Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:58

Ik heb vanmorgen even een rondje om gedaan door de bebouwde kom. Lekker in de luwte en het was nog droog ook.
Vooralsnog is de voorspelling voor woensdag goed dus dan hoop ik weer op een groter rondje buiten. :)

MirandaMalik

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:13

Ja veel regen maar tussendoor plannen lukt vast als je de tijd kan kiezen.
Gelukkig geen dakpannen op de paarden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:10

Nou we zijn niet geweest hoor naar de regiokampioenschappen. We dorsten het niet aan om met de trailer te reizen. De L2 en de finale L2 zijn niet afgelast. De wedstrijden L1 en M2 wel.
Dat terwijl de weersomstandigheden hier in het westen vanmorgen al onstuimig waren. Weliswaar dan nog code geel met door rukwinden uitschieters naar oranje. RWS adviseerde niet met een aanhanger de weg op te gaan. En wat doet het KNHS? Nog een rekening sturen voor het afmelden van de wedstrijd. -:(- -:(-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:16

Heb er nog een brief aan gewijd, maar ik verwacht er niet veel van....
Aan de wedstrijdcommissie district Zuidwest

Hierbij willen wij onze teleurstelling uitspreken dat de KNHS regiokampioenschappen Zuidholland (L/M) op 20 februari 2022 – tussen 2 van de grootste stormen in Nederland in jaren - niet zijn afgelast.

Met een aan de bovengrens van code geel windsnelheid gepaard gaande met hevige rukwinden naar code oranje – en het feit dat weersomstandigheden nu eenmaal de neiging hebben in kort tijd te kunnen omslaan - vonden wij het niet verantwoord om met de trailer te reizen. Het welzijn van onze paarden is ons liever dan een kans op het NK dressuur.

Welzijn, niet alleen wegens de kans op ongelukken als gevolg van de weersomstandigheden, maar ook wegens het feit dat veel paarden de nachten voorafgaande aan de wedstrijd als gevolg van de enorme storm en daarmee gepaard gaande schade onrustig zijn geweest en daardoor niet fit.

We vinden het uitermate jammer dat de wedstrijdorganisatie hier geen oog voor heeft gehad en het advies van de KNHS om bij twijfel de wedstrijd af te gelasten alsook het advies van Rijkswaterstaat om niet met een aanhanger de weg op te gaan heeft gevolgd. Want die twijfel was er gezien de verwachting zeker.

Wij vinden het ook niet correct dat de wedstrijdorganisatie dit risico neemt en daarmee mensen die ongeacht de risico’s besluiten toch te reizen in gevaarlijke omstandigheden brengt.

Wij hopen dat de wedstrijdorganisatie in de toekomst anders handelt.

cc: voorzitter regiobestuur,

(Dat was nog voor ik hoorde dat L1 en M2 wel zijn afgelast en voordat ik de rekening kreeg van de afgelaste deelname)

Ben echt pissed.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:30

Babootje schreef:
Nou we zijn niet geweest hoor naar de regiokampioenschappen. We dorsten het niet aan om met de trailer te reizen. De L2 en de finale L2 zijn niet afgelast. De wedstrijden L1 en M2 wel.
Dat terwijl de weersomstandigheden hier in het westen vanmorgen al onstuimig waren. Weliswaar dan nog code geel met door rukwinden uitschieters naar oranje. RWS adviseerde niet met een aanhanger de weg op te gaan. En wat doet het KNHS? Nog een rekening sturen voor het afmelden van de wedstrijd. -:(- -:(-

Ja ik hoorde het net op stal, maar hoe belachelijk dat de L2 wel doorging dan :7

Waarom trekken ze niet gewoon 1 lijn, hoe bizar :n

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:37

Splinter schreef:
Babootje schreef:

Ja ik hoorde het net op stal, maar hoe belachelijk dat de L2 wel doorging dan :7

Waarom trekken ze niet gewoon 1 lijn, hoe bizar :n

Ja, er zijn er zelfs die hun paard al op de trailer hadden en zijn omgekeerd vanwege de wind.
Vooral de mensen die van wat verder weg moesten komen hebben afgezegd. Dat is toch super oneerlijk ook!
Buiten dat hebben ze gewoon een verantwoordelijkheid om te voorkomen dat mensen de weg op gaan bij dit weer.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:43

Dit is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurt, zelf ook meegemaakt aantal jaar geleden, ik ga niet met een storm en trailer de brienoord over. Toen waren alle mensen op die stal door, er was niemand van buitenaf gekomen.

De knhs deed er toen niks mee en heeft er blijkbaar niks van geleerd :n

Goed dat jullie zelf nadenken en je verantwoordelijkheid pakken. De knhs maakt wel vaker beslissingen die ik echt niet kan plaatsen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:44

Echt bizar hoe dat gegaan is Babootje, heel begrijpelijk dat je zo boos bent! Hopelijk krijg je een fatsoenlijke reactie op zijn minst :(:) ontzettend balen van de kampioenschappen maar gezien het weer heb je het juiste gedaan :(:)

Pfff, hele dag al zeiken van de regen hier, en wind wordt ook stormachtig :x alles overal helemaal verzopen, zelfs plekken die altijd droog zijn. En voorlopig wordt het nog niet beter, ben zo klaar met dit weer!

Mevrouw Pinda wil eigenlijk naar de wei...maar vraagt zich nu af waarom ze geen lieslaarzen voor haar verjaardag heeft gevraagd :')
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:06

Bizar de Knhs en de wedstrijdorganisatie. Heb sowieso al niet zo een hoge pet op van de Knhs...ze hebben paardwelzijn zogenaamd hoog in het vaandel staan maar in de praktijk is dat alleen als het hun goed uitkomt. Een weldenkend mens kiest toch voor de veiligheid van mens en dier.
De regiokampioenschappen stellen op deze manier ook niets meer voor.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:09

Babootje, nog wat van gehoord?

Oei Pinda heeft een probleem! :D

We hebben een jarige vandaag!
Malik is 6 geworden.
Tis wel echt mijn vriend. :+:

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:07

Gefeliciteerd met Malik! *\o/* *\o/* *\o/* Wat een leuke foto van jullie samen :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:25

Mm, gefeliciteerd met Malik!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:30

Dank jullie! *D
Ik had al wat grappige fotootjes gemaakt van hem, maar toen bedacht ik me dat ik eigenlijk ook nog even samen wilde want ik heb van elke verjaardag vanaf zijn 2e wel wat foto's van ons samen. Dus mijn dochter heeft even een pica samen gemaakt. *-:)
Deze had ik zelf gemaakt van de grappenmakers. _O-

Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:35

Charmante pose, je ziet echt het edele van de arabier :+ :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:50

Ja de schoonheid van dit edele eeuwenoude ras! :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:53

Hahaha ja zeeeeer charmant :')

Sowieso he, paarden betitelen als edele dieren...die van mij voldoen niet aan de verwachting, Pinda is bijvoorbeeld kampioen boeren (ja echt) en vieze scheten laten :+ bij voorkeur op de meest ongemakkelijke momenten _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:04

Joya ligt vaak met haar hoofd op een hopp stront te slapen.... :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:08

Haha ook nog een echte dame dus, boeren en scheten laten.. :D

Joya is gewoon schimmel, Malik ligt ook graag op een drol als kussen. :')

Malik is meer een hond vind ik. :=
Maar hij kan ook wel heel mooi zijn. :))

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 01:47

Gefeliciteerd met Malle Liek :D

Wij hebben gisteren eindelijk weer even kunnen rijden *\o/*
Ik heb nieuwe beugelriemen en ze ook langer gedaan Babootje :D Dat was wel even flink werken voor mezelf. Wel 10x we neiging gehad om ze toch iets korter te doen maar ik heb het weerstaan haha. Onze werkpuntjes van de les zaten er nog goed in :) We moeten werken aan de wending om de voorhand als voorbereiding op het wijken. Naar links gaat al heel goed, naar rechts heeft hij wat meer moeite maar gaat steeds iets beter.
Verder is ook de tandarts op visite geweest. Die heeft de 2 laatste baby tandjes verwijderd dus nu is hij officieel baby af. Hij begint nu ook steeds meer een volwassen koppie te krijgen, niet meer zo'n puppykoppie.
Morgenmiddag hebben we weer les. Zin in :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:38

Nog even aan het nagenieten van de rit van gisteren! Heerlijk na dat flutweer.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:24

Noisy schreef:
Gefeliciteerd met Malle Liek :D

Wij hebben gisteren eindelijk weer even kunnen rijden *\o/*
Ik heb nieuwe beugelriemen en ze ook langer gedaan Babootje :D Dat was wel even flink werken voor mezelf. Wel 10x we neiging gehad om ze toch iets korter te doen maar ik heb het weerstaan haha. Onze werkpuntjes van de les zaten er nog goed in :) We moeten werken aan de wending om de voorhand als voorbereiding op het wijken. Naar links gaat al heel goed, naar rechts heeft hij wat meer moeite maar gaat steeds iets beter.
Verder is ook de tandarts op visite geweest. Die heeft de 2 laatste baby tandjes verwijderd dus nu is hij officieel baby af. Hij begint nu ook steeds meer een volwassen koppie te krijgen, niet meer zo'n puppykoppie.
Morgenmiddag hebben we weer les. Zin in :)

Sjenk joe! Ik noem hem ook vaak malle Liekie! :D
Als je eerst even je beugels uit laat en daarna aan doet lijkt het alsof je benen langer zijn geworden!
Lekker bezig, succes met je les!

Ooh Fransje dat ziet er heerlijk uit!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 17:27

fransje23 schreef:

[ [url=m/q7kass.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh wat mooi dit!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:10

fransje23 schreef:

[ [url=m/q7kass.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh, heerlijk zeg.

Wij waren net op tijd binnen na de les :oo Was weer een fijne leerzame les :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 18:13

Idem Noisy! Net alles binnen toen het uit de lucht viel haha

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:15

Gefeliciteerd Malik! En wat een heerlijke foto’s!!

Fransje erg jaloers.

Hier weer een hobbelige week gehad. Vorige week met behulp van stal genoten weer echt gereden dus niet zo maar een stukje gestapt maar gericht gereden het ging super goed. Woensdag vol goede moed onderweg naar stal kreeg ik een auto ongeluk iemand reed met volle vaart een parkeer vak achteruit en ik kon niet meer volledig ontwijken dus mijn auto is nu Total los … zelf op wat spierpijn en een buil op mijn hoofd na ongedeerd. Voor mij even een flinke domper op alles wat al gebeurd is maar ik probeer er sterk in te blijven. Zo heb ik gister zonder enige hulp zelf opgestapt en naar de bak gereden beetje gestapt en gedraafd en toen begon het te regenen dus weer snel naar binnen. Het was al met al 5 minuutjes maar toch een hele stap om zonder hulp erop te komen en rustig te blijven! Volgende week heb ik les ingepland dus hopelijk kunnen we weer stappen voorwaarts maken. Afbeelding
Afbeelding