Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dreamboy schreef:Ik wil binnenkort mijn twee hengstjes (shetlanders) laten castreren. Vind het wel heel erg spannend eigenlijk. Voor de nacht kan ik nog wel iets maken om ze op te sluiten maar voor de snelle genezing zullen ze overdag toch lekker naar buiten moeten. Maar zit natuurlijk niet te wachten op wolven die op de reuk van bloed af komen.
tamary schreef:Dreamboy schreef:Ik wil binnenkort mijn twee hengstjes (shetlanders) laten castreren. Vind het wel heel erg spannend eigenlijk. Voor de nacht kan ik nog wel iets maken om ze op te sluiten maar voor de snelle genezing zullen ze overdag toch lekker naar buiten moeten. Maar zit natuurlijk niet te wachten op wolven die op de reuk van bloed af komen.
Hertshoornolie stinkt flink, ruiken ze niet lekker meer.
DuoPenotti schreef:Ben ik de enige die de bruine beer meldingen hier niet vind horen?
Ik begrijp de idioterie in Re-wilding als vergelijk. Maar hopelijk krijgt Europa en Nederland eerder hun verstand terug als dat de beren hier zijn.
tienus63 schreef:DuoPenotti schreef:Ben ik de enige die de bruine beer meldingen hier niet vind horen?
Ik begrijp de idioterie in Re-wilding als vergelijk. Maar hopelijk krijgt Europa en Nederland eerder hun verstand terug als dat de beren hier zijn.
Sorry overheen gelezen, ik heb deze nu wel genoemd omdat er mensen aangevallen zijn.
Normaliter negeer ik dit soort dingen. Dan vind ik het hier ook niet thuishoren.
Evenals ik aanvallen en zichtmeldingen meer dan 50-80 km van de Nederlandse grens niet hier neerzet.
Of het moet echt iets bijzonders zijn, mensen, dieren uit stal gesleurd e.d.
BrankaZ schreef:Ik vermoed dat dat is omdat de wolf zo beschermd is dat verjagen niet eens mag. Niet voor niets dat er b.v. op de Veluwe niet met paintballgeweren geschoten mocht worden.
Wintu schreef:Elisa2 schreef:Het is gewoon een oerstom beleid want aan het eind gedoemd is om te mislukken met alleen maar slachtoffers aan alle kanten.
Alle logica ontbreekt echt.
DubbelFun schreef:Is al proefondervindelijk/wetenschappelijk bewezen dat die lichtflitsen ook bij wolven helpen?? Zou daar graag bewijs van zien, want ik weet het wel van vossen, maar niet van wolven.
Overigens zijn die lichtflitsen leuk als je 'ergens in de rimboe' woont, maar ik denk dat automobilisten er niet vrolijk van worden als ik die dingen aan mijn buitenomheining (naar de weg gekeerd) ga hangen
Je kunt ze hier haast al wekelijks van een boom schrapen
Citaat:It is likely that wolves associate the lights with the presence of humans and keep their distance. However, like many deterrents, unless the pattern and placement are changed up frequently, wolves may “catch on” and approach the lights and the livestock.
DubbelFun schreef:Wat ik gevonden heb op een Amerikaanse wildlife siteCitaat:It is likely that wolves associate the lights with the presence of humans and keep their distance. However, like many deterrents, unless the pattern and placement are changed up frequently, wolves may “catch on” and approach the lights and the livestock.