Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:42

Ah leuk, barock pinto x rijpaard, leuk bloed!

Ja Adsilla is best lastig om een leuke afkorting van te maken, Adsie klinkt iets teveel als Gadsie haha. Silla kan misschien nog wel.

Hm lastig Robbie, als je hem pas 8 maanden hebt dan ben je er wellicht nog niet zo aan gehecht. Het blijft een beetje de vraag of herstel nog mogelijk is of niet denk ik. Zo, ja dan zou ik het de tijd geven..zo, nee dan is verkopen beter denk ik.

robbie88

Berichten: 2103
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:44

Mijn paard heeft er wel last van als hij niet getraind word, hij is groot en als ik paar weken weinig die zie je dat direct in zijn bovenlijn / bespiering. Mijn paard is op dit moment ook gewoon niet happy, kan te weinig in de wei / buiten ( of ik heb daar veel last van) ..hij is braaf, maar wel een paard wat gereden moet worden. Ik kan dat onvoldoende, waardoor hij zaterdag ook even niet zo lief was, hij is gewoon zat van mijn onbelans/ onduidelijkheid. Hij heeft maanden braaf rondjes met mij gestapt, maar ik weet niet of ik het mijzelf en mijn gezin nog aan kan doen om steeds na 10 minuten vol in tranen af te stappen / geholpen moet worden. De rest van de dag niet veel meer te kunnen.

Boemel: nee ik ben niet op zoek.. naast dit paard hebben wij er nog 1 staan die mijn man rijd.

Earth

Berichten: 8024
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:39

murls schreef:
Hier trouwens ook eindelijk de juiste gezonde match gevonden en gekocht, een 6 jarige bonte merrie: Cenna! *\o/*

Ze staat sinds zondag hier thuis samen met mn stippel <3

Nu nog opzoek naar een nieuwe naam voor de 1,5 jarige stippel (heb dr ook nog niet zo lang). Ze heet officieel Adsilla, maar dat vind ik een beetje klinken als een of andere gekke besmettelijke ziekte dus zo noem ik dr dan ook nooit :+

Iemand naaminspiratie wat leuk past bij Cenna? (spreek uit als Senna). Ik zat te denken aan Cruella de Vil (past uitstekend bij dr stronteigenwijze nieuwsgierige karakter + tis natuurlijk een dalmatierpaard :') ), en dan als roepnaam Ella / Ellie ofzo, maar vind het ontzettend lastig...

[ [url=m/cyLkTp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke paarden gefeliciteerd. :D Als je me maar 1 ding belooft, om haar geen Stippel, Spot of Confetti te noemen :') Want zo heten ze bijna allemaal.

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:59

Earth schreef:
murls schreef:
Hier trouwens ook eindelijk de juiste gezonde match gevonden en gekocht, een 6 jarige bonte merrie: Cenna! *\o/*

Ze staat sinds zondag hier thuis samen met mn stippel <3

Nu nog opzoek naar een nieuwe naam voor de 1,5 jarige stippel (heb dr ook nog niet zo lang). Ze heet officieel Adsilla, maar dat vind ik een beetje klinken als een of andere gekke besmettelijke ziekte dus zo noem ik dr dan ook nooit :+

Iemand naaminspiratie wat leuk past bij Cenna? (spreek uit als Senna). Ik zat te denken aan Cruella de Vil (past uitstekend bij dr stronteigenwijze nieuwsgierige karakter + tis natuurlijk een dalmatierpaard :') ), en dan als roepnaam Ella / Ellie ofzo, maar vind het ontzettend lastig...

[ [url=m/cyLkTp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke paarden gefeliciteerd. :D Als je me maar 1 ding belooft, om haar geen Stippel, Spot of Confetti te noemen :') Want zo heten ze bijna allemaal.

Vlekje :j

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:37

murls schreef:
Sterkte Plukje, dat is wel heel snel gegaan!

Lastige keuze Robbie. Misschien is een tijdelijke verzorger/bijrijder/leaser een optie voor je?

Spannend Pandameisje! Wat voor een ga je keuren? :D


Een 11 jarige Ierse volbloed ruin

Tilmar

Berichten: 3333
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:19

Hier ook spanning..
Na nog weer een pre bekeken te hebben die op papier geweldig was maar in de praktijk totaal niet heb ik besloten nu eerst te gaan kijken of mijn lease paardje door de keuring komt!

Deze week in de groepsles stond er een heel parcours, met linten, zeiltjes, pionnen, parasols, vlaggen.
Ze kijkt even en heeft vervolgens alles keurig gedaan <3
Zo trots!
En kippenvel in de slalom, ik hoefde amper te sturen, ging gewoon vanzelf. En ze moet nog 4 jaar worden!

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:46

Tilmar schreef:
Hier ook spanning..
Na nog weer een pre bekeken te hebben die op papier geweldig was maar in de praktijk totaal niet heb ik besloten nu eerst te gaan kijken of mijn lease paardje door de keuring komt!

Deze week in de groepsles stond er een heel parcours, met linten, zeiltjes, pionnen, parasols, vlaggen.
Ze kijkt even en heeft vervolgens alles keurig gedaan <3
Zo trots!
En kippenvel in de slalom, ik hoefde amper te sturen, ging gewoon vanzelf. En ze moet nog 4 jaar worden!

Ik zou zeggen: laat die strik maar zitten, ik neem d'r zo wel mee :j
Ik heb er zo een gehad, die zijn goud waard.

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:47

TIP: op de bekende oranje verkoopsite staat een erg leuke stermerrie vos in Frsl! Maar die staat onder kopje zadels :D

zoedeloe
Berichten: 197
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:02

Hallo allemaal,

Het is lang geleden dat ik zelf paarden heb gehad. Nu wil het zo zijn dat de (grote) E-pony die ik lease onverwachts te koop komt. De eigenaar heeft geen prijs genoemd, ze vind een goed tehuis belangrijker dan prijs. De pony is 11 jaar B+1 springen geklasseerd maar het springen wil de laatste jaren niet zo goed meer. Hij zuigt lucht nadat hij een snoepje heeft gehad of brokken, niet aan het hek op stal. Wel heeft hij in het verleden meerdere malen een slokdarmverstopping gehad. Hij is verder braaf en mooi maar wel kijkerig en moet je hem wel met overtuiging rijden.

Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor deze pony?

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:16

Het springen wil niet meer, heeft hij artrose?

Luchtzuigers zijn sowieso niet zoveel waard. Als hij verder gezond is dan lijkt e2500,- me meer dan voldoende.

zoedeloe
Berichten: 197
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:41

Elisa2 schreef:
Het springen wil niet meer, heeft hij artrose?

Luchtzuigers zijn sowieso niet zoveel waard. Als hij verder gezond is dan lijkt e2500,- me meer dan voldoende.


Nee hij heeft geen artrose, hij weigerd op wedstrijd. Met de training gaat het wel goed. Waarschijnlijk de zenuwen die meespelen. Hij is een aantal jaar terug röntgenlogisch op de benen goed gekeurd.

Hij zuigt alleen lucht op zijn tong als hij eten heeft gehad. Verder niet, pakt niet een bak of omheining vast.

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:43

zoedeloe schreef:
Elisa2 schreef:
Het springen wil niet meer, heeft hij artrose?

Luchtzuigers zijn sowieso niet zoveel waard. Als hij verder gezond is dan lijkt e2500,- me meer dan voldoende.


Nee hij heeft geen artrose, hij weigerd op wedstrijd. Met de training gaat het wel goed. Waarschijnlijk de zenuwen die meespelen. Hij is een aantal jaar terug röntgenlogisch op de benen goed gekeurd.

Hij zuigt alleen lucht op zijn tong als hij eten heeft gehad. Verder niet, pakt niet een bak of omheining vast.

Stop er ander eten in, dikke kans dat het probleem over is.

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:05

Vind de slokdarmverstoppingen het meest spannend in dit verhaal. Heb daar hele vervelende ervaringen mee. Goed voer management is noodzakelijk maar nog geen garantie dat het niet weer gebeurt.

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:42

Voor een ponymaat weigeraar in de B die ook nog lucht zuigt vind ik 4000-5000 al meer dan genoeg eerlijk gezegd. Ervan uitgaande dat hij qua dressuur ook geen hoogvlieger is.

zoedeloe
Berichten: 197
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:52

Het is een allround gefokt paard, dat klein is gebleven. Ik heb hem laatst voor het eerst uitgebracht in de dressuur en een paar winstpunten behaald. Het is verder een correct dier met een goede galop, nette stap en een voldoende draf. Geen dressuurwonder maar eentje waarmee je tot en met de M leuk mee kunt komen.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:33

Ik vind 2500-3000 ook echt meer dan genoeg als je hem echt graag wilt kopen.
Het is een te klein gebleven paard, 11 jaar zonder prestaties in de sport, luchtzuiger, allround gefokt maar er kan niet mee gesprongen worden. En ook geen superbeweger.
Luchtzuigen (of het paard zich nu op zn tong doet of op een hek) is koopvernietigend gebrek.
Ik zou het paard wel keuren, ook al is het je verzorgpaard en ken je hem al.
Als het paard van mij zou zijn en ik had jou als verzorger mocht je hem hebben voor 1000. Met zo'n paardje ben je al blij als het goed terecht komt.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:40

Oei veel verschillende meningen. Ik vind de prijs van fly-high realistischer.

Hier in de buurt een gelijkaardig paardje verkocht van 13 jaar en +/- 1m60. Was wel topbraaf, maar kon ook niet springen (geen weigeringen, gewoon geen talent voor). Absoluut geen goede beweger… heel stijf en altijd het gevoel dat er ‘iets’ uit een keuring zou komen als is die wel al vaak onderzocht geweest. Absoluut geen paard voor M mee te rijden of een springconcours te doen. Wel wat voor de recreatieve ruiter of als eerste paardje. Gaat voor 5500.

zoedeloe
Berichten: 197
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:04

Inderdaad veel verschillende meningen waar ik heel blij mee ben! Zorgt er wel voor dat ik wat "realistischer" kijk i.p.v. emotioneel. Het is een super lief paardje waar ik een klik mee heb. Maar zijn verleden met de verstopping en het luchtzuigen is inderdaad wel iets om goed over na te denken. Wil ik dat risico lopen en zo ja tegen welke prijs. Verder is het wel een gezond paard.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:18

Luchtzuigers hebben vaak wel wat spijsverteringsproblemen, hoeft geen probleem te zijn maar kan wel. Goed (voer) management is erg belangrijk, het luchtzuigen is een stalgebrek.

Aan de andere kant als hij verder braaf is, gezond en je hebt er een klik mee..geen enkel paard is perfect natuurlijk.

Spaansepony
Berichten: 999
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:56

Mag ik brutaal vragen waar de meeste gekeurd hebben? En of dat röntgen logisch was en wat het koste? Ik ben alleen thuis in klinische maar deze koper wilt puur alleen op de foto en klinisch hoeft niet.

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:09

Spaansepony schreef:
Mag ik brutaal vragen waar de meeste gekeurd hebben? En of dat röntgen logisch was en wat het koste? Ik ben alleen thuis in klinische maar deze koper wilt puur alleen op de foto en klinisch hoeft niet.


Zelf heb ik enkel klinisch gekeurd.
Maar kosten röntgenologisch verschillen per kliniek, ook afhankelijk van of je met paard op de kliniek komt of keuring aan huis.
Heb net even gekeken, Dierenkliniek Landhorst heeft prijzen op de website staan, dan heb je een beetje een indicatie:

Voor enkel rontgen keuren (dus zonder klinisch):
€ 225,- op de kliniek, €300,- op locatie.
Met hals en rug €395,- op de kliniek, €520,- op locatie.

Ook niet elke kliniek kan foto's maken op locatie, dus ook iets om rekening mee te houden.
Ik zou bij jou in de buurt een goede (onafhankelijke) kliniek zoeken en vragen om een prijsindicatie.

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:32

DAP Bodegraven alleen benen 423,-
Rug had ik het jaar ervoor al laten doen en was iets van 160,- (was er voor een andere controle en dit gelijk meegenomen).

Bij E-digit aan huis voor een 3 jarige volledig incl hals en rug was 780,- of 820,- dat weet ik niet meer precies.

Koekie73

Berichten: 2707
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:44

Dit zijn de kosten op ' mijn' vaste kliniek:

Iedere woensdag is het keuringsdag bij Dierenkliniek Den Ham. Op woensdagen gelden de volgende aanbiedingsprijzen:

Complete röntgenologische keuring voor €368,- incl. BTW
Klinische en röntgenologische keuring (22 foto’s) voor €508,- incl. BTW
Klinische + röntgenologische keuring (22 foto’s) + hals en rug voor €756,- incl. BTW
Röntgen benen + hals en rug voor €616,50 incl. BTW

Ze komen ook op locatie. Is wel iets duurder omdat ze met z'n 2en moeten komen.
Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 17-02-23 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:52

je ziet het al....rondvragen wordt beloond...hihi wat een prijsverschillen zeg!

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:58

Ja, verschilt echt enorm. Nu ben ik wel heel tevreden over DAP Bodegraven, maar ze schrijven met een vork hahahaha.