Heerlijk als paarden zo zichzelf zijn, en zichzelf mogen zijn. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
petraaken schreef:Laat je die losin de stal liggen of hang je die op zoals een hooinet?
los in de stal vind ik te gevaarlijk zeker de grote ballen. Die zijn van vrij harde plastick en de gaten zijn groot genoeg voor een hoef. Die hangen hier dus in de boom hoog genoeg dat ze er niet met de voeten in kunnen komen. Heb ook colson bandjes om de ‘scharnieren’ gedaan omdat ik gestoord werd van het feit dat ze gelijk niks los kwamen aan de scharnierpunten bij het vullen en ze dan weer er in klikken was een ramp. Maar de dunne tie wraps passen precies in de ‘opening’ waardoor ze soepel bewegen maar niet meer open gaan.
petraaken schreef:Hmm, iets om over na te denken of zo'n bal interessant gaat zijn voor mijn hengstveulen op stal. Buiten in de wei kan ik dat niet ophangen.

Ayasha schreef:Farjen: Rêve prult gewoon graag (bij het zadelen ben ik ook de helft van de tijd dingen van haar af aan het pakken of aan het zeggen dat ze ze niet ergens van af mag duwen.
Die bal voorziet haar in haar prul drang
De poetsplaatsen hebben zo halve muurtjes en mensen leggen daar vaak wel eens een borstel, hoevenkrabber, ... en alles wat daar op ligt MOET op de grond. Als het hem niet gelukt is, en ik maak hem dan los voor hoofdstel/halster aan te doen, gaat hij dan meteen direct naar het voorwerp om het toch eraf te gooien
Alsof dat het tijdens het poetsen al een half uur aan hem aan het knagen is dat het niet op de grond ligt
heb hem overdag in de klei gehad en ‘s nachts zijn back on track beschermers om. Inmiddels loopt hij terug zuiver. Er komt ook geen zwelling meer op gelukkig. 

dekje langs twee kanten er op gezwaaid en af getrokken, met en zonder de flapperende elastische singel. Even stappen met z’n nieuwe aanwinst… allemaal dikke prima. 
als ik je wijs maak dat ie ruin is geloof je me ook. En er staat een merrie in de weide langs hen (we hebben draad bij gezet dat ze niet kunnen neuzen maar het is dus niet dat hij geen merries ruikt.) en eigenlijk zijn ze daar allemaal chill onder. Joy wil haar liefst in de kudde (ze staat alleen) maar Joy heeft ook besloten dat een van de eigenaren in de kudde zit en beschermt haar zoals hij een jonger dier beschermt dus hij verzameld gewoon graag.
).

eigenlijk zou ík gewoon maandag moeten bellen maar vind het zo stom dat ik door het extreme weer niet echt ‘vol’ kan trainen… (inmiddels is de bak weer een en al water. Als ie 1 dat zonder plassen ligt is het een goede week. Dan is ie vaak nog steeds zwaar… dus dan wil ik ze ook liever niet te lang trainen ivm de pezen enzo…)
vooral als ik langs haar loop oogt ze blijkbaar erg groot en breed naast me.