Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:44

Oh wat een leuke berichtjes heb ik allemaal gelezen en prachtige foto's gezien! Mexx en Kenzo zijn stoer zeg!

En die Rudi, wat een held en wat heb je genoten zo aan de foto's te zien :D

Wat heerlijk dat de lieve Noot zo steady is dat je zo weer op kunt stappen en wegrijden.

Hier gaat alles z'n gangetje, ik ben Bliss een beetje aan het longeren om weer wat in vorm te krijgen. Want ik kan nog niet helemaal geloven dat mijn spierbundel nu een hoekig paard is waarvan je de ribbetjes kunt zien. Maar ik merk dat een beetje werken (3 x 10-15 minuten in de week) haar goed doet. Ze gaat haar buik weer meer dragen en dat is goed aan haar rug te zien. Ik heb een rondje door mijn Paddock Paradise gestapt met mijn barebackpad laatst, dat was zo fijn. Even weer op mijn liefste vriendinnetje <3.
Het was ook een geweldig gezicht volgens mijn vader en bonusmoeder, want het werd een hele paardenoptocht :')
Ik reed voorop, Buck liep naast of achter me (liefst in mijn voet te bijten), daar kwam Billy achteraan (mijn andere quarter) en de stoet werd afgesloten door mijn shetje Annabel. Zo gezellig om op die manier een beetje met ze te rommelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:41

s1993 schreef:
Mexx is echt een mooi dier, daar gaat vast iemand heel blij van worden! Hoever willen jullie hem doorrijden voor hij de verkoop ingaat?

M was de bedoeling. We hebben hem aangekocht met verkoop als doel, maar hij is wat langer gebleven dan oorspronkelijk de bedoeling was (zadelmak maken en licht beleren en dan verkopen).
Het is natuurlijk een kleine maat paard (toen nog wat kleiner dan nu) en dan krijg je al gauw jeugd die de overstap maken van pony naar paard als potentieel klanten. En daar was hij gewoon nog niet braaf genoeg voor. Inmiddels is hij al een heel stuk makkelijker, maar het blijft een paard waar je consequent mee moet zijn.

We willen hem gezien zijn capaciteiten wel graag behouden voor de sport. We hebben er geen haast mee en zoeken dus naar een goede match. Hij is te koop maar nog niet actief.
We willen hem wel verkocht hebben voor onze 2 jarige naar huis komt. Daarvan hebben we besloten hem nog de winter te laten blijven in de opfok. Het kan dus maar zo zijn, dat we Mexx toch nog gaan starten in het Z (hij mag dan vanaf 1 januari) maar het kan ook zijn dat hij eerder verkocht raakt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:42

kruimellover schreef:
Het was ook een geweldig gezicht volgens mijn vader en bonusmoeder, want het werd een hele paardenoptocht :')
Ik reed voorop, Buck liep naast of achter me (liefst in mijn voet te bijten), daar kwam Billy achteraan (mijn andere quarter) en de stoet werd afgesloten door mijn shetje Annabel. Zo gezellig om op die manier een beetje met ze te rommelen.

Die optocht had ik ook wel eens willen zien :D

candalisa

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:48

Babootje wat een geweldige foto’s zeg adembenemend!

Kruimellover dat had ik ook wel graag willen zien! Het is fijn om weer lekker aan de slag te kunnen gaan.

Hier ondanks een hele slechte week ivm sterfdag van mijn vader toch wat goede stappen gemaakt. Sydney was zondag echt weer een draak in alle opzichten de laatste 10 meter van de bak waren eng na 2 rondjes was het 30 meter en op een gegeven moment bleef ze halvewege dag bak staan en kreeg dr geen mogelijkheid meer naar voor. Eerst afgestapt en haar op de kleine stuk rond gestuurd zo van daar ga je nu lopen na een tijdje weer opgestapt en toen ging het beter ik wilde uitstappen en toen begon madam weer opnieuw maar nu bleef ik zitten en ben nog even doorgegaan tot ze wel gewoon er langs ging. Gister weer het eerste rondje staakte ze even maar heb ik meteen doorgezet en wat hebben we fijn gereden. En als mijlpaal helemaal alleen zonder dat er iemand op stal was.
Ik begin echt weer te genieten van het rijden.
Als klapper op de vuurpijl hebben we ons voor onze eerste wedstrijd opgegeven over 2 weken :j
Afbeelding
Afbeelding
En even gespeeld met foto’s gister syd als beebie paard

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:17

Goed bezig Candalisa!
Wat een gave tekening zeg! Hoe maak je die?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:04

Goed zo Candalisa +:)+ Waar ga je starten?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 08:02

Kenzo is ook echt knap, fijne uitstraling heeft ze inderdaad :j Klinkt als weloverwogen planning met Mexx, toch wel fijn dat hij iets langer blijft als jullie er zo van genieten.

Slimme Rudi maakt grote stappen vooruit! +:)+

Veel plezier dit weekend s1993, tof!

Dat hadden ze moeten filmen Kruimellover, lijkt me een superleuk gezicht :D Lekker zo met je beestjes optrekken :)

Spannend Candalisa jullie eerste wedstrijd, goed bezig! *\o/* En snoezige baby-Syd <3 Leuke stijl ook.

Wij zijn gisteren...helemaal zelluf zonder hulp even aan het rijden geweest! *\o/* En wederom een superzoet nootje, ze doet zo haar best en voelt echt heel safe <3
Afbeelding

En ze heeft een nieuwe posse, de enge koetjes van de buren blijken toch wel gezellig te zijn :D :+:

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 08:59

Superstoer Vientje! Ziet er uit als een heerlijke baan om in te rijden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:07

Ik heb braaf steeds meegelezen maar door drukte en de afgelopen anderhalve week vakantie kwam het er niet echt van om te reageren.

Mexx is zó knap! Echt een heel knap dier, je zou zo van de foto's niet zeggen dat hij qua maat niet zo groot is.

Vientje! *\o/* Je zit er weer op! Wat ontzettend goed, en wat fijn het direct zo safe voelt. Pinda is ook wel echt fors uitgezwaaid he?

Heel knap hoe je hebt doorgezet candalisa!

Rudy loopt te shinen, wat goed zeg!

Feyre gaat ook heel goed :j In de bak is ze soms wat stout, maar ze heeft ook zo'n immens lijf om door die hoeken te krijgen, ze vindt het ook best heel erg lastig. En ze geeft alles wat wij niet helemaal goed doen keihard terug := Leerzaam, absoluut. En heel anders dan Sil, die probeert al je fouten voor je op te lossen.

Tijdens mijn vakantie heeft ze voor het eerst weer een langer rondje buiten gemaakt, echt top! Buitenrijden is en blijft echt haar ding. Lekker rechtuit (geen stomme hoeken ^) ) en lekker kijken. Als ze dan met haar mattie Sil op pad mag is het feest helemaal compleet.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:43

Wat goed dat je hebt doorgezet, Candalisa! Jullie worden steeds meer een team zo te horen. +:)+

Oh ben benieuwd of Mexx nog met jullie Z gaat starten! Hij is zo stoer, ik vind hem ook helemaal niet klein ogen.

En Vientje, wat is die Noot van jou een heerlijk dier! En wat een hoop paard inmiddels. Knapperd! Fijn dat jullie zo lekker hebben kunnen rijden.

Ik snap Feyre wel, bakken zijn moeilijk en steeds hetzelfde rondje, veel leuker in het bos ofzo :j

Ik heb even gezocht, want ze hadden wel filmpjes gemaakt, maar die zijn niet zo duidelijk. Ik heb even twee stills gemaakt.
Op de heenweg:
Afbeelding

En op de terugweg (hier was Billy net klaar met de boel over de zeik helpen door Buck te proberen bij Bliss weg te halen :') ):

Afbeelding

Zootje ongeregeld bij ons zoals je kunt zien haha.

En dan dit, m’n vriendje lag te slapen en ze moesten van de wei af. De andere drie waren er al af, maar hij wilde niet overeind. Dus ik heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om erbij te gaan zitten. Legt ie zo z’n hoofd op schoot <3
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:09

Geweldig :)) Heeft iedereen wel lekker beweging gehad :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:33

Wat een enige foto's. Ook die kleine op t eind. Vreselijk grappig.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 22:36

oooh babooje wat een *kwijl*foto's!

Candalisa, twee weken jeetje dat is zo om := Spannend!!

Ik lig met Duke een beetje stil nu mijn vriend gevraagd heeft een van hun hengsten te helpen beleren, merk dat ik het proces van beleren mogelijks leuker vindt dan het effectief rijden :+

Afbeelding

Heb wel nooit eerder een paard gehad dat in draf zo hoog opgooide hooooly ***, duidelijk niet gewend.
Met Dukie dus wat minder les even maar ik probeer wel nog af en toe een klein stukje buiten te gaan en steeds een beetje verder van Dexter weg
Afbeelding
Afbeelding

Ook geprobeerd hier in de wei wat te rijden maar daar snapt hij de rem precies niet zo :+

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:05

Wat is Duke toch een kolos! Gaat het goed, de buitenritjes zo?

Die hengst is ook wel massief zeg! Maar.. geen staart meer? ;(

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:30

Het is ook niet makkelijk als je zo groot bent die kleine bochtjes in de bak, Feyre heeft best gelijk :(:) :j Buitenrijden is supergoed voor ze, lekker zo opbouwen dan wordt de bak uiteindelijk ook makkelijker. Fijn aan het werk samen zo toch :)

Wat een geweldig gezicht Kruimellover, zo leuk!! Genieten samen :j

Wat een kanon van een paard Granoek, jemig :wow: Tof dier! Heerlijke buitenritplaatjes met Duke ook. Volgens mij herken ik je wei hier (ben in Limburg opgegroeid) maar dat zal wel niet, zou té toevallig zijn 8)7

Pinda is een flinke Noot geworden ja, ze wordt behoorlijk fors := Toch qua fatscoring is ze netjes op gewicht, het is echt haar bouw. Mijn slungeltje wordt breed en krijgt een beste kont :P
We zijn inmiddels druk aan de puzzel om het rijden verder uit te breiden naar echt training, gymnastieken vindt Pinda erg moeilijk (en ik ook :D ).

Zaterdag een hartverzakking gehad met Miep...die staat als ik er ben op het lange graspad langs de weides (ze mag niet echt op gras dus zo beperken we dat tot af en toe een beetje eten). En dat weet ze, dus toen bleek dat er een andere pony stond terwijl ze mij wel zag en vond dat ze dus op het pad mocht was het stress en een stuiterende ongeduldige Miep in de paddock. Pony mocht niet van het pad af en het is te smal om ze samen erop te hebben, dus we hebben het pad op de helft doormidden gedaan met een dikke duidelijke stroomdraad op borsthoogte (1.20m ongeveer). Moet goed gaan denk je...niet dus :+
Miep losgelaten op het pad, en die vliegt als een dolle stier keihard het pad af want had zich met wachten in de paddock natuurlijk flink opgefokt, helemaal wappie :oo Ik zag haar al zo die draad in gaan, of ondersteboven erover heen kukelen, benen erin, etc....alle doemscenario's flitsten voorbij := Hupt ze toch in volle galop over die draad heen alsof het niks is, jaagt de pony weg en gaat in het achterste deel gras staan vreten _O-

Dat doen we ook niet weer zo dus, gek beest 8)7

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:54

Wat een leuke foto's zie ik hier voorbij komen <3 Ik lees dus af en toe nog mee waar ik kan maar jullie gaan zo snel soms!

Ik wil jullie ook even updaten over Marie. Ook omdat ik wel wat hulp kan gebruiken en het nu echt op mijn schouders begint te leunen... Het gaat namelijk allemaal niet zo vlot.

Zoals jullie waarschijnlijk wel al wisten staat Marie te koop. Ik kreeg een heleboel reactie's en had meteen wel een lijstje met mensen die wouden komen kijken. Ik had al snel onderschat hoeveel tijd hierin kroop en dat net voor een hele drukke periode met tentamens. Helaas heb ik maar 1 iemand kunnen laten komen kijken, want niet veel later heeft mijn ruiter er min of meer de brui aan gegeven. Ze is van een ander!! paard gevallen, heeft een knieblessure opgelopen, Marie begint net ook wat te puberen en ze zag het niet meer zitten om telkens alleen naar stal te gaan omdat daar ook niet altijd iemand is (wat ik ook begrijp). Ik heb helaas zelf niet de tijd om er 3x per week te staan, ik woon alleen (ook niet meer in de buurt), heb een masterstudie en ik werk parttime. Het is voor mij onmogelijk om tijd te toveren op dit punt. Ze zou in principe eind juni op training kunnen bij mijn ruiter op stal, maar die houden zich initieel eigenlijk ook niet bezig met verkoop wat het voor mij wel net iets minder interessant maakt. Ben nu dus toch ook nog aan het rondhoren bij andere mensen maar zit even met mijn handen in het haar en weet totaal niet wat nu wijsheid is. Ik had ze graag binnen nu en twee maanden verkocht omdat ik er zelf gewoon absoluut geen tijd meer voor heb en financieel twee paarden ook veel stress bezorgd op mijn leeftijd terwijl ik nog studeer. Mijn ouders hebben helaas ook geen verstand van paarden dus die kunnen mij ook niet echt helpen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:45

CL, dus toch de knoop doorgehakt.
Ik denk dat in jou situatie haar verkopen aan een dressuurstal die ook in de handel zit de kortste klap is.
Misschien krijg je wat minder geld maar de kosten voorhet in training staan en gedoe met kopers heb je dan ook niet.

Zoiets als deze stal https://kldressagehorses.com/diensten/

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:57

fransje23 schreef:
CL, dus toch de knoop doorgehakt.
Ik denk dat in jou situatie haar verkopen aan een dressuurstal die ook in de handel zit de kortste klap is.
Misschien krijg je wat minder geld maar de kosten voor het in training staan en gedoe met kopers heb je dan ook niet.

Zoiets als deze stal https://kldressagehorses.com/diensten/

Ik ben het ook wel met Fransje eens. Verkopen is ook echt een vak.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:04

En geen vak voor mij :+ Nee, ik heb natuurlijk ook nog nooit een paard verkocht en inderdaad, er kruipt enorm veel tijd in. Respect voor de mensen die er zoveel geduld mee hebben, echt. De knoop was al even geleden doorgehakt, ik heb er gewoon echt geen tijd meer voor en ik heb het eerlijk gezegd ook allemaal een beetje gehad met de paardensport. Het is voor mij al een tijdje niet meer leuk en ik ben er zo mijn plezier in verloren terwijl ik 2 jaar geleden nog zo bezeten was door paarden, vind het ook heel jammer maar nu is het meer een last dan een hobby.

Ik ben nu in gesprek met een paar mensen, alle stallen hier vragen dus stalgeld en training + een commissie op verkoop. Prijzen liggen wel niet ver van mekaar en de commissie is overal hetzelfde. De stal waar ik gisteren ben gaan kijken waarbij mijn ruiter dus ook rijdt was niet zo enthousiast over verkoop omdat ze dat initieel dus ook niet doen. Mijn moeder vind dat dus ook heel dubbel omdat mijn ruiter er dan terug mee wil rijden, maar niet bij ons op stal... Nu wel iemand die heel interessant is, qua prijs niet veel verschil, iemand die FEI rijdt en actief in de verkoop zit van dressuurpaarden en hele goede reviews heeft, dus denk dat we dat maar gewoon gaan doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:24

Ja ik snap je wel hoor. Jouw paard heeft best een bloederige afstamming die je ergens toe "verplicht" als je snapt wat ik bedoel.

Wij zijn ook niet echt verkopers; ik hoop een goede match voor Mexx te vinden via mijn netwerk. (Daar zitten dus ook verkopers in het buitenland in) Het is maar net waar de interesse ligt. Mexx is een heel talentvol paard maar hij is ook niet groot. En dus niet meteen "in de markt" zeg maar. Maar niet iedereen wil een groot paard; dus we zoeken de juiste match. Daarom is het belangrijk om hem te trainen op een niveau die bij zijn leeftijd past. Vooral vanwege zijn stokmaat. Als er jongere ruiters op af komen (vanwege de maat) moet een paard goed en bevestigd zijn beleerd. Dat maakt zo'n paard meer verkoopbaar.
Marie is niet meer groen (dat is een voordeel) maar ook niet door gereden (en dat is een nadeel).

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:29

Nee het is een super fijn paard, maar inderdaad echt niet voor iedereen. Helaas is er ook gewoon nog wel wat werk aan Marie, en inderdaad heeft ze haar stokmaat niet mee. Maar daar was de vraagprijs dan ook wel weer naar denk ik, haar stamboek heeft ze dan ook weer heel erg mee en het is qua karakter en in de omgang een gouden paard. Maar het is inderdaad een kwestie van de juiste match vinden voor zulke paarden. Ik hoop dat dat gaat lukken, want ze verdient ook echt wel een gouden stalletje.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:37

CalipsoLover schreef:
Nee het is een super fijn paard, maar inderdaad echt niet voor iedereen. Helaas is er ook gewoon nog wel wat werk aan Marie, en inderdaad heeft ze haar stokmaat niet mee. Maar daar was de vraagprijs dan ook wel weer naar denk ik, haar stamboek heeft ze dan ook weer heel erg mee en het is qua karakter en in de omgang een gouden paard. Maar het is inderdaad een kwestie van de juiste match vinden voor zulke paarden. Ik hoop dat dat gaat lukken, want ze verdient ook echt wel een gouden stalletje.

Ja ik snap t echt hoor. Het is gewoon lastig. Ik merk het bij Mexx ook, wij hebben hem langer aangehouden om dat op zo'n maatje vaak toch kinderen komen die van hun pony groeien. En daar was ie nog niet braaf genoeg voor. Maar voor de profs was (en is) hij net te klein. (Alhoewel charlotte dujardin ook op een kleintje rijdt nu).
Hij is nu braver, want we hebben hem doorgereden. En als hij over een paar maanden Z loopt dat is hij wel interessant voor iemand die van de pony's komt en er verder mee wil. Voor ons is geld niet het belangrijkste, maar ik wil er liever ook niet zwaar op inleveren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:46

Ja dat is met Marie ook zo. Ik probeer nu al een hele tijd iemand 'af te wimpelen' met een zwaar autistische dochter van 15 jaar, meermaals gezegd dat Marie echt niet geschikt is voor een jong meisje. Ik wil dat meisje niet afschrijven omwille daarvan, maar het is gewoon echt geen makkelijk paard die je zomaar de bak doorrijdt, maar dat willen ze maar niet begrijpen... Zijn uiteindelijk toch komen kijken omdat ze zo aandrongen, hebben niet kunnen rijden (ze hebben het wel gevraagd), maar ik kon ze niet voorrijden en ik ga er absoluut niet iemand zomaar opzetten waarvan ik niet weet wat die persoon wel/niet kan. Zij hebben nog steeds veel interesse, maar heb ook gezegd dat ze eerst in training gaat.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 07:50

Lastig CL.
Als ik het geld had mocht je haar zo komen brengen want plek/gras heb ik wel zat. Hoe groot is ze eigenlijk nu?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:33

Ze is rond de 1m57 nu. Toont wel wat groter.