Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:45

Thanks Patty! Ik had al gegoogled maar kwam er niet uit. Ga dit even proberen!

Lekker bezig Mirjam! Al kijkers voor Kenzo gehad? *D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:49

Nope, hopelijk na de vakantieperiode

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:52

Ohh leuk boekje Patty!
Hele mooie foto samen met je dochter Murosch, heerlijk dat jullie de hobby kunnen delen.
Klinkt goed Mirjam. Nu is ook een onhandige periode voor de verkoop. En ook om paarden te zoeken was mijn ervaring vorig jaar..
Geniet in griekenland Sanne!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:36

Nouklime ik vond het zelf ook wel wat vreemd commentaar idd in de B
Even vakantie ook niet erg toch!

Sanne heerlijk dat je zo weer kon opstappen en wegrijden!

Murosch ja ben ook echt heel blij hoe keurig ze daar bleef lopen ondanks dat ze het allemaal heel spannend vond. Die vuurdoop hebben we ook mooi weer gehad
Fijn dat het allemaal even wat rustiger is, heel fijn dat je waarschijnlijk hier alleen kan blijven wonen!
Oh heerlijk even zo'n momentje met je dochter en de paarden <3

Patty nog even lekker getraind met Baby!
Oh dat boekje ziet er idd leuk uit, wel foto's van je creaties!

Sanne kun je de imaverol niet gewoon bij de DA bestellen? als ze hier plekjes hebben die op schimmel kunnen lijken smeren we idd ook imaverol

Mirjam super dat de paarden het zo fijn doet!
Ben je bewust oversgestapt naar een andere instructie? Heb je al wat geintresseerden gehad voor Kenzo of ga je m eerst wat verder doorrijden?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:52

Melissa, ja bewust overgestapt. :)
Ik train kenzo gewoon lekker door, ondertussen blijft hij gewoon te koop staan. Eventueel eens impuls starten ofzo. Verkoop heeft geen haast. :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:05

Fijn dat het lessen met de nieuwe instructie goed uit lijkt te pakken Mirjam!

Baby hield zich vanmorgen weer strak van de spanning op het grote veld. Was echt super druk, 7 ringen bij elkaar los rijden en een en al gesjees omdat echt alles door elkaar liep en eigenlijk gewoon te weinig ruimte.
Begeven moment begon de spanning wat veel te worden en toen ze toch ging loslaten kwamen er dan ook wat bokachtige probeersels uit. Gelukkig zette ze niet door maar was gewoon alsof de spanning die vrij kwam ergens heen moest.
1 combi voordat je de ring in kon moest je naar een stuk achter de ringen. Daar was het rustig en begon ze te ontspannen. Proefje was daardoor toch nog vrij relaxt en ze bleef mooi bij me. Kon er niet aan rijden hoe ik wou maar vergeleken met het losrijden wereld van verschil!
Jury was weer niet zo van ons gecharmeerd helaas, hij hield van wat meer spektakel en dat hebben we niet :P. Was er nu maar 1, echt raar! Zijn er bij ons normaal altijd 2 en dan krijg je het gemiddelde daar van. We hadden 188 punten en een 16e plaats...
Agja, weer een ervaring er bij en toch trots met hoe Baby het probeert aan te pakken.
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:18

Leerzaam dagje dus weer.

Eigenlijk moet ik ook weer eens gaan inschrijven met Sterre.
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:06

Nou wel super goed dat jullie een nette proef hebben gereden ondanks de enorme indrukken voor baby! Mooie foto :)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:19

Gaaf Patty en weer een mooie foto! Baby doet het toch maar even met har jonge leefdtijd!

Heb je al lang niet gestart Mirjam?

Vanmorgen weer lekker gereden nadat bij 2 weken vakantie heeft gevierd. Opstappen en wegrijden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:27

Patty bij jullie dus hetzelfde probleem, veel te veel op 1 losrijveld. Wij moesten vanuit de drukte van 12 ringen gelijk door naar de baan.
Wel hele nette punten! Gek idd dat er maar 1 jury zat, normaal is kampioenschap toch altijd 2?
Mooie foto!

Volgens mij zijn er bij ons ook foto's gemaakt maar nog niks van voorbij zien komen

Mirjam beeld ziet er netjes uit

Nouklime heerlijk dat je zo weer kon opstappen! Wanneer gaan jullie weer starten?

Wij hebben over 2 weken een cavalettitraining bij de vereniging, daar ook voor ingeschreven. Lijkt me wel een keer leuk :D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:19

@Melissa wij hebben 18 augustus weer wedstrijd en daarna 15 september.

Ik heb ook nog nooit gezien dat er maar 1 jury zat bij kampioenschappen...

Leuk een cavaletti training! Alleen al voor de afwisseling voor die dieren! Ik moet mezelf echt elke week dwingen om 1 dag door het land lekker te rijden bij ons om het voor Jack leuk te houden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:14

Nouklime, Sinds Kyara ziek is geworden niet meer. Dus december voor het laatst.
Zit te denken om eens L2 in te schrijven. :o

Heerlijk dat opstappen en wegrijden. :D

Cavalettitraining is leuk. :)

Edit; ok gelijk maar ingeschreven 18e in het L2 :')

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:09

Haha hoppaaa inderdaad gewoon gaan!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:56

Trots!!! :D
Afbeelding

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:37

Baby in de lappenmand |( Weet nog niet hoe erg het is. Hopelijk morgen wel.. Lijkt nu iig wel de goede kant op te gaan met medicatie. Meer info via pb. Heb dat liever niet zo op internet staan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:53

Ah nee :(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:55

Melissa; heb de DA nog nooit bij Nova gehad dus weet niet of je dan zomaar kan bestellen haha.

Cavaletti training lijkt me tof *D

Ondanks de spanning ziet de foto er keurig uit Patty! Toch knap gedaan hoor!
Ah nee beterschap voor Baby! :(

Mirjam; yes Sterre gaat lekker! Stoer dier is het, lekker weer op wedstrijd!
Gaaf dat je d'r met Cas hebt gedekt, heb ik knappe kinders van gezien *D

En al los op Idenn! Toppie!

Wij zijn weer goed op weg! Ze heeft elke keer energie voor 10 met rijden _O-
Maar ze wordt wel weer heel fijn tussendoor. Zitten soms echt hele fijne constante stukjes tussen & ze laat soms al hele gave overgangen draf-galop & weer terug zien. Daar wordt ik blij van *D

En vandaag ook een flink stuk langs de weg gereden, ook eens een drafje meegepakt, alsof ze nooit anders heeft gedaan *D ze vind het maar wat mooi buiten, ondanks dat het soms ook best spannend is.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:33

Nouklime weer een mooie planning dus, leuk!

Mirjam ook weer lekker starten, heerlijK!

Oh nee Patty.. Duim voor een spoedig herstel :(:) :(:)

Sanne heerlijk gereden weer, top! Super dat jullie weer de goede kant op gaan, genieten :D
Oh en lekker een stuk naar buiten, top!

Ik heb zondag een buitenrit gemaakt met stalgenootje, heb echt gelachen om Ken. We hebben voor het eerst het 'grote' rondje gedaan, normaal gingen we altijd links een zandpad in en nu rechtdoor om een extra blok te maken. Toen ze de kruising over was was ze van ontspannend paard ineens lekker druk. Echt zo van maar baas dit klopt het echt niet hoor _/-\o_

Gisteren in de bak gereden, toen was ze nog even weer een beetje boef. Er lopen sinds het weekend weer 2 pony's achter de bak en zo toen ik erop zat over de buitenschouder de andere kant op. Ik dacht dat we die periode hadden afgesloten maar ze kan het dus nog wel :P Daarna in galop nog 1x weer. Verder liep ze wel heel fijn :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:06

Haha ik had dat buitenschouder probleempje van de week ook :')
De paarden zijn van wei gewisseld en staan nu naar de buitenbak, is natuurlijk leuk om dan naar de wei toe te trekken :P

Maar ach, vandaag ging het weer goed. Denk dat ze wat hengstig was, want toen ik er net opzat ging ze alleen maar langzamer op m'n been, samen met van die nukkige "ik wil niet naar voren" huppels :+ dus maar even een zweepje gepakt en niet te veel met been gereden. Na een tijdje kan ik dan ook wel weer met m'n been naar voren rijden, ze moet daar dan echt even doorheen _O-

En dan gaat ze ook echt wel lekker sjouwen! Eerst moet ze loslaten en de juiste buiging pakken, en nu gaan we ook langzaam weer wat werken aan dat ze snel te diep komt.

Enne... lange teugel, 1 hand, ze vind het mooi *D
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:18

Oei Patty schrikken! Gaat het nu al wel de goede kant op? Of ook liever niet openbaar?

Fijn dat je weer zo lekker gaat Sanne! Lijkt me heerlijk als je gewoon vanuit stal langs de weg kan uitstappen is bij mij echt niet mogelijk.

Haha altijd als je denkt dat je iet kan afsluiten hebben ze opeens wel weer iets gevonden!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:22

jammer is dat Nouk! Als je met de trailer moet ga je toch minder snel.

Om echt naar het bos te gaan moet ik nog wel een grote weg over, dat heb ik nog niet gedaan. Wil ik graag een keer doen met m'n vriend op de fiets ernaast (arme jongen), of met een stalgenootje mee.

De wegen rondom stal zijn allemaal van die 60km/u wegen tussen weilanden & boerderijen. Meeste stukken hebben dan wel zo'n berm zoals hier. En moet zeggen dat er ook wel redelijk goed rekening met ruiters gehouden wordt!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:25

Ja ik vind dat altijd zo'n gedoe en ben je meteen een halve dag kwijt. Ik ga wel 1x per maand met een stalgenootje en mijn andere paard naar het bos. Een afspraak die we gemaakt hebben dat we elke maand gaan. Haar paard is nu geblesseerd dus zal zij mijn andere paard nemen en ik Jack meenemen. Vind het wel echt belangrijk voor hem dat hij niet altijd in die baan stomme rondjes moet lopen voor mijn plezier.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:11

Wat goed Sanne!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:30

[Sanne even dezelfde stuurprobleempjes dus haha. Heerlijk dat ze buiten ook zo fijn gaat!

Idd wel heel fijn voor de paarden die afwisseling! Ik probeer normaal ook wel om de week ofzo te gaan. We waren nu ook al een tijdje niet meer geweest. Of ik kon niet of stalgenootje kon niet.
Helemaal alleen zie ik nog niet zo zitten :')
Hier ook meeste 60km wegen en een paar zandpaden in de buurt.
Wil binnenkort voor het eerst een keer naar het bos, dan ook met trailer

Gisteren heerlijk kunnen rijden :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:25

Hier gisteren NK met Sterre, ze is Ster geworden.
Afbeelding

Vandaag zouden er kijkers komen voor Kenzo, maar zijn niet op komen dagen. Dus lekker niets gedaan. :P

Morgen weer aan de bak.