Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:58

Zeker dat het zo over kan zijn |(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:17

Oh ja mee eens Nouk! Fotoalbums zijn tof!

Ik heb een Klikkie-abonnement, dan kun je elke maand 10 foto's printen. Dat is ook heel leuk *D

Mirjam :(:)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:00

Wat een weer jongens....
Ik zat er vanochtend om 7 uur op. Toen was het nog enigzins te doen... maar iets later had ik niet moeten zijn.

Ze was wel lief! Fijn gereden & voor het eerst balkjes gedraafd onder het zadel. Lijkt weinig maar weer een stapje verder _O-

Hoop morgenochtend zelf fit genoeg te zijn om weer even te rijden maar dan moet het niet te laat worden op het werk vanavond.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:22

Bikkel! Mij krijg je er niet op hoor met dit weer. Als het zondag een soort van normaal is dan begin ik pas weer haha! Ik begin om 8 uur dus wil ik in de ochtend rijden zou ik er al om 6 uur op moeten zitten, gaat me iets te ver :P!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:05

Jeetje jij bent goed bezig zeg om zo vroeg te gaan rijden.

Hier helaas nog steeds niet weer op het paard gezeten. Gister weer bij de huisarts geweest ivm aanhoudende pijn in mijn rug. nieuwe pijnstillers mee, en helaas me nog wat langer moeten ziek melden op mijn werk.
Ook is de dierenarts gister geweest voor kane, aangezien hij pijn aan zijn rug bleef houden. Gelukkig is er niets kapot, wel stonden zijn bekken scheef. Deze heeft ze weer recht gezet, nu een week pijnstillers en dan mag hij weer wat gelongeerd worden.
Nu hopen op beide een goed herstel!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:12

Haha ik ga vrijdag t/m dinsdag naar Texel met m'n schoonfamilie. Anders is ze weer zo lang uit de running en dat vind ik zonde. Voor college moet ik ook zo vroeg op dus ben het gewend.
Werk alleen in een restaurant dus ben meestal pas rond 12u s nachts klaar. :))

De bak ligt 's ochtends ook in de schaduw dus dat is ook wel fijn!

Fijn Miesje! Hopen op goed herstel voor jullie allebei!!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:24

Ohh héérlijk naar Texel!

Maury is ondertussen gescand en niet drachtig helaas.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:21

Jammer Miesje :(:)

Hier net wakker, gaat gelullig wel beter. :=

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:50

nouklime schreef:
Haha omg Melissa ik zag het net op en voorbij komen dat je tot op je naad nat bent geregend! Stoer dat ze toch nog die proef doorgaat! Menig paard gaat met de kont tegen de regen in!

Jurycurcus ging mwah. Binnen losrijden was erg spannend want zijn we niet gewent dus had erg veel spanning en buiten even 3 rondjes gedraafd en de proef in. Wel bij alle 35 juryleden dikke winst gereden! Proef is gefilmd maar weet niet of ik jullie teveel spam ermee haha. Dus als jullie hem willen zien kan ik hem plaatsen! Maar hij staat ook gewoon op mijn YouTube kanaal.

Ja daar was ik ook wel heel blij mee. Hebben we dat ook een keer gehad
Wel veel geleerd dus samen!

Sanne super leuk zon kamp mt trektocht!
Ohh grappig dat je ook ging, leuke dag gehad op de zwarte cross?
Ik vond het weer erg gezellig, goed vermaakt :)
Welke stal/omgeving ben je geweest? ziet er wel heel gaaf uit!

Patty weer lekker gesprongen, top!
Gefeliciteerd met je prijzen! Fotos zien er netjes uit!

Apple wat ee mooi zadel, fijn dat jullie nu lekker aan de slag kunnen!

Murosch hele dikke knuffel voor jouw :(:) Hopen dat alles gauw weer wat rustiger is..
Zwarte cross was heel leuk! Vrijdag bardienst gedaan, doen we altijd vanuit de vereniging, was heel gezellig. En zondag zelf met vrienden erheen geweest. Lekker warm en stoffig maar daar is het ook zwarte cross voor :')
Top dat het rijden weer lekker ging! hopen dat je toch nog een beetje van je vakantie kan genieten

Nouklime zitten zeker hele fijne stukken in! De aanleuning komt wel!

Sanne super dat je zo weer kon opstappen!

Patty oh dat is nog een leuke verrassing! Mocht je de prijs nog?

Hele gave fotos noulime! Wauw <3

Mirjam beterschap! inmiddels weer wat beter te pas?

Miesje hopen dat jullie beide snel weer opgeknapt zijn!
Wat jammer dat Maury niet dragend is..

Ik ben weer terug van een paar heerlijke dagen Kos, was echt genieten :)

Zou morgen kampioenschappen hebben, was in eerste instantie smiddags. Ze hadden alles verplaatst naar de ochtend van 7.00 uur tot 10.30 uur maar nu is het toch afgelast. Had er wel zin in maar snap goed dat ze het niet doorlaten gaan. Zou eigenlijk om 08.03 starten dus dat was nog wel prima te doen geweest en dan daarna direct weer weg
Nu afwachten of ze het gaan verplaatsen, ik hoop van wel en ergens denk ik dat ze ook wel moeten ivm hippiade.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:26

De fotos van de shoot heb ik ook gisteren binnengekregen, voor de liefhebbers een aantal staan op mijn FB, de rest komt nog :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:01

Ja hele leuke dat gehad zondag! Was supervies en stoffig maar dat hoort erbij *D

Trektocht is superleuk om te doen ja! <3 dit is bij Stal 't Reelaer in Raalte. Tijdens de trektocht gaan we dan over de Lemeleberg of de Holterberg (ligt aan dd route) in het Sallands heuvelgebied!
Een klein overzichtje van de hele diverse uitzichten...
Afbeelding

Jammer van het kampioenschap maar wel verstandig. Het is niet te dodn met die hitte, zeker in combinatie met de trainerritten.

Nova heeft helaas heel veel last van de warmte. We hebben een hitteplan dus staan ze op het warmst binnen in de stal. Maar daar staat ze gewoon zo te zweten dat het langs d'r hoofd en benen loopt....
Dus ben nu elke keer op en neer aan het rijden om even te koelen :(:)
Arm ding... is stom om d'r zo te zien hoor. Kan er helaas niets aan veranderen :\

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:24

Holterberg is idd leuk rijden! Ziet er wel heel gaaf uit! En ga je dan ook echt overal overnachten of wel gewoon vanuit de manege rijden elke dag?

Sneu het dat ze het zo warm hebben.. Hier op stal is het nog redelijk te doen.
Wij hebben ze ook sochtends tot een uur of 11 buiten staan en daarna op stal en savonds vanaf 20.00 uur ongeveer weer naar buiten tot een uur of 22/23.00 uur.

Vanmorgen optijd even weer gereden, toen was het prima te doen.
Na een week vrij zo weer opstappen en wegrijden, heerlijk :D

Regio is verplaatst naar donderdagavond, dus dat is wel beter :) En evt finale op vrijdagavond.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:53

Nouklime; Ja puur voor het springen want een dressuurwissel is toch wel anders haha. Krisje staat momenteel alleen in de wei.. zag haar afgelopen weekend wat rare passen maken in de wei, toen liep ze weer goed, toen weer onregelmatig, en weer goed. Niet echt kreupel maar meer een slag in het wiel zegmaar. Morgen komt de osteo haar behandelen. Dierenarts is momenteel op vakantie. Als het na de osteo niet weg is laat ik die ook nog even kijken voor de zekerheid. Osteo zou sowieso al komen maar omdat de dierenarts op vakantie is die naar voren geschoven.
Mijn gevoel zegt dat ze blessure gevoelig is dus laat er liever te veel naar kijken dan net te weinig. Heb haar deze week alleen maar goed zien lopen met het rennen in de wei maarja toch.
Oh een fotoboek! Ik heb alleen een klapper met alle fotos die ik eerder ooit op mijn kamer heb gehad hangen. En heeeeel veel foto’s in dozen maar geen fotoboeken haha.

Jaaa doen Sanne, altijd leuk om zulke foto’s te hebben! Oh grappig dat zoiets bestaat van dat Klikkie abbo! Leuk dat jullie ook balkjes gedaan hebben.
Jij doet wel veel leuke dingen :D Have fun!

Vervelend dat je zon last houd Miesje! Fijn dat de DA geweest is om Kane zijn bekken recht te zetten, dat zal een stuk fijner voor hem voelen! Hoe is het nu met jullie? Balen dat Maury niet drachtig is.

Thx Melissa! Mag de prijs komende dinsdag nog gaan ophalen tijdens hun clubles. Vind wel tof dat dat nog mag.
Oh die tijd voor jullie was nog prima te doen. Hier in de buurt is vandaag nog een wedstrijd gestaakt vanwege de hevige regenval. 2 uitersten deze week.
Wel te hopen dat de meeste deelnemers evengoed ook kunnen deelnemen met het verzetten!

Hier hebben ze niet ernstig last van de warmte gehad. Waren zelfs nog vrolijk rond aan het rennen in de wei met 40 graden, helemaal bezweet uiteraard. Gekke beesten!

Dinsdag wisseltjes gingen redelijk, ze wordt een beetje hyper in haar hoofd en wil vanalles en nog wat doen :+
Denk dat ik de kroon span met vroeg erop zitten.. zat gisteren om 05:15 op Baby, was heerlijk koel :D
’s Avonds na de regen, ook lekker koel, is vrouw nog geweest om weer wat wisseltjes met Baby te doen, ging echt al beter! Ze begint het te snappen en ook goed in haar lijf te verwerken als ze niet te hyper is.
Vandaag liep ze heerlijk! Even los gereden en wat lage sprongetjes gedaan voor de afwisseling.
Morgenochtend gaan we weer proefjes doen op wedstrijd.. dacht toch even wat ritme houden voor de kampioenschappen volgende week.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 07:09

Nouklime ik heb je proef bekeken. Ik zie er een heleboel potentie in. Sterke draf en laat nu al zien mooi te kunnen verruimen. Wat schoonheidsfoutjes die er wel uit gaan als het paard wat meer ervaring krijgt maar mooi gedaan hoor!

Sanne wat fijn dat je na 9 dagen zo weer kon opstappen.

haha Pattypaard nee ik snap dat een springzadel met lange beugels niet fijn zit. Nog gefeliciteerd met je onverwachte eerste plaats!

Het ligt denk ik ook aan de bouw van het paard of je de neus er makkelijk uit kunt rijden of niet.

Ziet er netjes uit mirjam. Beterschap..

Nouklime wat een gave foto´s zeg!! Ook een hele goede fotografe.

Hier hebben ze vakantie hoor met dit weer, voor niemand een pretje. De dagen een beetje zo goed mogelijk door proberen te wurmen.

Miesje wat rot dat je nog zoveel pijn hebt, hopelijk helpt de sterkere medicatie. Je hebt een flinke klapper gemaakt. Wat balen dat je merrie niet drachtig is.

Sorry, mijn concentratie is even op. Ik lees later even verder bij.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:25

Dankje! Hopelijk heb je nog lekker van de paarden kunnen genieten in je vakantie Murosch :)

Baby stond vanmorgen met strakke spieren door de regen die hier gevallen is... Kreeg haar wel voor een groot deel los maar ze schiet dan snel weer terug in het strakke, niet handig in een proef. Evengoed deed ze wel haar best! Maar het was niet hoe we kunnen, hadden ook wat fouten die niet hadden gehoeven. Agja, ook hier leren we weer van. Als het de avond voor de kampioenschappen regent zet ik haar mooi op stal met de recuptex :P.
Toch wel tevreden met de uitslag, 193,5 en een 3e plaats (vd 5) en 187 en een 4e plaats (vd 7). En een 8 voor het binnenkomen ( :D) en het halsstrekken.

Osteo is helaas niet meer geweest voor Krisje. Ze had gisteren een ongelukje gehad en was niet in staat om te behandelen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:44

[Patty balen dat Krisje niet helemaal rad is.. Hopen dat de osteo helpt!
Kan me voorstellen dat je er anders ook nog even een DA naar laat kijken voor de zekerheid.
Waarom denk je dat ze blessuregevoelig is?
Regen? haha. Ik wou dat wij hier regen kregen. We hebben nog geen druppel gehad
Ja je zult altijd mensen hebben die door het verzetten niet meer kunnen. Blijft lastig denk ik, je kunt het nooit voor iedereen goed doen

Dat was mooi vroeg in de ochtend!
Fijn dat de wissels al beter gaan, even doorhebben hoe het moet :D

Patty jammer dat het niet helemaal ging zoals jullie kunnen maar alsnog hele mooie punten! Op naar de kampioenschappen :D
Balen dat de osteo niet meer is geweest.. HOpen dat ze snel kan!

Ken vanmorgen gelongeerd, maar t was alweer flink warm dus maar niet zo lang gedaan. Ze deed liep er wel fijn overheen :D
Ben echt zo klaar met die warmte.. Vanaf morgen geloof ik weer richting de 24 graden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:49

Hier ook geen regen hoor.. nog altijd 30 graden. Ik geloof morgen wat minder, ik wil ook graag weer eens wat met veroontje doen

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:43

Hier is het lekker afgekoeld en regent het nu een beetje.

Alsnog nette punten Patty!
Holterberg ken ik! Prachtig gebied om te rijden.
Fijn dat de regio is verplaatst Melissa :)
Vervelend dat je zo'n last hebt Miesje, beterschap!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:53

Oh ik dacht dat het inmiddels overal wel weer geregend had! :+
Hier vrijdag wat buitjes, gisteravond en nacht buien en vanmorgen miezerde het wat.
Het is hier nu iets van 20 graden denk ik. Zou komende week wel weer 25/30 graden worden.

Heb altijd dat gevoel al bij haar gehad Melissa. Terwijl ze in de 1,5 jaar dat ik haar heb nog niks gehad heeft. Komt denk ik omdat haar lijf nog zo jeugdig is. Is wel een heel stuk beter geworden gelukkig. Maar vanuit de jeugdige gedachte ook het idee dat het fragiler is ofzo. En ze is ook best lomp van haarzelf :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:05

Nee hier helaas niet, het waait nu wel wat meer dus het is wel weer iets aangenamer. Vanmorgen vanmiddag was het echt vies benauwd. Maar de bak is zo stoffig daar is niet tegen te sproeien dus laat de regen maar gauw komen :P

Ah zo, nouw hopen dat je gevoel dan niet juist is :P

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:20

Hier veel regen. :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:45

Het mag een wonder zijn, maad Texel stralend weer en de hele dag 27 graden _O-

Verder even niet bijgelezen want de hele dag druk in de weer *D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:17

Hier heeft het helaas ook amper geregend haha!

Ik kwam zaterdag bij mijn paarden en Jack stond met 4 dikke volgelopen benen.... Ik weet niet of dat het komt door de hitte die dag of dat het komt omdat hij donderdag eind middag bij de hoefsmid is geweest en hij anders is bekapt ofzo.... Schrok er best van hem had ook echt met hem te doen! Gisteren was het al een heel stuk minder. Ik kijk het deze week even aan of het minder word anders contacteer ik even de dierenarts.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:24

En ze zijn gelukkig alle 4 weer slank!!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:34

Gelukkig maar