Rochiril schreef:Zowel die Ferry als Nikki kom ik veel tegen met veel verschillende paarden, lijkt mij snelle handel, dus die beschrijvingen zou ik idd met een korreltje zout nemen.
Zijn er overigens wel meer van dat soort handelsstallen, maar die heb ik nog niet helemaal in de gaten. Maar vaak wel achter te komen als je selecteerd op hun advertenties en er komen er een heel stel naar boven.
Overigens heb ik niet zo'n moeite met handelaars. Heb wel vaker een paard gekocht bij een handelaar, vaak jonge onbeleerde (en nederlandse of belgische paarden met stamboek dan wel) niet zo'n probleem als je ze laat keuren. Maar die buitenlandse paarden die met de massa geïmporteerd worden en dan snel aangeboden blijf ik toch vanaf.
gewoon uit nieuwsgierigheid: Is er overigens iemand die ervaringen kent met de massa's Hongaarse paarden die er aangeboden wordt in de fb groepen (en Polen ook)? Ik zou er nooit aan beginnen, ik koop niet ongezien.
Maar ik zie op de foto heel aardige paarden voorbij komen en ze adverteren zo massaal dat ik aanneem dat ze dus wel eens succes hebben. Is het een grootscheepse scam of komt er echt wel eens zo'n Hongaar of Pool naar hier?
Ik weet in ieder geval dat er veel Hongaarse menpaarden hierheen komen, hele spannen soms. De hongaren zijn echte menners en goede opleiders van dit soort paarden voor de mensport. (staat van alles voor, tuig, sport en andere rassen)
Maar goed, ik denk dan dus wel dat die mensen elkaar al irl kennen van internationale wedstrijden enzo en weten wie wat verkoopt en hoe etc.