Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diortje_vds

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:21

Welke veiling was dit?
Die DC-10 was erin, stond ter dekking bij Van Uytert? dat is de volle broer van Daxx (Reesink), klopt toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:51

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:46

Ok dankjewel voor de info

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 14:10

Bij ons zijn de dure paarden vaak van te voren al verkocht, word er een hele show gemaakt 'veilingtopper blabla' . Weet niet of dat bij jullie ook zo is :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:09

ruitje schreef:
Bij ons zijn de dure paarden vaak van te voren al verkocht, word er een hele show gemaakt 'veilingtopper blabla' . Weet niet of dat bij jullie ook zo is :D

Ja zeker, of stromannetjes die mee bieden :P

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:44

Wat een bedragen zeg!

Nou bij ons is de kogel door de kerk hoor.. Onze merrie staat te koop, ben echt reuze benieuwd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:02

Cardy schreef:
Wat een bedragen zeg!

Nou bij ons is de kogel door de kerk hoor.. Onze merrie staat te koop, ben echt reuze benieuwd.

Ik vind het een fijne advertentie met veel informatie.
Ik vind haar niet hoog geprijst.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:06

Cardy schreef:
Wat een bedragen zeg!

Wat een leuk dier!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:38

Daar gaat iemand heel veel plezier aan beleven!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:22

Iedereen bedankt, ze is ook echt heel leuk. <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:56

Dat soort veilingen is voor de gewone mens vaak niet enorm interessant, omdat de paarden vaak al verkocht zijn, of de stallen al 2/3 serieuze kopers hebben die tegen elkaar opbieden of inderdaad de zogenaamde stromannetjes. Kleine (online) veilingen kunnen wel heel interessant zijn. Als je een beetje oog hebt en net wat geluk kan je daar ook veel goedkoper inkopen dan als je die bij een particulier ophaalt. Ik heb toen bij Dutch Horse Trading en ESHA gekeken en uiteindelijk via die laatste mijn Zangersheide merrie gekocht. Super spannend, maar ik ben zo ontzettend blij met haar. Voor zo'n paard had ik anders nog flink door mogen sparen als ik haar niet via de veiling had gekocht. Nu was ik inclusief BTW en veilingkosten nog geen €6000 kwijt. Daar koop je op FB en Marktplaats een snelle handel EV voor :+

Zoiets zou ik bijvoorbeeld zo op durven bieden als ik nog op zoek was. Prima paard voor de sport-amateur ruiter. Al ooit uitgebracht op wedstrijd, dus al wat gezien, maar niet dusdanig ervaren dat het de wereld zal moeten kosten.
https://esha.horse/Auctions/Item/4812

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:36

Het enige met die kleiner veilingen en ook grote trouwens is dat mensen wel echt de keuringen moeten kunnen lezen. Anders ben jij de sjaak.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:55

goldenarrow schreef:
Dat soort veilingen is voor de gewone mens vaak niet enorm interessant, omdat de paarden vaak al verkocht zijn, of de stallen al 2/3 serieuze kopers hebben die tegen elkaar opbieden of inderdaad de zogenaamde stromannetjes. Kleine (online) veilingen kunnen wel heel interessant zijn. Als je een beetje oog hebt en net wat geluk kan je daar ook veel goedkoper inkopen dan als je die bij een particulier ophaalt. Ik heb toen bij Dutch Horse Trading en ESHA gekeken en uiteindelijk via die laatste mijn Zangersheide merrie gekocht. Super spannend, maar ik ben zo ontzettend blij met haar. Voor zo'n paard had ik anders nog flink door mogen sparen als ik haar niet via de veiling had gekocht. Nu was ik inclusief BTW en veilingkosten nog geen €6000 kwijt. Daar koop je op FB en Marktplaats een snelle handel EV voor :+

Zoiets zou ik bijvoorbeeld zo op durven bieden als ik nog op zoek was. Prima paard voor de sport-amateur ruiter. Al ooit uitgebracht op wedstrijd, dus al wat gezien, maar niet dusdanig ervaren dat het de wereld zal moeten kosten.

Ik zou zo,n rug dan weer nooit kopen, is imo vragen om problemen vroeg of laat. Heb niet de rapporten gelezen.

Cardy, ik vind het ook een leuk dier en fijne advertentie. Die is vast zo verkocht!

Dc-10 is inderdaad de volle broer van Daxx en ook echt wel een goed paard.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:09

Cardy schreef:
Wat een bedragen zeg!

Wat een super leuk paard, ik was zeker weten komen kijken! :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:14

Ik zou nooit op een veiling durven kopen.
Ik koop een paard voor de rest van zijn leven, in principe.
Er moet daarom toch een klik zijn.
Ik zie dat niet vanaf een foto, pas in het echt.
Het keuringsrapport zou je kunnen laten beoordelen door je dierenarts.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:38

Cardy schreef:
Wat een bedragen zeg!

Hele leuke merrie voor een prima prijs. Ik zou die meteen kopen als ik zoekende was.
Staat ook nog vlakbij waar ik vroeger op stal stond ook(Ik stond een tijd in Boesingheliede)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:14

Elisa2 schreef:
goldenarrow schreef:

Ik zou zo,n rug dan weer nooit kopen, is imo vragen om problemen vroeg of laat. Heb niet de rapporten gelezen.

Cardy, ik vind het ook een leuk dier en fijne advertentie. Die is vast zo verkocht!

Dc-10 is inderdaad de volle broer van Daxx en ook echt wel een goed paard.

Rapporten zijn goed en röntgenfoto's zitten erbij, dus is altijd te overleggen met een eigen DA. Ik denk zelf dat als de rug wat mooier bespierd wordt dat het al een heel ander beeld geeft. Merrie is 6, heeft 2 of 3 veulens gehad en loopt nu onder het zadel, die kan dus nooit enorm lang onder het zadel lopen dus. Goed zorgen dat die netjes over de rug loopt en de achterhand en lendenen leert gebruiken en dan kan je er denk ik een super leuk paard aan hebben. Maar goed, dat moet uiteindelijk bij elk paard :)

Electra63 schreef:
Ik zou nooit op een veiling durven kopen.
Ik koop een paard voor de rest van zijn leven, in principe.
Er moet daarom toch een klik zijn.
Ik zie dat niet vanaf een foto, pas in het echt.
Het keuringsrapport zou je kunnen laten beoordelen door je dierenarts.

Ik heb meer klik met mijn merrie die ik op de veiling kocht, dan het paard wat ik hiervoor had waar ik 3x ben wezen kijken. Mijn vorige paard was in heel veel dingen makkelijker dan mijn merrie en kon je makkelijk 4 maanden wegzetten en weer zo opstappen. Mijn merrie heb ik in het begin iets meer moeite voor moeten doen, maar dat is nu echt zo'n lief en leuk paard, die zou ik echt nooit meer kwijt willen <3 Ik heb met haar ook echt veel meer plezier dan met mijn vorige paard.

Uiteindelijk als het niet klikt maakt het niet uit hoe je koopt. Dan blijf je toch altijd voor de keuze staan om door te zetten of toch te verkopen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 17:17

Kijk dat is nog eens een mooi bedrag voor een nieuw paard goldenarrow.
Ik zou het alleen ook echt niet durven. En inderdaad ook het stukje klik word lastig via een veiling. Maar op deze manier kan je wel iets heel leuks kopen voor minder.

En super leuk jullie enthousiaste reacties over Nova <3 . Hoe we haar hebben omschreven in de advertentie, is ook echt hoe ze is. Misschien wat zakelijker omschreven, maar ze is stiekem nog leuker in het echt Haha. Stiekem best trots op wat we gefokt hebben. Denk ook echt dat we iemand heel blij gaan maken met haar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:57

Ik vind t een aansprekend paard , en zou er zeker gaan kijken als ik op zoek was.

Vriendin heeft op n veiling een paard gekocht voor haar dochter . Was wel n veiling met paarden in wat hogere prijsklasse. Die mocht je op afspraak ook rijden. Maar ja, dan zit je er niet lang op natuurlijk.

Maar dochter had er wel wat mee . Ze kwamen voor n ander paard en gingen met deze naar huis ( terwijl die andere veel goedkoper bleek).

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:32

Veel paarden die via zo'n veiling worden aangeboden zijn al afgeschreven geweest, ik bedoel die goedkopere paarden op ESHA site etc. Moet je wel rekening mee houden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:44

Cardy schreef:
En super leuk jullie enthousiaste reacties over Nova <3 .

En grappig genoeg nog dezelfde naam ook als mijn toenmalig zelf gefokte rocky merrie. (in mijn profiel)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:26

Ik heb een pony op het oog.
Ook al contact gehad. Vind de prijs laag en ergens vreemd dat de pony er nog steeds is.

Mijn man heeft al gegoogled en die denkt dat het niet helemaal klopt. Is er iemand die mee wil kijken met mij?
(Jammer maar begrijpelijk dat je geen advertenties mag delen hier).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:59

Crazycat <3

@ Saul: jahoor!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:06

Stuur maar door

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:16

Saul schreef:
Ik heb een pony op het oog.
Ook al contact gehad. Vind de prijs laag en ergens vreemd dat de pony er nog steeds is.

Mijn man heeft al gegoogled en die denkt dat het niet helemaal klopt. Is er iemand die mee wil kijken met mij?
(Jammer maar begrijpelijk dat je geen advertenties mag delen hier).

Ik wil best voor je meekijken