Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:40

Ha daar ben ik weer! Ik ben een weekje kamp wezen begeleiden en daarbij lekker op trektocht geweest met 10 kids, heerlijk gehad met prachtig weer! Heb even bijgelezen...

Gave springfoto's Patty! Ze doet het echt stoer!

Murosch nogmaals een dikke knuffel :+:
Jammer van het resultaat van de keuring, maar ze ziet er prachtig uit!

Ook een knuffel voor Mirjam!
Knappe Idenn, en stoer zijn ze al hoor!!

Melissa wat leuk! Ik ben morgen ook op de zwarte cross! *D
Wat stoer met die regen! Dat doe ik je niet na hoor! Gefeliciteerd met je punten!

Nouk het ziet er netjes uit hoor! Hij zou inderdaad nog wat meer mogen zakken vanuit de schoft, maar dat is mooi om aan te werken toch? *D
2e filmpje mag je ook hier plaatsen hoor! *D

Nova heeft flink aandacht gehad hier thuis haha. Die vond d'r chillweekje wel prima volgens mij. Vandaag weer even grondwerk en een minj stukje schriktraining met een deken op de grond gedaan. Was grappig _O-
Eerste keer kreeg de deken een bokje toe, maar daarna was het oke haha.

1 fototje van mijn afgelopen week!
Afbeelding

Eigenlijk wil ik Nova in augustus een weekje meenemen naar die stal. Maar dan zit ik weer met vervoer, dat blijft lastig als je niet zelf kunt rijden...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 01:40

Zag dat je Kane al te koop hebt staan Miesje. Is het weer goed met zijn been?
Al mensen gekomen?
Heel jammer dat je het vertrouwen nu dusdanig kwijt bent dat je deze keuze gemaakt hebt. Maar als het zo voelt dan voelt het zo..
Ik heb geen idee wat een reële prijs voor hem zou zijn ivm de hanentred. Zou zo aan € 4000,- denken maar of dat voor de markt nu gangbaar is?

Fijne vakantie gehad Melissa? Leuke planning haha, geniet er van op Kos!
Oeh ook al zon waterplens gehad, super dat Ken zo geconcentreerd bleef! Gefeliciteerd met je punten en prijzen!

Lekker spammen met die filmpjes en fotos Nouklime! Doe ik ook :P
Jammer dat het achteraan wel zo ver af is. De onrustige aanleuning en het kantelen stoor ik me wel erg aan, dan kan een paard mijn inziens ook niet fijn door het lijf lopen als de aanleuning er te weinig/niet is. Maar dat heb je zelf prima door .
Ik zou proberen om de overgang naar galop wat rustiger te gaan krijgen, dat is nu nog erg abrupt en hij schiet goed naar voren. Je hebt hem wel zo weer terug, dat dan wel weer. Maar het lijkt alsof hij een schrikreactie op je hulp geeft.
Jammer van de spanning vanavond, maar top dat je bij allejuryleden dik winst had! Ik ga je filmpje even opzoeken.

Ahhh wat leuk Sanne!! Ik heb eerder ook een paar jaar ponykamp begeleid, was altijd echt super leuk om te doen! Foto ziet er tof uit :D
En lekker weer aan de slag met Nova geweest. Heb je wel een trailer? Krijgt vast wel iemand gecharterd die wil rijden toch.

Met Baby deze week wissels geoefend met instructrice. Ze wordt er gruwelijk heet van en snapt het nog niet helemaal. Daar gaat nog even werk in zitten.
Sorry nog meer Baby spam O:) :o

Springen vandaag! Direct 90 cm gedaan, 1e rondje 0. 2e rondje 1 balk. Ik ga fluitend het parcours door om er voor te zorgen dat ik blijf ademen en niet zo snel verstrak, duidelijk te zien :').
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna direct door naar de dressuur. Ze deed goed haar best en schakelde snel om van het springen. 1e proef hadden we met 195 punten eigenlijk de 3e prijs maar doordat ik verkeerd gereden was grepen we langs de prijzenpot :+. 2e proef 197 punten en de 2e prijs :D.
Afbeelding
Afbeelding

Lekker paard! <3
Afbeelding

paljaslaura

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:06

Wat een stoere Idenn! Leuk dat ie het zo goed doet.
En als paardrijden makkelijk was geweest was het saai geweest :P

Wat een knappe punten Melissa!

Goede oefening dan toch Nouklime!

Super leuk Sanne. Mooie foto.

Mooie foto’s Patty. Heb je al eens geprobeerd je hand iets zachter/meer mee te geven? Denk dat ze dan nog wat netter in haar manieren kan gaan springen

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:13

Sorry dat ik zo kom binnenvallen weer maar ik lees alles altijd mee. Ik heb alleen zelf nooit zoveel boeiends te melden denk ik. Behalve vandaag. Ik kan eindelijk beginnen met rijden met Rissa nu ons zadel er is. Ze is super braaf en koel. Ze beweegt wel heel anders dan mijn andere fjord en daar moet ik érg aan wennen. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:25

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Jongens ik wilde dit zo graag met jullie delen! Dit is hoe mijn puppy is opgeknapt in krap 2 maanden. Ik vind het al zon verschil en ben zo ontzettend trots!

Edit foto 1 en 3 zijn voor en foto 2 en 4 zijn na

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 01:21

Patty, nee ik heb geen eigen trailer. Maar die huren is vrij makkelijk. Ik kom alleen niet uit een paardenfamilie oid dus weinig mensen met BE. Alleen opa maar opa is inmiddels op een leeftijd dat hij die afstand niet meer rijd, logisch ook :')
Maar heb nog wel wat anderen die ik zou kunnen vragen dus ik ga nog wel kijken wat kan haha. En wil zelf graag m'n BE halen, maar dan moet ik ook nog een auto _O-

Stoere foto's! Ik vind haar op de dressuurfoto's echt vooruit gegaan!

XApple & horseloversl; ik denk dat het wel zo leuk is om ook even op anderen te reageren!
Maar mooi zadel & je paard is inderdaad mooi opgeknapt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:57

nouklime dank je wel. Het gekke is dat er in mijn hoofd helemaal geen ruimte is voor afleiding. Ik loop eerlijk gezegd even met een grote boog er omheen en daar schrik ik zelf van. Ik heb inmiddels wat ondersteunende medicatie gekregen bij de huisarts want het is nog steeds niet zo best. Ik slaap heel slecht, mijn stemming slaat continue om van boos naar sarcastisch naar mega-verdrietig naar normaal, mijn concentratie is nul en mijn handen trillen aan een stuk door. Ik hoop dat er snel verbetering in komt want ik wil hier niet aan onderdoor gaan.

paljaslaura gelukkig dat het weer goed gaat.

ach mirjam jij ook een dikke knuffel. Hopelijk snel weer uit je dal. En je lieve paardjes helpen je vast daarbij.

Miesje.. Ik kan je daarin geen advies geven. Ik heb dit meegemaakt met een paard dat ik reed voor andere mensen en ik heb er daarna nog wel een paar keer op gezeten maar ben er wel mee gestopt want mijn vertrouwen was eruit. Ze deed het toen ook compleet onverklaarbaar en dat maakte het voor mij onberekenbaar. Ik heb nu, 20 jaar later, nog steeds angst voor steigeren.

Melissa hoe was je zwarte cross weekend?

Het laatste plaatje vind ik mooi mirjam! En niet te veel denken, gewoon voelen :)

nouklime die aanleuning zou een kwestie van tijd en vertrouwen krijgen in de verbinding zijn. Ik had een paard die ontzettend achter de teugel dook om de verbinding te ontlopen. Daarmee heb ik een tijd op een andere manier getraind. Ik moest mijn handen een stuk hoger houden en alle bewegingen volgen van het hoofd (hoofd omhoog is handen hoger, hoofd omlaag is handen lager en gewoon meegaan in alle bewegingen die het paard maakte links en rechts maar daarin een heel klein beetje verbinding houden wat er ook gebeurde en vooral niet tegenwerken). Heeft bij haar ontzettend geholpen. Ik denk een maandje of 2-3 en ik had opeens een paard dat niet meer bang was voor aanleuning en er zelfs om begon te vragen. Heel apart.

Wauw Melissa, nou dan was het natregenen de moeite toch wel waard. Ook knap dat ze ondanks het weer zo netjes bleef gaan hoor.

nouklime jeetje voor 35 juryleden gereden, whaha ik zou dat niet durven! En bij allemaal dikke winst zegt toch wel genoeg, goed gedaan!

Sanne dank je wel. Het zou mooi zijn als het je lukt met het vervoer. Ziet er uit als een mooie omgeving daar!

Haha Pattypaard fluitend door het parcours, nou gelijk heb je als het je helpt met je ademhaling. Mooie plaatjes hoor! En de dressuur ook netjes (dat je dat kan met die korte beugels hihi).

xApple ziet eruit als een fijn zadel! Je hebt haar ook mooi aan het lopen.

Horselover mooie vooruitgang al idd

Ik heb mezelf gedwongen om gisteravond wat met Veroon te gaan doen. Was alweer een week geleden en mijn vakantie is gisteren begonnen dus ik vond dat ik iets moest gaan doen. Ze liep nog lekker ook buiten mijn verwachtingen om

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:43

Prachtig zadel xApple!

@Murosch fijn dat je medicijnen hebt gekregen! Hopen dat dat je net dat extra beetje rust geeft in deze periode.

Aanleuning is al zeker 100% verbeterd als waar we vandaan komen. Je kan beter een paard hebben die wat zwaarder is in de aanleuning dan een paard zoals Jack wat eigenlijk geen verbinding zoekt. In de galop zoekt hij wel mooi mijn hand op dus hij kan het wel. We werken nu vooral aan tempowisselingen en het tempo iets hoger leggen in de stap en draf waardoor hij wel beter mijn hand gat opzoeken. Maar een heel half uur zo lopen dat zit er nog niet in.

@Sanne kan je ergens geen veewagentje huren? Daar mag je vaak in rijden met alleen een B rijbewijs. Of heb je helemaal geen rijbewijs?

Oke vooruit toch wat spam. Het fproefje van zaterdag avond de jurybijscholing onder leiding van Janine Van Twist:

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:07

Bokt is vervelend, laatste bericht is niet mijn laatst gelezen bericjt. Dus als ik iemand oversla, sorry. :\

Apple, mooi zadel. :D
Horselover gaat de goede kant op
Sanne, snel BE halen dan, of inderdaad vrachtwagentje huren. :D
Murosch, hopelijk werken de medicatie je uit het dal. :(:)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:29

Murosch; ik hoop dat de nieuwe medicatie je gaat helpen :+:
Fijn dat ze goed liep, foto's zien er fijn uit!

Nouk; ja veewagen huren zou ideaal zijn. Maar die huren is duur :oo
Een week ongeveer 500/600 euro en voor een dag al snel 150 (dus heen en terug ook 300). Dat is wat overdreven voor deze week haha.

Maar mocht iemand iemand weten waar die goedkoper te huren zijn... let me know! :P

Ik kijk je filmpje later even Nouk!

Ik heb vandaag weer gereden na ruim 9 dagen, en ze was top! Opstappen ging goed! Even binnen gereden & daarna naar de buitenbak gestapt en daar even gereden *D

Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:31

Wat fijn Sanne!! En ja een veewagentje huren kost echt een vermogen! Zo jammer! Kan je helaas niet verder helpen aan een goedkope optie.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:01

Thx Paljaslaura! Jazeker, dat probeer ik regelmatig. Ze gaan dan idd nog wat netter springen maar wil dan te snel zo veel basculeren dat ze haar evenwicht niet meer houd :+. Daarom moet ik mijn hand er wat meer aan houden om haar niet te veel te laten zakken en leren om hierin haar lijf nog net wat meer te laten gaan gebruiken. Daarin moeten we samen nog de balans vinden en dan kan ik mijn hand hopelijk echt wat meer meegeven. Ene keer lukt dat best aardig andere keer niet bepaald :+.
Maar dat is zeker nog wel een verbeterpunt!

xSannee; Ah das jammer! Dat probleem had ik vroeger ook..
Nu leen ik nog steeds trailers van andere mensen hahaha, maar kan iig wel zelf rijden. Zou leuk zijn als het je toch lukt om samen met Nova te gaan! Fijn dat je zo lekker kon rijden vandaag :D
Dankje! Ik was ook positief verrast toen ik dat zag haha.

Thx Murosch. Haha ja ik moet wel met korte beugels op dit zadel want met lange beugels zit het echt niet op een springzadel :+.
Grappig wat je omschrijft bij Nouklime, dat is ook precies mijn ervaring bij mijn vorige paard! Vaak commentaar gehad van ik heb geen idee wat je met je handen aan het doen ben maar het werkt wel haha.

Probeer toch een beetje van je vakantie te genieten! Hopelijk werken de medicijnen. Super dat Veroon zo fijn aanpakte, die had er dus weer zin in

Leuk om te zien Nouklime! Heel zonde van de aanleuning, als jullie dat goed krijgen zo’n compleet verschil. In de galop zie je goed dat hij wel aanleuning neemt idd. En toch verruimd hij zijn frame wel goed bij het halsstrekken.

Ik ging gisteren voor de lol even de uitslag van het springen bekijken. Blijken we 1e te zijn geworden!! _O-
Heb de vereniging gemaild of ik de prijs toch nog op een of andere manier in ontvangst kan nemen aangezien we tijdens de prijsuitreiking in de dressuuring waren en ik dacht met 1 balk geen prijs te hebben... Ben benieuwd. De penny in mij wil het lintje :').

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:09

_O- nog gefeliciteerd :')

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:33

De penny in jou verdient een lintje Patty! Halsstrekken ging veel beter in de proef dan alle keren hiervoor. Had veel huiswerk en we werken ook vooral eraan dat hij zijn neusje eruit durft te laten. Dat korte lijfje wat langer maken haha. Heb er wek vertrouwen in dat het goed komt. 18 augustus weer wedstrijd probeer het te laten filmen kijken of er weer progressie ergens zit!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:12

Die neus eruit is bij sommige ook verdomde moeilijk. Heb er nog steeds problemen mee met Sterre. :')

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:19

Haha paarden is ook zo verdomde lastig!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:27

Gelukkig af en toe ook momenten dat je denkt, jaaaa zo moet het :')

Sterre vandaag. Helaas is lens camera gebroken dus slechte kwaliteit. :+
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:30

Oke ik heb alle foto's van mijn fotoshoot ontvangen! Ben er zo blij mee! Klein voorproefje:
Afbeelding
Afbeelding

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:57

Haha thx Mirjam en Nouklime!
Ik mag de prijs nog gaan ophalen *\o/* :+.

Fijn dat je veel huiswerk mee gekregen hebt Nouklime! Als je al beseft waar je aan kan werken en hoe je dat kan doen ben je al ver op weg, dat gaat zeker goed komen!
Mooie foto’s!! Die komen vast aan de muur! Ik vind Jack zijn bles zo grappig haha, krijgt hij echt zo’n clownhoofd door :D

Neus eruit vind ik trouwens ook een lastig iets. Ik heb ze bijna altijd net er achter lopen, vind ze dan zelf bijna altijd fijner door het lijf lopen.
Vanavond weer wisseltjes oefenen met Baby.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:06

Haha ik snap wat je bedoelt Patty!dat scheve blesje op dat bekkie is precies waar ik voor viel haha!

Topic is ook gemaakt maar ik weet weer is niet meer hoe ik een link erin zet:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1971886&lr=584838932#unread

Wisseltjes! Toemaar! Met springen natuurlijk wel zeer handig als ze die springt en je niet tussen hindernissen opnieuw hoeft aan te springen. Hoe gaat het met Krisje?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:37

Wat een mooie foto's

Ik helaas flink ziek. Hou niets binnen. :\

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:02

O jak lekker timing met die warmte!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:33

Ja heerlijk :=

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:18

Gefeliciteerd Patty _O- leuk dat je die nog mag ophalen!

Nouk wat een prachtige foto's! Ik heb nog een hele mooie galajurk waarmee ik ooit wel op de foto wil dus wie weet ga ik dat nog wel plannen als ik dit zo zie haha

Die loodlijn blijft ook een lastig iets. Nova kruipt ook eerder diep, maar probeer daar wel aan te werken.

Ah beterschap Mirjam! Niet fijn!!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:51

Oh zeker doen Sanne! Het kan zomaar over zijn! Dus lekker inplannen dan heb je altijd wat moois! Vandaag meteen een mooi foto album gemaakt online via albeli met een mooie leren kaft. Ook nog met foto's van mijn andere paard van 3 jaar geleden. Ik mis dat fotoalbums.... alles is zo digitaal tegenwoordig.