Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:47

c_alsemgeest schreef:
Ik dacht dat ik bij Linda van Doorn wat langs zag komen in wat jij zoekt?
Maar weet niet zeker of die al weg is?
Misschien kriel op bokt een keer een berichtje sturen, die heeft ook regelmatig leuke paarden staan vind ik.
Weet er verder wel wat te staan, maar die zijn of net wat jonger, of een stuk prijziger.

Dank! Ik ga er achteraan. Als ze jonger zijn, zijn ze wellicht nog niet helemaal in balans en moeten ze mogelijk nog zijgangen leren en dat is aan mij niet besteed. Als ze flink duurder zijn, zijn ze qua ambitie en mogelijkheden waarschijnlijk niet in lijn.

Het is niet gemakkelijk:)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:48

Ik durf het haast niet meer te zeggen maar ik laat de pony keuren <3 wat een schatje.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 20-06-21 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:49

En K&L dressages? Die hebben práchtige paarden op hun site staan, maar mogelijk ver boven 22k?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:18

xSCWx schreef:
Ik durf het haast niet meer te zeggen maar ik laat de pony keuren <3 wat een schatje. Weet iemand een dierenarts die klinisch keurt in Groningen?

Die van mij heb ik gekocht in Groningen en heb ik klinisch en röntgenlogisch laten keuren door Equinoord, op de kliniek zelf. Ik denk dat ze ook wel op locatie komen

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:44

xSCWx schreef:
Ik durf het haast niet meer te zeggen maar ik laat de pony keuren <3 wat een schatje. Weet iemand een dierenarts die klinisch keurt in Groningen?

Ooh super zeg! Ik hoop dat hij vlot door de keuring heen komt, zou zo fijn zijn na al die pech en moeilijke zoektocht <3

Ik ben weer een beetje gedemotiveerd.. had een fokker aangesproken waarvan een kennis erg tevreden was en geslaagd was voor een budget dat toch veel lager was dan het mijne. Hij vroeg mijn budget, ik geef het netjes door. Bericht gelezen, geen antwoord meer toch al paar dagen :') okee

Had vorige week geïnformeerd voor een PRE hengst, vraagprijs was 15K maar vond ik zelf wat te veel, ook omdat hij toch redelijk klein was en het nipt zou zijn qua beeld en echt nog super groen en stond wel redelijk ver van mij, dus ik dacht meh, ik ga er niet verder op in. Kreeg ik net te horen dat een vriendin 2K onder de vraagprijs had geboden op hetzelfde paard en ze gingen het overwegen. Ik zei hm ja 13K is nog genoeg. ah nee 8K, vraagprijs was 10K hé :? Waarom kost die bij mij ineens 5K meer?? Op zo'n korte tijdsspanne?

Na zo'n ervaringen heb ik er weer efkes helemaal schijt aan _O-

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:51

Luzerna schreef:
En K&L dressages? Die hebben práchtige paarden op hun site staan, maar mogelijk ver boven 22k?

Vroeger altijd met Luc op stal gestaan eerlijke en fijne man. Inmiddels al enige tijd naar de andere kant van het land verhuisd.
Heb geen idee van de prijzen van hun paarden.

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:16

xSCWx schreef:
Ik durf het haast niet meer te zeggen maar ik laat de pony keuren <3 wat een schatje.

Yeay wat leuk *\o/*
Rutgers uit Delfzijl en Kees de Vries uit Vries zijn goede dierenartsen. Keuren volgens mij zowel op de kliniek als op locatie. Geloof dat je de kliniek in Wolvega ook kunt vragen, komen ook op locatie maar die zitten er wel wat verder van weg geloof ik.
Leuk!

Kalea

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:24

Ik volg van in het begin mee, ben een viertal weken geleden mijn zoektocht begonnen. Twee keer dichtbij geweest maar toch niet doorgegaan. Gelukkig heb ik geen haast maar kan toch al zeggen dat paarden kopen geen hobby gaat worden
Mijn budget is waarschijnlijk een stuk lager dan de meesten hier maar ben dan ook op zoek naar een echt wandelpaard. Liefst fjord maar aanbod is nihil

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:16

Kiwiaa schreef:
xSCWx schreef:

Ooh super zeg! Ik hoop dat hij vlot door de keuring heen komt, zou zo fijn zijn na al die pech en moeilijke zoektocht <3

Ik ben weer een beetje gedemotiveerd.. had een fokker aangesproken waarvan een kennis erg tevreden was en geslaagd was voor een budget dat toch veel lager was dan het mijne. Hij vroeg mijn budget, ik geef het netjes door. Bericht gelezen, geen antwoord meer toch al paar dagen :') okee

Had vorige week geïnformeerd voor een PRE hengst, vraagprijs was 15K maar vond ik zelf wat te veel, ook omdat hij toch redelijk klein was en het nipt zou zijn qua beeld en echt nog super groen en stond wel redelijk ver van mij, dus ik dacht meh, ik ga er niet verder op in. Kreeg ik net te horen dat een vriendin 2K onder de vraagprijs had geboden op hetzelfde paard en ze gingen het overwegen. Ik zei hm ja 13K is nog genoeg. ah nee 8K, vraagprijs was 10K hé :? Waarom kost die bij mij ineens 5K meer?? Op zo'n korte tijdsspanne?

misschien hebben ze de vraagprijs aangepast aan jouw budget. dat zie ik wel meer gebeuren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:25

dat werd mij in de vorige eeuw al verteld door boeren,dat je nooit moet zeggen wat je te besteden hebt (als dat hoog is ) omdat dan ineens alle paarden dat bedrag kosten!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:29

Maar ik had bij die helemaal niet mijn budget gezegd haha. Anders zou ik idd nog wel snappen van waar het komt. Ik vroeg gewoon achter de vraagprijs, kende de verkoper verder niet. Nouja mssn hadden ze via via gehoord dat ik op zoek was dat kan wel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:11

Luzerna schreef:
Dank! Ik ga er achteraan. Als ze jonger zijn, zijn ze wellicht nog niet helemaal in balans en moeten ze mogelijk nog zijgangen leren en dat is aan mij niet besteed. Als ze flink duurder zijn, zijn ze qua ambitie en mogelijkheden waarschijnlijk niet in lijn.

Het is niet gemakkelijk:)

Vanaf 4 mogen de paarden L gestart worden. Wijken zit er dan al op. De meesten lopen dan al wel wat zijgangetjes Dat is allemaal niet zo bijzonder. Voor een 4-jarige is nog redelijk te slagen in die prijsklasse.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:17

Kiwiaa schreef:
xSCWx schreef:

Wat leuk SCW, ik duim voor je, het is je gegund! *\o/*
Wanneer wordt hij gekeurd?

Kiwiaa, jij hebt toch ook echt alle pech als het om een paard kopen gaat he ... 5k extra wie verzint zoiets?! Ik snap helemaal dat je er echt geen zin meer in hebt :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:30

anjali schreef:
dat werd mij in de vorige eeuw al verteld door boeren,dat je nooit moet zeggen wat je te besteden hebt (als dat hoog is ) omdat dan ineens alle paarden dat bedrag kosten!

Nou dat.
Je budget ligt net boven de slachtprijs. Dat is wat een paard echt waard is en wat je vervolgens meer wil betalen ligt aan JOUW criteria, niet die van de verkopende partij!

En kom je niet tot elkaar? Next....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:33

Ik vraag ook weleens naar budget zeker als het via faceb gaat. Daar zitten na mijn idee veel koopjes jagers waarbij ik de moeite niet neem eerst mijn prijs te benoemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:37

Dit is het paard dat ik verkoop en dit is de prijs dat ik er voor wil. Klaar. Voor iedereen meteen duidelijkheid en geen vergeefse gesprekken of juist misgelopen kopers.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:37

StalNollie schreef:
Ik vraag ook weleens naar budget zeker als het via faceb gaat. Daar zitten na mijn idee veel koopjes jagers waarbij ik de moeite niet neem eerst mijn prijs te benoemen.

Waarom zou jij wel marge mogen maken op je verkooppaarden en anderen niet?
Prijs is prijs; leg uit wat het verschil is tussen iemand die geen topprijs wil betalen en iemand die geen topprijs wil betalen.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:48

Gini schreef:
Dit is het paard dat ik verkoop en dit is de prijs dat ik er voor wil. Klaar. Voor iedereen meteen duidelijkheid en geen vergeefse gesprekken of juist misgelopen kopers.

Dit vind ik als koper het aangenaamste :) Als het ver boven mijn budget is bespaar ik mij de moeite, iedereen dus tevreden.
Geen prijs erbij en dan bij verder informeren de vraag krijgen naar mijn budget boezemt mij geen vertrouwen in..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:48

Oh, ik vraag op FB ook altijd wel naar het budget hoor. Dan zetten mensen een heel eisenlijstje neer, waar ik dan eventueel wat voor heb staan, maar geen budget. Dan ga ik niet eerst de 2/3 paarden die mogelijk interessant zouden kunnen zijn doorsturen als dat budget toch al niet toereikend is. Zonde van mijn tijd en die van de koper :)

Maargoed, ik reageer dan meestal ook gewoon op zoekertjes, in plaats van dat ik advertenties zet. Net zoals iemand zijn zoekprofiel hier in het topic zet, als dat kan aansluiten bij wat ik te koop heb staan krijg je gewoon een pb'tje :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:51

Kalea schreef:
Gini schreef:

Dit vind ik als koper het aangenaamste :) Als het ver boven mijn budget is bespaar ik mij de moeite, iedereen dus tevreden.
Geen prijs erbij en dan bij verder informeren de vraag krijgen naar mijn budget boezemt mij geen vertrouwen in..

Dat los je heel simpel op: ik zou eigenlijk niet meer dan 2k uit willen geven.

Als ze het snappen krijg je een fatsoenlijke vraagprijs en snappen ze het niet, zijn ze van het slag dat je suggereert.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:52

xSCWx schreef:

Welke pony? Die valk waar je naar ging kijken? Succes in ieder geval.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:54

Kalea schreef:
Gini schreef:

Of je geeft zelf aan wat je dit paard in de verkoop waard vindt, zo ver als dat mogelijk is. Je merkt aan de reactie wel of je op 1 lijn zit :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:54

ikke schreef:
anjali schreef:

Nou dat.
Je budget ligt net boven de slachtprijs. Dat is wat een paard echt waard is en wat je vervolgens meer wil betalen ligt aan JOUW criteria, niet die van de verkopende partij!

En kom je niet tot elkaar? Next....

Nou succes gegarandeerd denk ik dan.... :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:09

Maar wat verwacht je dan dat de koper zegt, zijn max budget? 1. Als mijn max. budget 20.000 euro is, dan is sowieso ieder paard ineens 20.000 (of 17.500, uiteraard speciaal voor mij :D ), terwijl de verkoper misschien al lang blij was als die er 15.000 voor kreeg en zelfs openstond voor 13.000. 2. Als ik dan als koper op safe speel en rond de 14.000 euro zeg, dan misloop ik dat paard van 20.000 terwijl ik het wel zou kunnen en willen betalen als dat hét paard zou zijn.

Met andere woorden: vergeefse gesprekken en mogelijk misgelopen matches.

Als koper zet ik mezelf dus altijd in een moeilijke situatie als ik eerst budget noem. In het eerste geval moet ik namelijk wel heel sterk in mijn schoenen staan om na het noemen van 20.000 euro alsnog 25% daaronder te bieden, laat staan 13.000. Dan moet je echt al een zelfverzekerde koper zijn als je dat zonder blikken of blozen durft. In het tweede geval loop ik gewoon de kans om effectief een paard mis te lopen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:04

Ik vind dat de verkopende partij de (richt)prijs moet noemen. Hij/zij wil wat verkopen, dus zeg maar wat het kost. En dan ook gelijk in de advertentie. Ik kan echt niet bedenken waarom een verkoper dat niet direct in de advertentie doet. Om mensen niet af te schrikken ofzo?
Baal(de) ook echt van advertenties zonder prijs, had dan eigenlijk al geen zin meer om verder te informeren, omdat ik dan het idee had dat het een mega duur paard was.