nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patserke

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:59

aah jeejtje ik hoop dat hij het haald!!! zijn organen zijn zeker niks meer gewend, ik hoop dat ze wat voor hem kunnen doen!
heel veel sterkte

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:59

aah god Pashon , wat erg !
ik hoop zo voor jou en voor Liber dat het nog te redden is !!
heel veel sterkte hier mee ! :(:)

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:08

Aah arme Liber :(:)
Ik hoop dat tie t red,.heel veel sterkte! :(:)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:12

ach jeetje hier schrik ik van!
Ik hoop dat Liber het gaat redden.
Heel veel sterkte!!!

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:19

Heel veel sterkte..
Ik hoop zo dat hij het red!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:27

Jeetje dat is een tegenvaller!
Liber was van de 2e groep paarden toch of niet?
Hopelijk red hij het!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:34

Dank jullie voor de lieve berichtjes, Liber is inderdaad van de 2e groep het paardje wat er het slechtst uitzag net als Vodka.
Ik kan aan het eind van de middag pas weer terecht op de kliniek, dan hopen ze ook alle uitslagen te hebben en zullen dan moeten beslissen wat er met hem gaat gebeuren. |(
M'n dochtertje is ook helemaal van slag, ze was helemaal gek van dat gratenpakhuis. Ze zit stilzwijgend op de bank de hele tijd naar zijn foto te kijken. |(

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:42

Hmmm dan is het extra pijnlijk als je dochertje ook zo gek op m is! Hopelijk komt ie er snel weer bovenop!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:25

jeetje zeg wat een rotnieuws.
Ik ga hard duimen voor hem!!!!
Pashon schreef:
hier even een update over Liber.

Liber staat momenteel in de kliniek en het is kantje boord ;(
Z'n organen laten hem een beetje in de steek.
Hij is een paar week terug over gegaan naar de andere wei, omdat daar lekker hoog gras stond. We kregen hem niet meer dikker en hebben de DA erbij gehaald, die gaf als advies om hem weer op de kale wei te zetten omdat te snel dik worden heel en heel slecht is gezien deze paarden nooit echt dik zijn geweest.
Dus het hele spul is weer terug gegaan naar de kale wei, het ging verder goed met hem, hij rende en deed totdat ik vanochtend bij ze kwam om te voeren Liber lag en wou niet meer overeind komen. Direct de DA gebeld en was er dan ook binnen 10 min. conclusie direct naar de kliniek. Ze hebben al diverse onderzoeken gedaan en zijn nieren functioneren niet meer, z'n darmen zijn ook niet goed. Ze wachten even het bloed onderzoek af en doen ondertussen nog wat andere onderzoeken en mocht daar toch wat positiefs uit komen dan gaan ze opereren om te kijken of er nog wat te redden valt. komt er uit de onderzoeken nog meer slecht nieuws is het voor Liber beter om hem een spuitje te geven.
Maar we houden hele goede moed, hij vecht en heeft bij aankomst in de kliniek in z'n box de hele tijd met z'n koppie op m'n schoot gelegen kriebelend op z'n lekkere plekje liet hij alles toe, bloedafname een infuus hij bromde een paar keer wat alsof hij de moed heeft laten varen. |(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 12:32

Ach nee toch, wat vreselijk. Ik ga keihard duimen dat hij het redt. Het arme beest. Hebben ze zo lang gevochten krijg je dit. Ik hoop echt dat hij erdoorheen komt.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:55

Ai, wat een naar nieuws zeg.. ik duim mee! :(:)

Is trouwens een veel voorkomende fout bij sterk vermagerde dieren.. je hebt al gauw de neiging om zo'n dier helemaal vol te stoppen, maar dat is dus zo'n beetje het slechtste wat je kunt doen.. :=

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:56

Ach gos, k duim ook mee!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 12:57

Hij is niet gelijk op de vette wei gegaan hoor, ze heeft het eerst voorzichtig opgebouwd, maar kan me voorstellen dat ze na een paar maanden als hij niet meer aankomt wat meer willen voeren. En misschien heeft dat er niet eens wat mee te maken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:09

hij heeft inderdaad eerst op een relatief kale wei gestaan.
De grote wei is eerst ook opgebouwd, tot 2 keer per dag een half uurtje daarna een uur daarna een ochtend en daarna tot hele dagen. Verder hebben we hem qua voer niet omhoog gezet, hij kreeg van het begin af aan onbeperkt hooi in stal (snede van vorig jaar, wat we daarna gecombineerd hebben met kuil van dit jaar) 2 kilo slobber per dag en verder niet. hij is dus niet hoger gekomen in voer enkel qua weidegang dat er meer gras stond, maar zoals al eerder vermeld is dat langzaam opgebouwd.

Dat zijn organen falen, heeft niks te maken met het voer al had ik hem tig kilo brok gevoerd op een dag b.w.v.
Z'n organen hebben het waarschijnlijk in Roemenie al opgegeven doordat ze niet goed aan de gang gehouden werden.

Kortom het diertje heeft het gewoon veels te zwaar gehad, meer dan dat hij aan kon.
Heb net met de kliniek gebeld hoe het met hem gaat op het moment, en hij toond wel waar levendiger. Hij maakt weer een beetje paardengeluidjes en niet van dat gebrom/ geknor, enkel de stand van zijn ogen staat hun niet aan. Aan zijn ogen te zien heeft hij duidelijk de hoop/ moed opgegeven.
Gelukkig voeld die op het moment geen pijn, doordat ie sterke pijnstillers krijgt.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:12

Wat een triest nieuws over Liber.
Ook hier draaien de duimen voor hem.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:37

Stille meelezer hier, heel veel sterkte met Liber. Ik hoop dat hij het gaat redden :(:) .
Ontzettend veel respect ook voor wat jullie allemaal doen voor deze paarden +:)+

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:38

aah dat is echt heel rot! Arm beestje! Hopen dat het goed met hem komt.. :(:)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:41

Ah dat klinkt al heel anders, het kwam eerst op me over alsof je hem te snel te veel weidegang had gegeven. Nou ik hoop dat hij het redt! :(:)

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:57

Agossie, het zal toch niet waar zijn dat hij te laat is gered :(:) Ik ga heel hard voor hem duimen. Hij verdient nog een heel lang en gezond leven.

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:31

wat een vreselijk nieuws ik volg dit al vanaf het begin heb zelf ook gereageerd op een paardje maar die was al besproken
het ging juist allemaal zo lekker en nu dit erg jammer
hoop echt dat het nog wat word voor hem en voor jullie je gaat je toch hechten aan zo`n dier helemaal als het dus een dier is wat je wil redden
heel veel sterkte en ik hoop dat het nog goed komt

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:02

heb je al weer nieuws over liber?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:33

Jeetje wat vreselijk zeg :(:). Ik duim hard mee, hopenlijk gaat ie het halen :(:).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:33

wat erg.. ik duim voor jullie en liber dat hij het haalt!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:13

Oh arme Liber, Pashon heel veel sterkte en geef Liber een aai over zijn bolletje en je dochtertje ook! |(
Hij MOET het gewoon redden!
Voordat iedereen denkt dat deze paarden zo de vette wei in zijn gegaan..niet dus. Ik had ook zo'n gratenpakhuis waarbij alles rustig aan is opgebouwd..het is erg triest dat Liber van binnen niet mee kan komen met wat het leven hem nu biedt..ik ga voor hem duimen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:56

Ben er weer uit de kliniek.

De testen die vanmiddag zijn gedaan zijn opzich wel positief, dus er is nog hoop. Er zal dan hopelijk ook geopereerd worden.
Op het moment zal Liber een operatie niet overleven, hij moet binnen 4 dagen aangesterkt zijn anders is het zwaar maar waar dan krijgt hij een spuitje.

Hij mocht een paar handjes slobber hebben vanavond en daar was hij erg blij mee, hij knapte dan ook even op al was het van korte duur een half uur na de 2 handjes slobber zakte hij door zijn benen en is compleet in elkaar gestort.
Ze hebben hem dan ook in een soort tuig gehangen zodat hij niet weer in elkaar kan zakken, elke keer dat hij instort verhoogt hij de kans dat zijn darmen gaan draaien en een darm draaiing zal hem dan ook fataal zijn vandaar dat hij in een tuig zit.

We blijven hopen en dromen, maar denken dat dit een gebed zonder eind gaat zijn |(