GZ: FOTO van een perfect bespierd paard + uitleg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

Re: GZ: FOTO van een perfect bespierd paard + uitleg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 23:53

Air ik ben t met je eens. Ik zie de onderlijn meer ontwikkeld, mn brachio ceph . En das niet mooi. Ik zie n rug die veel langer enminder bespierd lijkt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:02

Dankje! Ik zie het verschil haast niet. Ja op de foto's wel maar we zijn dan ook pas 2 maanden écht aan het werk. Trainen van de achterhand vooral. Haar billen zijn al gespierder maar vanaf de bovenkant is het echt een driehoekje haha.. gaat nog niet erg snel maar ik heb nu haar voeding aangepast zodat ze wat makkelijker in de bespiering komt. Ze moet echt leren haar buik aan te spannen. Er zat een schimmel in haar darmen waardoor buikspieren aanspannen moeilijk was voor der :)

Ik moet zeggen dat ik het wel lang vind duren voordat dat buikje is verdwijnt. Je ziet namelijk wel haar ribben soms.

En overbouwt is ze ook weer inderdaad! Ze was recht haha maar blijkbaar weer aan het groeien hihi.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:09

Interessant topic! Ik ben nog aan het teruglezen, maar ben ook nieuwsgierig naar jullie mening adhv de volgende foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:58

_Dreamer: Op de tweede foto zie ik een erg gespannen paard waardoor het erg moeilijk te beoordelen is.
Ze is duidelijk wat voller dan op de eerste foto, ik durf eigenlijk op deze foto niet echt commentaar te geven want ik verwacht dat het een moment opname is.

kellaxy: Ze is sowieso wat voller geworden, haar billen lijken ook minder puntig.

yvetjes: Op de eerste foto zie ik een paard wat arm gespierd is, vooral haar hals. Ze komt op mij strak over in haar schouder en rug. Op de tweede en derde foto is dit zeker vooruit gegaan, ik mis alleen nog wat buikspieren maar dat kan een moment opname zijn.

Ik heb gister een nieuwe foto gemaakt en plaats die even in een nieuwe reactie omdat ik die via mijn telefoon moet plaatsen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:01

Mijn paardje nu.
Hij had er niet heel veel zin in. :P
Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:18

Wat een ontzettend enge beenstand voor?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:23

ZusJacobs schreef:
Wat een ontzettend enge beenstand voor?

Haha hij is gewoon een beetje bokbenig voor, niks engs aan. ;)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:00

Interessant topic, ik ga volgen! :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:12

Ik wil dit topic ook even.volgen maar heb nu zo geen foto bij de hand

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:47

Wat vinden jullie van Alvaro? Hij staat nu een paar maanden in training. :)
Afbeelding

sopperxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:11

leuk en interessante topic, ik meld me

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:27

Ik ook erg interessant!

Hierbij mijn pony:
https://lh5.googleusercontent.com/-opW2 ... C_0114.JPG

Ze wordt getraind voor de endurance, deze foto is genomen midden in het seizoen vorig jaar.
Dit was tijdens onze 2e 80 km wedstrijd.
Op dit moment is ze iets voller. Ik zal kijken of ik nog een standfoto kan maken binnenkort.
Ik ben best tevreden over haar bespiering. Naar mijn idee mogen haar halsspieren wat meer maar voor mijn gevoel is dat nu ook.

Hier trouwens nog een foto door zwaar zand, hier zie je haar spieren iets beter.
https://lh5.googleusercontent.com/-Or0A ... G_8171.jpg

(foto's staan in link anders zijn ze te groot)

Maar we trainen dus echt voor de endurance en ze zal dus wat langere plattere spieren hebben dan een dressuur paard denk ik.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:31

Ben benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden:
Afbeelding
Afbeelding

Paard is sinds juni zadelmak, tot september gereden, toen een stop gehad en in januari weer begonnen. In totaal pas 6 maanden aan het rijden.
Ze begint nu weer een beetje bij te trekken van 3 koliekaanvallen, daarom is ze op sommige plekken nog ingevallen.
Ze heeft onwijze buikspieren, nekspieren komen weer terug en de spieren op d'r billen zijn in aanmaak. Maar het mag natuurlijk allemaal meer.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:39

mijn paard als 2 jarige:

Afbeelding

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:04

Ik ben toch ook wel benieuwd naar wat jullie van mijn paardje vinden.
Hij is al op leeftijd en heeft een hoop meegemaakt (zowel lichamelijk als geestelijk) en ik wil weleens weten wat de meningen hierover zijn. Dat hij niet perfect is weet ik, maar ik zou graag eens weten wat er verbeterd kan worden :)

Dit is Boston
Afbeelding
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:14

Dat noem ik 'verkeerd-om' bespiering, heel simpel geschetst wil je de onderkant, dus onderhals en de buik, slank, en juist het bovenste gedeelte goed bespierd, doorlopend in een mooie ronde achterhand.

Dit is ook vaak wel kenmerkend voor een paard wat te diep loopt: er is bij de schoft een onderbreking in de verbinding met de achterhand, hierdoor is er geen ruggebruik en ook buikspieren en achterhand doen weinig tot niets. En om het hoofd omhoog te houden wordt de onderhals gebruikt.

Leuk dat het topic weer omhoog gekomen is :)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:39

haha moet je nagaan dat zijn onderhals op de foto nu dus al heeeeeel veel minder is als toen hij net bij mij kwam. Een blok beton was het werkelijk waar. Te diep lopen doet hij eigenlijk totaal niet, dat is juist een punt waar we op dit moment aan moeten werken dat hij juist naar beneden wil komen. Zijn onderhals komt ook voort uit het heel gespannen naar boven lopen. Hij was heel erg opgekropt en drukte zijn rug weg. Daar komt nog bij dat hij een kruising is tussen een PRE en een Paint Horse dus een flinke hals en kont heeft ie ook meegekregen :') Tja, die buik is een moeilijk iets, inmiddels is hij nu bijna 20 jaar, staat op rantsoen, ik rijd hem minimaal 4x per week en die buik wil er gewoon niet meer af. Valt me alles mee dat er nog niks over zijn benen is gezegd haha :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:45

Volgends mij heeft jou paard weinig plek voor een zadel op zijn rug.
Maar voor een 20 jarige vind ik hem er goed uit zien.
Zoals hier boven beschreven ga ik wel in mee
Maar ga je paard a.u.b. niet laten afvallen Door de juiste manier van rijden word dit heel anders.
En als je dit paard lang en laag zal rijden als je begrijpt wat ik bedoel zal heel stuk fijner zij voor hem
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 29-06-14 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:46

Ik heb ook 2 foto's ter vergelijking:

Daisy zomer 2010
Afbeelding

Daisy maart 2013
Afbeelding

Ik zal binnenkort weer eens een foto van haar maken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:50

Ik plaats ook even een foto. Ik ben heel benieuwd!
Alvaro, 6 jaar:
Afbeelding

Boston: de onderhals is inderdaad het eerste wat mij opvalt. Maar ik begrijp dat je bezig bent deze weg te werken? Hoe ben je dat aan het doen? :)

Daisy: ik ben vooral heel benieuwd naar een betere foto van nu, want de hals valt helemaal weg op de foto.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:51

Sodeletuut, ik moet even zoeken :+ Ik heb van haar op dit moment eigenlijk vooral alleen filmpjes :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:53

Even een still maken uit een filmpje?

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:54

Afbeelding

Onze 21 jarige holsteiner ( landgraf 1 is zn opa). Hij wordt twee a drie keer per week gereden of gelongeerd. Nooit zo zwaar, puur voor de fun. Hij is altijd al zo gespierd geweest. Ook toen ik hem op weide rust heb moeten zetten vanwege allergie ( head shaker). Vindt hem prachtig bespierd, los van zn allergie ook een kerngezond paard met een super karakter!!! :)

Heeft van nature al een hele losse en krachtige manier van bewegen en ik denk ook door afstamming veel kracht banuit het achterbeen, iets wat je terugziet in zijn bil bespiering...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:59

Sodeletuut, niet van die moeilijke dingen vragen :))

Rhian, hij zit inderdaad stevig in de bespiering :j en dat zonder erge zware training :-)

Wat ik altijd wel leuk vind om te zien is hoe paarden zich ontwikkelen over de jaren heen :-) Wat ik ook boeiend vind is dat je echt verschil in bespiering ziet afhankelijk van het gebruiksdoel van een paard (vergelijk een dressuurpaard maar met een springpaard of een volbloed, om maar eens iets te noemen).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:00

Haha Apple, dan moet je nog maar even een nieuwe foto maken binnenkort.. :D En ondertussen even mijn paard beoordelen? :))