Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 18:19

Oooh wat een lekker plekje voor Malik! En de mini's ook natuurlijk :)

Pinda ziet er inderdaad super uit! Kijk ze eens blinken ook :j

Wij hebben vorige donderdag terug les gehad en voor het eerst weer op beide kanten gegaloppeerd zonder dat ik zelf roet in het eten gooide ghehe
Een paar pasjes maar en linksom beter dan rechtsom maar voor mij wel de eerste rechtergalop sinds 2016 want Dexter heb ik het nooit geleerd gekregen := En Duke deed het dus gelijk juist!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:11

Dat klinkt goed Granoek!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:15

Wat een fijne plek voor Malik en zijn vriendjes, heerlijk hoor!

Pinda ziet er súper goed uit zeg!

En Dexter doet het top met les, fijn!

Hier gaan we gewoon kalm door. Alles is eindelijk weer lekker droog, zo fijn! Ennnnnn ik heb zaterdag voor het eerst écht buiten met Feyre gegaloppeerd en het was zo GAAF *\%/* Best een stuk ook, lekker op tempo. Naast een ander paard over een breed pad door de velden, beter dan dat wordt het niet hoor :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:39

Mooi geworden MM +:)+ Malik heeft het wel naar zijn zin geloof ik. Ook lekker de pony's opjutten haha

Fijn dat Miep en Pinda allebei goed in hun vel zitten, dat zal voor jou ook zeker schelen. Lekker rustig opbouwen, geen haast :)

Lekker bezig Granoek!

Woohoo Berdien!! *\o/* Dat zal een heel gaaf gevoel zijn geweest inderdaad

Wat was het heerlijk weer vandaag zeg {:}
Wij zijn ook lekker aan het trainen. Donderdag weer les. We zijn nu bezig met de verruiming, die mag nog wat beter/duidelijker in verschil zijn en hij moet ook nog wat vlotter op mijn been worden. Hij gaat nu wel maar soms nog net iets in de vertraging zeg maar. Dus we zijn veel overgangen aan het rijden en volte openen en sluiten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:16

Vientje dat klinkt allemaal fijn, Miep weer aan de slag en betere vrienden.
En Pinda blijft groeien. :=

Goed bezig Anoek, fijn dat Duke het net wat makkelijker kan.

Berdien ook super zo,lekker buiten gegaloppeerd, gaaf!

Noisy zo te horen gaat het al erg goed. :j

De beessies zijn hier helemaal op hun gemak dus dat is erg fijn.
Gisteravond de konijnen over gebracht en die vinden het ook prima dus weer een zorg minder.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 08:40

Vientje hoe oud is Pinda nu? Ben benieuwd hoe lang ze nog doorgroeit!

Fijn dat het is gelukt Anoek, beetje bij beetje komen jullie er wel :)

Berdien wat heerlijk, jouw perfecte buitenrijpaardje :D

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan Miranda en dat de paarden op hun gemak zijn!

Hier gaat het ook goed, lessen gaan fijn en Koda zit goed in zijn vel. We zijn vorige week bij countrymill geweest voor het zadel en ik had een vrachtwagentje laten komen in de hoop dat hij daar rustiger op zou staan. Het tegendeel is waar, hij was nog onrustiger dan op de trailer. Echt zijn paniek oogjes en steigeren en weer zeiknat eraf, gelukkig kon ik wel bij hem zitten daar werd hij iets rustiger van. Wel bijzonder dat hij op de terugweg toch weer super makkelijk erop liep. Ik had ook het idee dat hij het geluid van de wind erg vervelend vond, misschien eens iets met een oornetje proberen. Ik ga de trailertraining maar weer oppakken.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:09

Wat vervelend dat Koda zo'n stress heeft met vervoeren. Hopelijk wordt dat in de toekomst beter door te oefenen.

Mijn trailer heb ik gisteren voor een check up weggebracht. Vandaag weer ophalen en dan is hij weer ready to roll :D Banden nagekeken, nieuwe gasveren erop en de bedrading even nagelopen.

Onze les ging supergoed *\o/* Mijn instructrice zei dat als ik hem op deze manier voorstel in de B dat het zeker goed moet komen <3 Dus ik ga startlijsten maar eens raadplegen. Stiekem toch een beetje spannend maar ik heb er super zin in.
Vanmiddag een tripje naar Kramer in Duitsland, even snuffelen en shoppen daar :D Als iemand nog iets nodig heeft dan roep maar :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:11

s1993 schreef:
Hier gaat het ook goed, lessen gaan fijn en Koda zit goed in zijn vel. We zijn vorige week bij countrymill geweest voor het zadel en ik had een vrachtwagentje laten komen in de hoop dat hij daar rustiger op zou staan. Het tegendeel is waar, hij was nog onrustiger dan op de trailer. Echt zijn paniek oogjes en steigeren en weer zeiknat eraf, gelukkig kon ik wel bij hem zitten daar werd hij iets rustiger van. Wel bijzonder dat hij op de terugweg toch weer super makkelijk erop liep. Ik had ook het idee dat hij het geluid van de wind erg vervelend vond, misschien eens iets met een oornetje proberen. Ik ga de trailertraining maar weer oppakken.

Zelfde ervaring hier. We hebben Kenzo moeten vervoeren gisteren in een paardenwagentje omdat onze auto in de garage staat voor reparatie. Ik vond haar ook onrustiger dan op de trailer. (Veel schrapen/maaien). In de trailer deed ze dat in het begin ook, maar dat is helemaal weg. Het leek op het wagentje alsof ze wat meer moeite had dr balans te bewaren. Het wagentje dat wij hadden gehuurd 'schommelt' ook wat meer dan de trailer.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:14

Lekker bezig aan de galop jullie samen Granoek! Zit duidelijk een goede vooruitgang in zo te lezen, leuk :)

Ohh Feyre maakt in galop de bossen ook onveilig *\o/* Wat supertof moet dat zijn!

Al een beetje aan het settelen in jullie nieuwe stekje MM? :)

Arme Koda vond vrachtwagentje niet leuk :(:) Wel fijn dat hij daarna er wel toch zo weer opstapt.

Wedstrijddebuut in de B komt dichterbij Noisy :):) Al stiekem wat in de planning staan?

Ik ben een week doodziek uit de running geweest, na 2 jaar het te hebben kunnen ontlopen mocht ik op de dag dat alle maatregelen eraf gingen in quarantaine met corona }:0 Laat dat soort timing maar aan mij over hoor :7

Nu weer een beetje op de been, gisteren na anderhalve week niet bij Pinda te zijn geweest schrok ik me een hoedje. Dat paard wordt breeeeeed :wow: Ze lijkt echt met de week uit te zwaren en terug op te komen in de bespiering nu, is ineens enorm aan het veranderen. Ze wordt zo zo zo knap <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:27

S1993 fijn dat het zo lekker gaat met Kids!
Wel balen dat hij het reizen zo lastig vindt, ik heb er niet mega veel ervaring mee want ik reis niet veel en al mijn paarden doen het wel goed gelukkig, nu ook weer gebleken.
Misschien hele korte stukjes proberen, of meerijden.
Ik zou zeggen stoppen als hij rustig staat en dat uitbouwen maar dat is met de trailer wel een uitdaging.

Noisy wat super dat het zo goed gaat met rijden!
Nog wat leuks kunnen scoren bij Kramer?

Vientje wat vervelend dat je ziek was, gaat het nu wel weer?
Pinda wordt een tank!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:32

Langzaamaan krabbel ik weer boven water, morgen weer voor het eerst aan het werk op kantoor. Ik heb er nog niet heel veel sjoege in := Slaap nog steeds pak 'm beet 15 uur per dag.

Maar aangezien ik weer aan het werk ga, gaat Pinda ook :Y) Glimbuffeltje <3
Afbeelding

Qua daadwerkelijk werken hou ik nog niet zoveel beweging vol dus na een paar minuutjes stap en een rondje draf is het wel weer gebeurd, dan gaan we maar andere dingen oefenen :Y) _O-
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 07:05

Zooo wat wordt Pinda inderdaad ineens breed en ‘af’ zeg! Zo zie je maar hoe lang ze nog door groeien en ontwikkelen.

Wij… hebben gisteren onze eerste buitenrit alleen gemaakt :):) *\o/* Mijn vriend was wel mee op de fiets voor de mentale support :))

Het ging echt zo goed! Zelfs nog een galopje mee gepakt. Echt ultiem genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 08:06

Ohh Berdien wat goed! Ben daar zo jaloers op :D

Noisy lekker bezig hoor! Maar goed dat ik jouw kramer oproepje nu pas zie, ik kan daar ook altijd helemaal los gaan haha

Oh raar van Koda hoor, hier gaat over het algemeen alles inderdaad rustiger op de vrachtwagen. Ik dacht altijd dat het was omdat ze zijwaarts konden staan.
En er dan toch gewoon weer op lopen…

Ahh Pinda super knap <3 ik blijf haar kleur echt zo prachtig vinden. Ik had 8 jaar geleden bijnnnnaaaa een trekpaard in die kleur gekocht maar toen kwam Dexter haha
Fijn dat je terug aan de betere hand bent!

Wij hadden een heerlijk paardenweekend :)
Op zaterdag afgesproken met een vriendin om Duke voor het eerst in te spannen voor de koets :):)
Hij reageerde goed op het bandje slepen etc en we hadden nu eens tijd samen dus hij moest er aan geloven! Ging volgens de verwachtingen; had niet zo’n schrik dat hij de koets eng zou vinden maar van het terrein af is nog steeds een dingetje. Hij heeft 1 keer gebokt maar omdat we er met 2 nog langs liepen ging het daarna eigenlijk heel goed!

Afbeelding
Afbeelding

De staartriem was ik vergeten, ik zag het pas toen ik op de bok ging zitten en dat was al toen we bijna terug thuis waren haha

Dan is Duke tijdelijk verhuist. Hij bleef maar uitbreken en de buurman was niet vrolijk dus nu staat hij even in Nederland bij die vriendin thuis aangezien haar merrie naar hier is gekomen om te laten dekken.
Dus Duke heeft een nieuw mini vriendje dat eindelijk met hem wilt spelen, ging super vlot daar
Afbeelding

En Dexter heeft een nieuw maxi vriendinnetje
Afbeelding

En gisteren voor het eerst sinds Oktober 2021 nog eens op de gouwe ouwe gereden <3 durfde er niet meer op nadat hij in de wei plots neerviel maar hij heeft een half jaar lang niks geks meer laten zien en ik had hem zo gemist <3 wat is dit toch ook heerlijk hoor, lekker worry-free en nergens op moeten letten :=

Afbeelding

Hoop dat dit met Duke ook gaat lukken ooit!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:20

Oh wat heerlijk! Al die oortjes-foto’s en positieve verhalen :)

Ik vind Feyre zo stoer!

En wat wordt Pinda ineens veel paard zeg. Knappe dame!

Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht las ik. En Malik verhuisd, fijn dat dat allemaal goed gegaan is.

Ik vraag me af waarom Koda dat vervoeren zo spannend vind joh, lastig is dat denk ik. Wel dapper dat ie dan zo makkelijk toch weer het vrachtwagentje in loopt.

Ik heb overigens geen volgtopic voor Bliss gemaakt. Ik heb er vandaag over getwijfeld, maar ik heb het zo druk dat ik dat vergeet bij te houden. Ik heb Arany inderdaad uitgezocht op karakter. Er is zoveel keus en met het idee van het houden van het veulentje, leek het me perfect om een makkelijk dier uit te zoeken. Bliss vond het ook wel wat, want die was meteen drachtig haha. <3

Nog 9 dagen en ze is al flink aan het voorbereiden. Links is vandaag en de andere twee zijn van 27 maart en 25 februari.
Afbeelding

Afbeelding
En al een beetje ingevallen billen. Ik ben heel nieuwsgierig of ze ook zo puntig worden als bij andere paarden die niet zo’n dikke gespierde kont hebben als Bliss. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:34

Ligt eraan of ze al eerder veulens heeft gehad kruimel. Maar volgens mij is ze al aardig "op weg"
Waar staat jouw volgtopic? Lijkt me leuk om mee te kijken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:36

Vientje schreef:
Langzaamaan krabbel ik weer boven water, morgen weer voor het eerst aan het werk op kantoor. Ik heb er nog niet heel veel sjoege in := Slaap nog steeds pak 'm beet 15 uur per dag.

Maar aangezien ik weer aan het werk ga, gaat Pinda ook :Y) Glimbuffeltje <3
[ [url=m/Cs0KKP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua daadwerkelijk werken hou ik nog niet zoveel beweging vol dus na een paar minuutjes stap en een rondje draf is het wel weer gebeurd, dan gaan we maar andere dingen oefenen :Y) _O-
[ [url=m/k4ya4M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn om te horen Vientje. Als je zo weer lekker bezig bent met Pinda, krijg je ook weer meer energie, dat zul je zien.
Ze ziet er top uit nu.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:37

Granoek schreef:
Ohh Berdien wat goed! Ben daar zo jaloers op :D

Noisy lekker bezig hoor! Maar goed dat ik jouw kramer oproepje nu pas zie, ik kan daar ook altijd helemaal los gaan haha

Oh raar van Koda hoor, hier gaat over het algemeen alles inderdaad rustiger op de vrachtwagen. Ik dacht altijd dat het was omdat ze zijwaarts konden staan.
En er dan toch gewoon weer op lopen…

Ahh Pinda super knap <3 ik blijf haar kleur echt zo prachtig vinden. Ik had 8 jaar geleden bijnnnnaaaa een trekpaard in die kleur gekocht maar toen kwam Dexter haha
Fijn dat je terug aan de betere hand bent!

Wij hadden een heerlijk paardenweekend :)
Op zaterdag afgesproken met een vriendin om Duke voor het eerst in te spannen voor de koets :):)
Hij reageerde goed op het bandje slepen etc en we hadden nu eens tijd samen dus hij moest er aan geloven! Ging volgens de verwachtingen; had niet zo’n schrik dat hij de koets eng zou vinden maar van het terrein af is nog steeds een dingetje. Hij heeft 1 keer gebokt maar omdat we er met 2 nog langs liepen ging het daarna eigenlijk heel goed!

[ [url=m/41GZck.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aLIIUy.jpg]Afbeelding[/url] ]

De staartriem was ik vergeten, ik zag het pas toen ik op de bok ging zitten en dat was al toen we bijna terug thuis waren haha

Dan is Duke tijdelijk verhuist. Hij bleef maar uitbreken en de buurman was niet vrolijk dus nu staat hij even in Nederland bij die vriendin thuis aangezien haar merrie naar hier is gekomen om te laten dekken.
Dus Duke heeft een nieuw mini vriendje dat eindelijk met hem wilt spelen, ging super vlot daar
[ [url=m/PrnFx6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Dexter heeft een nieuw maxi vriendinnetje
[ [url=m/NzEnEw.jpg]Afbeelding[/url] ]

En gisteren voor het eerst sinds Oktober 2021 nog eens op de gouwe ouwe gereden <3 durfde er niet meer op nadat hij in de wei plots neerviel maar hij heeft een half jaar lang niks geks meer laten zien en ik had hem zo gemist <3 wat is dit toch ook heerlijk hoor, lekker worry-free en nergens op moeten letten :=

[ [url=m/l8CfLZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoop dat dit met Duke ook gaat lukken ooit!

Mooie plaatjes Granoek. Wat imposant zijn die paarden van jou toch! Zeker met die kleine ernaast haha.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:38

Berdien schreef:
Zooo wat wordt Pinda inderdaad ineens breed en ‘af’ zeg! Zo zie je maar hoe lang ze nog door groeien en ontwikkelen.

Wij… hebben gisteren onze eerste buitenrit alleen gemaakt :):) *\o/* Mijn vriend was wel mee op de fiets voor de mentale support :))

Het ging echt zo goed! Zelfs nog een galopje mee gepakt. Echt ultiem genieten!

[ [url=m/eGBJNA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qlEVyM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige paden om te rijden Berdien. Lijkt me een heerlijke omgeving daar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:44

Had je zin om te quoten babootje? :D

Oeh kruimel, dat gaat de goede kant op, succes!
Ze ziet er goed uit!

Wat goed Anoek, braaf paard!
En die staartriem, haha, dat zie je niet bij zo'n grote! :D
Lekker gehobbeld ook op Dex.

Die kleur van Pinda is inderdaad gaaf!
Lekker weer wat doen, hopelijk ben je snel weer de oude.

Berdien gaaf hoor!
Heerlijk dat dat kan.

Zooitje oliebol, goed weer om binnen te verven, de paarden vermaken zichzelf maar. :Y)
Doen ze gelukkig wel, rondjes rennen om de zandbult is helemaal te gek. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:21

Longeren met Mexx. Een galopje. Wat een fantastisch paard is dat! Hij ontwikkelt zich bizar goed. Vind het zo erg om m te moeten verkopen straks maar onze 2 jarige komt einde zomer naar huis. En ik wil de tijd nemen voor een goed adres waarbij hij tot zn recht komt. Vind t zoo moeilijk, want hij is zo leuk

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:20

Wauw die Mexx! Gaaf hoor!

Wij hebben een flinke wandeling gemaakt, heerlijk in het zonnetje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een paard hè <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:09

Prachtig Berdien. Vooral die eerste. Eigenlijk zou Je het halster en de lijn er even af moeten shoppen. Dan is ie nog mooier. Die mag bij mij wel aan de muur.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:06

Ja dat gaat mijn vriend nog doen, die is dat handig mee :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:47

Wat stoer samen op buitenrit zo Berdien, supertof! Knappe Feyre 8-) Helemaal eens, die foto is er een om in te lijsten! Jullie omgeving is ook zo tof :j

Duke staat echt knap voor de koets, met zijn grote blije hoofd zo <3 Handig zo die paardenwissel, fijn als dat zo klikt. Duke's nieuwe vriendje is wel echt heel klein naast hem :))
Het gaat nu weer goed met Dexter gelukkig? :)

Baby Bliss is onderweg, spannend! Deze week uitgerekend dus, ben benieuwd!

Mexx laat even zien wat bergop galopperen is, stoer 8-) Kan me indenken dat je er moeite mee hebt om hem weg te doen!

Pinda's winterkleurtje vind ik ook zo mooi <3 Maar ze is wel al druk bezig met de transformatie naar roodbruine zomernoot:
Afbeelding

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:47

Babootje schreef:
Ligt eraan of ze al eerder veulens heeft gehad kruimel. Maar volgens mij is ze al aardig "op weg"
Waar staat jouw volgtopic? Lijkt me leuk om mee te kijken.

Het is haar eerste veulentje, dus we gaan het zien. Ze heeft echt een lekkere gespierde kont, ook wel deels gewoon aangeboren denk ik, want momenteel doen we weinig tot niks. Ze loopt zelf lekker in het paddock paradise.

Ik heb geen volgtopic gemaakt. Misschien straks een foto topic als de uk er is.

Wat is Mexx stoer zeg! Snap dat dat lastig is om hem te verkopen.

En Feyre <3

Gelukkig weer mooi weer, MM!

Laat dat veulen maar komen! We zitten er klaar voor hier. :D

Afbeelding
Lekker zonder deken. Hopelijk kan ie nu af blijven, want dat vind ik een fijner gevoel. Haar buik zakt momenteel flink vind ik. Ik ben zooooo nieuwsgierig hahaha.