Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 12:32

Ohh candalisa, hopelijk snel weer de oude! Haat dat als mensen niet gewoon uit hun doppen kunnen kijken.
Goed dat je lekker zelf hebt kunnen rijden, ik blijf dat ook spannend vinden!

Noisy

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 01:09

En het ergste is nog wel dat ze beweerde dat Candalisa tegen haar aan was gereden want ze stond stil 8)7

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:04

Oh nee Candalisa, het zit weer niet mee! :(:)
Goed stap, 5 minuutjes zijn toch 5 minuten meer dan het niet doen!

Ik heb Joya en mij opgegeven voor een clinic runderwerk. Is pas in juni maar heb er nu al zin in. Stond op mijn lijstje van dingen die ik graag wil doen met haar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:01

Candalisa echt irri, sowieso zijn er veel mensen die achteruit rijden maar niet kijken, heel apart.
Ik heb ook een keer zoiets gehad, oude mensen, ze reden niet hard maar bleven gewoon doorduwen, mijn hele auto ging omhoog. :')
En mijn man ook, die vrouw vond ook dat het zijn schuld was, wat heb je toch vreemde mensen.
Toch nog even gereden en alleen opgestapt, helemaal super!

Leuk Fransje, koeien jagen! }:0

Ik was een paar dagen terug uitgegleden, niet gevallen maar ik heb wel wat last van mijn voet, beetje verstuikt.
Malik dacht, ik doe met het vrouwtje mee en trap even de bal van mijn voet kapot, dus allebei een zeer pootje nu.
Maar ik wil wel het trailer laden oefenen dus maar even kijken of het morgen wil.
Dinsdag gaan we beginnen bij ons nieuwe huis en dan hopelijk een paar weken daarna de paarden verhuizen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 18:01

Wij hebben donderdag weer les gehad :)
Best tevreden algemeen behalve dat ik weer diezelfde stomme fout blijf maken als de vorige keer. We vroegen nu al redelijk in het begin om de galop omdat hij een beetje hyper was en omdat hij nog zo snel moe is(lees: dik en slechte conditie hehe) moeten we daarvan profiteren maar telkens als hij dan aanspringt gaat er een knop om in mijn hoofd die zegt heeee dit moet niet, en dan hou ik hem tegen en dan doet ie het natuurlijk niet meer. Niet gek ook als die idioot op je rug je zegt dat je iets doet wat niet mag. UGH was zo boos weer op mezelf

We hebben dan de galop maar weer even gelaten voor wat het was omdat Duke moe werd en dan lukt het hélemaal niet meer, en gefocust op nageven en stelling, wat dan wél weer een heel pak beter ging dan vorige keer. Ik voelde echt precies het moment op de rechterhand waarop hij door kreeg wat ik bedoelde en daarna ging het als vanzelf. En dan ziet ie er zo leuk uit in de spiegels hé <3

Niet echt foto's gemaakt van toen alleen weer een after-foto. Zielepietje
Afbeelding

Wel hadden we voor het eerst in ons eentje kunnen laden!
Afbeelding

Vandaag wat extra tijd vrij en een andere manier gezocht om onze verlatingsangst op te lossen op buitenrit:
Afbeelding

Omdat ik weer maar alleen was dit eens geprobeerd en ik merkte dat ik zo veel sneller kon reageren als hij dacht stil te vallen of om te draaien, alsof ik het zag gebeuren voor hij het deed. En zo zijn we een aardig stuk kunnen gaan wandelen, hier en daar een meningsverschil maar hij heeft géén enkele keer omgedraaid of gebokt, wat hij onder zadel wel doet/probeert :D

Toen we voorbij de knelpunten waren waar het altijd mis ging ben ik nog een stukje door gewandeld tot ie zijn hoofdje liet zakken en toen zijn we teruggedraaid. Over het algemeen dus een lekker weekje bij ons :)
Heb alleen een paar screenshots uit een filmpje dat mijn vriend maakte. Ik denk dat hij zich schuldig voelde omdat hij me niet kon komen helpen (ze waren de kraamstallen aan het klaarmaken) dus is hij maar een minuutje komen filmen, maar zijn telefoon filmt als een aardappel dus ehhhh :')
Afbeelding
Afbeelding

Deze passagier hebben we onderweg opgepikt, die wilde niet meer lopen
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:50

Een hoop goede dingen gedaan Anoek!
En zelf geladen, ook super.
Handig dat het zo lukt met de lange teugels!

Hier hadden we gister ook een verlatingsangst projectie.
Ik ging oefenen met de trailer, eerst Malik, die neem ik vaak mee dus dat zijn ze gewend.
Maar daarna oefenen met de ponnies, (mijn dochter hielp) dat vond Malik geen goed idee.
We waren vlakbij maar net om de hoek van de schuur maar hij ging direct vreselijk te keer en hij doet altijd zo eng, galop in en uit de stal, heel hard rondrennen en vlak langs (of tegen :+ ) het hek.
Maar toen ben ik zelf net zo gaan staan dat hij mij en één van de ponnies kon zien en heb ook tegen hem gezegd dat hij een beetje normaal moet doen en dat hielp.
Was wel grappig, ik sprak hem echt zo toe van 'doe normaal gek' >;) en je zag hem denken waarom doe ik dit eigenlijk. _O-
Het grappige was verder dat mijn kleinste ponnie Gimli het makkelijkst laadde terwijl hij de slechtste ervaring heeft in de trailer. Toen ik hem kocht was hij nauwelijks in handen geweest dus we hebben hem echt gegrepen, halster omgedaan en in de trailer geduwd. :(:)
Maar nu liep hij er zo op en vond het allemaal gezellig.
Komende weken regelmatig even oefenen.
Het weer werkt gelukkig goed mee!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:32

Superleuke post, Granoek! Bijna allemaal goede dingen, toch?!

MirandaMalik, Malik was natuurlijk bang dat zijn vrienden ontvoerd zouden worden!
Bijna verhuizen, toch?

Wat een prachtige dag was het vandaag! Heerlijke tocht gemaakt van 23 kilometer. Op het strand nog een zeehond gespot, gepicknickt in de duinen in de zon en echt genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:30

@Candalisa Ben je al bekomen van de schrik?
@Granoek. Goed bezig met Duke! Mooie bak heb je tot je beschikking trouwens.
@Fransje, altijd jaloers op jouw buitenritten.

Afgelopen weekeind ontdekt dat Mexx ook kan springen

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:29

Fransje wat een prachtige uitzicht

Miranda Sydney heeft daar ook een pintje van gemaakt vooral als rudi de bak uit loopt

Granoek wees lief voor jezelf hè niet boos worden je lest om er van te leren :j ik vind het echt nog een hele prestatie om op z’n hoogte uberhaubt op te stappen! Hahah

Babootje wat gaaf zeg! Ik durf dat echt niet hoor!
Het gaat gelukkig een stuk beter wij hebben ook heel wat sprongen gemaakt.
Afgelopen week hebben we onze eerste les gehad en kregen we te horen dat de weg naar onze eerste B proef helemaal niet zo ver weg ligt. Ik stap al helemaal zelf op en durf ook echt te rijden. Het zal vast niet elke keer zo goed gaan maar dit hebben we vast in de pocket en het begin is er weer.
Helaas liggen wij er nu een weekje uit want bij syd zijn er 2 wolfskiesjes getrokken en ik durf niet bitloos te rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:26

Heerlijk Fransje zulke fijne ritten! <3

Ja we zijn al druk bezig bij het nieuwe huis om alles in orde te maken, 1 april moeten we uit ons huidige huis weg zijn.

Mexx lijkt een goede techniek te hebben!

Goed bezig Candalisa, jammer dat je nu even moet wachten.
Syd ziet er goed uit!

Vanmorgen nog weer even geoefend met de trailer, Malik was al veel rustiger toen de ponnies even weg gingen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:29

Fijn dat het al beter gaat MM +:)+
Rudi is ook zo aan Sydney vast geplakt, heel irritant. Hij beschouwt haar ook als zijn merrie. Ze staan sinds kort bij 2 stalgenootjes in de wei en mevrouw is natuurlijk mega hengstig daardoor. Ik haalde hem eruit om te zadelen en hij breekt zo onderhand de tent af omdat de andere ruin, waar Sydney gezellig naartoe wandelt om vervolgens lekker haar derrière in zijn neus te parkeren, aan haar mag snuffelen. Dat gaan we dus even oefenen :roll:

Wij hebben vandaag ook onze eerste sprongetjes gemaakt :) Helaas geen foto's van maar hij deed het goed zo voor de eerste keer. Ik had wat draf balkjes neergelegd en een kruisje neergezet. Dat leek me wel voldoende voor de eerste keer.

Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:11

Rudi vindt dat niet leuk hè, dat zijn vriendin aan het flirten is. :=
Leuk hoor een sprongetje! :))

Wij zijn megadruk bij het nieuwe huis, Malik vindt het niet zo leuk, zo weinig aandacht.
Loopt ook erg te klieren, gisteravond aan de stroomdraad te trekken en al twee keer de kruiwagen om.. ~~}>
Maar ja hij wil straks ook een mooie stal, hopelijk is hij tevreden met wat we bouwen.

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 21:33

Ooh ziet er netjes uit!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:38

Ja ben er blij mee! *D
Morgen verder met het dak en voor Malik zijn stal ook even een deur maken. En de omheining voor nu in orde maken, we knappen vooral op wat er staat want er moet nog veel aan veranderd en dan wil je niet alles er weer uithalen straks.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:52

Noisy schreef:
Fijn dat het al beter gaat MM +:)+
Rudi is ook zo aan Sydney vast geplakt, heel irritant. Hij beschouwt haar ook als zijn merrie. Ze staan sinds kort bij 2 stalgenootjes in de wei en mevrouw is natuurlijk mega hengstig daardoor. Ik haalde hem eruit om te zadelen en hij breekt zo onderhand de tent af omdat de andere ruin, waar Sydney gezellig naartoe wandelt om vervolgens lekker haar derrière in zijn neus te parkeren, aan haar mag snuffelen. Dat gaan we dus even oefenen :roll:

Wij hebben vandaag ook onze eerste sprongetjes gemaakt :) Helaas geen foto's van maar hij deed het goed zo voor de eerste keer. Ik had wat draf balkjes neergelegd en een kruisje neergezet. Dat leek me wel voldoende voor de eerste keer.

[ [url=m/70zGvb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P3eKW0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Mexx vond de drafbalkjes op de grond echt heel erg eng. Maar het kruisje tussen de staanders deed m weer helemaal niks. Was ie zo zonder aarzelen overheen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:53

Mooi stalletje hoor Miranda.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:58

Oh wat leuk dat dit topic weer zo leeft! Ik kijk echt maar zelden op bokt momenteel (baby, 2 honden, 3 paarden met 4e op komst) ivm tijdgebrek. Maar ik heb net even vooral foto’s gescrold en wat zien jullie paarden er allemaal knap uit!

Zo ver ik zag gaat het bij de meesten ook hartstikke lekker. Ze worden allemaal volwassen haha.

Ik denk dat ik Bliss nog aan jullie heb voorgesteld, mijn nieuwe merrie na het overlijden van Bonnie. Omdat ik zelf zwanger was en al lang de wens voor een veulentje had, heb ik haar vorig jaar mei laten dekken. Ze is nu 10 maanden drachtig en echt tonnetje rond. Ik ben zoooo benieuwd wat eruit komt. Ze is drachtig van GP Mister Dual Jac.

Afbeelding
Dit is haar gecamoufleerde dikke buikje van vandaag <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:19

Wat leuk Kruimel! Arany heeft mooie baby's met een heel fijn karakter :j Heb je een volgtopic voor haar?

Hier is de startkaart aangevraagd *\o/* Gisteren ook weer een hele fijne les gereden dus dat geeft moed voor de eerste wedstrijd :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:35

Ik kom even binnen vallen met een vraagje. Hebben jullie al iets gegeven voor spieropbouw? Osteopaat had aangeraden om Marie iets bij te geven voor de spieropbouw. Ik kijk nu naar de Pavo Muscle Build en Equitop Myoplast. Heb een -25% bon van Epplejeck, dus liefst wel iets dat ik daar kan kopen. Hebben jullie hier toevallig al ervaring mee? Er zit wel wat prijsverschil op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:37

Myoplast vond ik niets (ooit in een grijs verleden geprobeert), zit ook vooral veel suiker in.
Ik heb die van Marstall.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:15

CalipsoLover schreef:
Ik kom even binnen vallen met een vraagje. Hebben jullie al iets gegeven voor spieropbouw? Osteopaat had aangeraden om Marie iets bij te geven voor de spieropbouw. Ik kijk nu naar de Pavo Muscle Build en Equitop Myoplast. Heb een -25% bon van Epplejeck, dus liefst wel iets dat ik daar kan kopen. Hebben jullie hier toevallig al ervaring mee? Er zit wel wat prijsverschil op.

https://www.soulmate-nutrition.nl/produ ... cle-forte/

Gamma Oryzonol is het hoofdbestanddeel. Natuurlijke anabolen. Zit ook in rijstolie. Heb ik ook gebruikt, maar vond t resultaat toch wat minder. 2 dagen voor de wedstrijd wel stoppen omdat Gamma Oryzonol onder doping valt.

Het resultaat van Muscle forte is goed te merken. Het is olie dus geen extra suikers.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:20

We zijn verhuisd!
Alles is goed gegaan gelukkig. :)
Malik en het geitje eerst overgebracht, die moesten even op stal wachten tot we de ponnies opgehaald hadden.
En toen mochten ze samen los. :):)

Vanmorgen zag het er zo uit.. <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:41

Oeh heerlijk zeg!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:14

Je hoort regelmatig dat ze van Myoplast vooral erg druk worden.
Is zoal Sizzle al schreef veel suiker met een klein beetje algen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:40

Wat heerlijk MM, gefeliciteerd met jullie mooie nieuwe plek! *\o/* Malik en die bult zand, en geitje met :wow: ogen vanuit de stal _O- Geweldig die verschillende reacties. Lekker settelen en genieten nu :D

Wat leuk Kruimellover dat jij en Bliss nog zo happy zijn! en een paardenbaby op komst, wat tof! Wel hier komen showen hè <3 En gefeliciteerd met je eigen baby natuurlijk ook :)

Rudi het springpaard 8-) Lekker bezig samen!

En Syd het dressuurpaard 8-) Fijn dat jullie weer zo op weg zijn :)

En Mexx ook springpaard, wat stoer :))

Zoooo jaloers op Fransje :D Heerlijk zo lekker sjouwen samen :j

En Duke als dressuurpaard én 'menpaard' :wow: Supertof hoor! Wat kan hij toch heerlijk bedremmeld kijken na het harde werken :D

Wij zijn nog steeds een beetje aan het grondwerken en longeren, en vermaken ons opperbest. Voorzichtig wordt het weer iets "serieuzer werken", rijden zal nog wel even een tijdje duren wel. Eergisteren Pinda gemeten, ze is sinds haar verhuizing in juli nog weer een ruime centimeter gegroeid 8)7 En ook flink uitgezwaard, ze krijgt een hele beste kont :=
Zie hier, met deken met hele dunne voering :))

Afbeelding

Nootje is mooi op gewicht en gezond en blij <3 Ze wordt nu langzaamaan wel echt "paard" gelukkig.
Afbeelding

Van zowel de smid als de dierenarts als de fysio moet/mag Miep weer aan het werk :wow: We zijn dus wat aan het longeren/langeteugelen, en wellicht stap ik volgende maand ofzo er toch weer eens op :oo Miep haar paddockgenoot van de afgelopen 5 jaar is verhuisd, aangezien ik de enige eigenaar op stal as die enigszins met zijn eigenaar door een deur kon was Miep een beetje veroordeeld tot hem als paddockmaat maar ze werd regelmatig de paddock door gemept door hem (ze konden niet met en ook niet zonder mekaar, net een getrouwd stel zeg maar :+ ). Sinds 2 weken staat ze nu met de Haflingers van een medebokker, en olle moeke wordt er erg blij van <3 Ze is de leider waardoor ze niet meer steeds zo opgejaagd wordt gelukkig, voedt de puber-Haf met ijzeren hand op, maar ze staan regelmatig met zijn drietjes gezamenlijk te eten / dutten. Gaat heel mooi dus :)
Afbeelding
Miep in haar element in het zonnetje :+ :+: