Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:08

Topweer voor een veulie nu ja! Bliss ziet er goed uit, buikje ligt aardig ver naar achteren :j

Ik kan op het moment nog steeds eigenlijk fysiek niks ivm de naweëen van corona (5 minuten lopen en je kunt me wegkruien :7 ), maar kreeg zojuist bewijs doorgestuurd dat de gekke noot zichzelf iig wel traint :Y)
https://youtu.be/TrBlSCF_H0U
Als ik haar dan zo zie draven op het laatst kriebelt het wel om er weer mee te gaan werken, lekker beest is het ook <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:54

:wave:

Ik lees nog steeds mee hoor!
Zal binnenkort uitgebreider reageren!

Wij doen dit soort dingen

Afbeelding

Babootje

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:15

Fantastisch! Genieten zeg!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:52

:wave: leuk om jullie verhalen weer te lezen,
zag dat Duke voor de koets heeft gestaan, super gaaf!

Er kwam een heel ruige foto van Mexx voorbij, inderdaad jammer dat ie verkocht moet worden, maar ik snap de keuze. Je bent hem zo kwijt gok ik :+

heerlijke buitenrijplaatjes, ik ga deze week ook lekker weer eens een buitenrit maken.
Pinda ziet er heel goed uit! En jij beterschap Vientje, ik heb meerdere collega's met de naweeën van corona en het is geen pretje :n

spannend kruimellover!

hier gaat zn gangetje, ben lekker aan het trainen, volgende week weer eens op wedstrijd, we gaan dan L2 starten. Eerst lekker van het paasweekend genieten {:}

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:03

Duke staat inderdaad goed voor de koets! Duke is heel erg gehecht aan dexter toch? Misschien wat dat betreft wel goed dat hij even ergens anders staat.

Mooie foto's Berdien!

Hoe lang moet je nog wachten op het veulen kruimellover?

Ah Pinda ziet er happy uit! Heb je al plannen om weer aan de slag te gaan met haar?

Ik heb afgelopen dagen elke dag geoefend en dat gaat boven verwachting! Wel stressoogjes en een keer mesten wanneer de klep dichtgaat maar geen zweet, trillen en stampen :)

Afbeelding

Halverwege de klep kunnen wachten vind ik ook heel belangrijk

Afbeelding

En dan ultiem genieten met zn tweeën in het bos

Afbeelding

En terug thuis was hij heel moe

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:35

Wat goed van Koda *\o/* en jou natuurlijk :D Heerlijk lekker in de natuur op pad <3

Feyre doet het ook goed Berdien +:)+

Ugh Vientje, dat is echt kak, naweeën van Corona. Meisje bij ons op stal heeft er long covid aan overgehouden. Die moet echt haar dagen inplannen. 1 dag mesten, 1 dag rijden. Nu zou je misschien denken wat is nou 1 of 2 stallen mesten (ze staan op vlas) maar het zijn trekpaarden :+ Daar komt dagelijks aardig wat uit %) ook al staan ze nu hele dagen op de wei.
Hopelijk kun je snel wat meer :knuffel:

Hier hebben we ook even wat minder gedaan. Nieuwe baan, corona quarantaine en een zadel wat niet meer goed pastte -O-
Vandaag is de zadelmaker gelukkig geweest. Hulde aan die man want hij levert zulk vakwerk <3 We kunnen weer. Morgen les. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Afgaande daarvan kan ik hopelijk eindelijk een wedstrijd op de kalender zetten

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:03

Wat zijn jullie lekker bezig! Bliss zat vorige week op 11 maanden, dus we zitten nu al op 342 dagen. Maar nog niks hoor. Ze houdt het spannend :Y)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:07

Superleuk zo met zn tweeen naar buiten s1993. Wat een vrijheid he?
Vientje beterschap. Wat een rare rotziekte is dat Corona toch.
Kruimeltje aardig op weg. Spannend hoor.

Wij hebben met de paarden vorig weekend een een fotoshoot gehad; we hebben al een paar fotootjes als voorproefje. En we zijn in opperste verwachting van de rest.
Foto's van Mexx natuurlijk ook voor de verkoop maar zeker ook voor de "heb". Daarom mocht Kenzo ook lekker meedoen :D :D
Dat was wel een dingetje want we hebben nog (steeds) geen goed zadel (voor Kenzo). Volgende week vrijdag weer zadels passen. Wat een ellende is dat toch.

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:23

Pfff Kruimellover, optellen is niet leuk -O-

Mooi foto's Babootje +:)+ Misschien dat mijn zadelmaker je kan helpen? Hij komt door het hele land, ook bij Edward, JP, Anky enz.

Ik had vandaag uiteindelijk toch geen les. We hadden een beetje een miscommunicatie. Ik dacht dat de les bij ons op stal was maar zij had bedoeld bij haar op stal :+ Ik had haar appje blijkbaar niet goed begrepen. Dus toen maar zelf gereden. Meneer was behoorlijk obstinaat maar het zadel ligt weer als een huis :D Uiteindelijk wel goed af kunnen sluiten. Morgen maar weer in de herkansing. Daarna nog even met Candalisa naar het Gareel in Schijndel geweest en eindelijk een bodyprotector gevonden die goed past en lekker zit, voor zover dat kan met bodyprotectors l :roll: Dus nu kunnen we het springen ook wat serieuzer op gaan pakken :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:15

Heerlijk uitzicht Fransje <3

Succes met je wedstrijd Splinter, dat gaat goed al L2! :)

Stoere Koda met de trailer op buitenring, wat fijn!!

Fijn dat je zadel weer berijdt is Noisy! Hopelijk werkt Rudi dadelijk ook weer graaf mee :j

Nog steeds geen beeb Kruimellover? Ze is wel erg zorgvuldig af aan het bakken zeg :(:)

Wat een gave foto's Babootje, heel tof! Snap helemaal dat je uitkijkt naar de rest! *\o/*

Hier nog steeds niet fit, maar gaat steeds stukje beter gelukkig. Ik was begonnen met weer serieus longeren met Pinda, maar die had andere plannen -O-
Afbeelding

Ze besloot een buitenluik te maken in het schuilhokje met haar achterbenen, dit was vlak na de actie. Haar been is inmiddels een heel stuk dikker uiteraard :roll: Domme noot!
En vervolgens verveelt ze zich nu, dus plaagt ze haar vriend en hangt ze de woeste wilde hengst uit met stappen op de weg }:0 Never a dull moment :+

Miep gaat als een speer, ze is nu 3x per week aan het werk met langeteugelen of dubbele longe. Ze is zo trots en blij dat ze weer wat mag doen, het is echt schattig <3
Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 13:37

Haha kruimellover bliss is je goed aan het foppen :=

Gave foto van Mexx aan de longe! En die shoot, wauw!!

Berdien lekker wandelen! Ik zie dat jij geschoren hebt op de hals, tevreden van? Mijn instructrice zei dat ook maar weet niet of het nog de moeite is nu de wintervacht sneller en sneller weg gaat

Vientje, met Dex voorlopig nog steeds alles goed ja! Hoop gewoon dat we het gehad hebben maar ik haat het dat ik nooit heb geweten wat er nu was.
Pinda staat vast ook super met roodbruin hoor :D Hopelijk snel van die corona bijwerkingen af, heb er ook nog lang last van gehad. Dat snel moe zijn inderdaad. En snel herstel voor Pinda!

Fransje ik blijf toch wel jaloers op jullie uitzicht hoor *D

s1993 lekker bezig met de trailer! Moe maar duidelijk voldaan :=

Ik sta al stil sinds Duke naar zijn logeeradres is, het is van daaruit niet handig om te gaan lessen (ga niet graag zomaar bij mensen aan huis als er niemand thuis is) maar waar hij stond was ook een piste en toevallig hadden zij en ik donderdag samen vrij dus ben even daar in de bak gaan rijden. Was weer eens lekker!
Maar zo hard als Duke hier aan Dexter plakt, plakte hij daar ook aan de shetlander := Dus hij was totaal niet aan het opletten haha, maar wel braaf! Neus in de lucht en maar roepen op elkaar, want de mini hinnikte vrolijk terug :+ Uiteindelijk nog lekker even aan het werk kunnen zetten en vriendin heeft nog wat foto's gemaakt

Afbeelding

Sinds donderdag is hij weer terug thuis met de andere 2 dus voor volgende week maar weer een lesje inplannen :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:37

o genieten s1993! leuke plaatjes en super zo met de trailer

en kruimellover? is ze het nog steeds spannend aan het houden?

gave foto's babootje, heb je al de rest? en succes met de zadel perikelen

Hoe is het met pinda der been? wat een :') is het ook, Miep ziet er heel happy uit!

leuke foto granoek!

wij hebben vrijdag en zondag wedstrijd gehad en vrijdag was ze hengstig maar ik hoopte dat het af zou zwakken, nou mooi niet, zondag was het op een hoogte punt :+ Heb veel compromissen moeten sluiten :') was een hoop gezwiept en gezwaai en in de proeven maar gewoon zo min mogelijk gedaan. de eerste proef buiten was echt imo heel rommelig, maar blijkbaar was het beeld anders, 1ste met 203 en de 2de proef was binnen, toen was ze iets minder afgeleid maar zo heet op mn been :+ dus weer zo min mogelijk gedaan en had daar 205,5 en wederom een eerste plaats :Y)

vrijdag was ik 2de met 197 en 1ste met 196 al met al lekker L2 debuut en 8 winst rijker, en dat terwijl ze echt amper te rijden was :+ :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:29

Splinter, ze mag wel vaker hengstig op wedstrijd als ik het zo lees :')

Ahhh Miepie <3 Ze is natuurlijk ook altijd gewend geweest om te werken. Fijn dat ze zo lekker aanpakt :)
Hopelijk trekt de nootepoot snel bij :(:)

Granoek, Rudi heeft dat ook gehad dat plakken aan een ander, heel irri. Gelukkig gaat het nu wel goed. Leuke foto!

Gisteren weer gereden na zijn temper tantrum en zoals verwacht liep hij nu heerlijk <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:02

Wat een leuke foto Granoek! Blij hoofd van Duke <3 Die kleur dekje staat hem goed :D

Voor een hengstige neet hebben jullie toch dikke punten gereden Splinter, supergoed! +:)+ Kun je nagaan wat jullie kunnen rijden als het soepeltjes gaat :)

Rudi heeft de juiste modus weer gevonden, fijn! :)

De nootepoot (geweldige term, die houden we erin :D ) is weer dun, aan het einde van mijn vakantie was het weer klaar buiten de schaafwonden. Nootje heeft het prachtig getimed weer :7 Maar goed, ik ben allang blij dat het zo goed afgelopen is, die domme actie had heel anders af kunnen lopen.
En Miepje wordt al weer 24 jaar vandaag *\o/* :+: Y)(^)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:43

gefeliciteerd! en fijn dat de nootepoot weer dun is :D *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:00

Noisy schreef:
Mooi foto's Babootje +:)+ Misschien dat mijn zadelmaker je kan helpen? Hij komt door het hele land, ook bij Edward, JP, Anky enz.
:)

Ik vrees dat ik naar een zadel met foam kussens moet met Kenzo. Die is zo gevoelig op alles en een wol gevuld zadel kan toch vaak een oneffenheid hier of daar in de kussens hebben.
Het zadel dat we een half jaar geleden hebben laten aanmeten is weer terug naar de zadelmaker; netjes geld terug gekregen.

Vorige week zaterdag een zadelfitter laten komen. Maar helaas zeer, zeer slechte ervaring opgedaan.
Zondag heb ik de foto sessie gehad waarbij Kenzo onder het zadel van Mexx liep met een invictus pad. Toen wist ik ook gelijk dat het advies van de zadelfitter van zaterdag waardeloos is. Het door hen bestelde zadel op zaterdag heb ik zondagmorgen vroeg afbesteld, want ik had al zo mijn twijfels over hun advies en de keuze van het zadel. Maar zij beweren dat dat niet mogelijk is zonder hun akkoord. En akkoord geven ze niet; ik moet het zadel afnemen. Toen heb ik het zadel zelf maar gecancelled bij de leverancier :D :D Die deed dat zonder problemen of kosten.
Nu ligt er een brief van hun advocaat. Met een onacceptabel voorstel. Ik wil natuurlijk mijn aanbetaling terug van om en nabij 2000. En alleen de consultkosten betalen (zoals gebruikelijk is in deze branche).
Ik baal er ontzettend van dat ik mij heb laten oplichten.
Ik weet dat ik in mijn recht sta en het zal best goed komen (de consument is bij wet goed beschermd). Maar het geeft toch stress en gedoe weer. Als het achter de rug is zal ik het verhaal nog eens uitgebreid doen.

A.k. vrijdag komt Drunens voor een zadelpas sessie; die heeft 3 merken zadels die foam zadels hebben. Die ik kan proberen. Ik hoop echt dat er wat bij zit.

Miep alweer 24? Wat een leeftijd. Ze ziet er nog goed uit. +:)+

Leuke foto Granoek. Lief koppie heeft Duke toch.

En mooie punten voor Splinter; gefeliciteerd!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:39

nou ja babootje :oo wat een rare gang van zaken. Wat flauw ook van zo'n zadelpasser, je weet toch dat de consument daar gewoon recht op heeft en je kan mij niet wijsmaken dat als je zaterdag een zadel besteld dat het zondag al vol in de productie is 8)7 ( en al was dat wel zo, dan nog) en dan gelijk een brief van een advocaat, ze proberen het gewoon.

lekker idd, al die stress en gedoe voor niks :n

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 11:40

Wat een verhaal Babootje :x :(:) Wat een gestress en gezeik, en dat letterlijk over de rug van een paard... Bizar hoe dat toch kan gaan in die branche! Ik hoop voor je dat het niet 1 van de 2 zadelpassers betreft waar ik ook dit soort fratsen van heb gezien bij stalgenoten, die stalgenoten zijn uiteindelijk beide voor het volle bedrag de boot in gegaan geloof ik...erg gehaaid gedaan daar. Dat ze zo vlug zijn met de advocatenbrief geeft al te denken dat ze die op speeddial / template hebben staan -> ze zullen vast vaker gezeik hebben veroorzaakt }:0

Miepie voelt zich een jonge godin, en uiterst sexy voor de ruinen := Lellebel oma stuitert elke dag nog weer dansend door de paddock (tussen haar dutjes languit in de zon door wel :') ) :)) Afgelopen herfst dacht ik echt dat ik haar voor dit voorjaar al zou lang moeten laten gaan zo hard ging ze toen achteruit, maar met speciaal beslag en voorzichtige beweging heeft ze zich gelukkig aardig herpakt :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:06

Splinter schreef:
nou ja babootje :oo wat een rare gang van zaken. Wat flauw ook van zo'n zadelpasser, je weet toch dat de consument daar gewoon recht op heeft en je kan mij niet wijsmaken dat als je zaterdag een zadel besteld dat het zondag al vol in de productie is 8)7 ( en al was dat wel zo, dan nog) en dan gelijk een brief van een advocaat, ze proberen het gewoon.

lekker idd, al die stress en gedoe voor niks :n

Ze beweren dat ze een winkel zijn en voor winkels geldt geen herroepingsrecht.
Ze hadden meteen op zaterdagavond het zadel in bestelling gedaan. En mijn afbestelling niet doorgegeven aan de leverancier. Dat heb ik zelf gedaan bij de leverancier. Ze hebben hele afwijkende leveringsvoorwaarden. Zo geven ze ook geen garantie op het pasconsult en ook niet op een passend zadel. Nou zo kan ik het ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:09

Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. En idd heel gewiekst. In kleine lettertjes onderaan het contactformulier op hun site staat dat je met het invullen ervan akkoord bent met hun ALV. Je moet dat wel invullen want er staan geen andere contactgegevens op hun site. Zijn echt oplichtingspraktijken. Voel me echt dom dat ik erin getrapt ben.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:13

Jeetje wat vervelend, Babootje. Hopelijk krijg je je geld terug. Ik zou vooral veel slechte reclame maken voor ze, dat wil ook weleens helpen. Maar het is natuurlijk wel handig als je dan niet met advocaten zit enzo.
Als het maar opgelost word en je je geld in een zadel kunt steken wat wel fijn ligt voor Kenzo.
Wat waren die foto's van die shoot trouwens gaaf joh!

Fijn dat je een goede BP hebt kunnen vinden, Noisy. Toch wel fijn met springen he.

Pinda is ook wel een beetje een klungel he. Gelukkig is de nootepoot alweer een stukje beter.

En Duke is gewoon een echte vriendjes-man, die vindt het veel te gezellig om alleen te gaan.

Mooie punten gereden Splinter en dat met een hengstige merrie.

Bliss zit intussen op 345 dagen en houdt het mooi spannend. Ik denk dat ze een Koningsdagkind bakt. Ik ben er nu al twee nachten bij gebleven, want ze zette er ineens de vaart in en gedroeg zich anders. En nu staat ze weer gewoon te vreten (Bliss eet niet, die vreet). Uier is weer voller geworden en de PH was gisterenavond gezakt naar 6,5, dus het zal deze week wel komen. Ik heb haar heel vriendelijk gevraagd om het voor vrijdag te doen, want dan moet ik even veel achter elkaar werken en nu ben ik nog vrij. Hopelijk doet ze haar best. Ze bakt gewoon een extra knap kind denk ik.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:56

Babootje schreef:
Ze hadden meteen op zaterdagavond het zadel in bestelling gedaan. En mijn afbestelling niet doorgegeven aan de leverancier. Dat heb ik zelf gedaan bij de leverancier. Ze hebben hele afwijkende leveringsvoorwaarden. Zo geven ze ook geen garantie op het pasconsult en ook niet op een passend zadel. Nou zo kan ik het ook.

maar ze komen toch langs, dan is het toch een verkoop buiten de winkel ruimte, vroeger heette dat colportage en dan heb je gewoon 14 dagen bedenktijd. En idd wat vientje zegt, dat ze al zo vlug zijn met een brief van de advocaat ...... sterkte ermee

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:57

kruimellover schreef:
Bliss zit intussen op 345 dagen en houdt het mooi spannend. Ik denk dat ze een Koningsdagkind bakt. Ik ben er nu al twee nachten bij gebleven, want ze zette er ineens de vaart in en gedroeg zich anders. En nu staat ze weer gewoon te vreten (Bliss eet niet, die vreet). Uier is weer voller geworden en de PH was gisterenavond gezakt naar 6,5, dus het zal deze week wel komen. Ik heb haar heel vriendelijk gevraagd om het voor vrijdag te doen, want dan moet ik even veel achter elkaar werken en nu ben ik nog vrij. Hopelijk doet ze haar best. Ze bakt gewoon een extra knap kind denk ik.

ze houdt het zeker spannend zeg :Y) ben heel benieuwd *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 15:53

Splinter schreef:
Babootje schreef:

maar ze komen toch langs, dan is het toch een verkoop buiten de winkel ruimte, vroeger heette dat colportage en dan heb je gewoon 14 dagen bedenktijd. En idd wat vientje zegt, dat ze al zo vlug zijn met een brief van de advocaat ...... sterkte ermee

Dat klopt helemaal en dat antwoord hebben ze ook gekregen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 15:55

Zeker spannend kruimel!
Morgen wordt onze hengst 2 jaar. Ook een koningskind. Zo hard als dat gaat…