Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:14

Afbeelding
Vanmorgen om 05.00 hebben we Bliss geholpen om moeder te worden van Buck. Om 05.15 is het reuzenmannetje geboren <3

Ze had hem niet mooier kunnen maken wat mij betreft

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:24

Gefeliciteerd!

Wat een knapperd! <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:37

Gefeliciteerd met de knappe stoere man! *\o/* Wat fijn dat hij nu veilig en wel geboren is! Nu fijn van gaan genieten <3

Het gaat zeker hard, mijn kleine babynoot wordt in juni ook alweer 6 :wow: Gisteravond weer voor het eerst echt gewerkt aan de longe na haar pootjeperikelen, ze liep als een zonnetje. Ze lijkt nu echt plezier te krijgen in het werk, haar mindset lijkt te veranderen met dat ze sterker in haar lijf komt te zitten :) Voorheen was altijd alles moeilijk en bouwde ze daardoor heel gauw stress op, terwijl ze nu :)ddd overal doorheen loopt ondanks dat de bak goed zwaar ligt. Zelfs als ik weer loop te klungelen met de longeerlijn en niet goed stuur :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:38

Gefeliciteerd met het knappe veulen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:43

Zeker een grote man zeg! Heeft ze het nog zwaar gehad?
Gefeliciteerd met je mooie veulentje!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:50

wat een beauty, gefeliciteerd <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:11

Gefeliciteerd, prachtig kind! <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:35

Ooohh wat een knapperd <3 <3

Heb je nog wat van de zadelpasser/diens advocaat gehoord Babootje? Wat een vreemde manier van werken zeg.. Lekker dan.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 14:38

kruimellover schreef:
[ [url=m/f6m4yN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen om 05.00 hebben we Bliss geholpen om moeder te worden van Buck. Om 05.15 is het reuzenmannetje geboren <3

Prachtig, gefeliciteerd!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:11

kruimellover schreef:

<3 <3 <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:16

kruimellover schreef:

<3
Hij is van Arany toch?
Gefeliciteerd *\o/*
En inderdaad, met zo'n BP voel ik me toch net even wat prettiger, vooral omdat het voor Rudi nog helemaal nieuw is en ik niet weet hoe hij zal reageren

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:34

Hij is inderdaad van Arany ja! Ik ben er zo blij mee. Hij is al heel aanhankelijk en Bliss is echt haar hele gewicht in goud waard. Wat een top paard en moeder is dat zeg <3

Fotospam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:03

Wat een leuk ventje Kruimellover, dat staartje en die krullige oortjes <3 Heel leuk om te zien en te lezen dat Bliss het ook zo goed doet!

Ben ook wel benieuwd naar het verloop van de zadelperikelen bij Babootje :j

Hier nog steeds wat aan het longeren en grondwerken. Pinda had van de week wel in 1x oefenen het parallel aan mij achterwaarts gaan (ipv op druk van vooraf) én het schrijlings over een balkje lopen door, slim nootje. Wanneer ze iets moeilijk vindt en probeert te snappen moet het bijbehorende attribuut eerst vermorzeld worden met een voorpoot, dus de balk en emmers ter begeleiding hadden wel even een zware dag :+
En ik heb gisteren zonder zadel op haar gehangen, los in de bak bij het oefenen van commando "blijf" bij een krukje. Brave noot bleef superstil staan :+: Zo prutsen we op het gemakje maar weer een beetje verder.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:28

Vientje schreef:
Ben ook wel benieuwd naar het verloop van de zadelperikelen bij Babootje :j

Nou ik ook. Ik had een "voorstel" gehad van hun advocaat. Dan zou ik 750 moeten betalen aan annuleringskosten en dan een geheimhoudingsplicht moeten ondertekenen waarbij ik een boete riskeer van 5000 per overtreding _O- _O-
Aangezien de hele stal er al van weet, kan ik daar natuurlijk nooit aan voldoen. :D :D :D
Een absoluut onaccepatabel voorstel dus. Annuleringskosten, om te gillen zeg _O- _O- . Ik heb het zadel zelf bij ERREPLUS geannuleerd en weet dus dat er helemaal geen annuleringskosten aan hen worden doorberekend.
Ze hebben een brief gehad van mijn jurist dat de koop buiten hun locatie is gesloten en dat ik dus volgens de wet een bedenktijd heb van 2 weken waar ik ruim binnen ben gebleven. En de volledige som terug geëist. Onder aftrekking van de consultkosten (die ook al fors zijn). Ze moeten binnen een week reageren. Dat is dan donderdag.

We hebben afgelopen donderdag een passessie gedaan met Drunens Ruiterhuis. We hebben verschillende zadels geprobeerd en zijn uitgekomen op een Childeric. Mijn instructrice was erbij, zodat ik in ieder geval altijd nog 1 getuige erbij heb mocht het weer misgaan.
Maar ge-wel-dig dat zadel zeg. Onze merrie geeft heel goed aan wat wel en niet kan. Ze liep er echt heel goed mee. Geen gerommel in de aanleuning, geen tong over het bit. Mooi aangesloten van achter naar voren. Ik wist niet wat ik zag. Ik had het vermoeden al waar het probleem zat, maar dat werd dus nu bevestigd.
Geen te gekke aanbetaling voor het zadel. Levertijd wel 10 weken. Ze hadden op dit moment nog geen leenzadel maar kijken wel naar een evt oplossing. Dat zou heel fijn zijn, want anders is er weer wedstrijdseizoen verloren.

Mexx stond zondag morgen met een heel dik oog. De dag ervoor zijn ze nog even buiten geweest voor de opbouw naar het weideseizoen. Ik denk dat hij gestoken is door een insect. Mug of zo. Omdat hij zich (nog) niet laat zalven heeft hij een prik gehad. En iets om hem oraal toe te dienen. Dit had vrijwel meteen effect.
Moet vandaag over zijn. Dus gelukkig niet ernstig (wel voor mijn portemonnee)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:31

Wat een snoepie die Buck. Dat geel op zijn buik, is dat betadine?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:29

Pfff Babootje, Wat.Een.Gedoe. :n Hopelijk snappen ze na de laatste brief wel dat jullie gewoon goed gehandeld hebben. Zo jammer dat je altijd eerst weer moet dreigen voordat ze hun fout erkennen. Dat noemt zich dan gerenommeerd :roll: Wel fijn dat jullie een goed passend zadel hebben gevonden *\o/*
Arme Mexx, een dik oog :(:)

Jullie timmeren lekker aan de weg Vientje, dit soort dingen versterkt jullie band alleen maar meer. Dat ga je later echt wel profijt van hebben +:)+

Wij hebben ons eerste wedstrijdje gepland staan. Ingeschreven en betaald dus we kunnen niet meer terug :o Is een heel kleinschalig wedstrijdje dus precies mooi om te kijken hoe het gaat

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:28

Wat fijn dat je nu wel een fijn zadel hebt kunnen vinden. Hopelijk is de nasleep van het andere zadel niet te lang, want dat lijkt me heel vervelend.
Ik hoop dat jullie een leenzadel kunnen krijgen om toch het wedstrijdseizoen mee te pakken.

Het gele is inderdaad betadine.

En die Noot is toch echt hilarisch volgens mij. Arme emmers en balken :')

Hier gaat het goed met moeder en kind. Bliss heeft nog wel even hersteltijd nodig denk ik. Maar dat komt goed. Al staat ze heel de zomer te chillen, ik vind het prima (al heb ik wel heel veel zin om weer met haar op pad te kunnen).
Hopelijk kunnen ze komend weekend samen met Billy en Annabel, ik wil het toch graag een beetje als kudde houden. Billy is eindelijk een beetje gewend aan het idee dat er een knap klein mannetje rond loopt waar hij niet bij kan, dus de ergste opdringerigheid is er wel vanaf nu. Annabel houdt alles in de gaten, maar is eigenlijk gewoon super rustig, dus die doet het sowieso heel goed.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:49

Gefeliciteerd met de baby kruimel! Superleuk :D Hoe gaat het nu?

Ik zag een Feyre 5 jaar topic voorbij komen, gefeliciteerd :)
Koda wordt volgende maand alweer 6, echt bizar hoe snel de tijd gaat! Merk ook echt wel dat hij qua gedrag een stuk volwassener is geworden.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:10

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de kleine spruit gaan Kruimel :)

Hoe loopt het verder met de zadel-afhandeling Babootje? En met Mexx' oog?

Wanneer is dé wedstrijddag Noisy? Spannend!

Inderdaad, gefeliciteerd met Feyre! *\o/* Gaat echt supersnel ja, nog een maandje en dan is mijn noot ook alweer 6 8)7

Desbetreffende noot heeft afgelopen weekend voor het eerst in driekwart jaar weer eens een zadel opgehad. Alsof ze hem gisteren voor het laatst op had gehad, brave knapperd <3
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:11

@Kruimellover: je mag nog wel meer foto's spammen van je mooie ventje. Dat vinden we hier helemaal niet erg.
@Noisy, ben benieuwd. Wanneer is je wedstrijd?
@ Vientje Goed bezig!! Ben je inmiddels ook alweer opgestapt. Dat is ze denk ik ook niet verleerd. Lief koppie zo.
@Berdien: Gefeliciteerd met de verjaardag van Feyre!

Mexx is ook net jarig geweest. We zijn ook even niet meer gestart omdat hij nog geen M mocht vanwege zijn leeftijd, maar nu is het 29 mei dan toch echt zover: Mexx M1 debuut. De contragalop zit er al netjes op en we zijn bezig om zijn 2e draf "erop te zetten". Betekent ook dat verkoop nu toch ook dichterbij gaat komen.
Dat gaat nog heel wat buikpijn geven want hij is zo leuk!
Met onze 2 jarige Polunin (aka Polletje, Polletje piekhaar, Pollewop) zijn we nog op de valreep nog even naar de veearts gegaan. We vonden zijn sprongen toch weer wat dikker. Nog even een foto's gemaakt van zijn sprongen, maar alles ziet er toch zonder enige twijfel heel goed uit. Dat ze wat dikker zijn wordt volgens de veearts veroorzaakt door het spelen (bij hengsten veel op de achterbenen). En het kapsel zal altijd wel wat dikker blijven dan normaal. Het kapsel is nog een keertje ingespoten en nu de wei op.
Kenzo gaat na alle zadelperikelen ook gelukkig weer heel goed. We hebben nu een leenzadel gekregen van Drunens Ruiterhuis. Dat is eigenlijk wat groter dan we normaal zouden kiezen, maar bij haar is toch het draagvlak belangrijker en ze kan helemaal niet tegen oneffenheden dus we hebben nu een Luc Childric (te leen) en besteld in een maatje kleiner. Dat hele gedoe heeft ons wel nieuwe inzichten opgeleverd moet ik zeggen. Van de andere zadelmaker hebben we een ultimatum gesteld tot vandaag. Dus continuing story.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:29

Hier 2e drafje leren; Mexx moet vlugger worden in het achterbeen en dan vervolgens teruggereden zodat hij gaat klimmen in de hand. Dat zie je op het eind een paar pasjes een beetje komen; daar zit nog wel wat werk in.
https://www.youtube.com/watch?v=H5UgCBgWRUk

Hier zn contragalop. In het M1 zit er een gebroken lijntje in contra, maar ook een keertwending en dan een halve volte in contra. Vind hij ook best heel moeilijk. Hij is alweer wat verder dan in de video.
https://www.youtube.com/watch?v=s8Td9z3xs4c

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:31

Spannend, Mexx richting M1-debuut :j Die proeven zijn aardig lastiger geworden nog zo te lezen, kan me niet herinneren dat er in "mijn tijd" in het M die halve volte in contra in zat. Wel de gebroken lijn, helll := Hij doet in elk geval hard zijn best om te snappen wat de bedoeling is op de videos zo te zien, braaf paard!

Gelukkig alles toch nog goed met het jonkie, kan me indenken dat dat spannend is na zijn operatie. Fijn dat het weer bevestigd is dat alles goed gaat. En dat Kenzo weer vooruit kan qua zadel, wat een drama met die zadelmaker!

Nee ik ben nog niet weer opgestapt, maar het kriebelt wel enorm. Denk dat dat ook niet lang meer duurt als we zo door gaan als we nu doen :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:40

Wat heerlijk Vientje *\o/* Blij voor jullie :)

Berdien, nog gefeliciteerd met Feyre. Ze is precies 1 dag ouder dan Rudi.

Dat gaat lekker met Mexx. Over naar het M1 is nog best een flinke stap als ik het goed begrijp.

Gisteren was Rudi jarig, 5 jaar alweer.

Afbeelding

Wij gaan eerst maar eens een B(e)gin maken :') Dat staat voor de 27e gepland. Dus nog anderhalve week. Ik ga binnenkort maar eens oefenen met vlechten, dat is al heel wat jaartjes geleden. Even kijken of ik de slag nog heb :')
Afgelopen week ook bij mijn instructrice gereden ipv thuis. In het begin best wat spanning maar al snel kwam er wat meer ontspanning in dus ik heb goede hoop voor de wedstrijd :)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:55

Wat is Pinda toch een grote Noot geworden zeg!

Gefeliciteerd met alle jarige jobjes.

Fijn van al het positieve nieuws rondom de paarden Babootje. Nu nog het verhaal met de andere zadelmaker afhandelen en dan kunnen jullie zo te horen weer lekker op positieve voet verder.

Met Buck gaat het hartstikke goed. Hij is ontzettend aanhankelijk en wil graag gepoetst worden voor de kriebels. Dus zodra ik met een borstel loop, staat meneertje vooraan. :')

Bliss en hij lopen inmiddels weer gewoon met Billy (m’n oudere Quarter) en Annabel (m’n shetje) in een ‘kudde’ en dat gaat ook heel goed. Ze hebben een soort paddock paradise waar ik momenteel een stuk van de looproute open heb gegooid, dan hebben ze altijd genoeg ruimte. Buck wordt heel rustig van het rondlopen tussen de anderen. Hij racet veel minder dan toen ze nog apart stonden. Hij wandelt ook gerust met Billy mee ergens naartoe en Bliss vindt het allemaal prima. <3

Ik ben daar echt enorm blij mee.
Nu zal ik eens even wat foto’s spammen voor jullie :D ik heb trouwens ook een topic voor Buck gemaakt laatst, dus daar staan nog wat meer (camerakwaliteit) foto’s.

Afbeelding
Vieze Buck :')

Afbeelding
Kennismaken met m’n dochtertje

Afbeelding
Lekker chillen

Afbeelding
Knuffelen terwijl meneertje van het zonnetje geniet <3

Afbeelding
En het grootste deel van de familie

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:45

Vientje wat fijn dat het zo goed gaat met de Noot, al een idee wanneer je er weer op gaat? Laat je haar dan nog wel hier staan?

Lijkt met verschrikkelijk om je paard te moeten verkopen Babootje, maar het scheelt natuurlijk wel als je hem ook me dat doel hebt gekocht. De mijne is gekocht om de rest van zijn leven te blijven :) Heeft de zadelmaker nog wat laten horen?

Goeie oefening inderdaad Noisy om op vreemd terrein te oefenen! Wedstrijd is natuurlijk ook een onbekende omgeving!

Heerlijk dat ze nu bij elkaar staan kruimel! Altijd leuk zo'n kleintje ertussen <3

Hier gaat het ook prima, Koda gaat steeds beter in balans en mijn houding en zit worden ook eindelijk weer wat beter. Kom vanuit een enorme stoelzit en als ik even niet oplet kantel ik mijn handen heel gek naar beneden. Baby steps maar zit vooruitgang in :) Over 2 weken gaan we op trainingsweekend, best spannend want moeten we wel een uurtje met de trailer maar ook heel veel zin in!

Afbeelding

Afbeelding