Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:08

Ik heb het bedrag vandaag ook bij de rabobank laten storneren. Het rekening nummer van Horsimo meteen laten blokkeren :+ Dus ze kunnen niks meer incasseren. Je hebt inderdaad 8 weken de tijd om te storneren, het kan ook telefonisch.
Mijn lidmaatschap kunnen ze nu wel vergeten bij Horsimo, op deze manier raken ze hun klanten wel kwijt.

Isabonny

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:36

Nou, ik krijg Februari "nagestuurd".

Helaas hebben ze van het Maart nummer nog niets van de uitgeverij vernomen. Ben dus bang dat we die pas laat in April te zien krijgen....of helemaal niet.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:20

Goed dat ik hier nog even lees.

Ik heb mijn rekening gecontroleerd en er bleek ook € 39,95 afgeschreven te zijn. Direct laten terugboeken.

Heb een paar maanden terug nog gezocht of ik een afschrift van ze had (stond met interview in het blad, wat ik uiteindelijk wel ontvangen heb) maar er waren al 1,5 jaar geen abbo-kosten geïnd. Dan ga je er toch vanuit dat je er vanaf bent he.

En dan nu ineens wel een afschrijving. Dus mooie mail getypt en geld terug laten storten. Ze rekenen er vast op dat een hoop mensen het niet zien...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:31

ik heb ze geblokkeerd van mn rekening, en vorige weer het blad van februari ontvangen :Y)

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:48

Bij mij is er 25-03 dat bedrag van 39.95 afgeschreven, ik heb het ook terug laten storten en ze laten blokkeren (als ze nu van rekening wisselen moet dat straks weer....) Ik heb ze NOOIT een machtiging gegeven voor automatische incasso, schreef het bedrag gewoon over. Heb er ook nooit problemen mee gehad en ik heb het blad nu al een paar jaar. Had op Bokt wel eens gelezen dat mensen er troubles mee hadden maar zelf (wat prees ik me gelukkig!) nooit.......
Tot nu dus!
Ik heb publiforce erover gebeld maar die deden er geen uitspraken over, moest de ledenadministratie bellen.
Daar hoorde ik dat het een foutje was want het had pas in Augustus in mogen gaan, de reden voor de prijsverhoging (want dat is het dus) is dat de bladen dikker worden (???) ik dacht eigenlijk dunner, maar goed.
Alle leden krijgen er trouwens nog schriftelijk bericht over schijnt het...
Ik he haar meteen gevraagd of ze me uit het ledenbestand wilde halen, ben er wel klaar mee.
Op de site http://www.horsimo.nl/ staat bij het bedrag ook dat het nu 39.95 is trouwens

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:03

Mooie bende is het daar....Maar de mensen hier zijn dus gewaarschuwd en moeten dus hun rekening goed in de gaten houden!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:04

Ik heb het voor de zekerheid ook nog even gecheckt, haha. Maar bij is niks afgeschreven, zou ook een mooie worden gezien ik paar maanden terug al betaald heb en ze geen machtiging hebben.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:39

Hoe staat het nu met die rechtzaak?

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:53

ik heb dus ook problemen met horsimo!
ook weer 39,95 afgeschreven. terwijl ik vorig jaar juni!!!! een mailtje kreeg dat ik het schriftelijk moest opzeggen.
ze zeiden niks over aangetekend. dus ik heb het ook laten terug storten
maar ik ga nu een brief sturen naar ze, met ook een rood papiertje wat ik kreeg van rabobank wat ik naar ze moet sturen
intrekking incasso.

maar toch erg dat er zoveel mensen zijn die hier problemen mee hebben :(

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:08

ik heb trouwens ook tros radar hierover gemaild. ook daar op het forum hoorde ik veel mensen met problemen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:17

Ik ken dit soort praktijken overigens wel van een voormalig werkgever die op het punt stond failliet te gaan en op allerlei belachelijke manieren probeerde aan geld te komen zonder zaken te leveren.

Publiforce zal op het randje staan van failissement en daarom zijn "schaapjes niet op het droog hebben"

:)

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:18

Mijn mailtje naar Astrid heeft hoop ik geholpen. astrid@atotzet.nl
Hieronder het berichtje wat ik terug kreeg.

Helaas is er een fout geslopen in de incasso’s waardoor er inderdaad onterecht 39,95 is afgeschreven.

Je kunt dit het beste laten storneren bij je bank dan heb je het binnen 3 dagen terug ik wil het ook doorgeven aan de financiele administratie dan duurt het 2 a 3 weken.

De opzegging zal ik bij hoge uitzondering alvast in het systeem verwerken.

Met vriendelijke groeten,

Astrid de Wit

Ledenadministratie

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:19

Ze maken wel veel "hoge uitzonderingen" daar....

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:20

Tallie1979 schreef:
Ik ken dit soort praktijken overigens wel van een voormalig werkgever die op het punt stond failliet te gaan en op allerlei belachelijke manieren probeerde aan geld te komen zonder zaken te leveren.

Publiforce zal op het randje staan van failissement en daarom zijn "schaapjes niet op het droog hebben"

:)

Dit kwam ook in mij op, wat bedragen bij elkaar sprokkelen om het geheel nog in stand te kunnen houden.

Dus iedereen blokkeren die handel en is er iets afgeschreven.....zo snel mogelijk storneren. Maar let op, als ik op mijn raborekening kijk hebben ze dit keer een ander rekening nummer gebruikt als bij de vorige afschrijving van 19,95.
Bewaar altijd je mailtjes, brieven e.d.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:30

Met dit nummer is 39,95 afgeschreven: 2448.22.263

En met dit nummer in juni 2009: 4231.46.068 met een bedrag van 23,75 zie ik nu ipv 19.95

Beide blokkeren dus.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 05:59

vorig jaar was het bij mij ook 23,75
nu 39,95, laten storneren en blokkeren
ze zeggen aan de telefoon dat je bij mail binnen 24 uur iets terug hebt, maar dat is nu toch echt al een week geleden
ik hoop dat de hogere instanties (bv radar) hier iets mee gaan doen

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:44

als iedereen nou een mailtje naar tros radar stuurt. wie weet gaan ze er dan wel wat mee doen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:50

n_atas schreef:
als iedereen nou een mailtje naar tros radar stuurt. wie weet gaan ze er dan wel wat mee doen

Tros Radar wil daar zeker wel wat mee doen, maar net zoals toendertijd met de Bit als ze geen mensen kunnen vinden die voor de camera willen reageren dan gaat het gewoon niet door.

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:59

Nou ik wil best voor de camera reageren hoor. Ik vind het gewoon belachelijk hoe publi force hiermee om gaat

Ik ga vandaag een aangetekende brief sturen naar ze. met een briefje erbij die ik via de bank heb gekregen dat ze per direct de incasso moeten stoppen. volgens rabobank zijn ze verplicht dat dan te doen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:04

MISTRAL94 schreef:
n_atas schreef:

Tros Radar wil daar zeker wel wat mee doen, maar net zoals toendertijd met de Bit als ze geen mensen kunnen vinden die voor de camera willen reageren dan gaat het gewoon niet door.

Wat was daar dan mee? Dat hele verhaal heb ik niet meer meegekregen.
Ben blij dat ik uiteindelijk toch maar geen abbo op de Horsimo heb genomen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:37

sarosxx schreef:
Met dit nummer is 39,95 afgeschreven: 2448.22.263

En met dit nummer in juni 2009: 4231.46.068 met een bedrag van 23,75 zie ik nu ipv 19.95

Wel verdraaid zeg, dat is bij mij dus ook gebeurd!
Bedankt voor het vermelden van dit banknummr, sarosxx
Zonder dat had ik de afschrijving in juni 2009 nooit gevonden, omdat ik enkel mijn rekening doorzocht heb op de afschrijving van het normale tarief (19,95) EN op hun oude rekeningnummer.

Belachelijk, ik had namelijk een eenmalige machtiging afgegeven voor € 14,95 (toen nog, in 2007).

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:38

Ik heb net ook maar even gekeken, geen 39,95 afgeschreven *gelukkig*

Daarnaast staat inderdaad in de Horsimo dat je aangetekend moet opzeggen, welk bedrijf doet nu zoiets?! En daarbij, in de eerste Horsimo die ik heb gekregen stond dat nog niet, dus het is ook nog niet zo lang zo..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:32

annastasia schreef:
Wat was daar dan mee? Dat hele verhaal heb ik niet meer meegekregen.
Ben blij dat ik uiteindelijk toch maar geen abbo op de Horsimo heb genomen.

Bit heeft toend eenzijdig de voorwaarden gewijzigd. Je kreeg ineens een "gratis" blad die achteraf niet gratis bleek te zijn. Ook werd de editie met 1 of 2 nummers per jaar terug gebracht. Is een heel topic over geweest op bokt.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:48

Heb wel het topic even doorgelezen maar bij mij is idd ook 39.95 afgeschreven vorige week terwijl ik toendertijd akkoord ben gegaan met die 19,95 en nooit iets gehoord heb over 39,95..

Kan ik dit dan stoneren en daarna via de mail opzeggen bij hun?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:50

Ja dat kun je online terug laten halen.

Via mail is nu net de hamvraag hier in het topic. Public force zegt dat dit niet kan :+