Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58107
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 16:54

pmarena schreef:
Oh mijn reactie zou precies hetzelfde zijn :=

Ik zou ook denken van heel lief aangeboden hoor en vast met de beste bedoelingen, maar dat kost me een bult energie en is geen cadeau maar een extra belasting. Nòg iets dat "moet". Daar hebben we al genoeg dingen van .

Misschien is het met de intentie om 1 en ander door te spreken...? En dan als goed gebaar om dit aan een eettafel te doen? Of echt als bedankje? Ik zou het persoonlijk voor alleen dat laatste doel wel heel ongemakkelijk vinden eigenlijk, zo tegenover elkaar tot elkaar veroordeeld ik weet niet hoe lang :=

Als je nou echt iets te bespreken hebt dat makkelijk een paar uur kan duren, dan vind ik het al anders.
Maar ik zal daar ook wel een aparte in zijn dat je mij daar niet zo blij mee zou maken, voelt zo formeel :=

Ja dar dus. _O- het is ook niet dat we elkaar zo goed kennen. Ik zie, als alles goed gaat, de eigenaren amper. We spreken veel via app maar om nu een hele avond over veulens te praten gaat zelfs mij wat ver. :=

Er is wel een beetje een ‘generatie kloof’ dus wellicht daarom dat ze een etentje aan bieden?
Misschien beledig ik nu mensen maar ‘vroeger’ was dat de normale gang van zaken toch?

pmarena

Berichten: 48481
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:56

Geen idee :P

Ayasha
Blogger

Berichten: 58107
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 17:26

Ja ik weet dat mijn ouders bv dat ook zouden doen en de kloof is wel van die mate zeg maar. :D

pien_2010

Berichten: 43946
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:45

Citaat:
Misschien beledig ik nu mensen maar ‘vroeger’ was dat de normale gang van zaken toch?


Je beledigt niemand en ik voel me horen bij "vroeger". Wij en dat heb ik nog, hebben altijd iets van voort wat hoort wat en als dat hoort wat wordt terug gegeven is het ook normaal dat dit ook gewaardeerd wordt.

Dat kan een etentje zijn, of eigen gemaakte producten als jam,. curry saus etc(kost veel tijd),.bio groente uit de tuin etc. Dat maakt niet uit.

Dus het is normaal dat de mensen met iets terug komen
Kan ook mooie bos bloemen zijn.

Rocamor ik had de post van pmarena net zo gelezen. Dus fijn dat dit anders bedoeld is. Helder.
Als dyslexia heb ik soms ook moeite met die grote lappen tekst.

pmarena

Berichten: 48481
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:20

Ik vind er persoonlijk ook wel een behoorlijk verschil in zitten tussen van iemand als dank een etentje aangeboden krijgen, in de vorm van een restaurant-bon ofzo (als dat bestaat?) om samen te besteden met partner. Of dat je zegt als dank nemen wij jullie mee uit eten.

Dat laatste is in mijn beleving leuk met vrienden / familie waarvan je weet dat ze het waarderen en waarmee je van tevoren al weet dat je het allebei gezellig gaat hebben. Dat je allebei houdt van uit eten gaan :)

Wellicht hebben zij vooral mensen om zich heen die het geweldig vinden om uit eten te gaan.
Lijkt me wel weer lastig om dit af te wimpelen...het is natuurlijk goed bedoeld. Maar ik denk dat het voor jullie vooral extra druk geeft misschien, want hoe moet je hier nu weer op reageren :=

Op zich moet je wel weg kunnen komen (denk ik?) met wat hierboven ook gezegd werd?
Dat je het super lief vindt maar uit eten voor jullie geen ontspanning is...? Alleen hoe zeg je dat nou op een manier dat het niet al te ondankbaar over komt ofzo :=

(Wat een gedoe joh zo al met al...)

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:55

Mij doe je ook geen plezier met uit eten gaan. Inderdaad is dat dan weer iets dat moet. Liever een bos bloemen of een doos chocolade. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58107
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 23:09

_O- kijk daarom wilde ik jonkies dan had ik minder sociale kwesties dacht ik. _O-

pien_2010

Berichten: 43946
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:10

Hahahaha valt even tegen.

pmarena

Berichten: 48481
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 04:51

Over die bos bloemen of een doos chocolade.... dat is natuurlijk leuk om als aardigheidje aan iemand te geven als extra blijk van waardering. Maar ik zou me er zelf niet prettig bij voelen om alleen met een bos bloemen of wat chocolade aan te komen omdat dat imo niet in verhouding staat tot de gemaakte kosten / geïnvesteerde tijd en moeite....

Of tja althans het is me natuurlijk niet helemaal duidelijk hoe het nu precies gegaan is.
Maar als jullie gereden hebben en dus de brandstofkosten betaald hebben. Dat is dan toch wel het minste dat ik zou willen vergoeden + nog iets voor de moeite en dan is dat bosje bloemen leuk om erbij te geven als extra blijk van waardering.

Het is denk ik ook handig om er over na te denken hoe het moet met eventueel vervoer in de toekomst.
De kliniek wil niet helpen met laden omdat zij geen gezeur willen denk ik als er iets fout zou gaan met laden...?

Lijkt me voor jullie ook iets om rekening mee te houden. Leuk dat jullie willen laden en vervoeren als eigenaar het zelf niet voor elkaar krijgt of liever uitbesteed. Maar als paard dan onverhoopt zichzelf beschadigd dan krijg je met een beetje pech de poppen aan het dansen. En wat als jullie spullen beschadigd raken door andermans paard? Ik weet niet hoeveel schade ze aan kunnen richten aan bvb. jullie camion, en hoe je kan bewijzen dat de schade door dat paard komt.

Klinkt allemaal wat vergezocht maar in het kader van "No good deed goes unpunished" zitten er heel sec bekeken natuurlijk veel potentiële nadelen aan iemand uit de brand helpen en vervolgens zelf met allerlei kosten en souvenirtjes blijven zitten.

Ik denk dat je wellicht het beste hele strenge voorwaarden kan stellen aan het vervoeren van andermans paarden. Goede prijs voor huur van je materiaal. Voor de brandstofkosten. Voor de tijd die het jullie kost. Duidelijke afspraken over aansprakelijkheid bij schade aan paard / materiaal.

Dan is het maar duidelijk en dat het afschrikkend werkt is dan mooi meegenomen zodat mensen wat sneller geneigd zijn om zèlf met hun paard aan de sleep te gaan. Zeker als ze zoals in dit geval gewoon zelf een trailer hebben staan :=

Je kan dan altijd in individuele gevallen heel erg versoepelen op de regels als je dat graag wilt. En dan heb je ook een veel grotere kans dat het gezien en gewaardeerd wordt en helemaal niet zo vanzelfsprekend ervaren wordt dat jullie voor dit soort dingen opdraaien zeg maar :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58107
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 07:12

Kliniek wil niet helpen laden omdat hij als ‘moeilijk te laden’ bestempeld is (wat uiteindelijk ook wel mee viel en dit weet de eigenaar ook. Als zij er bij is maakt ze hem zo nerveus dat er geen land mee te bezeilen is als hij iets buiten zijn comfort zone moet doen. := )
Mijn eigen moeder is ook iemand die gewoon niet goed om kan met zo’n situaties dus is geen verwijt maar als ze gewoon niet er bij komt met laden is hij niet moeilijk bleek dinsdag. Want dinsdag hebben we eigenlijk hetzelfde gedaan als maandag… :+ eigenaresse heb ik ook moeten doen gaan zitten omdat ze flauw aan het vallen was toen hij terug op weide ging. :(:)

Echter omdat hij een dag later dan gepland gegaan is valt hij in de categorie ‘moeilijk’ en de persoon die daar normaal laad (weet ook nie exact hoe dat werkt want dat moet toch meer dan 1 zijn? Anyhow, die heeft een vinger gebroken recent met laden. (Ook hier weer onduidelijkheid wie nu die persoon is en wat diens rol is dus mijn vaagheid is niet expres.)

Als het een stalhulp is die daarvoor aangenomen is denk ik ‘risico van de job.’ := :o
Ik zal vast hard zijn maar als dat deel van je job is en je wil geen ‘moeilijke laders’ doen…. Dan zou je je job kwijt zijn. :o Hij is absoluut niet gemeen overigens. Zullen ze de komende dagen ook merken hoe braaf hij is.
Denk dat het maandag een samenloop van allerlei omstandigheden was, eerst DA en sedatie, uit de kudde moeten, pijn en de eigenaresse zei zelf ‘ik moet er eigenlijk gewoon niet bij zijn want ik ben banger dan hij.’ := dus een paard dat al veel op zijn bordje had en dan een eigenaresse die bang genoeg was dat wij het voelden. Natuurlijk dacht hij ‘no way! Ik ga naar mijn veilige kudde of blijf hier bij jou (mij) staan in relatieve veiligheid maar verder ga ik niet.. := ik ben immers zijn voerdistribiteur. :+ dus bij mij blijven staan weg van de kudde wilde hij nog wel maar meer niet. :(:)

pmarena

Berichten: 48481
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:17

Nou ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Om jezelf nou te laten beschadigen door onopgevoede en / of bange klojo's of dus zelfs dat mensen je aansprakelijk zouden kunnen willen houden voor beschadigingen aan paard of materiaal, onder de noemer "het was jouw handelen dat dit veroorzaakt heeft".... ik zou daar als medewerker of kliniek ook liever mezelf niet bloot aan stellen eerlijk gezegd.

Ik zou lekker aanhouden dat de zorg op de locatie van ons is, maar dat na ontslag het halstertouwtje overgedragen wordt en daarmee de eigenaar zelf de verantwoordelijkheid weer overneemt buiten op het terrein :j

Beetje zoals dat je wel ziet dat mensen verplicht met een rolstoel het ziekenhuis uit moeten en wat ze daar buiten doen zoeken ze zelf maar uit :=

Als ze daar een beetje fijn met hem om gaan zal hij vast weer een stukje stoerder thuiskomen :)
Hopelijk is het allemaal niet te vervelend voor hem :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58107
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 13:49

Ja maar goed dat geldt voor ons ook natuurlijk dus die verantwoordelijkheid zullen ze ons dan toch van moeten ontdoen of zelf laden. :=

pmarena

Berichten: 48481
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:57

Nouja precies dat dus... ik zou even goed in de gaten houden dat je wel duidelijk communiceert dat het hele stukje laden en vervoer op het eigen risico van de eigenaar van het paard is. Dat je best wilt helpen, best je spullen en tijd beschikbaar wilt stellen, dat je naar eer en geweten zal handelen... maar als er schade ontstaat aan paard zelf, jullie of andermans spullen, dat die schade wel voor de eigenaar van het paard is om te dragen / vergoeden.

Zeg maar net zoals wanneer ze hun dier bij jou in de groep zetten. Ik denk dat heel duidelijk communiceren van die (eigenlijk) vanzelfsprekendheid, gewoon heel verstandig is voor de toekomst :j

Als zeg maar stalregel voordat een knulletje erbij komt. Maar ook nog even ter herinnering voordat je aan de sleep gaat met andermans paard. Want helpen bij het laden / vervoeren van andermans paard geeft best vaak gezeik natuurlijk :=

Achterom
Berichten: 23106
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:59

De eigenaren moeten gewoon zelf laden :D
Hun paard, hun risico. Of een ander vinden die het wil doen.

Heel eerlijk gezegd snap ik het wel, dierenartsen hebben zo veel te doen met onopgevoede paarden en laten we wel wezen: niemand heeft iets aan een stalmedewerker die zijn werk niet kan doen vanwege een gebroken vinger vanwege een paard dat zich niet liet laden.
Beetje bescherming van je medewerkers is ook wel handig zullen we maar zeggen.
Zo hard als jij je opstelt, stel ik me geloof ik op richting de eigenaars, die nemen in mijn ogen echt te weinig verantwoordelijkheid. Het is hún paard he, en daarmee in essentie ook hun probleem.
Dat die eigenaresse het allemaal zo spannend vindt, daar zal ze echt wat mee moeten in mijn ogen. Is geen reden om het probleem dan maar bij anderen neer te leggen.

pien_2010

Berichten: 43946
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:29

Soms moet je iemand ook gewoon wegsturen. Toen de vervoerder Hercule kwam ophalen voor reis Frankrijk was hij 5 uur te laat want paard in Friesland laadde niet.
Hij had totaal geen zin in Hercule want was het zo zat (begrijpelijk) dus hem weggestuurd naar de koffie nadat de vrachtwagen laad klaar was en met uitleg hoe schot goed zetten als Hercule geladen was. Mopperend vertrok hij naar de kantine en de dochter en ik haalden hem uit zijn stal, renden met hem.naar voren en hij vloog op de vrachtwagen. Schot ervoor en de chauffeur vloog zielsgelukkig naar ons toe om alles goed dicht te doen en wegte rijden. Duurde nog geen minuut. Hahahaha. Die gast was zo gefrustreerd dat ik zeker wist dat ik en de dochter Hercule gingen doen.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:40

Ik laad mijn paarden liever zelf. wij hebben ook al gemerkt dat paarden vaak niet goed laden door de rijstijl van de eigenaar of degene die met de vrachtwagen of auto+trailer rijdt. Hoe vaak wij een paard niet horen tegen de zijkant van de trailer zijn niet te tellen. Ik heb eens bij paard in de trailer gestaan (niet aan te raden maar het was om te zien wat ze nu precies in de trailer uitspookte dat het tussenschot er na 100m al van zijn plek was.) en je ziet dan pas hoe een paard reageert in de bochten. De een let al meer op dan de ander. Ik verweet mijn vader dat hij te snel die bochten nam maar hij zei hoe snel hij reed en ik was verbaasd dat dat zo vertekende mijn gevoel met de werkelijke snelheid.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58107
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 21:11

Mijn man rijdt erg voorzichtig met het jonge spul. Leo en Joy zijn meerdere keren vervoerd en lopen er nog steeds zo op. Ik heb jij Joy gestaan bij het eerste vervoer naar de opfok en we stonden eigenlijk heel chill. :=

Maar over Whiskey halen moet ik me nog niet meteen zorgen maken vrees ik gezien de wonde terug open gesprongen is. Moet nu dus van binnen naar buiten genezen.

pien_2010

Berichten: 43946
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:19

Ach Jeetje. Arme Whiskey. Gelukkig is hij in goede handen.

pmarena

Berichten: 48481
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:27

Achjee, beestje... :+:

Mars

Berichten: 33322
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:36

Ah wat naar van Whiskey zijn wond, gelukkig is hij idd nog in goede handen. Wat kan dat toch raar lopen met zulke wonden.

Yavanna

Berichten: 2686
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:21

Het is jammer dat je geen Doolittle bent, zodat je met paarden kon praten, dan kon je vragen wat hij nou gedaan heeft met zijn hoofd.
Arm kereltje..

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:01

Ai, dat is pech voor Whiskey.

Yavanna, ik denk dat je soms hun gedachten niet wilt weten ook. Zie dat je dingen te horen krijgt die je niet wilt horen. :+

Yavanna

Berichten: 2686
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:32

petraaken schreef:
Ai, dat is pech voor Whiskey.

Yavanna, ik denk dat je soms hun gedachten niet wilt weten ook. Zie dat je dingen te horen krijgt die je niet wilt horen. :+



Ik zeg ook niet gedachten lezen, naar net als Doolittle praten met dieren, gedachtes zijn voor hunzelf _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58107
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 16:39

Whiskey lijkt vandaag enige vooruitgang in gezet te hebben al vind ik de eigenaren nog steeds wel erg positief. ‘Het is zo goed als dicht.’ Was iig niet mijn eerste gedacht bij de foto. :o maar het is nu wel een zuivere wonde in ieder geval en hij kijkt wat helderder uit de ogen.

pmarena

Berichten: 48481
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:35

"Dicht" zal in dit geval dan zeker betekenen dat het niet meer "loopt" en geen verse wond meer is...?