Ik heb een 5 jarige valk kleurige ster sport welsh D (1,47) merrie welke ik vanaf oktober wil verkopen. En ik zie nu al zo op tegen het adverteren en de rompslomp.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lieser schreef:Ik ga op zoek naar een tweede paard. Mijn merrie leek goed te herstellen, maar bij het oppakken laat ze toch weer pijn of ongemak zien. Wat mij betreft mag ze het voorlopig bij stapritjes houden, maar dan wil ik er wel graag een tweede paardje bij. Minimaal 1.58 hoog (maar het liefst ergens rond de 1.65). Harde eis is dat het nieuwe paard in zijn/haar eentje op buitenrit kan (nou ja, met mij als ruiter erop natuurlijk).
En natuurlijk gezond genoeg voor normale buitenritten.
Mocht iemand iets weten ...
Cioccolato schreef:Ik vind er altijd weinig vervelends aan als ik een bericht krijg met:
Hallo, wat is de vraagprijs? Groetjes x
Maar een hallo en groetjes vind ik dan wel gezellig klinken ipv alleen het woord![]()
Maaf ook daar reageer ik wel op
Mer1980 schreef:Cioccolato schreef:Ik heb zoiets met dat jonge grut als ik ze laat keuren.
Kan de prijs ook ineens zakken natuurlijk![]()
Ongekeurd zijn ze een stuk gunstiger geprijsd, toch een risico voor de koper. Gekeurd gaan de prijzen flink de lucht in bij goedkeuring natuurlijk
Hier ook zo hoor, laat mijn jonge paarden eerst rondom op de foto zetten, dan gaan ze de verkoop in, maar ongekeurd vraag ik toch minder. Had mijn 3 jarige ook onbeleerd te koop staan, wel röntgen gekeurd ,prachtig bont groot compleet paard, vroeg er 9K voor ruimte voor onderhandeling was er zeker. Kwam geen hond op. Heb haar uit de verkoop gehaald en wordt nu professioneel beleerd. over een paar maanden gaat ze via de professionele stal de verkoop in, maar dan moet ze veel meer kosten.
boemel schreef:Heb ook een Haflinger doorgekregen. Daar ligt wat meer mijn wens. Maar behalve dat ie leuk voor de kar loopt en lief is, is t filmmateriaal zo slecht dat ik hoop dat er wat beters komt, anders ga ik er niet totaal 5 uur voor in de auto zitten.
Qua maat is ie voor mij waarschijnlijk nog wel goed, maar het is wel echt een pony. Dus voor mijn vriend weet ik niet zo.
denisesilver schreef:Saul schreef:Ik snap wat jullie zeggen, ik doe geen moeite om de prijs te vragen en of te reageren.
Maar ligt het aan mij, of is het aanbod gewoon echt laag?
Oke ik zoek een speld in de hooiberg wat een Welsh cob betreft, maargoed, deze heeft geen haast en moet echt goed voelen.
Daarnaast zoek ik een A pony (en ja mijn voorkeur heeft natuurlijk een Welsh mountain ponymaar die zijn er veel in NL) maar hetgeen wat aangeboden wordt vind ik niet geweldig hoor, en de paar leuke die er tussen zitten die zijn dus in no time weg.
Vandaar dat ik dus ben gaan kijken naar wat oudere pony's, maar ook die zijn rete duur, en bijna allemaal zo weg! Echt schiet mij maar lek hoor.
Welsh cobs zijn er maar weinig in Nederland. Ik zou even aankaarten in het Welsh fokkers topic hier. Dan kan je via via wel bij fokkers uitkomen. Wellicht Welsh a’tjes ook.
Ik weet nog toen we in 2007 voor een pony voor mij gingen zoeken, dat ze ook steeds weg waren. Zelfs een keer in de auto gezeten naar een bezichtiging, dat we onderweg gebeld werden, dat de ponies al weg waren.
denisesilver schreef:Ik zou zeggen wat let je om lekker weer in Wales the gaan shoppen
denisesilver schreef:Ik moet zelf met het karakter leren omgaan, ik ben de wat gevoeligere/hetere paarden gewend, maar ze is zo braaf en ze kan zo'n ponyhoofd trekken dat je haar streken ook snel weer vergeeft
Saul schreef:Dat, en de tijd, met een gezin en een hoop dieren thuis is het helaas niet meer mogelijk om even in het vliegtuig te stappen daarheen.
En wat ik erg jammer vind, is dat de website adhorse.co.uk niet meer in de lucht is. Daar haalde ik voorheen ook heel veel leuke pony's vanaf.