Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:32

Gefeliciteerd met Rudi! *\o/* Wat gaan jullie fijn, komt helemaal goed op wedstrijd van de week :)

Wat een snuitje Kruimellover <3 Hij groeit goed! Heerlijk zo in de groep.

Wat leuk zo'n trainingsweekend s1993, waar gaan jullie heen? Heel veel plezier alvast!

Eigenlijk had ik stiekem afgelopen weekend de planning om eens op Pinda te stappen, maar de noot had weer eens andere plannen dan ik :+ Ze zat gisteren ineens van top tot teen onder de bulten, waarschijnlijk een allergische reactie op iets... :(:) (ik vermoed op het woord "rijden" _O- :') ). Dus nog maar weer even afwachten, gelukkig trekken de bulten al wat weg en heeft ze er geen last van :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:06

Vientje schreef:
waarschijnlijk een allergische reactie op iets... :(:) (ik vermoed op het woord "rijden" _O- :') ). :)

_O- _O- _O-
Beterschap maar weer

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:13

Snoepige foto's weer Kruimellover!

Altijd leuk een trainingsweekeind s1993.
Een stoelzit kan ook aan je zadel liggen. Wat voor zadel heb je? Misschien kunnen ze daar op je trainingsweekend ook even naar kijken.

Tja, de zadelmaker is nog steeds een continuing story. Deze blijft bij zijn uitgangspunten en zijn voorstel, waarbij het hem (denk ik) voornamelijk om de geheimhoudingsplicht gaat.
Daar zijn wij het niet mee eens en vorderen al het geld terug en zijn zeker niet van zins om een geheimhoudingsplicht te tekenen. Uiterlijk morgen moet het geld op de rekening staan, anders gaan we dagvaarden.

Zal het zeker niet nalaten tzt een topic op bokt te openen over deze oplichtingspraktijken :D

Mexx gaat a.s. zondag voor zijn M1 debuut. Het gaat ons ook niet in de koude kleren zitten hoor, dat we hem gaan verkopen. We hebben hem wel voor dat doel gekocht, maar hij zit inmiddels toch ook in ons hart.
Hij blijft tot we echt een goede match voor hem hebben gevonden. We hebben zo onze eisen. :D

Noisy

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:18

Nou, alles is weer schoon en shiny {:} en klaar om mee te gaan op wedstrijd. Wedstrijden rijden heeft daarin wel het voordeel dat je regelmatig je spullen poetst, anders ben ik daar veel te laks in :')
Vandaag nog even de puntjes op de i zetten tijdens de les, dacht ik. Nou, meneertje dacht er anders over pfff. Ik heb hem uiteinden even goed op z'n nummer moeten zetten zo dwars, vervelend en zeurderig was meneer :roll: We hadden een halfuurtje gepland maar zijn uiteindelijk bijna een uur bezig geweest := Maar ja, ze zeggen altijd een slechte generale is een goede uitvoering dus we gaan het zien morgen. We gaan in ieder geval plezier hebben :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:40

Noisy zet hem op! Jammer dat ik er niet bij kan zijn maar gaat vast goed komen.

Babootje sucess zondag! Wel jammer dat je hem verkoopt.

Ik zag een ontzettend knap veulen! Wat is hij mooi kruimellover

Hoe gaat het nu met pinda vientje?

Hier hebben wij in een emotionele achtbaan gezeten. Syd en ik zijn elkaar echt tegenkomen en ik stond echt op het punt om haar te verkopen.
Het breekpunt kwam 2 weken geleden toen ik dacht ik wil er even op en het hoofdstel in wilde doen waarna ze me gewoon omver liep en klem kwam te zitten tussen de volière en longeer cirkel. Ik zag het helemaal voor mij benen kapot inslapen enz gelukkig heeft ze niks overgehouden hieraan en kostte het mij een hoop tranen en een nieuwe hoofdstel. Maar toen as het voor mij het is of klaar of we zetten echt door. Ik ben dus door gaan pakken en vanavond kon ik echt zeggen ik heb echt weer plezier in het rijden. Ik heb nu gewoon in een week tijd 4x erop gezeten za zo ma en vandaag. Ik zit sinds gister echt niet lekker in mijn vel omdat morgen de sterfdag van mijn vader is maar ondanks dit liep ze heel fijn.
Maandag zijn we naar onze dierenarts gestapt omdat ik zeker wilde weten dat haar heftige hengstigheid geen medische oorzaken heeft zoals cystes of tumoren en gelukkig was dit niet het geval. We zijn voor het eerst langs een drukke weg gestapt en het enige waar ze van schrok waren de haaien tanden op de weg.
We zullen echt nog wel eens van die momenten hebben maar we hebben echt weer even wat stappen gemaakt. Afgelopen week even een topic gemaakt
[ITP] When giving up isn’t an option

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:23

Hi!

Die veulenfoto's zijn zo <3

Is er al een update over je zadel, Babootje.
Wat een flutbedrijf waar je in de eerste instantie besteld had. Snap ook niet wat ze met hun houding proberen te bereiken.

Hoe is het gegaan, Noisy?

Candalisa :(:)

Vientje, is Pinda weer bultvrij?
Het woord rijden maar niet meer gebruiken in haar buurt.

Hoe was het trainingsweekend, S1993?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:39

Bij ons gaat het gewoon zijn gangetje.

Heb de laatste tijd een paar WE clinics gevolgd en daardoor weer dressuurmatige werkpunten gevonden om gemotiveerd in de bak aan de slag te gaan.

Mijn eerste, en belangrijkste, doel met Joya hebben we bereikt. Toen ik haar bijna 7 jaar geleden kocht hoopte ik er een fijn buitenrijdpaard van te kunnen maken.
Ze is zo fijn buiten, kan alleen en met een groep. Strand, bos, hei, dorp, viaducten, bruggen als kan ze en anders stap ik af en aan de hand lukt het zeker.

Nu is mijn volgende doel, volgend jaar een WE wedstrijd te rijden.

Ga woensdag lessen bij een nieuwe instructeur als aanvulling op mijn huidige instructie. Les nu te weinig, door drukte van beiden kanten. Daar wil ik wat meer structuur in aan brengen.

Joya is nu erg wit zeker na haar verharing.

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 21:42

Fijn is dat hè, als het zo gaat als je gehoopt had toen je met je paard begon <3 Dat heb ik met Rudi ook. Hij is echt geworden zoals ik had gehoopt toen ik hem fokte. Een fijn, ongecompliceerd, veelzijdig paard...en een lekkere kroelkont die goed kan kussen <3 :D

Onze wedstrijd ging zo:

Afbeelding

Ik ben zooo ongelofelijk trots op mijn ventje <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:33

Veel succes vast zondag Babootje!

En dat topic moet er zeker komen, met naam en toenaam :D ~~}>

Het is ook allemaal niet niks Candalisa :(:) wat een achtbaan! Maar wat fijn dat ik en Dus elkaar beginnen te vinden, super! Leuk topic ook :j

Lief snuifje van Joya <3 het klinkt heerlijk hoe jullie samen bezig zijn :)

Wahhhh Noisy wat gaaf, gefeliciteerd!! *\o/* Dat is nog eens een mooi debuut, met recht dat je trots bent!

Nootje is weer bultjesvrij, en errug fris en bijdehand met dat gekke weer nu :D vandaag voor de tweede keer het schrijlings over een balk lopen opgepakt, ze deed het meteen goed :wow: en trots dat ze vervolgens op zichzelf was, slimme Muppet. Ook nog weer geoefend met zadel op longeren, doet ze ook heel braaf :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:22

Gefeliciteerd Noisy!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 12:12

fransje23 schreef:
Bij ons gaat het gewoon zijn gangetje.

Heb de laatste tijd een paar WE clinics gevolgd en daardoor weer dressuurmatige werkpunten gevonden om gemotiveerd in de bak aan de slag te gaan.

Mijn eerste, en belangrijkste, doel met Joya hebben we bereikt. Toen ik haar bijna 7 jaar geleden kocht hoopte ik er een fijn buitenrijdpaard van te kunnen maken.
Ze is zo fijn buiten, kan alleen en met een groep. Strand, bos, hei, dorp, viaducten, bruggen als kan ze en anders stap ik af en aan de hand lukt het zeker.

Nu is mijn volgende doel, volgend jaar een WE wedstrijd te rijden.

Ga woensdag lessen bij een nieuwe instructeur als aanvulling op mijn huidige instructie. Les nu te weinig, door drukte van beiden kanten. Daar wil ik wat meer structuur in aan brengen.

Joya is nu erg wit zeker na haar verharing.

[ [url=m/OlW3Gr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh zo jaloers want dat was ook mijn voornamelijkste doel!
Wij gaan de goede kant op maar langzaaaaam

Noisy gefeliciteerd!!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:12

*\o/* *\o/* *\o/*

SuperNoot is de allerbraafste <3 opstappen en wegrijden, ze voelde echt heel stabiel en safe en deed supergoed haar best <3 ze is echt enorm veranderd tov de laatste keer dat ik haar gereden heb, nog steeds groot en lang natuurlijk maar voelt nu als een stabiel geheel ipv het opgeleide projectiel van losse onderdelen wat ze altijd was. Heel bijzonder om dat contrast te voelen.

Nog een heleboel stapjes te gaan voordat we echt weer op de rit zijn natuurlijk, maar het begin is er weer en voelt goed :#

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 16:38

Ik herken dat wel wat je zegt Vientje!
Alsof ze met hun benen beter weg weten.. En ik merkte dat niet echt omdat het geleidelijk ging maar ben nu een van mijn vriend zijn paarden aan het leren en dan merk je pas hoe veel stappen je met je eigen paard eigenlijk al gemaakt hebt. Dat is wel heul gaaf ergens vind ik!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:17

Wat fijn Vientje *\o/* Nu lekker rustig opbouwen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:37

Noisy schreef:
Fijn is dat hè, als het zo gaat als je gehoopt had toen je met je paard begon <3 Dat heb ik met Rudi ook. Hij is echt geworden zoals ik had gehoopt toen ik hem fokte. Een fijn, ongecompliceerd, veelzijdig paard...en een lekkere kroelkont die goed kan kussen <3 :D

Onze wedstrijd ging zo:

[ [url=m/5G7B2f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben zooo ongelofelijk trots op mijn ventje <3

Gefeliciteerd Noisy! Daar mag je zeker trots op zijn!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:39

Vientje schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*

SuperNoot is de allerbraafste <3 opstappen en wegrijden, ze voelde echt heel stabiel en safe en deed supergoed haar best <3 ze is echt enorm veranderd tov de laatste keer dat ik haar gereden heb, nog steeds groot en lang natuurlijk maar voelt nu als een stabiel geheel ipv het opgeleide projectiel van losse onderdelen wat ze altijd was. Heel bijzonder om dat contrast te voelen.

Nog een heleboel stapjes te gaan voordat we echt weer op de rit zijn natuurlijk, maar het begin is er weer en voelt goed :#

Wat fijn Vientje! Het eerste begin is er weer in ieder geval.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 01:15

Nog een paar mooie pica's van ons <3
Afbeelding
Afbeelding
En eentje met mijn stalgenootje. Deze foto geeft mooi aan hoe onze instelling was op de wedstrijd; lekker genieten <3

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:10

@Noisy: Dat plezier kun je inderdaad goed zien!. leuke foto's.
@Fransje: Die Joya wordt inderdaad wit zeg! Ik vind t wel mooi.

16:00 u is de starttijd van Mexx en mijn dochter. Spannend weer!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:07

Nou het weekend was geen onverdeeld succes. :D
Mexx was zo kijkerig dat hij zo ongeveer bij iedere plantenbak (en er stonden er aardig wat) in de ankers ging.
Toen kwam de jury uit zn autootje en zei tegen mn dochter dat ze te lief was voor m en dat ze m maar even flink moest aanpakken en gaf haar gewoon zo maar even 10 minuten de gelegenheid om hem alle hoeken van de bak te laten zien :+
Resultaat 1e proef 163 en 2e proef 198. Dus toch nog met 2 WP naar huis.

Nog even een paar fraaie foto's van onze recente fotoshoot:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog eentje van Kenzo (rijfoto's zijn nog niet klaar)

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:24

Oeh hij is wel verdomde knap hoor! :~ Wat jammer dat het zo'n wisselend resultaat was maar fijn om zo de gelegenheid te krijgen om eea recht te zetten. En dat dan ook nog zo goed doen ook! +:)+

Kenzo ziet er heel zacht uit op die foto, lieve blik :)

Zaterdag was geen eendagsvlieg, gisteren nog weer eventjes gereden en Pinda was weer zo stabiel en meewerkend, we hebben echt heel fijn samen serieus gewerkt :+: Ook al weer los van de longeerlijn, en gedraafd links- en rechtsom, en zelfs rennende koeien en paarden aan de overkant van de weg getrotseerd zonder ook maar enige spanning op te bouwen. Zo blij! :# Nu een paar daagjes vrij voor de noot, later deze week weer kijken :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:31

Fijn dat het zo goed gaat Vientje!. En de Noot kan weer even genieten van een paar welverdiende vrije dagen.

Komt wel goed met Mexx. Hij was alweer even niet op concours geweest en nu weer de eerste x gelijk in M1 vond ik alweer een hele prestatie. Hij moet gewoon weer meer concourservaring krijgen.
Zo klein al hij is, maakt hij met zijn voorkomen en bewegen ook echt wel indruk in de ring. Maar het mag allemaal nog wat meer. Volgende week mag hij weer. Dan gaan ze meedoen met het jong KNHS programma. Dus deze week nog even aan de bak met alle tips die we dit weekeinde weer hebben gekregen.

Kenzo heeft inderdaad een lieve zachte blik. Zo is haar karakter ook. Wel een pittig voorwaarts paard maar heel betrouwbaar.
Afbeelding
Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:57

Wat een knappe koppen <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:40

Prachtige foto's Babootje. Zo zou je niet zeggen dat Mexx niet zo groot is. Jammer van die eerste proef en fijn dat de jury ook even beaamde dat hij even doorgepakt moest worden :D

Echt fijn dat het weer goed gaat Vientje +:)+

Wij hebben vandaag weer gereden. Ik had Rudi vrij gegeven afgelopen weekend aangezien hij zo goed zijn best had gedaan en we zondag naar CSI Eindhoven zijn geweest. Toevallig kon ik vandaag gelijk aansluiten bij de les en hebben we mooi en halfuurtje kunnen lessen. Ging heerlijk! Het is net of het kwartje is gevallen. Zoveel meer zelf houding en mooi van achter vertrekken. Echt ontzettend fijn gereden <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:08

Mooie paarden, en foto's, Babootje :wow:
Mooi hersteld zo de tweede proef! Hij heeft weer wat "vlieguren" gemaakt zo, oefening baart kunst.

Wat fijn dat het zo goed gaat, Vientje!

Klinkt goed, Noisy. Ook jij had leuke, en gezellige, foto's.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:15

Even geen tijd gehad om op iedereen te reageren. We gaan komend weekend naar Takt academy, de stal van Mireille. Zin in! Ik heb een western zadel, de stoelzit heb ik al zo ongeveer altijd en in alle zadels maar in sommige wordt het wel heel erg versterkt. Mijn huidige zadel gaat het vrij goed mee maar oude gewoontes....

Vientje wat goed, wat zul jij blij en trots zijn :D En leuk dat het ook na vrij zijn stabieler voelt!

Mexx is echt een mooi dier, daar gaat vast iemand heel blij van worden! Hoever willen jullie hem doorrijden voor hij de verkoop ingaat?

Noisy wat knap, eerste wedstrijd en dan gelijk zo! Goeie motivatie om door te gaan.

Fransje wat heerlijk om je doel te bereiken! Ik ben ook zo blij dat ik met Koda heel relaxed alleen kan buitenrijden <3 Ben benieuwd hoe je nieuwe instructeur bevalt!

Ik heb vandaag weer eens buitengereden, doen we veel te weinig sinds de hond er is maar die gaat zo graag mee naar stal alleen ga ik die niet achterlaten op het erf :p Vandaag weer genoten hoe ik zo heerlijk op stem overgangen kan maken buiten en hij super luistert: halt - stap -draf - galop - hardere galop en weer terug op stemcommando vind ik zo fijn.