet, en als je geen inkomsten hebt die dat miljoen geregeld aanvullen is dat er echt zo doorheen.

Waarom zou dat miljoen aangevuld moeten worden :? ? Je hebt het huis toch gekocht? Je hoeft geen huur en geen hypotheek te betalen.

En voor een miljoen koop je hier al makkelijk een huis met binnenbak hoor :D

Als je zo'n soort inkomsten hebt dat je continu 'in de miljoenen' zit met je geld, dan maken bijvoorbeeld extra kosten voor grotere huizen en duurdere auto's niet uit want dat is gewoon standaard dat je dat geld hebt. Als je 1 keer eens een miljoen krijgt, is dat er gelijk doorheen als je enkele grote dure dingen koopt zoals een huis. Daarnaast blijf je dus met de extra kosten zitten die grotere huizen, grote auto's, meerdere (echt goede) paarden, etc. met zich meebrengen.
Een huur en hypotheek moet je niet betalen, maar een groot huis met veel grond onderhouden en verwarmen enzo kost wel redelijk wat geld. Als je er bijvoorbeeld een leuke dikke auto van koopt gaat je prijs voor je benzine omhoog, je milieutaksen, etc. Daarover heb ik het dan :)

Ik zeg niet dat het onmogelijk is ofzo, maar mensen die geen al te hoge lonen hebben zouden dan wel eens in de problemen kunnen komen volgens mij. Anders dan mensen die bijvoorbeeld euro-millions winnen (10 of 20 miljoen ofzo) waarbij je dan voor langere tijd voldoende geld hebt voor alles dat je aanschaft, in ieder geval, als je niet alles gaat verbrassen met gokken ofzo...

Oh, en edit: Hier in BE betaal je voor een beetje een degelijke, mooie villa met een groot stuk grond aan en dergelijke, stenen stallen erop (geen houten, niet-geïsoleerde stallen maar echt goede), toch al snel 650.000 euro hoor (ligt wel wat aan de regio waarin je koopt uiteraard).

Edit 2: Prijs was iets te veel
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 14-11-10 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:10

Tja, maar je moet het natuurlijk ook niet gaan overdrijven en dat miljoen er in één keer doorheen gaan jassen :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:35

Nee, uiteraard niet. Daar doel ik ook wat op. Ik krijg een beetje het gevoel van 'Met een miljoen kan ik dan superveel en geweldige dingen kopen' als ik de reacties hier soms lees, terwijl ik een miljoen tegenwoordig eigenlijk helemaal niet zo veel vind. Als je kijkt naar de prijzen van alles tegenwoordig... Een paar grote aankopen en je miljoen is weg. En dat zal er niet op beteren (belastingen zullen dus ook alleen maar stijgen).

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:37

Als ze een leuk nieuw baasje krijgt die goed voor haar zorgt mag ze zeker wel weg. :j
als ik 18 ben ga ik toch over naar de paarden en moet ze alsnog weg.

blackkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:38

ja hoor dan mag je hem zo meenemen....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:50

xHaithi schreef:
Als je kijkt naar de prijzen van alles tegenwoordig... Een paar grote aankopen en je miljoen is weg. En dat zal er niet op beteren (belastingen zullen dus ook alleen maar stijgen).

En als ik die grote aankopen niet doe, hoef ik nooit meer te werken :j
Is ook wat voor te zeggen.. :D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:02

van die miljoen moet je al een hoop afgeven aan de balsting dus je houd er niks aan over:P en ik zou mijn paardnooit ervoor weg doen. en nee ben niet dom. heb geen miljoen nodig om gelukkig tezijn dat ben ik met mijn paard.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:11

Cer schreef:
xHaithi schreef:
Als je kijkt naar de prijzen van alles tegenwoordig... Een paar grote aankopen en je miljoen is weg. En dat zal er niet op beteren (belastingen zullen dus ook alleen maar stijgen).

En als ik die grote aankopen niet doe, hoef ik nooit meer te werken :j
Is ook wat voor te zeggen.. :D

Ik weet niet hoe oud je bent maar zo ontzettend lang doe je niet met een miljoen hoor, ook al heb je een eigen huis en alle nodige luxe op dit moment. Ik weet voor mijzelf bv dat ik sowieso nog zou moeten wezen werken, ook al had ik al een huis en een auto en al de 'nodige luxe'..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:08

xHaithi schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent maar zo ontzettend lang doe je niet met een miljoen hoor, ook al heb je een eigen huis en alle nodige luxe op dit moment..

Ik ben 36.. met een miljoen wat ik niet winstgevend maak, doe ik 27 jaar ongeveer.. maar dat zou niet handig zijn.
T is makkelijker gezegd dan gedaan.. rente ontvangen, belasting betalen etc..
maar t is een hoop geld voor een paard :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:14

Nou hier zou een paard wel mee gaan hoor, liever mn paar dan mn hond voor een miljoen.

Wie zegt dat je meteen een duur huis met stallen ed en een dure auto koopt?
Als ik dat niet doe en gewoon zo blijf leven zoals ik doe duurt t wel ff voor dat miljoen op is hoor :Y)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:19

geld maakt niet gelukkig

Zoals ik er nu over denk nee! ;).

Als ik totilas of werkelijk een 2e totilas onder me kont zou hebben en hem zou rijden en ook de eigenaar er van was en er werd zoveel geboden! Ik ga niet voor het geld maar ik ga voor het plezier.. De punten/prijzen en dingen waar je aan mee kan doen en kan winnen is veel leuker dan even 15 miljoen krijgen! Je kan enorm veel met 15 miljoen en ik weet ook bijna 100% zeker dat als je er zuinig mee bent dat je niet echt meer hoeft te werken mits dat je natuurlijk allemaal duren dingen gaat kopen etc.
Maarja het is natuurlijk wel vet om een miljoen op je bankrekening te hebben staan.. het woord al hé miljoen! :oo. Maar toch ga ik voor me paard en niet voor het geld! :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:22

Als je een Totilas onder je kont hebt is een miljoen wel weinig hoor :+

Ach ik kan me wel helemaal vinden in de verkoop van Totilas, tis toch een beest, kan van de ene op de andere
dag dood neervallen of blijvend kreupel worden, tis jammer voor Edward, maar wel een mooi moment om m te verkopen.
Had denk ik, met zn bod niet anders gedaan, plus dat Totilas echt sportpaard is, gaat om de sport en om de handel ermee.