Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Geel Doornbos/ Wilders België
18-03-2024
Zichtmelding niet goed verifieerbaar.
Drie wolven vanmorgen
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Bielsje schreef:Dat werkt dus (misschien) bij wolven die schuw zijn voor de mens. Dat station is hier al gepasseerd....
Voor een land waar de wolf reatief laat terug is gekomen, gaan we alle landen hard voorbij qua waarschuwingsignalen
DubbelFun schreef:Een ander stukje tekst op die site ging over 'wat te doen bij een wolvenaanval'.. Men adviseerde daar bij één enkele wolf een bearspray (hier niet te koop maar via internet wel aan te komen) en bij meerdere wolven in een boom te klimmen en hopen dat je mobiel bereik hebt of anders een lange adem, want wolven konden erg aanhoudend op hun prooi zijn.... ik geloof dat ik dan liever thuis blijf
Wintu schreef:Bielsje schreef:Dat werkt dus (misschien) bij wolven die schuw zijn voor de mens. Dat station is hier al gepasseerd....
Voor een land waar de wolf reatief laat terug is gekomen, gaan we alle landen hard voorbij qua waarschuwingsignalen
Tja, als je alle opties bij voorbaat al afschiet, kom je nergens natuurlijk.
DubbelFun schreef:Een ander stukje tekst op die site ging over 'wat te doen bij een wolvenaanval'.. Men adviseerde daar bij één enkele wolf een bearspray (hier niet te koop maar via internet wel aan te komen) en bij meerdere wolven in een boom te klimmen en hopen dat je mobiel bereik hebt of anders een lange adem, want wolven konden erg aanhoudend op hun prooi zijn.... ik geloof dat ik dan liever thuis blijf
Rivendell schreef:En dan zit je in de boom en klimt de beer of lynx naar boven en ben je nog lunch
Dreamboy schreef:Het zou mooi zijn als het hielp maar ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren in zo'n dichtbevolkt land als Nederland. Veel weilanden grenzen aan woonwijken of liggen in een dorp. Denk niet dat de bewoners daar erg blij van gaan worden. Op meer afgelegen stukken zou het dan wellicht een goede optie kunnen zijn.
Bielsje schreef:Sorry, ik heb het idee dat ik je dat vaker zie zeggen. Maar hoeveel ideeën heb ik hier dan al afgeschoten? Ik reageer vrijwel nooit en weet weer waarom.
Ik snap helemaal dat het in een land als Amerika kan werken waar de wolf schuw gehouden wordt, doordat dat hier al niet meer het geval is acht ik de kans enorm klein dat het hier werkt al mocht het daar gaan werken. De kans dat je zoiets mag gaan opstellen acht ik nog kleiner. Maar ik zeg nergens dat het absoluut niet gaat werken.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Gaat echt mooi worden in Nederland. Om alle weilanden waar vee staat hoge hekken en allemaal flikkerende rode lampen.
Als het helpt, dan liever flikkerende rode lampen dan dode beesten.
Terug naar het oude gaan we niet meer.
DuoPenotti schreef:Ik heb eigenlijk nooit in de dingen geloofd als ze willen op deze manier van de weidedieren af.
Maar potver, het word toch steeds moeilijker om dat niet te gaan geloven.
Met alle leugens in de media en geen regering die eens zegt, hey hey, dat klopt allemaal niet.
Als wij het weten weten hun het toch ook?
En ik vraag mij steeds meer af, wat word nog meer over gelogen?
Als je je ergens niet helemaal in verdiept dan weet je het gewoon niet
Citaat:Schoonebeek/ Coevorden Drenthe
18-03-2024
20.05 uur.
Zojuist wolvengehuil gehoord tussen Schoonebeek en Coevorden.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Citaat:Leusden Gelderland
18-03-2024
21.35 uur
Zojuist een wolf gezien tegenover Leusbroekerweg 11 in Leusden. Liep richting het westen. Paard was erg onrustig en begon te snuiven, even later schoot er een wolf de bosjes in.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Het zou mooi zijn als het hielp maar ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren in zo'n dichtbevolkt land als Nederland. Veel weilanden grenzen aan woonwijken of liggen in een dorp. Denk niet dat de bewoners daar erg blij van gaan worden. Op meer afgelegen stukken zou het dan wellicht een goede optie kunnen zijn.
Veel plekken waar nu wordt gegrepen zijn toch ietwat weg van de bebouwde kom. Ik vind het wel wat, ook omdat het minder landschapsvervuiling betekent en minder van last is voor klein wild. Maar misschien zijn de geluidstonen nog wel het best, maar ja, heeft de hond daar dan ook last van...zucht
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:Ik heb eigenlijk nooit in de dingen geloofd als ze willen op deze manier van de weidedieren af.
Maar potver, het word toch steeds moeilijker om dat niet te gaan geloven.
Met alle leugens in de media en geen regering die eens zegt, hey hey, dat klopt allemaal niet.
Als wij het weten weten hun het toch ook?
En ik vraag mij steeds meer af, wat word nog meer over gelogen?
Als je je ergens niet helemaal in verdiept dan weet je het gewoon niet
Maar willen ze in heel Europa dan van de weidedieren af, het speelt niet alleen hier, maar in heel Europa en de wolf heeft overal dezelfde beschermde status.