ruitje schreef:Anthromorph dit, paarden hebben helemaal niets met een 'gezellige groep' .
Ik wil een sterk karakter, dat is niet hetzelfde als een aanvallend paard. Ik ben het namelijk eens met Gini dat dat nou vaak niet degene zijn die hoog in rang staan. Hoog in rang staan echter wel duidelijke paarden, paarden die in de sport vaak net dat 'beetje extra' hebben, waar je als eigenaar voor moet werken, die het niet zomaar doen.
Maar hey, gelukkig zoveel mensen zoveel wensen

. Was meer dat als ik een jong paard koop ik daar graag naar kijk ook

Merk dat hier ook heel duidelijk.
1 van mijn merries straalt zoveel rust uit en is echt het liefste paard in de groep. Maar straalt tegelijkertijd leiderschap uit.
Hoeft nooit boos te doen om duidelijk te maken dat het genoeg is als er gezeur is in de groep.
Die gaat gewoon staan en kijkt met een bepaalde blik waardoor het voor iedereen duidelijk is.
Als er iets aan de hand is in de omgeving dat spannend is gaan ze allemaal achter haar staan en als ze gaat staan grazen is de rest weer rustig.
Is onder het zadel een paard met bovengemiddeld veel kwaliteit maar 100% zeker niet geschikt voor de gemiddelde ruiter.
De paarden waarbij het zover komt dat ze van zich af moeten meppen zijn vaak onzeker of angstig en heeft niets met leiderschap te maken.
Hier nog geen pony tegengekomen voor mijn dochter.
Heb de valkbonte ook gezien maar die valt voor mij af op wat ik zo op de foto’s zie.
Helaas zijn de meeste gewoon niet zuiver als ik filmpjes krijg.
Ook veel erg slecht op de voeten etc.
Schoonheidsfoutjes of littekens waar ze geen last van hebben kan me niet zoveel schelen maar echt ongelijke voeten bvb haak ik echt op af.