Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MyWishMax schreef:Nee, benen zwaaien bedoel ik echt alleen voorbeen mee waar achterbeen nog 6km achter blijft. Jam had gewoon goede gangen, dat is weer anders haha. Die paarden hadden dat echt niet en die had ik juist laten staan op de gangen al.
Elisa2 schreef:Als verkoper is het echt heel moeilijk, want er wordt om tig filmpjes gevraagd..de een nog gekker dan de ander en vaak zijn de mensen die alle filmpjes vragen niet degene die komen kijken. Ik vind een filmpje waarop het paard goed te beoordelen is in de drie gangen het belangrijkste. Maar gewoon gaan kijken is vaak echt het beste.
Ken genoeg paarden die voor een predikaat of verkoop ff snel Z gestart zijn, maar dat zijn toch vaak niet degene die dan ook fijn na te rijden zijn. (uitzonderingen daar gelaten)
Alles valt of staat met hoe ze gereden/ opgeleid zijn denk ik..voor mij zegt een klassering niet zoveel maar het trekt wel een ander publiek met andere prijsklasse.
Cardy schreef:Als ik ga kijken wat er nu te koop staat, zie ik onder de 10.000 niet veel positiefs staan. Toch vaak paarden die een stuk minder zijn of wat mankeren. Terwijl je voor mijn gevoel vroeger (voel mij oud haha) een stuk makkelijker een paard rond die prijs kon vinden.
En boven de 10.000 schiet het alle kanten op. Voor mij als sporadische verkoper toch wel lastiger om een goede prijs te bepalen.
Vandaag komt onze merrie te koop.. Dus moet nu toch echt knopen gaan doorhakken qua prijs haha.
Zonnetje81 schreef:Cardy schreef:Als ik ga kijken wat er nu te koop staat, zie ik onder de 10.000 niet veel positiefs staan. Toch vaak paarden die een stuk minder zijn of wat mankeren. Terwijl je voor mijn gevoel vroeger (voel mij oud haha) een stuk makkelijker een paard rond die prijs kon vinden.
En boven de 10.000 schiet het alle kanten op. Voor mij als sporadische verkoper toch wel lastiger om een goede prijs te bepalen.
Vandaag komt onze merrie te koop.. Dus moet nu toch echt knopen gaan doorhakken qua prijs haha.
Klopt ook zeker wel!
En bij mij is het altijd zo, als ik iets moet verkopen kan dat niet voor veel maar als ik iets moet kopen....
Zonnetje81 schreef:Wat ik zou zoeken als ik op zoek was, is ook niet te betalen. Trek er maar een ton voor uit haha. Voorheen heb ik er nog ooit eentje gevonden voor tussen de 15-20K, maar dat is nu onmogelijk.
Cardy schreef:Als ik ga kijken wat er nu te koop staat, zie ik onder de 10.000 niet veel positiefs staan. Toch vaak paarden die een stuk minder zijn of wat mankeren. Terwijl je voor mijn gevoel vroeger (voel mij oud haha) een stuk makkelijker een paard rond die prijs kon vinden.
Symke schreef:Weet iemand toevallig of handel stal Tolbert, op marktplaats Nikki, of dat eigenlijk altijd volbloeden zijn? Ze klinken allemaal prima in de beschrijving
Kincses schreef:Symke schreef:Weet iemand toevallig of handel stal Tolbert, op marktplaats Nikki, of dat eigenlijk altijd volbloeden zijn? Ze klinken allemaal prima in de beschrijving
Een stalgenoot heeft hier een keer geïnformeerd en verkopen allemaal (ierse) volbloeden inderdaad die ze massaal inkopen voor een goedkope prijs.. zelfde geldt voor Ferry uit Midwolde (groningen). Maar die adverteert meestal op facebook.
SjonnieZ schreef:Kincses schreef:Een stalgenoot heeft hier een keer geïnformeerd en verkopen allemaal (ierse) volbloeden inderdaad die ze massaal inkopen voor een goedkope prijs.. zelfde geldt voor Ferry uit Midwolde (groningen). Maar die adverteert meestal op facebook.
Is dat Ferry Hiemstra of is dat weer een andere stal?
Symke schreef:Weet iemand toevallig of handel stal Tolbert, op marktplaats Nikki, of dat eigenlijk altijd volbloeden zijn? Ze klinken allemaal prima in de beschrijving
Rochiril schreef:gewoon uit nieuwsgierigheid: Is er overigens iemand die ervaringen kent met de massa's Hongaarse paarden die er aangeboden wordt in de fb groepen (en Polen ook)? Ik zou er nooit aan beginnen, ik koop niet ongezien.
Maar ik zie op de foto heel aardige paarden voorbij komen en ze adverteren zo massaal dat ik aanneem dat ze dus wel eens succes hebben. Is het een grootscheepse scam of komt er echt wel eens zo'n Hongaar of Pool naar hier?
NixeNiro schreef:Hoi allemaal, even laten weten dat ik m'n nieuwe vriendinnetje heb gevonden! Ze is pas 3 maand oud, maar m'n gevoel zit goed.
Ukita stmt (Florida TN x Obelisk)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Onder het motto, we zien wel wat de toekomst brengt ❤️
Rochiril schreef:Zowel die Ferry als Nikki kom ik veel tegen met veel verschillende paarden, lijkt mij snelle handel, dus die beschrijvingen zou ik idd met een korreltje zout nemen.
Zijn er overigens wel meer van dat soort handelsstallen, maar die heb ik nog niet helemaal in de gaten. Maar vaak wel achter te komen als je selecteerd op hun advertenties en er komen er een heel stel naar boven.
Overigens heb ik niet zo'n moeite met handelaars. Heb wel vaker een paard gekocht bij een handelaar, vaak jonge onbeleerde (en nederlandse of belgische paarden met stamboek dan wel) niet zo'n probleem als je ze laat keuren. Maar die buitenlandse paarden die met de massa geïmporteerd worden en dan snel aangeboden blijf ik toch vanaf.
gewoon uit nieuwsgierigheid: Is er overigens iemand die ervaringen kent met de massa's Hongaarse paarden die er aangeboden wordt in de fb groepen (en Polen ook)? Ik zou er nooit aan beginnen, ik koop niet ongezien.
Maar ik zie op de foto heel aardige paarden voorbij komen en ze adverteren zo massaal dat ik aanneem dat ze dus wel eens succes hebben. Is het een grootscheepse scam of komt er echt wel eens zo'n Hongaar of Pool naar hier?
boemel schreef:Inderdaad, ik heb echt leuke paarden gezien in Hongarije en ook goed getraind, maar durf t zelf niet aan via een gewone handelaar.
Vandaag voor een fjord x KWPN kijken. Heel veel filmmateriaal gezien en ik vind haar prachtig.