Voor mennen moet een paard wel minstens zo braaf zijn als onder het zadel. De mennerij kent hele nare ongelukken met aanspanningen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monique1963 schreef:Hi Cera, dank je, maar ik heb de clicker niet gebruikt, ik weet niet hoe ik dat moet gaan doen als ik op haar zit, maar ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat ze eigenlijk helemaal niet reageert op de clicker. Het is kennelijk mijn stem of houding en niet de click?
We gaan voorlopig nog even door op deze weg, dus nog niet los en voor op het erf. Maar ze moet wel rad zijn. Dus morgen even aankijken.
) of moeilijkere oefeningen meeneemt dat een marker signaal wel weer handig is om te introduceren. pien_2010 schreef:Mo kijk dan ook links achter. Ik dacht l achter wat te zien en r. voor. Maar het kan ook stijfheid zijn van te lang niet gedraafd, de ondergrond zou kunnen, en zo kort heeft ze gedraafd, dat ze niet even lekker kan doordraven.
fardoe schreef:Ro had de luidspreker gevonden in het weiland. In de paddock heeft hij allerlei oude spijkers ed opgegraven en ik wilde een metaaldetector kopen maar hij zei dat een goeie magneet beter is om kleine ijzeren voorwerpen te vinden die aan de oppervlakte liggen. Daarom liet hij de luidspreker aan me zien.
Ik vind het filmpje fantastisch en wat doet Callas het goed. Wat ontzettend leuk voor je dat je weer even gereden hebt.
Jet schreef:Wat geweldig dat ze met het stappen zo braaf was. Op naar meer van die fijne ritjes!
Ik zou met het longeren alleen niet je teugels achter het zadel langs doen, je beperkt ze daarmee in hun beweging en stel dat ze struikelen, dan kunnen ze zich veel slechter opvangen en krijgen ze een ruk in hun mond vanwege het bit dat aan de teugels vast zit. Ik zou ze er óf afhalen óf de teugels onder de keelgroeve een aantal keren om elkaar heen draaien en dan de keelriem daar doorheen doen en weer opnieuw vastmaken. Dan zitten ze niet in de weg, als je ze genoeg om elkaar heen draait gaan ze niet naar de oren zakken als ze haar hoofd omlaag doet.
En dat onregelmatige kan ook heel goed van de ondergrond komen, het klinkt voor mij enorm stenig en ik denk dat veel paarden daar wel moeite mee zouden hebben. Hoe lang is de lijn waaraan je haar longeert? Voor mijn gevoel ziet die wat kort ( zeker gezien de ondergrond), dat vraagt misschien net teveel buiging om lekker te lopen.
Maaaarrrr, ik vind haar superbraaf!!!
En ik weet het uiteraard ook dat ik dat niet moet doen, maar ik dacht niet goed na.Cera_D schreef:Monique1963 schreef:Hi Cera, dank je, maar ik heb de clicker niet gebruikt, ik weet niet hoe ik dat moet gaan doen als ik op haar zit, maar ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat ze eigenlijk helemaal niet reageert op de clicker. Het is kennelijk mijn stem of houding en niet de click?
We gaan voorlopig nog even door op deze weg, dus nog niet los en voor op het erf. Maar ze moet wel rad zijn. Dus morgen even aankijken.
Ik hoop heel erg dat ze gewoon rad is en dat het op het filmpje komt door de omstandigheden.
Ik keek gister het filmpje zonder geluid dus ging er automatisch maar vanuit dat je ook clickerde![]()
In principe hoef je natuurlijk niet perse te clicken om gedrag positief te bekrachtigen. In het begin is het natuurlijk heel erg zoeken naar wat werkt voor jullie (zeker omdat jullie nog nooit eerder zo hebben getraind), als ik dit zo zie hebben jullie zeker een weg gevonden! Ik kan me in de toekomst wel voorstellen dat als jullie weer gaan draven (of zelfs galopperen) of moeilijkere oefeningen meeneemt dat een marker signaal wel weer handig is om te introduceren.
Ik hoop erg op een bak nog deze zomer, maar ik weet niet of dat gaat lukken. We hopen ergens in de zomer of al late lente een graver te kunnen kopen van een vriend. We gaan het zien. Voorlopig behelp ik me met wat ik heb, en dat is gelukkig al veel groter en veel meer plekken en mogelijkheden dan in het vorige huis.