Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldenarrow schreef:Dat soort veilingen is voor de gewone mens vaak niet enorm interessant, omdat de paarden vaak al verkocht zijn, of de stallen al 2/3 serieuze kopers hebben die tegen elkaar opbieden of inderdaad de zogenaamde stromannetjes. Kleine (online) veilingen kunnen wel heel interessant zijn. Als je een beetje oog hebt en net wat geluk kan je daar ook veel goedkoper inkopen dan als je die bij een particulier ophaalt. Ik heb toen bij Dutch Horse Trading en ESHA gekeken en uiteindelijk via die laatste mijn Zangersheide merrie gekocht. Super spannend, maar ik ben zo ontzettend blij met haar. Voor zo'n paard had ik anders nog flink door mogen sparen als ik haar niet via de veiling had gekocht. Nu was ik inclusief BTW en veilingkosten nog geen €6000 kwijt. Daar koop je op FB en Marktplaats een snelle handel EV voor
Zoiets zou ik bijvoorbeeld zo op durven bieden als ik nog op zoek was. Prima paard voor de sport-amateur ruiter. Al ooit uitgebracht op wedstrijd, dus al wat gezien, maar niet dusdanig ervaren dat het de wereld zal moeten kosten.
https://esha.horse/Auctions/Item/4812
Cardy schreef:Wat een bedragen zeg!
Nou bij ons is de kogel door de kerk hoor.. Onze merrie staat te koop, ben echt reuze benieuwd.
Elisa2 schreef:goldenarrow schreef:Dat soort veilingen is voor de gewone mens vaak niet enorm interessant, omdat de paarden vaak al verkocht zijn, of de stallen al 2/3 serieuze kopers hebben die tegen elkaar opbieden of inderdaad de zogenaamde stromannetjes. Kleine (online) veilingen kunnen wel heel interessant zijn. Als je een beetje oog hebt en net wat geluk kan je daar ook veel goedkoper inkopen dan als je die bij een particulier ophaalt. Ik heb toen bij Dutch Horse Trading en ESHA gekeken en uiteindelijk via die laatste mijn Zangersheide merrie gekocht. Super spannend, maar ik ben zo ontzettend blij met haar. Voor zo'n paard had ik anders nog flink door mogen sparen als ik haar niet via de veiling had gekocht. Nu was ik inclusief BTW en veilingkosten nog geen €6000 kwijt. Daar koop je op FB en Marktplaats een snelle handel EV voor
Zoiets zou ik bijvoorbeeld zo op durven bieden als ik nog op zoek was. Prima paard voor de sport-amateur ruiter. Al ooit uitgebracht op wedstrijd, dus al wat gezien, maar niet dusdanig ervaren dat het de wereld zal moeten kosten.
https://esha.horse/Auctions/Item/4812
Ik zou zo,n rug dan weer nooit kopen, is imo vragen om problemen vroeg of laat. Heb niet de rapporten gelezen.
Cardy, ik vind het ook een leuk dier en fijne advertentie. Die is vast zo verkocht!
Dc-10 is inderdaad de volle broer van Daxx en ook echt wel een goed paard.
Electra63 schreef:Ik zou nooit op een veiling durven kopen.
Ik koop een paard voor de rest van zijn leven, in principe.
Er moet daarom toch een klik zijn.
Ik zie dat niet vanaf een foto, pas in het echt.
Het keuringsrapport zou je kunnen laten beoordelen door je dierenarts.
Saul schreef:Ik heb een pony op het oog.
Ook al contact gehad. Vind de prijs laag en ergens vreemd dat de pony er nog steeds is.
Mijn man heeft al gegoogled en die denkt dat het niet helemaal klopt. Is er iemand die mee wil kijken met mij?
(Jammer maar begrijpelijk dat je geen advertenties mag delen hier).