Maar balen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DuoPenotti schreef:Ik heb BBB gestemd en daar blijf ik blij mee.
Maar PVV waar moet die ineens zieltjes winnen?
SusanH schreef:In Italie ook al afgelopen week, oudere man aangevallen die met zijn hond buiten liep.
Ik snap gewoon niet waarom ze in Nederland niet verder kijken dan de eigen landsgrenzen en waarom men denkt dat men hier de kennis wel in pacht heeft om het wolven probleem zelf op een goede manier aan te pakken. Het is niet voor niks dat de EU praat over de beschermde status van de wolf, en dat in steeds meer landen de wolf bejaagd wordt als er problemen ontstaan.
SusanH schreef:In Italie ook al afgelopen week, oudere man aangevallen die met zijn hond buiten liep.
Ik snap gewoon niet waarom ze in Nederland niet verder kijken dan de eigen landsgrenzen en waarom men denkt dat men hier de kennis wel in pacht heeft om het wolven probleem zelf op een goede manier aan te pakken. Het is niet voor niks dat de EU praat over de beschermde status van de wolf, en dat in steeds meer landen de wolf bejaagd wordt als er problemen ontstaan.
CoRiNa1983 schreef:SusanH schreef:In Italie ook al afgelopen week, oudere man aangevallen die met zijn hond buiten liep.
De mesn is helemaal niet belangrijk geld, macht en eigendom zijn belangrijker....
ten 1ste omdat er miljoenen verdient worden aan de wolf in Nederland.
Lobbyplatfom Wolven in Nederland lijkt zich weinig aan te trekken van dit leed en voert agressief campagne om de komst van de wolf te promoten. Het heeft daarbij de beschikking over miljoenen euro’s aan subsidie, waarmee op tv, social media en zelfs op het witte doek wolvenpromotie wordt gemaakt. I love my job, stelt Glenn Lelieveld, de nationale media-woordvoerder van het wolven-pr-bureau op sociale media.
ten 2de Er nog meer partijen zijn die er geld aan verdienen.
Pr-platform Wolven in Nederland staat niet alleen. De club is opgericht door Ark Natuurontwikkeling. Deze organisaties krijgen steun van Wageningen UR en de (provinciale) overheid, maar ook van het Amerikaans-Canadese milieumultinational International Fund for Animal Welfare (IFAW), die in september nog een documentaire uitbracht, Wolf, van Cees van Kempen, met voice-over van Matthijs van Nieuwkerk. Ark ontving daarnaast 2,1 miljoen euro subsidie van de Postcodeloterij voor het project Rewilding de Veluwe, dat meer wilde natuur wil creëren op de Veluwe, ten koste van menselijk gebruik.
ten 3de boeren landbouw en vee verwijderen en wegpesten.
Ark Natuurontwikkeling (jaaromzet 9 miljoen euro aan subsidies en loterijgelden), dat net als Wolven in Nederland van Glenn Lelieveld is gevestigd op het Toernooiveld in Nijmegen, lijkt met het promoten van de wolf een andere agenda te dienen: rewilding, oftewel het uit productie halen van landbouwgronden voor wildernis, waar mensen niets meer mogen doen. Het projectplan van Ark, dat de wolf prominent in beeld brengt, heeft als doel om landbouwgrond op de Veluwe te ‘extensiveren’. Daarnaast moet landbouwgrond onttrokken worden via het ‘verbinden van natuurgebieden’.
lees het volledige artikel,
https://deanderekrant.nl/nieuws/lobbycl ... 2022-12-03
SusanH schreef:Ik vind de andere krant een beetje van hetzelfde kaliber als de site/youtube kanaal van black box die hier eerder voorbij is gekomen. Ik neem dat soort berichten toch met een grote schep zout. Ik vind het een hoog complot theorie gehalte hebben. Als die verborgen agenda er al zou zijn, waarom dan alleen in Nederland kun je je afvragen.
criollo_yess schreef:CoRiNa1983 schreef:Waar zijn de aanvallen? Bij mij in de app vind ik het rustig.
Ik zit in de maasduinen en tholen dus zuiden Nederland, zeeland, Brabant limburg
Drenthe: Grollo, Amen, Borger. Steeds meerdere schapen gewond en enkele dood.