Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:09

Gelukkig Nouklime! wss dus toch vocht vastgehouden door de warmte?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:16

Ja ik denk de combi van de hitte en donderdag avond hoefsmid. Want die waren nogal snel gegroeid door die warmte. Dus laten we het op de combinatie van houden. Woensdag pak ik hem weer lekker op begin met longeren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:14

Nouklime ach wat schrikken zeg! Gelukkig dat ze weer zijn afgeslankt.

Ik hoop dat jullie me vergeven dat ik nog steeds niet helemaal netjes op iedereen reageer. Ik zit nog steeds in de hel en mijn concentratie is vreselijk slecht. Ik ben al een paar keer begonnen met een bijleespost die ik dan na 2 regels weer wis omdat ik niet verder kom.

Ik heb mezelf gisteren weer gedwongen om te gaan rijden. Het was wat koeler en alweer een dikke week geleden dus het moest maar even weer. Ze is wel echt heel braaf ondanks dat ze zo weinig doet nu. En ik ben ook wel weer blij dat ik het toch even weer heb gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:08

Murosch :(:) Uiteraard logisch, ik kan je niet meer dan sterkte wensen en hoop dat snel alles weer beetje 'normaal' op de rit is :(:)

Fijn dat je toch even lekker hebt kunnen rijden, beeld ziet er fijn uit!

Ken mocht vanavond even weer, ging fijn :) Morgen een buitenritje en dan donderdag regio :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 00:53

He wat vervelend nog steeds murosch. Hopelijk kunnen de beestjes je wel een beetje helpen

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:13

Begrijpelijk hoor Murosch! Dat je nog steeds van slag bent en je n een slechte film bent beland. Toch fijn dat als je op de rug van je paard zit het lijkt alsof die dingen even niet bestaan.

Succes donderdag Melissa! Hoelaat moet je?

Wij hebben 18 Augustus weer wedstrijd als het weer een beetje normaal blijft en niet bloedheet word.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:26

Ik hoorde bij ons op stal ook wel veel dikkere benen met het weer vorige week hoor Nouk! Dus je bent niet alleen... maar het is wel vervelend!

Ondanks alles zien de foto's er goed uit Murosch. Hoop dat het je wat afleiding geeft :+:

Succes met regio morgen Melissa!!

Ik ben weer terug van Texel, meteen even naar m'n vriendinnetje geweest natuurlijk. Is weer goed voor gezorgd maar toch weer even lekker knuffelen.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:12

Soort van fijn om te horen Sanne haha! Gelukkig volledig weg getrokken maar vond het wel even schrikken arme ding!

Hoe was Texel? Heb je er paardgereden?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:47

Snap ik hoor! Is toch even gek...

Texel was heerlijk! Prachtig weer, leuke dingen gedaan, lekker gefietst en gewandeld. Met de kleine neefjes en nichtjes aan de sleep geweest, zwemmen... echt even lekker er uit.

Geen paard gereden, ben de enige die paardengek is :P maar ik krijg m'n vriend nog wel op het paard dus wie weet gaat hij een keer mee volgend jaar haha.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:53

Oeh even schrikken van Jack zijn dikke benen Nouklime! Gelukkig waren ze weer snel dun.

Murosch goed van je dat je toch even de tijd genomen hebt om lekker op Veronia te klimmen!
Super dat ze weer zo braaf was.
En reageren op iedereen doe je vanzelf wel weer als het lukt. Daar hoef je echt niet ook nog eens over na te gaan denken.
Hopelijk vind je veel steun bij je beestjes en kan e.e.a. op een normale manier geregeld worden. Dan is alles al ingrijpend genoeg.

Heel veel succes op de regio vandaag Melissa!!

Nice dat Texel goed bevallen is Sanne. Haha mijn vriend is een keer met zijn grote mond mee geweest op buitenrit op mijn vorige (pas zadelmakke) paard. Hij dacht dat ie dood ging :')

De osteo is gisteren geweest voor Krisje. Zat zowel links als rechts goed vast bij de 5e halswervel en heeft een spier verrekt rechts bij haar rug/lendenen, bekken rechts zat ook vast. Oorzaak is waarschijnlijk een goede glijer maken of omvallen. Mbt de wervels zowel naar links als rechts omvallen.
Dat heb ik haar wel vaker in de wei zien doen met haar lompigheid ja dus verbaasd me niets.
Nu met rust laten en over week of 3 a 4 een keer controleren of alles oke is en dan kunnen we weer aan de slag. Er vanuitgaande dat ze dan goed loopt, maar dat zal ik gaande weg wel zien met rennen in de wei.
Krisje was het alleen niet zo eens met het rustig doen >;)
https://www.facebook.com/patty.curvers/ ... =3&theater

Maandagavond gingen de wissels met Baby echt heel goed! Volgende keer gaat ze proberen om op andere plekken te wisselen, kijken of ze de link op de hulp echt gemaakt heeft.
Dinsdag heeft ze een dagje vrij gehad en gisteravond nog les gehad. Ze was nogal hyper en meende iedere keer dat ze dadelijk mocht gaan wisselen :+ Dus ik kreeg heel wat sprongetjes van ja ja ja! Nee oh... Damn.
Toen we gingen wijken werd ze echt heel boos. Begon zelfs omhoog te springen. In haar hoofd was ze echt maar bezig met die wissel dus mijn hulpen klopten natuurlijk niet bij wat zij wou en dat vond ze niet tof :+. Baasje geef eens de goede hulp.
Verder wel echt hele fijne dingen erbij zitten en met wijken gaat ze echt al meer scharen, als ze normaal doet. Dus even geen wissels meer tm zaterdag. Daarna mag ze weer.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:19

Dan is het toch fijn dat ze is nagekeken Patty! Als je d'r zo ziet gaan snap ik wel dat ze soms een schuiver maakt _O-
Ze zit in ieder geval weer goed in d'r vel.

En herkenbaar haha! Een onderdeel zo goed oefenen dat ze daar daarna alleen nog maar mee aan de slag willen. Ik had dat met travers aan de hand. Als ik d'r kont dan terug zette naar de hoefslag kon ze echt boos worden _O-

Haha m'n vriend ziet inmiddels wel in dat het best ingewikkeld is. Maar hij mag eerst een keer in de bak :')
Maar wel op een paard van de manege, of op de sportshire van m'n vriendin, maar dat was wel erg groot vond ie _O-
Hij is 1.93 dus op Nova gaat hij niet meer passen haha

Ik heb net nog even spontaan 4 dagen Griekenland geboekt _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:36

Ik heb even wat extra ogen nodig. Ik ben al sinds half juni bezig met wondjes op Nova's achterbenen. Van de kogel tot aan de knie inmiddels. Aan de voorkant van het been.

Ik behandel nu door te wassen met betadine scrub, droog te maken en honingzalf te smeren. Maar tot nu toe doet dat weinig. (En wordt het op sommige plekken juist meer). Ik heb ook al Teatree shampoo geprobeerd.

Het lijkt mok achtig, maar zit juist niet in de kootholtes. Ook is het niet pijnlijk oid, kan er goed aan zitten en behandelen.

Iemand hier ervaring mee? Wat denken jullie? Ik zet ze even in een spoiler hoor _O-
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:53

Ophouden met wassen,juist droog houden eventueel met zilvernitraat spray erover heen om het extra droog en vliegvrij te houden. Wassen maakt de huid week.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:22

Het wassen doe ik om de 2 weken ongeveer hoor! En daarna goed drogen.

Maar verder smeer jij niets? Ik kan me niet voorstellen dat het dan wegtrekt uit zichzelf.

Kwam idd zilverzalf oid tegen op het internet.

Pony hiervoor had 4 hoge witte benen maar nooit ergens last van dus moet even uitvinden wat werkt _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:28

Dit soort wondjes laat ik zo veel mogelijk met rust. Eventueel honingzalf erop. Enkel bij dikke korsten deze eraf halen omdat deze de genezing tegenhouden (dunne korsten dus wel laten zitten).

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:50

Hmm ja lastig, honingzalf doet helaas niets. Maar merk dus wel dat het meer wordt (op andere benen en meer naar boven toe)

Wil inderdaad niet te veel er aan zitten, maar met helemaal niets ben ik bang dat het uiteindelijk toch pijnlijk wordt oid

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:42

Sanne heerlijk om dan even weer lekker bij je paardenvriendje te zijn!
En lekker genoten dus, top!

Patty Krisje dus even een goede behandeling gehad, hopen dat jullie over een paar weken weer mooi aan de slag kunnen!
Haha baby wou dus graag wissels :P

Sanne ooh lekker! Waar in Grienkenland ga je heen? :)

Hmm gekke plekjes idd Sanne, ik zou het denk ik proberen droog te laten worden

Ik heb vandaag de regio gehad, ze vond het reuze spannend op het losrijterrein, 12 ringen tegelijk is best heel veel op 1 veld. In de proef zakte de spanning wel weer af, proef met wat hele fijne stukken alleen de overgangen van galop naar draf waren soms iets tegen de hand. Bij de ene jury stonden we op 5 met 193,5 helaas bij de andere een wat tegenvallende 181 punten wat ons naar de 10e plek totaal zette. Ik vond m fijn voorwaarts, jury vond het te onstuimig en moest meer gesloten. Mochten er 6 door naar de finale, dus helaas. Van het winter nieuwe kansen :D
Ik ben blij hoe ze zich op zo'n groot terrein liet rijden.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:51

Oeh lekker Sanne griekenland! Jaloers! Ik zou er denk ook niks mee doen en laten drogen maar lees dat je dat eigenlijk al zo goed als doet... Heb geen andere tips voor je helaas.

Lekker dat Krisje behandelt is Patty! Ze voelde zich daarna volgens mij lekker los haha!

Jammer van het grote puntenverschil Melissa! Vind het vreemd dat ze hem meer gesloten wilde zien in een B proef...

Ik heb nog steeds niks gedaan met Jack nu de warmte weg is zit ik in een regendip haha! Zaterdag begin ik weer met longeren en volgend weekend heb ik weer lekker les.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:11

We gaan naar het eiland Kefalonia! Ben er ooit al eens geweest & Griekenland is 1 van mijn favoriete vakantielanden, maar mijn vriend is er nog nooit geweest dus mooi de kans om hem ook even verliefd te maken op het land *D

Jammer van het puntenverschil melissa, maar wel knap hoor op zo'n grote wedstrijd!!

Ik heb vandaag weer gereden na een week pauze en dat deed ze erg goed. Ze had lekker veel energie dus fijn voorwaards. Lekker relaxt en los gereden en vooral aan de stelling buiging gewerkt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:20

Nouklime alvast veel succes bij je volgende wedstrijd!

Sanne leuk gehad op Texel? Edit: Ja dus, klinkt heerlijk!

Oh wat een brokkenpiloot Pattypaard. Een glijer is snel gemaakt helaas. Ik ben daar in de winter altijd zo bang voor op een bevroren ondergrond. Heb al een paar keer eentje onderuit zien gaan daarop en ze zijn groot en zwaar maar zo teer, die paarden! Hopelijk kun je over een paar weekjes weer verder met haar.

Oh Griekenland Sanne, wat heerlijk!

Zouden die plekjes geen schimmel kunnen zijn?

Nou toch hartstikke netjes voor zo'n jong dier in zulke omstandigheden Melissa. Zeker niet verkeerd. Snap wel dat je baalt van het puntenverschil natuurlijk.

Op dit moment zitten we hier even in redelijk rustig vaarwater. Er zijn allerlei dingen in gang gezet en ik begin erop te vertrouwen dat het uiteindelijk goed gaat komen met mij hier alleen. De ruzies zijn even gestopt ook, we proberen er voor onze dochter het beste van te maken.

Gisteravond hebben dochter en ik even lekker samen gereden en ook lol gehad. "wie het eerste aan de overkant is" blijft leuk, ook al ben je 39 _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik met mijn meisjes samen <3
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:22

Je kijkt zo blij en trots naar je dochter op de 2de foto <3 . Heel mooi!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:52

Haha ja nou was ze nog best rustig :') Ze leek er iig wel blij mee te zijn!
Wondjes eens gewassen met Imaverol? Helpt vaak wel.
Zulke wondjes laat ik meestal gewoon hun gang gaan en dan verdwijnen ze vanzelf.
Ooit spuit ik er wel een of andere wondspray op, net wat ik in de buurt heb staan.
Oh dan maar niet op Nova nee haha, kan die bijna mee lopen :P
Zo, toe maar! Lekker genieten!
Top dat Nova het weer zo goed oppakte na een weekje vakantie.

Fijn dat Ken zich ondanks dat ze het zo spannend vond toch fijn liet rijden Melissa!
Jammer van de tegenvallende van de ene jury… Hoor je bijna altijd op de kampioenschappen dat daar zon verschil in zit. Toch evengoed netjes!

Tis er een Murosch :+ Ze ligt hier echt met enige regelmatig op haar kant omdat de remmentest negatief was of een ander iets. Best grappig om te zien opzich. Alleen beetje jammer dat ze er wat aan over kan houden… Gelukkig doet ze als de grond zo hard is wel iets verstandiger. Scheelt dat ze zo veel buiten staan dan zijn ze er ook snel aan gewend.
Fijn te horen dat het daar allemaal wat op zijn pootjes terecht aan het komen is!
Pakt jullie dochter het ook ‘goed’ op? Voor hoe ver dat dan kan natuurlijk.
Leuke foto’s! :D Haha lekker lol met de knollen! Laatste foto is ook echt leuk!

Baby gisteravond weer gereden, ging weer oke. Nu besloot ze toch maar gewoon te wijken. Kan haar alleen niet goed op der kont zetten in galop want dan wil ze meteen weer zo verzameld gaan om te gaan wisselen :+
Haar vanmorgen in de wei even gemasseerd. Vond ze zo lekker dat ze Krisje steeds weg joeg als die in de buurt kwam en ging dan weer meteen goed staan :)).
Straks nog even wat spelen met balken o.d. en dan morgenochtend hopelijk een fijn proefje op de kampioenschappen.

Nog leuk boekje gescoord!
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:35

Heerlijke foto's Murosch! Pony van je dochter is ook zooo leuk :+:

Ha Patty, wij hebben een nieuw paard op stal en d'r koppie doet me een beetje aan Krisje denken! Ook zo'n gris koppie en zulke blonde manen. Qua bouw verder niet echt hahaha

Oeh ziet er uit als een leuk boekje! Interessant altijd!

Imaverol heb ik aan gedacht, maar is helaas niet meer vrij verkrijgbaar :+
Dus dan moet ik dus eerst de DA laten komen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:41

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:48

:wave:

Lekker plezier gemaakt dus murosch.
Patty boekje ziet er interessant uit.

De paarden gaan hier momenteel erg fijn.
Met Zorro het lessen opgepajt bij nieuwe instructrice en dat gaat erg fijn.
Sterre mag dinsdag ook op les.
Kenzo gaat steeds meer lengte pakken, heel blij mee.