Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 07:56

Lukasje schreef:
sterregoud schreef:
Ellertshaar Drenthe vandaag eerste hond gebeten door vermoedelijk wolf. Forse halswond, dierenarts heeft DNA afgenomen om met zekerheid te kunnen vaststellen of het inderdaad om een wolf gaat. Was trouwens in losloopgebied.

Ik liep al niet lekker een stukje zuidelijker, maar durf nu bijna niet meer…

OMG -O-
Dit kan toch echt niet meer?! Hoeven we dit nu echt te pikken ?!

Kan iemand toevallig een officieel bericht hier van vinden? Ik wil het heel graag delen in diverse groepen maar vrij lastig met enkel dit stukje. Laten we voorkomen dat dit niet openbaar komt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:14

Dat is ook mijn angst, dat de hond gepakt wordt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:29

dierenfan schreef:
Kan iemand toevallig een officieel bericht hier van vinden? Ik wil het heel graag delen in diverse groepen maar vrij lastig met enkel dit stukje. Laten we voorkomen dat dit niet openbaar komt!

https://m.facebook.com/groups/933854610 ... 041208288/

Werkt dit?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:40

Nog niet zeker dat het een wolf was. Maar zou goed kunnen. Ik houd al een hele tijd m'n hond dichtbij me.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:09

Sanet schreef:
dierenfan schreef:

https://m.facebook.com/groups/933854610 ... 041208288/

Werkt dit?

Top! Super bedankt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:44

Dit had ik gisteren op mn fb gezet na telling van de lijst.

Wolf:
Stand van 1 oktober t/m Nu (dus kleine 2 maand) volgens Bij12;

Dit gaat om schapen, pinken, koe, pony's

- 192 dieren gedood
- 118 dier gewond
- 7 vermist
- 24 geëthanaseerd

Er zijn nog meer dieren gepakt maar Bij12 komt niet altijd met enige spoed en er zijn mensen die dan zelf.het dier maar laten inslapen om het leed voor het dier te voorkomen. Deze komt dan niet op de lijst te staan. Dit geldt ook lang niet voor alle gewonde dieren.

De aanvallen komen vooral voor in het Noorden van het land

Nu het kouder wordt zal de lijst sneller oplopen.
Houd ook rekening met dieren die uit zullen breken.
Ik persoonlijk vind het al opvallend dat er steeds vaker dieren (paard, schaap, koe) op de wegen lopen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:22

@ Sanet, een paar dagen terug was er bericht dat een dodelijk verwond geraakte fox terriër inderdaad door DNA bewezen door een wolf was gepakt. Dit was in Duitsland. Kan je die ook in zo’n link zetten ?

Dan kan ik die ook delen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:31

Die heb ik niet voorbij zien komen, misschien dat iemand anders je daaraan kan helpen? De Facebook groep die ik volg is echt gericht op Nederland.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:38

Iemand nog de webinar van horses.nl bijgewoond? Over de invloed van de wolf op de paardensector.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:38

Oké, dank je.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:18

De knhs moved niet in ieder geval.

Ik merk hier ook niet echt onrust onder de paardenhouders die beroepsmatig er mee bezig zijn. Ken genoeg mensen die ze gewoon achter houten hek houden met 1 stroomdraad en er van uit gaan dat de kudde voldoende moet zijn om die wolf weg te houden. Veelal springpaarden van minimaal 1 jaar. Hun jongere beesten staan binnen geloof ik.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:24

Ik ben veelal ‘s avonds bij de paarden -in wolvengebied- , kan niet anders i.v.m. werk. En ik merk dat ik echt angstig rondloop in het donker tijdens het uitmesten. Ik heb een hond rondom me lopen, die kan ik niet thuislaten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:26

Ja, dat begrijp ik best! Ik heb gelukkig wel de keuze maar ik maak ook dat ik met hond het bos uit ben voor het begint te schemeren.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:45

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:48

Ook al in meerstad. In groningen vlakbij harkstede.. meerdere schapen gewond/gedood.
Verschrikkelijk! Wanneer ondernemen ze nu eens actie?! %) :x

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:51

criollo_yess schreef:
CoRiNa1983 schreef:
Waar zijn de aanvallen? Bij mij in de app vind ik het rustig.
Ik zit in de maasduinen en tholen dus zuiden Nederland, zeeland, Brabant limburg

Drenthe: Grollo, Amen, Borger. Steeds meerdere schapen gewond en enkele dood.

Ik woon ook in dit gebied.
Ik lees al langere tijd mee in dit topic want, erg interessant uiteraard

Daar waar ik eerder het heel mooi vond (en trouwens 1 van de eerste mensen ben geweest die het beest heeft zien lopen toendertijd vlakbij Ekehaar, hebben we het wel over een aantal jaar geleden hoor .)
Ben ik een beetje van mening veranderd geloof ik.
Ik weet nog steeds dat ik het moeilijk vind dat een dier gedood zou moeten worden omdat het iets doet waar het voor geboren is.....

Maar ik weet ook... Ik ben bang, doodsbang.
Voor mijn werk fiets ik dagelijks in de nacht door een heel groot stuk niemandsland, het niemandsland waar nu en sowieso al vanaf het begin heel veel waarnemingen zijn geweest (en geloof me niet alles word naar buiten gebracht)
Nog nooit ben ik bang geweest in het donker of om door dit stuk te fietsen ...
En ja ik heb wolven zien lopen en ja ik vind ze echt heel mooi en gaaf enz enz maar ik krijg van dichtbij ook mee wat ze kunnen aanrichten .
Zonder al teveel willen zeggen weet ik dat in mijn omgeving mensen niet meer alleen fietsen en niet meer de kinderen op het erf alleen laten spelen en dat is echt niet alleen maar angst maar iets heel reeels in deze omgeving

Ik lees aandachtig mee hier want vind een stelling nemen hierin heel erg moeilijk
Ik ben namelijk oprecht bang maar niet naar mijn werk gaan is geen optie namelijk

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:44

Ook in Meedhuizen (GR) zijn schapen slachtoffer geworden van waarschijnlijk wolven aanval.
Verdere details dood/gewond/aantal nog niet bekend.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:15

criollo_yess schreef:
Waar zijn de aanvallen? Bij mij in de app vind ik het rustig.
Ik zit in de maasduinen en tholen dus zuiden Nederland, zeeland, Brabant limburg

Drenthe: Grollo, Amen, Borger. Steeds meerdere schapen gewond en enkele dood.[/quote]

Ik woon ook in dit gebied.
Ik lees al langere tijd mee in dit topic want, erg interessant uiteraard

Daar waar ik eerder het heel mooi vond (en trouwens 1 van de eerste mensen ben geweest die het beest heeft zien lopen toendertijd vlakbij Ekehaar, hebben we het wel over een aantal jaar geleden hoor .)
Ben ik een beetje van mening veranderd geloof ik.
Ik weet nog steeds dat ik het moeilijk vind dat een dier gedood zou moeten worden omdat het iets doet waar het voor geboren is.....

Maar ik weet ook... Ik ben bang, doodsbang.
Voor mijn werk fiets ik dagelijks in de nacht door een heel groot stuk niemandsland, het niemandsland waar nu en sowieso al vanaf het begin heel veel waarnemingen zijn geweest (en geloof me niet alles word naar buiten gebracht)
Nog nooit ben ik bang geweest in het donker of om door dit stuk te fietsen ...
En ja ik heb wolven zien lopen en ja ik vind ze echt heel mooi en gaaf enz enz maar ik krijg van dichtbij ook mee wat ze kunnen aanrichten .
Zonder al teveel willen zeggen weet ik dat in mijn omgeving mensen niet meer alleen fietsen en niet meer de kinderen op het erf alleen laten spelen en dat is echt niet alleen maar angst maar iets heel reeels in deze omgeving

Ik lees aandachtig mee hier want vind een stelling nemen hierin heel erg moeilijk
Ik ben namelijk oprecht bang maar niet naar mijn werk gaan is geen optie namelijk[/quote]

Afschuwelijk toch? Ik vind het echt schandalig dat dit aan de hand is in nederland, ipv ontwikkeling vind ik dit echt flinke achteruitgang .Kan je niet met een auto of een scooter?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:28

Zappa ik snap je wel hoor.

Als ik dan de beelden zie van het dier gister door Angeren/ Huissen/ Doornespijk dan heb ik echt medelijden met het beestje.
Dier vraagt hier ook niet om en had duidelijk stress.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:44

Hij is ook in Pannerden geweest. Hij zag er heel gejaagd uit idd op de videobeelden.

Wat ik nog het meest lastige vind in deze kwestie is dat de mensen die serieus angst hebben weggehoond worden. Roodkapje syndroom, het is toch allemaal niet zo erg want wolven zijn banger voor ons dan wij voor hem etc. En dan worden zaken genoemd die ik al lang weerlegd heb zien worden. Een beetje meer empathie zou goed zijn.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:31

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:32

Inderdaad, de beelden van een wolf die duidelijk stress heeft in een druk gebied, tussen verkeer vind ik net zo goed verschrikkelijk. Hij past gewoon niet meer in dit land. Ook voor hem zelf niet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:55

Niet normaal hoor, dat zoveel mensen (inclusief kinderen, die niet eens meer buiten kunnen spelen achter hun eigen huis) in angst moeten leven in een land als Nederland.
Nou snap ik ook wel dat niet elke ontmoeting met een wolf leidt tot een aanval maar je kunt toch ook écht niet beweren dat een wolf een mens nooit wat zal doen. En dat is wel wat er op dit moment gebeurt. "Gewoon niet bang zijn" wordt er dan heel makkelijk gezegd. "Wolf doet niks". Dat zal. De geschiedenis en ervaringen in het buitenland bewijzen toch net wat anders.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:16

Mac schreef:
Niet normaal hoor, dat zoveel mensen (inclusief kinderen, die niet eens meer buiten kunnen spelen achter hun eigen huis) in angst moeten leven in een land als Nederland.
Nou snap ik ook wel dat niet elke ontmoeting met een wolf leidt tot een aanval maar je kunt toch ook écht niet beweren dat een wolf een mens nooit wat zal doen. En dat is wel wat er op dit moment gebeurt. "Gewoon niet bang zijn" wordt er dan heel makkelijk gezegd. "Wolf doet niks". Dat zal. De geschiedenis en ervaringen in het buitenland bewijzen toch net wat anders.

Zeker met (kleine) kindjes, brrrrrr. Mn vriendin zei ook al die wolven gewoon door speeltuintjes lopen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:17

Ik vind het ook heel erg moeilijk. Ik weet heel goed dat dit niet zo kan op deze manier, ben zelf ook bang om met de hond het bos in te gaan. Ik woon in het gebied van Amen, Grolloo etc en Ellersthaar kom ik ook graag. Maar ik durf dat gewoon niet meer.

Maar ik vind het ook vreselijk om te zien dat de wolven worden afgeschoten, want de wolf vraagt hier niet om. Die doet wat zijn instinct hem zegt en niet om ons te pesten. Net als het mollen verhaal, of muizen, ratten etc. Het blijft voor mij een dier die ook gevoel heeft en angst kent. Ik zou zo graag willen dat we op een andere manier dan doodmaken met dit soort overlast konden omgaan.. Maar ik besef ook dat dat heel lastig is.