Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quartprinces schreef:dat vind k helemaal niet kunnen lielle !! handwrijvend het geld zitten tellen !?voor wat ben je met paarden bezig als je toch niks om ze geeft ! da snap k dus gwn nie k wil al zo lang een paard maar krijg er geen van men ouders en k hou zo enorm veel van men metekindje quartus en k zou het nooit over men hart krijgen er mee naar de slacht te lopen !! k zou dat met GEEN 1 paard doen !! en ga jij je maar eens schamen !
Lielle schreef:Quartusje schreef:ok een paard naar de slacht brengen is nooit leuk integendeel maar als je weet dat het je eigen paard is zou ik het toch veel erger vinden omdat je het dier gekent hebt dus daarom snap ik ook niet dat mensen hun eigen paard naar de slacht kunnen doen
dat is heel makkelijk. Ik ben lachend met onze zelfgefokte driejarige naar binnen gelopen, en heb handenwrijvend het geld zitten tellen. Dat was nog eens winst maken, daar heb je wat aan.
Dat is sarcastisch, dat moge duidelijk zijn. Nog helemaal los van emotionele zaken, dekgeld, 3 jaar opfok en talloze dierenartsrekeningen zijn veel malen meer geld dan dat schijntje van de slager. Ik vind het stuitend dat mensen zonder enige kennis van zaken op een dergelijke manier durven te oordelen over anderen, die in bijna alle gevallen heel goed hebben nagedacht over een verschrikkelijk onderwerp en in het belang van hun paard de keuze maken. Quartusje, ga je diep schamen!
Daan_Ordeal schreef:Als je op de juiste manier laat inslapen is er geen gevecht.
Ik heb er nooit over na hoeven denken, voor mijn paarden absoluut een spuitje. Mijn pony heeft geloof ik 3 of 4 spuitjes gehad voordat ze het spuitje kreeg waarvan ze daardwerkelijk stierf. Eerst suf maken, dan echt wegmaken en daarna pas de dodelijke injectie. Dan gaat het super rustig.
Mijn pony is rustig in mijn armen, met haar hoofd op mijn schoot, thuis in haar vertrouwde stal ingeslapen, met mijn paard (haar vriendin) er naast. Kan het mooier?
Quartusje schreef:maar je kan je paard toch ook buiten laten inslapen op de weide
Citaat:dat vind k helemaal niet kunnen lielle !! handwrijvend het geld zitten tellen !? voor wat ben je met paarden bezig als je toch niks om ze geeft ! da snap k dus gwn nie k wil al zo lang een paard maar krijg er geen van men ouders en k hou zo enorm veel van men metekindje quartus en k zou het nooit over men hart krijgen er mee naar de slacht te lopen !! k zou dat met GEEN 1 paard doen !! en ga jij je maar eens schamen !
Citaat:ok een paard naar de slacht brengen is nooit leuk integendeel maar als je weet dat het je eigen paard is zou ik het toch veel erger vinden omdat je het dier gekent hebt dus daarom snap ik ook niet dat mensen hun eigen paard naar de slacht kunnen doen
_Bitje_ schreef:enz. enz.
ik heb touwens een flauw vermoeden dat dit shaduwacounts zijn,... misschien?
Abeltje77 schreef:Daarom worden bij ons op stal ook zoveel mogelijk paarden op een 'loadervriendelijke' plaats ingeslapen.
Eén keer is een oud manegepaard in stal ingeslapen, zij was allang met pensioen, en kon op een ochtend niet meer opstaan.
Ben er gelukkig niet bijgeweest, maar het is een behoorlijk karwei om ze eruit te krijgen.
OdeSsaA schreef:het is allebei knap lastig ...
ik denk dat ze zich in de slager eventueel ook verzetten dat hangt af vn paard tot paard natuurlijk is het een lief paard is dn kan het beter dat het wordt ingeslapen ... het is allesinds zeer erg voor jou ...
veel succes verder !