Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:33

Dat onvrijwillig afstappen kunnen jullie beter maar niet te vaak doen geloof ik.. Oeioeii.. Miesje heftig filmpje van je val. Hoe gaat het nu met jullie beide?

Pattypaard wat gaan jullie lekker, ondanks dat de punten soms wat verrassend zijn, maar volg je gevoel, jullie zijn super onderweg.

Nouklime klinkt spannend, maar wel leerzaam. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Sanne dat klinkt als een hele fijne les. Veel plezier komende week!

Mirjam al op Idenn gezeten? Ook weer zo'n braaf dier?

Paljaslaura hoe gaat het nu met jou na je val?

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik in een nachtmerrie leef hier.. Gaat niet echt top zullen we maar zeggen, maar ik moet hier op de één of andere manier doorheen zien te komen. Ik had dus Veronia opgegeven voor de keuring, vlak voordat ik in deze nare droom belandde en had er natuurlijk helemaal geen zin en energie voor. Uiteindelijk besloten om toch te gaan afgelopen zaterdag. Ik heb haar niet echt goed voorbereid en helaas liet ze zich ook niet heel mooi zien aan de hand in draf. Te mak, te weinig power. Heel jammer (maar het past precies bij mijn leven op dit moment, alles zit toch al tegen) en voor nu een tweede premie, waarmee ze dan nog wel als tweede stond opgesteld in haar groep. Qua type werd ze ook niet helemaal gewaardeerd en Gelders genoemd.. Er zit nergens een Gelderse in.. Alleen de kleur misschien? Ik heb besloten om het over een paar jaar nog eens te proberen als ze Z loopt en echt helemaal mooi uitgezwaard en bespierd is. Ik zal eens zorgen dat ze niet om ons heen kunnen dan haha.

We reden ook mee voor bestgaand rijpaard en daar hebben we een keurige 3de plek gehaald, achter haar grote broer en een ex-dekhengst aan, dus daarover was ik super tevreden. Ze toont op de één of andere manier onder het zadel ook beter dan los. Al met al wsas ik toch wel blij dat we zijn gegaan, de dag was wel even een fijne afleiding.

De keuring
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bestgaand:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:28

Och Murosch Ik heb zo met je te doen! Gelukkig heb je je paarden die voor een grote afleiding zorgen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:20

Mooie prestatie dan zonder voorbereiding. En fijn een dagje op stap met je grote vriendin! Het Gelderse snap ik alleen bij haar billen. Die zijn wat plat maar verder is ze gewoon Gronings ja haha.

Heel veel sterkte miesje...

Super mooie foto’s pattypaard! En jury’s zijn gewoon een beetje maf soms haha.

Met mij gaat het helemaal prima. Had alleen last van wat spierpijn. Dressuurmatig doet ie echt heel erg goed zijn best dus dat springen gaat ook wel goed komen :P

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:52

Murosch sterkte de komende tijd. :(:)

Wedstrijdruiter, jammer weer van jury verschil.

Ik probeer verder mee te lezen.
Maar laatste weken erg down en laatste dagen had ik helemaal geen zin meer in dit leven. Toch de paarden getraind en dat gaf wel weer wat afleiding.
Maar ik reageer dus even wat minder.

Ik heb inderdaad op Idenn gezeten en doet hij super braaf. Enkel nog opstappen en weer afstappen tot dat hij wat minder grote ogen opzet.
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:15

@mirjam :( Y;(

Braaf dat je op Idenn als kan opstappen zonder gekke fratsen te gaan uitvoeren!

@Paljaslaura ik heb er alle vertrouwen n dat springen bij jullie goed gaat komen! Kijk hoe goed hij zijn best doet!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:55

Blij met de paardjes, gedachte op 0 en plezier maken met ze.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:05

Thx Nouklime! Haha ja soms is het echt even apart :P
Fijn dat de les goed ging. Ah dat lijkt me heel interresant!! Ben benieuwd wat voor een dingen jullie daar mee krijgen.
Knappe Jack!

Goed om weer wat van je te horen Murosch. Kan me voorstellen dat het nog totaal niet bedaard is daar… Heel veel sterkte!
Wel goed dat je toch met Veronia weg geweest bent! Jammer dat het wat tegen viel maar dan toch wel als 2e opgesteld, das toch leuk. En gefeliciteerd met jullie 3e plaats bij het bestgaand!

Wat vervelend dat je je zo voelt Mirjam! Hopelijk slaat het gauw weer om.
En lekker bezig met de paarden zo, even andere dingen doen. Is ook goed voor ze.

Hier hebben de paarden vrij gehad. Vanavond mogen ze weer.
Jurylid dat ik niet ken en ons niet kent komt langs voor een proefgerichte les met Baby. Ben benieuwd!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:04

Reageer later even op iedereen.

Heb laatste den ontzettend veel nagedacht over hoe nu verder met kane.
Wat we zaterdag meegemaakt hebben is voor mij echt een trauma geworden helaas. Zelf ben ik het vertrouwen erg kwijt, en denk ik ook niet dat deze zomaar weer terugkomt...
Ik sta nu op het punt waarin ik erg aan het twijfelen ben om hem te gaan verkopen..

Maar dan... Wat zou je voor hem kunnen vragen? wat is hij waard? zo lastig!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:54

Miesje heeft je verzorgster geen interesse misschien?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:32

Ik heb geen verzorgster?

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:07

Ik ben nu op vakantie en heb geen pc bij, dus zal pas als ik thuis ben alles goed terug lezen en reageren.

Pff dat moet enorm schrikken zijn geweest Miesje. Ik snap dat je het vertrouwen kwijt bent, maar zou het toch even laten bezinken voordat je de beslissing maakt. Natuurlijk is het goed om erover na te denken wat je precies wilt en denk wat goed is, maar nu zit de schrik er natuurlijk nog heel erg in. Later ook nog wel, maar nu zo kort geleden al helemaal. Vertrouwen terug krijgen kost je sws best wat tijd. Ik zou er goed over na denken en ook denken aan de mooie en goede momenten die jullie hiervoor hadden. Misschien als je er weer op stapt valt het wel mee, al zal het vertrouwen wel echt weer moeten groeien. Wat je voor zo’n paard kan vragen weet ik niet precies. Hoe gaat het trouwens inmiddels met Kane? Loopt hij alweer wat beter?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:27

Lottekuhh, Opzich kan kane heel leuk lopen als er geen spanning is. In onze ogen heeft hij wel heel veel potentie om hogerop in de sport te komen. Het enige nadeel is zijn hanetred aan beide achterbenen. Maar als hij op de juiste manier aan het lopen gezet word en er is niet teveel spanning zie je het nauwelijks tot niet meer.
De galop is nog wel een dingetje, maar daar is hij op het moment wel redelijk mee door te pakken en als je dat eenmaal hebt dan gaat dat wel weer heel erg goed.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:58

Hmm ik heb ook echt geen flauw idee wat hij waard is. Het zal er meer vanaf hangen hoe kopers denken over hanetred. Het kan niet altijd kwaad, maar je hebt altijd mensen die er wel over vallen. Hij zal wel wat minder waard zijn dan een gelijkwaardig paard die het niet heeft. Alleen wat hij precies waard is is lastig te bepalen, ook maar net wat iemand er voor geeft natuurlijk :) die galop komt vast wel goed, hij is ook nog jong. Ik denk alleen wel dat mensen huiveriger zijn wat betreft de hanetred, omdat hij nog jong is en weinig gepresteerd heeft. Als een paard bijvoorbeeld al M of Z loopt, zullen ze er minder een punt van maken. Al weet ik zelf dat het echt niet altijd uitmaakt, alleen is het wel een nadeel voor eventuele verkoop.

Maar wil je het rijden later ook niet meer proberen? Het zou zonde zijn om het niet te proberen (al snap ik ook heel goed als je het niet aandurft, zou er zelf hetzelfde over denken). Als hij potentie heeft voor de sport zou het wel zonde zijn om hem weg te doen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:37

Hij gaat over een maandje ongeveer ook bij iemand in training. Geef hem ook niet gelijk op hoor. Daarvoor geef ik toch teveel om hem.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:15

Snap je gedachtegang helemaal Miesje! Heel fijn dat Kane in training gaat. Geeft jou hopelijk ook even wat rust dan

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:30

Lottekuh fijn dat jullie hulp van af de grond hebben gehad, en dit goed heeft gedaan voor beiden!

Murosch :(:)

Mirjam super dat het hangen op Kenzo goed ging!

Patty super dat jullie ook naar de regio mogen! Wanneer is de regio voor jouw?
Gave foto!
Wat deed Krisje? Wel fijn dat je dan even hulp erbij hebt!

Ohoh laura stoute Harvey! Gelukkig wel fijn kunnen afsluiten!

Michelle even een nuttige les gehad dus! Fijn dat het galloperen daarna wel goed gign!

Sanne super dat het zo goed ging! Heerlijk :D

Jeetje Miesje wat ontzettend rot! Hopen dat jij en Kane beide snel weer fit zijn..
En jullie hadden zo goede ervaring na de oefenwedstrijd..Heel veel beterschap gewenst! :(:) Hopen dat jullie beide gauw weer fit zijn..
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje.. Maar heb je denk ik niet op fb?

Patty weer een lekker rondje gesprongen dus! Super :D
Gek dat ze de BB op tijd rijden!
Jammer van de tegenvallende punten in de 1e proef, maar toch mooi 2 wp erbij!

Nouklime zeker heel intressant om in de jurycursus voor te rijden!

Knappe Jack!!

Murosch jammer dat Veroon zich aan de hand niet helemaal top liet zien. Maar wel super van jullie 3e plek!
Gave plaatjes!

Mirjam knapp Iden!!

Miesje ik snap goed dat je vertrouwen zo totaal kwijt is in hem.. Ik denk eerlijk gezegd verkopen op dit moment tegen gaat vallen.. (als hij zo reageert onder het zadel) Wellicht kan iemand een tijdje hem voor je doorrijden en kun je daarna de beslissing maken hem te verkopen of dat het dan zo goed gaat dat je het zelf weer aandurft

Ah ik lees al dat hij in training gaat, denk heel verstandig!

Even gauw bijgelezen. Erg druk op moment met werk, huis etc.
Afgelopen weekend als begeleiding meegeweest met het ponykamp van de vereniging. Super leuk weekend gehad in Kootwijk en zwaar vermoeiend :P
Nu nog 2 dagen werken en dan een weekje vakantie. Zondag zwarte cross en maandag tm woendsag even een paar dagen ertussen uit

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:51

Klinkt erg druk melissa :=

Zo Kenzo ging goed vandaag. Zakte er gewoon al helemaal in. Voor het mooi zou in stap dan neusje er nog wat meer uit mogen.
Linkergalop zakte hij er ook al wat in. Rechtergalop bleef hij nog wat te gespannen.
Erg trots op hem.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:11

Paardrijden blijft moeilijk, aan tig dingen tegelijk denken en dan ook nog levend dier onder je. :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:48

Haha ik voel je Mirjam! Ik irriteer mij heel erg aan mijn eigen houding maar omdat ik ook nog een paard onder mijn kont heb die veel begeleiding vraagt focus ik me daar op en denk ik altijd na 10 minuten oja rechtop zitten Manouk, Benen stil houden, handen rustig houden, schouders naar achteren, voor je uit kijken ipv naar beneden. Elke keer weer een strijd met mijzelf haha!

Wat een bijlees post Melissa! Als ik het zo lees ben je wel toe aan vakantie! Waar ga je heen?

@Miesje ik hoop echt dat je het vertrouwen terug krijgt in hem! En dat de training bij iemand anders hem goed doet.

Ik heb gisteren avond voor de laatste keer geoefend voor as zaterdag de jurycurcus. Vandaag is hij lekker vrij. Toevallig was de eigenaresse van stal op stal (gekke zin haha) en heeft ze de proef gefilmd. Wij hebben geen spiegels op stal en zo kan ik toch even zien hoe het eruit ziet en wat ik zaterdag avond anders wil doen. Voor degene die het leuk vinden zie hieronder proef 6:

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:01

Zoom knopje had ze niet gevonden. :))
Hij vind het nog best moeilijk of niet?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Idenn; Helemaal normaal ben je niet he baas? :roll:

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:02

Zoom knopje mag niet gebruikt worden! Daar word je beeld lelijk van krijg je mega veel pixels en word het onduidelijk nu kan ik de hele proef zien ipv alleen mezelf in het midden van het beeld. Hij vind het niet heel erg moeilijk, krijg jij van idee wel? Enige lastige is de aanleuning haha That's it. Hele losse verbinding heeft hij of beter gezegd geen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:18

Ja dat bedoel ik, de aanleuning. Drukt zich nog erg op en word kort. :P
Maar ja jong beestje he.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:54

Ja dat is wel een punt van aandacht hoor Mirjam! Werken we hard aan. Zie elke keer wel progressie dus heb er wel vertrouwen in dat de aanleuning goed gaat komen! Jonge beestjes houden je bezig haha!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:58

Mirjam ziet er netjes uit!

Mirjam/Nouklime heel herkenbaar hoor. Ik kan me ook altijd ergeren aan mijn houding
Idd je bent zo druk met de rest

Nouklime ja idd wel even toe aan vakantie :P Vlieg maandagochtend heel vroeg naar Kos :)
Ziet er netjes uit! Hoe is het voorrijden gegaan?

Iden een schriktraining gehad, leuk!

Wij zijn vanmiddag op pad geweest, tot op het bot nat gereden en gehageld :') Maar ondanks de harde buien bleef ze netjes bij de les liet ze zich fijn rijden :) Alleen naar de ring toe langs paraplu vond ze even heel spannend maar daarna was het goed. 1e proef ietsje loperig en wat rommeltjes, daar 197 en andere proef 206 en beide proeven 2e prijs :)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:10

Haha omg Melissa ik zag het net op en voorbij komen dat je tot op je naad nat bent geregend! Stoer dat ze toch nog die proef doorgaat! Menig paard gaat met de kont tegen de regen in!

Jurycurcus ging mwah. Binnen losrijden was erg spannend want zijn we niet gewent dus had erg veel spanning en buiten even 3 rondjes gedraafd en de proef in. Wel bij alle 35 juryleden dikke winst gereden! Proef is gefilmd maar weet niet of ik jullie teveel spam ermee haha. Dus als jullie hem willen zien kan ik hem plaatsen! Maar hij staat ook gewoon op mijn YouTube kanaal.