Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:55

Ik snap ook echt niet dat mensen geen prijs indicatie in hun advertentie zetten :?

Ik heb een 5 jarige valk kleurige ster sport welsh D (1,47) merrie welke ik vanaf oktober wil verkopen. En ik zie nu al zo op tegen het adverteren en de rompslomp. := Hoop eigenlijk tzt via via iemand te vinden..

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:55

als ik de prijs alleen al wil vragen vertel ik er altijd iets bij bijvoorbeeld wie ik ben waar het paard komt te staan hoe lang ik rijd op welk niveau etc. laat ik toch meteen zien dat ik echt geintresserd ben

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:05

Ik heb zaterdag een afspraak.
Wel 1 met consessieklok :D

8 jarige ruin, 167cm
L2+7
Springt parcoursje rond en is braaf op buitenrit en in trailer.

Heb ook een Haflinger doorgekregen. Daar ligt wat meer mijn wens. Maar behalve dat ie leuk voor de kar loopt en lief is, is t filmmateriaal zo slecht dat ik hoop dat er wat beters komt, anders ga ik er niet totaal 5 uur voor in de auto zitten.
Qua maat is ie voor mij waarschijnlijk nog wel goed, maar het is wel echt een pony. Dus voor mijn vriend weet ik niet zo.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:28

Lieser schreef:
Ik ga op zoek naar een tweede paard. Mijn merrie leek goed te herstellen, maar bij het oppakken laat ze toch weer pijn of ongemak zien. Wat mij betreft mag ze het voorlopig bij stapritjes houden, maar dan wil ik er wel graag een tweede paardje bij. Minimaal 1.58 hoog (maar het liefst ergens rond de 1.65). Harde eis is dat het nieuwe paard in zijn/haar eentje op buitenrit kan (nou ja, met mij als ruiter erop natuurlijk :) ).
En natuurlijk gezond genoeg voor normale buitenritten.

Mocht iemand iets weten ...

Hahaha ja alleen kunnen de meesten vaak wel goed op buitenrit :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:00

Cioccolato schreef:
Ik vind er altijd weinig vervelends aan als ik een bericht krijg met:
Hallo, wat is de vraagprijs? Groetjes x

Maar een hallo en groetjes vind ik dan wel gezellig klinken ipv alleen het woord _O-
Maaf ook daar reageer ik wel op

Ik belde ook gewoon met: hallo ik heb interesse in het paard, alleen zou ik eerst graag weten wat de vraagprijs is. Nooit iemand gehad die daar moeilijk over deed, ook niet degene die zeiden niet te reageren op alleen vraagprijs haha. Ze waren ook blij dat ik het meteen wilde weten, zo verspilden we beide geen tijd verder. Net als wanneer er uit het gesprek iets kwam wat niet pastte, netjes aangeven dat dat niet aansluit en bedanken.

Ook met prijsindicatie heb ik altijd gevraagd wat het was. Vooral als ons budget halverwege die indicatie zat.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:51

Ik ben de laatste maanden aan het kijken geweest en wat meer opviel is dat er op Facebook meer transparantie is over de vraagprijs dan op bijvoorbeeld marktplaats.

Als er een richtprijs bij de advertentie staat, dan stuur ik ook wat makkelijker een hoop info mee over wat ik zoek en over mij.
En dan ook juist op een paard waarbij de vraagprijs wel stond gereageerd en als het goed is, is die binnenkort van mij (na keuring). Het gesprek ging namelijk direct over andere zaken dan over geld en het voelde voor beide partijen fijn.

Zonder prijs indicatie heb ik eigenlijk alles laten liggen. Nu was ik niet heel hard op zoek, maar ik begrijp dus wel als je tot vervelends aan toe dan wel korte berichten stuurt over de vraagprijs.
Enkel "vp" is wel erg kort, maar ergens denk ik ook, zet een indicatie neer, dat scheelt een hoop berichten.

Het hoeft geen indicatie te zijn waarbij je 1 bedrag noemt, of dat er een 1000€ verschil in zit. Een prijs categorie van 5-10 of 10-15, of 5-7.5 is toch al heel fijn?
Daar heb je als verkoper ruimte in de prijs als je het paard door traint. In een maand tijd lijkt het mij niet dat er ineens meer dan 5k bij is gekomen?

De mensen die je dan krijgt zullen, naar mijn idee, meer gerichte vragen stellen en je paard zal ook meer blijven hangen. Juist omdat ze weten dat het een paard is dat financieel haalbaar zou kunnen zijn.

Als je paard wel boven de prijsklasse uit stijgt, dan pas je dat toch ook weer heel makkelijk aan lijkt mij?
Helemaal als je op voorhand al de notitie hebt gemaakt dat de prijs zal wijzigen naarmate de training vordert?

Ik heb het ook met vacatures. Waarom zou ik solliciteren, een motivatie e.d. moeten schrijven terwijl ik geen eens weet of de loonindactie naar verwachting is. Uit onderzoek is ook gebleken dat vacatures met loonindicatie een hogere succesrate hebben. Zo zie ik dat ook bij de verkoop van een paard (of auto etc).

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:53

Ik hoef bij een eerste bericht ook niet perse een hele sollicitatie brief. Vind een bericht over de vp prima, daarna komt de rest wel als paard in budget past.

En zo staat ieder er altijd anders in.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:54

Mer1980 schreef:
Cioccolato schreef:
Ik heb zoiets met dat jonge grut als ik ze laat keuren.
Kan de prijs ook ineens zakken natuurlijk _O-
Ongekeurd zijn ze een stuk gunstiger geprijsd, toch een risico voor de koper. Gekeurd gaan de prijzen flink de lucht in bij goedkeuring natuurlijk

Hier ook zo hoor, laat mijn jonge paarden eerst rondom op de foto zetten, dan gaan ze de verkoop in, maar ongekeurd vraag ik toch minder. Had mijn 3 jarige ook onbeleerd te koop staan, wel röntgen gekeurd ,prachtig bont groot compleet paard, vroeg er 9K voor ruimte voor onderhandeling was er zeker. Kwam geen hond op. Heb haar uit de verkoop gehaald en wordt nu professioneel beleerd. over een paar maanden gaat ze via de professionele stal de verkoop in, maar dan moet ze veel meer kosten.

Dat merk je ook echt wel denk ik. Beleerd is gewoon makkelijker te verkopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:08

boemel schreef:
Heb ook een Haflinger doorgekregen. Daar ligt wat meer mijn wens. Maar behalve dat ie leuk voor de kar loopt en lief is, is t filmmateriaal zo slecht dat ik hoop dat er wat beters komt, anders ga ik er niet totaal 5 uur voor in de auto zitten.
Qua maat is ie voor mij waarschijnlijk nog wel goed, maar het is wel echt een pony. Dus voor mijn vriend weet ik niet zo.

Ik heb ook zo over een pony heen gekeken die bij mij in de buurt stond geadverteerd en die ik dus 5 x op de foto had weg geklikt. Schoenendoos van een hoofd en zo. Echt onaantrekkelijke foto's. Tot iemand tegen mij zei: dat is echt een goed adres, ik zou er even kijken. Zo gezegd zo gedaan en hebben we deze knappe welsh cob gekocht. Maar stond hij ergens aan de ander kant van het land, had ik denk ik niet gaan kijken.

Afbeelding

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:11

Ik ben wel nieuwsgierig, waarom zou je er geen vraagprijs bij zetten? Ik zou denken dat dat juist berichtjes scheelt en het voelt meteen transparanter.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:23

In Facebook groepen wordt het vaak ook verplicht om in ieder geval een prijsindicatie op te geven.

Knap dier, Babootje!

Hier Amy weer een keer losgelaten in de bak voor de tweede keer. Eerste keer had ze echt nul ontzag voor de zweep of wat dan ook. Reageerde ook niet op aansturingen met het lichaam. Wilde ook makkelijk in je persoonlijke ruimte komen of door je heen lopen. Niet gemeen, maar gewoon geen besef. Dus daar aan de hand en op stal veel mee bezig geweest.

Net dus mee de bak in en ze weet weer wat de aanwijzingen van de zweep betekenen :+
Afbeelding
Disclaimer dat ik er niet op aan het jassen ben. Hoefde haar er alleen mee aan te raken. Voordat ze zo ging sjezen had ze al wat rondgedraafd op een normaal tempo. Daarna aan de hand uitgestapt. Het is soms net een hondje, komt ook als je roept (als ze zin heeft :+ )

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:25

Omdat niet iedereen de prijs hoeft te weten die je kent.
Omdat de prijs stijgt naarmate ze langer te koop staan.
Omdat er meerdere in een advertentie staan.
Om een gesprek uit te lokken.
Omdat het kan.
Omdat mensen kunnen bieden.
Eigenlijk kun je de gekste redenen bedenken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:29

Amy <3 zo blij dat ze bij jou terecht gekomen is

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:37

Ik moet zelf met het karakter leren omgaan, ik ben de wat gevoeligere/hetere paarden gewend, maar ze is zo braaf en ze kan zo'n ponyhoofd trekken dat je haar streken ook snel weer vergeeft :')

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 21:03

weet iemand waar je het fb kan vinden is dat facebook of hier op bokt :)

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 21:07

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 21:37

Weet iemand nog die een fokmerrie zoekt of embryo merries?
Paard van klant moet weg, lief dier maar de baas over de klant. Staat nu tijdelijk bij ons en doet bij ons normaal. Schijnt volgens de fokker gewoon gereden te zijn daar heb ik contact mee gehad. Goed papier erop, 1 maar staart is volledig afgebeten door geiten al een jaar lang waardoor het iedereen afschrikt.
Paard mag weg voor de sl*chtprijs als het goed terecht komt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 21:40

MARAAAA schreef:

Op facebook, groepen..paard zoekt een goed tehuis etc.

Spaanse pony, misschien ook ff vragen in de fokkerij topics?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:06

denisesilver schreef:
Saul schreef:
Ik snap wat jullie zeggen, ik doe geen moeite om de prijs te vragen en of te reageren.

Maar ligt het aan mij, of is het aanbod gewoon echt laag?

Oke ik zoek een speld in de hooiberg wat een Welsh cob betreft, maargoed, deze heeft geen haast en moet echt goed voelen.

Daarnaast zoek ik een A pony (en ja mijn voorkeur heeft natuurlijk een Welsh mountain pony :o maar die zijn er veel in NL) maar hetgeen wat aangeboden wordt vind ik niet geweldig hoor, en de paar leuke die er tussen zitten die zijn dus in no time weg.

Vandaar dat ik dus ben gaan kijken naar wat oudere pony's, maar ook die zijn rete duur, en bijna allemaal zo weg! Echt schiet mij maar lek hoor.

Welsh cobs zijn er maar weinig in Nederland. Ik zou even aankaarten in het Welsh fokkers topic hier. Dan kan je via via wel bij fokkers uitkomen. Wellicht Welsh a’tjes ook.

Ik weet nog toen we in 2007 voor een pony voor mij gingen zoeken, dat ze ook steeds weg waren. Zelfs een keer in de auto gezeten naar een bezichtiging, dat we onderweg gebeld werden, dat de ponies al weg waren.

Wij zijn jaren geleden wezen "cobshoppen" in Wales, dat was wel echt gaaf, en de keuze was echt reuze. Echter kon ik toen de stap niet zetten om afscheid te nemen van mijn huidige pony :P

En eerlijk? Eigenlijk wil ik ook liever een Engelse cob, en dan het aller aller liefst eentje van de Llanarth stud O:)
Maar het moet ook een merrie zijn, en eentje met een leuk kleurtje, en en en _O-
Ik ben dus nog wel eventjes opzoek :P

Ik ga binnenkort mijn oude werkgever in Engeland even contacten en nog wat andere studs.

De Welsh A mag gerust uit Nederland komen, liever zelfs, want de kleine pony heeft voorrang op de cob.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:12

Ik zou zeggen wat let je om lekker weer in Wales the gaan shoppen <<)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:16

denisesilver schreef:
Ik zou zeggen wat let je om lekker weer in Wales the gaan shoppen <<)

De import kosten :D die zijn niet meer te betalen helaas. 2 jaar geleden importeerde ik nog groepen welsh A pony’s. Helaas nu niet meer te betalen vanuit daar, terwijl we daar veel meer ponies vinden met bot, karakter etc.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:22

Dat, en de tijd, met een gezin en een hoop dieren thuis is het helaas niet meer mogelijk om even in het vliegtuig te stappen daarheen.

En wat ik erg jammer vind, is dat de website adhorse.co.uk niet meer in de lucht is. Daar haalde ik voorheen ook heel veel leuke pony's vanaf.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:49

denisesilver schreef:
Ik moet zelf met het karakter leren omgaan, ik ben de wat gevoeligere/hetere paarden gewend, maar ze is zo braaf en ze kan zo'n ponyhoofd trekken dat je haar streken ook snel weer vergeeft :')

Je hebt een ander setje onderhandelingsskills nodig, zogezegd :D

Bij ons staat ook zo'n kwal in de groep. Leuk paard hoor, ook niet gemeen of zo hij maar heeft af en toe een wat duidelijkere aanwijzing nodig dat ik wat ruimte om me heen wil }>

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 23:31

MARAAAA schreef:

FB is de afkorting voor FaceBook.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 00:10

Saul schreef:
Dat, en de tijd, met een gezin en een hoop dieren thuis is het helaas niet meer mogelijk om even in het vliegtuig te stappen daarheen.

En wat ik erg jammer vind, is dat de website adhorse.co.uk niet meer in de lucht is. Daar haalde ik voorheen ook heel veel leuke pony's vanaf.

Ah ja, niet aan gedacht. Er wordt nog weleens van GB naar IER naar EU getransporteerd, maar lijkt me dat dat qua kosten ook oploopt.

Ikke, ik heb een hele lange adem. Dus ze wordt gewoon steeds een pas naar achteren gezet. We moesten een beetje op elkaar inspelen. Toen ze net hier stond moest ze met behoorlijk wat kracht opzij geduwd worden. Plantte echt haar voeten waar ze stond. Maar toen was ze natuurlijk ook gewoon niet fit en alert. Nu weet ze vaak aan mijn houding wel al af te lezen wat ik verwacht, en een deel is gewoon routine (draaien als we de box ingaan, aan de kant gaan voor de kruiwagen of voor mij als ik met hooi de stal in kom, etc.).