Babootje schreef:c_alsemgeest schreef:Ik vind het alleen maar goed dat mensen die wat onzeker of net niet vlug genoeg zijn geen echt groene paarden nemen.
Ik zie meer ellende van ruiters die zichzelf overschatten en kopen wat ze niet aan kunnen... daar krijg je helaas hele rotte bokken van.
Klopt, daar staan er een hoop van in de handel.
Maar waar gaat het dan mis, vraag ik me af.
Ik ben echt geen topruiter, maar heb nog nooit volledig doorgereden paarden gekocht

Helaas wel 1 waar ik na een flinke val niet meer goed mee naar buiten durfde, en 1 die gewoon heel onberekenbaar bleef buiten, maar die waren in de bak wel fijn te rijden.
Lijkt mij meer het gebrek aan begeleiding dan, waar je die 'rotbokken' van krijgt
vandaag ook onze eerste springles op vreemd terrein gehad en het ging super
paardelief snapt nog heel weinig van afstanden enz maar gaat telkens heel fanatiek naar de overkant toe en laat zich daar vrij netjes in begeleiden
Ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt hoor, maar dat zijn juist de rotbokken waar onzekere ruiters met groene paarden voor zorgen 
) maar het was het waard.
Het is intussen het braafste ponyke ooit en al 28 jaar oud, maar ik zie hem nog steeds niet graag
Mijn afkeer van springen komt van hem overigens
Verder stond hij geadverteerd als doodbraaf en geschikt voor beginners. Raar verhaal
En dan een ander de schuld geven als ze niet wachten. Nee vriend, ik zit ook op een baby en heb er nog een achter me, ik kán niet vijf minuten stilstaan tot jij eindelijk aangesloten bent in je slakkentempo omdat je te schijterig bent om het dier gewoon naar voren te rijden.
Heb een leuke Iffraajdochter op het oog.