Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:03

Ben het een x eens met de vvd, gebeurt niet zo vaak _O-

Maar balen -O- -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:12

Ik heb BBB gestemd en daar blijf ik blij mee.

Maar PVV waar moet die ineens zieltjes winnen? :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:23

PVV waait ook altijd alle kanten op.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 16:10

In de " wolven-app" weer veel aanvallen de laatste dagen....
Ben bang dat het, met het koude weer, alleen maar weer toe gaat nemen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:28

Waar zijn de aanvallen? Bij mij in de app vind ik het rustig.
Ik zit in de maasduinen en tholen dus zuiden Nederland, zeeland, Brabant limburg

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:40

CoRiNa1983 schreef:
Ik zit in de maasduinen en tholen dus zuiden Nederland, zeeland, Brabant limburg

Drenthe: Grollo, Amen, Borger. Steeds meerdere schapen gewond en enkele dood.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:37

DuoPenotti schreef:
Ik heb BBB gestemd en daar blijf ik blij mee.

Maar PVV waar moet die ineens zieltjes winnen? :D

Ingelijks. Zij denken teminste aan dierenliefhebbers. De wolf heeft geen natuurlijke vijamden, in Duitsland ook niet. Dus ze planten en planten zich maar voort. Dat gebeurd hier straks ook.

In Borger (Drenthe) zijn vanmorgen 3 dode schapen gevonden en 10 ingeslapen. Vorige week in De Held vlakbij Hoogkerk in Groningen zijn er 7 dode schapen gevonden.. Dat komt voor mij nu ook wel heel dichtbij.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:01

Ik zag “ergens” op fb voorbij komen dat in Scandinavië een vrouw en haar hond gewond zijn geraakt bij een wolvenaanval. Weet iemand hier meer over ? Een link mss ?

kuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:49

Vertaling door Google translate:
Annelie in Njurunda: Ik werd aangevallen door een wolf
VANDAAG BIJGEWERKT 08:26 GISTEREN 16:53 GEPUBLICEERD
Toen Annelie Dunderhake in Njurunda ten zuiden van Sundsvall laatst haar honden op het erf uitliet, ontstond volgens haar plotseling 'het leven van de wereld'.
Ze zegt dat ze dan naar buiten gaat - en haar twee honden in een gevecht met een wolf ziet. Als ze daarheen gaat om haar honden weg te trekken, wordt ze zelf aangevallen. Luister hier naar haar verhaal in de video.
Het incident zou afgelopen woensdag hebben plaatsgevonden. Toen wat ze omschrijft als een wolf het bos in ontsnapte en ze erin slaagde haar zowel gescheurde als gebeten honden het huis binnen te krijgen, ging Annelie Dunderhake rechtstreeks naar de eerste hulp van het Sundsvall-ziekenhuis met ernstige bijtwonden aan haar enkel en hand.
- Ik kreeg een tetanusprik en penicilline, "tegen wildbeten", staat op de verpakking.
Maar was het een wolf?
- Het was zo dichtbij, ik had het recht voor me. Het was een wolf, zegt ze resoluut.
Niets onuitgelokt
Annelie Dunderhake wil benadrukken dat wat er is gebeurd geen "niet-uitgelokte wolvenaanval" is.
- Het was niet alsof ik mijn honden aan het uitlaten was en toen kwam er een wolf uit het niets en viel ons aan. Ik denk dat het het terrein betrad en verrast was en zich druk voelde.
Van het voorval is aangifte gedaan bij de politie.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaste ... leia5cv9WU

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:52

Jeetje … -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:53

In Italie ook al afgelopen week, oudere man aangevallen die met zijn hond buiten liep.

Ik snap gewoon niet waarom ze in Nederland niet verder kijken dan de eigen landsgrenzen en waarom men denkt dat men hier de kennis wel in pacht heeft om het wolven probleem zelf op een goede manier aan te pakken. Het is niet voor niks dat de EU praat over de beschermde status van de wolf, en dat in steeds meer landen de wolf bejaagd wordt als er problemen ontstaan.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:58

SusanH schreef:
In Italie ook al afgelopen week, oudere man aangevallen die met zijn hond buiten liep.

Ik snap gewoon niet waarom ze in Nederland niet verder kijken dan de eigen landsgrenzen en waarom men denkt dat men hier de kennis wel in pacht heeft om het wolven probleem zelf op een goede manier aan te pakken. Het is niet voor niks dat de EU praat over de beschermde status van de wolf, en dat in steeds meer landen de wolf bejaagd wordt als er problemen ontstaan.

Zijn hond is overleden, en meneer ligt in het ziekenhuis.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:57

Het zal ook hier moeten gebeuren voor dat ze gaan ingrijpen hoor, je
Mag er niet op hopen want je gunt het niemand

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:23

SusanH schreef:

De mesn is helemaal niet belangrijk geld, macht en eigendom zijn belangrijker....

ten 1ste omdat er miljoenen verdient worden aan de wolf in Nederland.

Lobbyplatfom Wolven in Nederland lijkt zich weinig aan te trekken van dit leed en voert agressief campagne om de komst van de wolf te promoten. Het heeft daarbij de beschikking over miljoenen euro’s aan subsidie, waarmee op tv, social media en zelfs op het witte doek wolvenpromotie wordt gemaakt. I love my job, stelt Glenn Lelieveld, de nationale media-woordvoerder van het wolven-pr-bureau op sociale media.

ten 2de Er nog meer partijen zijn die er geld aan verdienen.

Pr-platform Wolven in Nederland staat niet alleen. De club is opgericht door Ark Natuurontwikkeling. Deze organisaties krijgen steun van Wageningen UR en de (provinciale) overheid, maar ook van het Amerikaans-Canadese milieumultinational International Fund for Animal Welfare (IFAW), die in september nog een documentaire uitbracht, Wolf, van Cees van Kempen, met voice-over van Matthijs van Nieuwkerk. Ark ontving daarnaast 2,1 miljoen euro subsidie van de Postcodeloterij voor het project Rewilding de Veluwe, dat meer wilde natuur wil creëren op de Veluwe, ten koste van menselijk gebruik.

ten 3de boeren landbouw en vee verwijderen en wegpesten.

Ark Natuurontwikkeling (jaaromzet 9 miljoen euro aan subsidies en loterijgelden), dat net als Wolven in Nederland van Glenn Lelieveld is gevestigd op het Toernooiveld in Nijmegen, lijkt met het promoten van de wolf een andere agenda te dienen: rewilding, oftewel het uit productie halen van landbouwgronden voor wildernis, waar mensen niets meer mogen doen. Het projectplan van Ark, dat de wolf prominent in beeld brengt, heeft als doel om landbouwgrond op de Veluwe te ‘extensiveren’. Daarnaast moet landbouwgrond onttrokken worden via het ‘verbinden van natuurgebieden’.

lees het volledige artikel,
https://deanderekrant.nl/nieuws/lobbycl ... 2022-12-03

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:51

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:08

Je bent me net even voor Corina ! Het zou om 1 van de 9 welpen gaan, een vrouwtje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:15

Ik vind de andere krant een beetje van hetzelfde kaliber als de site/youtube kanaal van black box die hier eerder voorbij is gekomen. Ik neem dat soort berichten toch met een grote schep zout. Ik vind het een hoog complot theorie gehalte hebben. Als die verborgen agenda er al zou zijn, waarom dan alleen in Nederland kun je je afvragen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:35

Ik zag net een filmpje voorbij komen waarvan ik twijfel of het echt is, maar waar er meerdere wolven dood geschoten werden. Dat hoef ik dan ook weer niet te zien.
Ik trek de vergelijking naar mijn mollenvangen maar weer eens. Uiteindelijk vind ik dat ook sneu, want een mol die molt nu eenmaal.. maar ze waren met zoveel dat ze zoveel aan het mollen waren dat het echt niet meer leuk was. Maar ook daar vind ik het vreselijk om zo’n mooi diertje met zijn zwarte glimvachtje uit de klem te halen.
Ik hoop dan maar dat het snel ging.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:38

CoRiNa1983 schreef:
SusanH schreef:

De mesn is helemaal niet belangrijk geld, macht en eigendom zijn belangrijker....

ten 1ste omdat er miljoenen verdient worden aan de wolf in Nederland.

Lobbyplatfom Wolven in Nederland lijkt zich weinig aan te trekken van dit leed en voert agressief campagne om de komst van de wolf te promoten. Het heeft daarbij de beschikking over miljoenen euro’s aan subsidie, waarmee op tv, social media en zelfs op het witte doek wolvenpromotie wordt gemaakt. I love my job, stelt Glenn Lelieveld, de nationale media-woordvoerder van het wolven-pr-bureau op sociale media.

ten 2de Er nog meer partijen zijn die er geld aan verdienen.

Pr-platform Wolven in Nederland staat niet alleen. De club is opgericht door Ark Natuurontwikkeling. Deze organisaties krijgen steun van Wageningen UR en de (provinciale) overheid, maar ook van het Amerikaans-Canadese milieumultinational International Fund for Animal Welfare (IFAW), die in september nog een documentaire uitbracht, Wolf, van Cees van Kempen, met voice-over van Matthijs van Nieuwkerk. Ark ontving daarnaast 2,1 miljoen euro subsidie van de Postcodeloterij voor het project Rewilding de Veluwe, dat meer wilde natuur wil creëren op de Veluwe, ten koste van menselijk gebruik.

ten 3de boeren landbouw en vee verwijderen en wegpesten.

Ark Natuurontwikkeling (jaaromzet 9 miljoen euro aan subsidies en loterijgelden), dat net als Wolven in Nederland van Glenn Lelieveld is gevestigd op het Toernooiveld in Nijmegen, lijkt met het promoten van de wolf een andere agenda te dienen: rewilding, oftewel het uit productie halen van landbouwgronden voor wildernis, waar mensen niets meer mogen doen. Het projectplan van Ark, dat de wolf prominent in beeld brengt, heeft als doel om landbouwgrond op de Veluwe te ‘extensiveren’. Daarnaast moet landbouwgrond onttrokken worden via het ‘verbinden van natuurgebieden’.

lees het volledige artikel,
https://deanderekrant.nl/nieuws/lobbycl ... 2022-12-03

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Precies dit dus. De natuurclubs laten zich graag bedienen op hun goede reputatie die ze in hun begindagen terecht hebben opgebouwd. Inmiddels zijn de clubs verworven tot graaimachines waar veel geld in om gaat.
Ze draaien er zelfs hun hand niet voor om om gif te storten in de natuur.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:51

SusanH schreef:
Ik vind de andere krant een beetje van hetzelfde kaliber als de site/youtube kanaal van black box die hier eerder voorbij is gekomen. Ik neem dat soort berichten toch met een grote schep zout. Ik vind het een hoog complot theorie gehalte hebben. Als die verborgen agenda er al zou zijn, waarom dan alleen in Nederland kun je je afvragen.

Het speelt niet alleen in Nederland helaas. En ik geloof ook niet alles van de andere krant en black box, maar helaas heb ik al meerdere onderwerpen gezien en gelezen die bij de "normale media nieuws" die wij allemaal zien in het nieuws op tv b.v. onder andere dat dingen wel uitkomen die bij de andere krant en black box worden gezegd.

Ik denk dus ook dat er zeker een deel waarheid over de wolf inzit, maar wat wij in het nieuws zien op tv daar klopt zeker het een en ander niet in over de wolf. Ik probeer ruimer informatie te verzamelen over o.a. de wolf.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:07

Loos wil de overheid voor het gerecht slepen voor het “niet beschermen” van een beschermde soort.

Afbeelding

Afbeelding

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:27

Kunnen ze deze man niet opnemen ofzo? Wat slaat die een potje door zeg...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:28

De minister heeft gereageerd dat verkeersveiligheid belangrijk is maar ze zich focust op menselijke veiligheid :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:11

Mellow schreef:
Kunnen ze deze man niet opnemen ofzo? Wat slaat die een potje door zeg...

Dat idd echt heel bizar...naast dat deze extreem groeiende populatie al over beschermd wordt ook nog eens dit soort aanpassingen eisen door het gehele land. Het geeft volledig aan hoe idioot hij denkt

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:12

criollo_yess schreef:
CoRiNa1983 schreef:

Drenthe: Grollo, Amen, Borger. Steeds meerdere schapen gewond en enkele dood.

In slechts een paar dagen niet eens een week alleen in Grolloo Amen ( 2x) en Borger totaal tussen de 50 a 60 schapen; dood door aanval en gewonden die zijn ingeslapen.
Afschuwelijk de pijn en stress

Verder zichts meldingen Westerbork , Mantinge oa